Forfatter Emne: 28 afviste asylansøgere sultestrejker - haha....  (Læst 762 gange)

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    40.4%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: 28 afviste asylansøgere sultestrejker - haha....
« Svar #15 Dato: Oktober 19, 2017, 10:38:09 pm »
Hvis så mange boliger står ledige - hvorfor har vi så, så mange danske hjemløse... måske de står "ledige" fordi ejerne har sat dem til salg..

Tja, nu har jeg jo selv været på forsorgshjem / herberg tidligere i mit liv, og årsagen til dette handler ikke om at der ikke var nok ledige leje mål. Nærmere om at de ledige leje mål, ikke var prisrettet mod hjemløse.

Der er rigeligt af boliger, men de billigste er selvfølgelig væk, med overflod af leje mål som ikke engang arbejder klassen kan betale sig fra. Hvilket hverken er indvandre eller hjemløses skyld eksistere, og står tomme.
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Oktober 21, 2017, 12:09:30 pm »
MMQ

Citér
Der er rigeligt af boliger, men de billigste er selvfølgelig væk, med overflod af leje mål som ikke engang arbejder klassen kan betale sig fra. Hvilket hverken er indvandre eller hjemløses skyld eksistere, og står tomme.

Men så er det jo, at kommunerne betaler - altså - hvis det handler om
indvandrere ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Oktober 21, 2017, 01:28:00 pm »
MMQ

Citér

indvandrere ...

Det er ikke rigtigt. Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at mindst hver fjerde bolig i det almene boligbyggeri skal stilles til rådighed for kommunens anvisningsret til almene familieboliger.

Vedrørende flygtninge er det typisk noget, som bliver brugt til nyankommende flygtninge, som kommer i akut bolignød, hvis de får opholdstilladelse.

Herefter får indvandrere det samme i støtte som alle mulige andre, og det hedder boligsikring.

Der er ingen forskel på, hvilken støtte indvandrere med opholdstilladelse får - og hvad andre får.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 21, 2017, 02:21:12 pm »
MMQ

Citér

indvandrere ...

Det er ikke rigtigt. Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at mindst hver fjerde bolig i det almene boligbyggeri skal stilles til rådighed for kommunens anvisningsret til almene familieboliger.

Vedrørende flygtninge er det typisk noget, som bliver brugt til nyankommende flygtninge, som kommer i akut bolignød, hvis de får opholdstilladelse.

Herefter får indvandrere det samme i støtte som alle mulige andre, og det hedder boligsikring.

Der er ingen forskel på, hvilken støtte indvandrere med opholdstilladelse får - og hvad andre får.

Ja, det ville da være rart, hvis det netop var almen boliger der var flest ledige af. Samfundet, har valgt at fokusere på at bygge rigmands lejeligheder, frem for almen boliger de sidste to årtier, som hverken invaderer, eller den almen dansker har råd til.

At der så sidder en dansker på et forsorgshjem, eller herberg, venter spændt på at få tilbudt en lejlighed igennem boligforeningen og venteliste, og forgæves må vente en uge længere, MED tag over hovedet, er sørme da også frygteligt...host host, i forhold til dem der ikke har. At jeg så mener at begge grupperingere, burde have første og anden ret, på ventelister, er så en helt tredje ting.

Med andre ord, dem der er mest udsat, uden tag, og mønt, burde mere af samfundet, uanset race, religion, eller hvor længe man har opholdt sig i landet, med accepteret ophold. Hvilket langt hen af vejen, også er tilfældet.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Oktober 21, 2017, 07:12:48 pm »
MMQ

Citér

indvandrere ...

Ja, det ville da være rart, hvis det netop var almen boliger der var flest ledige af. Samfundet, har valgt at fokusere på at bygge rigmands lejeligheder, frem for almen boliger de sidste to årtier, som hverken invaderer, eller den almen dansker har råd til.

