Forfatter Emne: Tyngdebølger  (Læst 382 gange)

Offline Evalu (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Tyngdebølger
« Dato: Oktober 16, 2017, 10:54:02 am »
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/afsloeringen-hele-verdens-fysikere-venter-paa-menneskeheden-har-aldrig-set-noget-lignende/6870866

Der bliver ifølge artiklen afholdt et pressemøde i eftermiddag, og avisen mener, at emnet vil være tyngdebølger.
citat:
"- Det er nu lykkedes for forskere at måle en tyngdebølge på Jorden, som opstod, da to sorte huller kolliderede med hinanden 1,3 milliarder lysår væk.
- Det er bølger i rumtiden. Det vil sige, at vores tid og rum vil bølge og afvige en lille bitte smule, når tyngdebølgen flyver gennem jorden, forklarer Troels Harmark til Ritzau."
citat slut

Jeg vil absolut ikke hævde at have forstået fænomenet; men det lyder ekstremt spændende, hvis vi nu kan registrere noget, der ligger udenfor det, som vi ellers har opfattet som målbart (i tid og rum).

Mennesket er jo ellers begrænset til det fysiske univers, hvor vi kun sanser det, som eksisterer og kan måles i tid og rum; men nu får vi (måske) muligheden for at registrere noget "udenfor", hvilket giver os en ekstra dimension at forholde os til.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Tyngdebølger
« Svar #1 Dato: Oktober 16, 2017, 11:58:05 am »
Jeg er heller ikke ekspert i fysisk. Men ja, det lyder da interessant.

Men vi, der interesserer os lidt for det spirituelle, har nu været klar over i et stykke tid, at tid og sted ikke er absolutte størrelser. Men relative størrelser. Fordi tid og sted kan bøjes, så er det teoretisk muligt at rejse i tid og også rejse stedmæssigt over enorme afstande. Det menes, at grunden til at avancerede rumvæsener kan rejse hertil, selvom de bor uhyre mange milliarder km. væk, er at de har fundet et trick til at bøje tid og rum, så de kan rejse hertil på relativt kort tid.

Det eneste, der mangler er bare, at forskere/videnskaben beviser dette. En mand som GuBBi er jo besat af beviser. Alt skal bevises af anerkendte forskere, før han tror på noget. Men jeg kan sagtens tro på noget, selvom det ikke er bevist - endnu. Men lad os nu se, hvad afsløringen går ud på. Det er dog næppe noget, der kan få mig særligt meget op af stolen, fordi det med at man kan rejse i tid og også teoretisk rejse over enorme afstande, er noget jeg har været klar over i et stykke tid...

Det er også sådan noget, der gør, at remote viewing er muligt. Fordi tid og rum er bøjelige størrelser. At nogle v.h.a. af det altseende tredje øje er i stand til at se, hvad der foregår f.eks. 10.000 km. væk - uden at de er tilkoblet et tv eller et kamera eller noget. Det var f.eks. v.h.t. remote viewing, at nogle remote viewing-eksperter fandt ud af, at pyramiderne delvist blev bygget af aliens. :yes:
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2017, 12:02:25 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 16, 2017, 12:33:11 pm »
Jeg er heller ikke ekspert i fysisk.

Det tør siges. "Jeg aner intet om det men udtaler mig gerne vidt og bredt."
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 16, 2017, 12:34:14 pm »
Jeg er heller ikke ekspert i fysisk.

Det tør siges. "Jeg aner intet om det men udtaler mig gerne vidt og bredt."