At der så sidder en dansker på et forsorgshjem, eller herberg, venter spændt på at få tilbudt en lejlighed igennem boligforeningen og venteliste, og forgæves må vente en uge længere, MED tag over hovedet, er sørme da også frygteligt...host host, i forhold til dem der ikke har. At jeg så mener at begge grupperingere, burde have første og anden ret, på ventelister, er så en helt tredje ting.

Med andre ord, dem der er mest udsat, uden tag, og mønt, burde mere af samfundet, uanset race, religion, eller hvor længe man har opholdt sig i landet, med accepteret ophold. Hvilket langt hen af vejen, også er tilfældet.

------------og du hoster og harker MMQ gør du ikke - som jeg ser dig, -- så hvorfor skal alle have boligstøtte?, selvom de ikke har RØRT en finger for skattebetaling. Mener ikke de (nødvendigvis) skal leve på gaden men de skal saftsusemig ikke have bedre forhold end den alm. danske befolkning!! :JC_goodpost:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Oktober 21, 2017, 11:39:10 pm »
El Nino:
Citér
------------og du hoster og harker MMQ gør du ikke - som jeg ser dig, -- så hvorfor skal alle have boligstøtte?, selvom de ikke har RØRT en finger for skattebetaling. Mener ikke de (nødvendigvis) skal leve på gaden men de skal saftsusemig ikke have bedre forhold end den alm. danske befolkning!!

Hvad mener du med hoster og harker?

Alle der har et nem-id, må om nødvendigvis være berettiget til boligstøtte.

https://www.borger.dk/bolig-og-flytning/Boligstoette-oversigt/Boligstoette-soege

Hvordan får man et nem-ID?

https://www.nemid.nu/dk-da/om-nemid/hvem_kan_faa_nemid/

Hvordan får man et dansk CPR-nummer?

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=191719

§ 3. Enhver skal have tildelt et personnummer, hvis vedkommende
1) folkeregistreres her i landet på grund af fødsel eller tilflytning fra udlandet.
§ 16. Registrering i CPR af tilflytning fra udlandet kan kun ske, hvis opholdet her i landet skal vare over 3 måneder.

Så vidt jeg ved, har de præcis samme forhold som etnisk danskere.

Offline 12:30 (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Oktober 22, 2017, 07:43:56 am »
 MMQ er radigal!

:hyper:

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Oktober 22, 2017, 05:01:53 pm »
MMQ er radigal!

Okay, det er godt du ved hvad jeg er, når jeg ikke selv ved det.

Hvad fanden er en radigal, og hvorfor er jeg lablet som radigal?

Offline 12:30 (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
lablet?
« Svar #23 Dato: Oktober 23, 2017, 07:44:52 am »
MMQ er radigal!

:dash2:

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
Sv: lablet? Radigal?
« Svar #24 Dato: Oktober 23, 2017, 03:34:40 pm »
MMQ er radigal!

Fair nok, helt uden tvivl et fantasi ord.

Hvorfor skal jeg mærkers som værende radigal?

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Oktober 23, 2017, 05:23:54 pm »

Postet af: MMQ
« Dato: Oktober 21, 2017, 11:39:10 pm »

Indsæt
Citér
Hvad mener du med hoster og harker?

Dette
Citér

[/i]
Ønskedrømme - men vi har jo et kapitalistisk og liberalt samfund, så har man råd til en mill.-villa i et skovområde eller ved en strand, så kan jeg ikke se problemet, kun hvis man overtræder fredningsbestemmelser..

Citér
Alle der har et nem-id, må om nødvendigvis være berettiget til boligstøtte.
[/i]
Du fik mig på nogle punkter. Jeg kunne / kan dog ikke se hvorfor f.eks en lejlighed, købt af forældre til deres afkom, kan aflede ansøgning om boligstøtte, der er noget fundamentalt galt her.

Citér
Hvordan får man et dansk CPR-nummer?
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=191719
[/i]
Joeh - ok du har nok ret, men det var jo slet ikke en del af mit ! ! - Jeg greb din tekst omkring boligstøtte, men at der ikke skal mere til at få dansk cpr-nr. overrasker mig. Kunne godt få mig til at overveje at melde mig ind i et Danexit parti - hvorfor skal vi have vores systemer kunne misbruges af andre ??- :pilot: :morpheus:

Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Oktober 23, 2017, 06:09:17 pm »
Citér
Ønskedrømme - men vi har jo et kapitalistisk og liberalt samfund, så har man råd til en mill.-villa i et skovområde eller ved en strand, så kan jeg ikke se problemet, kun hvis man overtræder fredningsbestemmelser..

Nu hoster og harker jeg lige lidt igen, da jeg selv sidder under et tag, der ikke er alment. Selvom det ikke er med skov arealer, og kun med udsigt til fjord. Problemet ligger så ment heller ikke ved os der allerede ejer, eller lejer, bolig i denne særklasse. Problemet er at der er for mange af den slags boliger, i forhold til køber, og lejer. Derfra, kunne der godt bruges flere remedier på almene boliger, til dem uden tag over hovedet, istedet for dem med så rigeligt og med valgmuligheder, for fantastisk udsigt, privat strand, skovbryn, og div. andre rigmands tilkøb.

Ja, det er et kapitalistisk samfund. Det betyder dog ikke, at dem der lever i dette samfund, ikke kan bygge og udleje flere almene boliger. Som jeg umdelbart vil tro, der er flere penge i, end tomme rigmands leje og bolig mål.

Citér
Du fik mig på nogle punkter. Jeg kunne / kan dog ikke se hvorfor f.eks en lejlighed, købt af forældre til deres afkom, kan aflede ansøgning om boligstøtte, der er noget fundamentalt galt her.

Tja. Kender ikke lovgivning 100% omkring dette, men hvis en forældre på lovlig vis, udlejer sin bolig til sit barn, må dette barn, vel også være omfattet af boligstøtte?

Citér
Joeh - ok du har nok ret, men det var jo slet ikke en del af mit ! ! - Jeg greb din tekst omkring boligstøtte, men at der ikke skal mere til at få dansk cpr-nr. overrasker mig. Kunne godt få mig til at overveje at melde mig ind i et Danexit parti - hvorfor skal vi have vores systemer kunne misbruges af andre ??-

Betaler man til SKAT, kan jeg ikke se et misbrug af systemet. Ville da stærkt fortrække en nordisk union, eller direkte oprette et nyt land med disse, i stedet for at blive trukket rundt i manegen af EU.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: lablet? Radigal?
« Svar #27 Dato: Oktober 23, 2017, 06:17:58 pm »
MMQ er radigal!

Fair nok, helt uden tvivl et fantasi ord.

Hvorfor skal jeg mærkers som værende radigal?
En Radigal er en der er tilhænger af partiet Radikale Venstre som af flere bliver kaldt for Radigale Venstre eller blot Radigale. Personligt er jeg overbevist om at du ikke er Radigal og har politiske holdninger der ikke hører til mainsteampartierne.
« Senest Redigeret: Oktober 23, 2017, 09:08:26 pm af Licensnægteren »
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1.8%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Oktober 23, 2017, 06:39:12 pm »
Jeg har tit tænkt, at hvis jeg blev boligløs, ville jeg flytte væk fra København, hvor jeg bor nu,
og hvor det er svært at finde en billig bolig.

Der er jo områder af landet, hvor det må være nemt at finde en bolig, der er til at betale.

Hvorfor flytter boligløse ikke til et af de områder?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Oktober 23, 2017, 06:59:23 pm »
Jeg har tit tænkt, at hvis jeg blev boligløs, ville jeg flytte væk fra København, hvor jeg bor nu,
og hvor det er svært at finde en billig bolig.

Der er jo områder af landet, hvor det må være nemt at finde en bolig, der er til at betale.

Hvorfor flytter boligløse ikke til et af de områder?

De har måske ingen penge til indskud, men mange flytter da også.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?