Jeg udtaler mig ikke om emnet som ekspert udi fysik. Men som spirituelt interesseret. :yes:

Og jeg kan godt have en mening om tingene eller tro på noget, uden at en ekspert i jakkesæt har bevist eksistensen af noget. Men andre skal have en såkaldt ekspert i jakkesæt til at redegøre for noget, før de tør tro på det. Jeg bruger i stedet min intuition og min egen indre fornemmelse.
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2017, 12:35:55 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 16, 2017, 03:38:18 pm »

Det eneste, der mangler er bare, at forskere/videnskaben beviser dette. En mand som GuBBi er jo besat af beviser. Alt skal bevises af anerkendte forskere, før han tror på noget. Men jeg kan sagtens tro på noget, selvom det ikke er bevist - endnu. Men lad os nu se, hvad afsløringen går ud på. Det er dog næppe noget, der kan få mig særligt meget op af stolen, fordi det med at man kan rejse i tid og også teoretisk rejse over enorme afstande, er noget jeg har været klar over i et stykke tid...

Beviset er alle de aliens og tidsrejsende fra fremtiden, vi møder til daglig  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Evalu (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 16, 2017, 04:06:33 pm »
Men vi, der interesserer os lidt for det spirituelle, har nu været klar over i et stykke tid, at tid og sted ikke er absolutte størrelser. Men relative størrelser. Fordi tid og sted kan bøjes, så er det teoretisk muligt at rejse i tid og også rejse stedmæssigt over enorme afstande. Det menes, at grunden til at avancerede rumvæsener kan rejse hertil, selvom de bor uhyre mange milliarder km. væk, er at de har fundet et trick til at bøje tid og rum, så de kan rejse hertil på relativt kort tid.

Uanset hvor fantasifuld du umiddelbart virker, så forekommer du mig ikke særlig spirituel.............

Det synes, som om du opfatter tyngdebølger som en "rejsemulighed" for fysiske væsener - altså som et redskab for fysiske væsener til at overskride afstande i tid og/eller rum.
Du lader din fantasi begrænse af jordiske normer for fysik, intelligens og interesser.

Jeg tænker mere på muligheden af et parallelt (åndeligt) univers udenfor tid og rum - d.v.s. udenfor de rammer, der bestemmer vores verdensopfattelse.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 16, 2017, 04:14:13 pm »

Beviset er alle de aliens og tidsrejsende fra fremtiden, vi møder til daglig  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Sådan en tror jeg min nye chef er.
Et dumt svin, totalt utilregnelig, fuld af løgn.
Og så har jeg ikke nævnt noget om hans etniske oprindelse! Man skulle jo nødig beskyldes for racisme.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 16, 2017, 05:54:36 pm »
Jeg er heller ikke ekspert i fysisk. Men ja, det lyder da interessant.

Men vi, der interesserer os lidt for det spirituelle, har nu været klar over i et stykke tid, at tid og sted ikke er absolutte størrelser. Men relative størrelser.

Vor længe mener du at I har vist dette, for videnskaben har vidst det i over 100 år. Og det er snarere at rum og tid er to sider af samme mønt, nemlig rumtiden.

Citér
fordi tid og sted kan bøjes, så er det teoretisk muligt at rejse i tid og også rejse stedmæssigt over enorme afstande

Teoretisk set, ja. Som i, at der ikke er noget i relativitetsteorien der forhindrer det. Hvorvidt det praktisk kan lade sig gøre er et andet spørgsmål. Det ville kræve at vi kunne masseproducere "negativ energi", og da vi ikke engang ved om det er et begreb der giver mening i den virkelige verden er vi ikke sikre. Jeg håber det naturligvis, men det er desværre ikke altid sådan at fordi vores (begrænsede) matematiske modeller tillader det, at det så også er muligt i vores univers.

Citér
Det eneste, der mangler er bare, at forskere/videnskaben beviser dette. En mand som GuBBi er jo besat af beviser. Alt skal bevises af anerkendte forskere, før han tror på noget.
Bevise er noget man gør i matematik, ikke naturvidenskab. Men der skal være "beviser" for noget, ja. Enhver kan påstå at måne er lavet af ost, at kunne dokumentere den påstand er sværere.

Citér
Det er også sådan noget, der gør, at remote viewing er muligt
Nej det tør jeg så godt garantere dig at det ikke er. At bøje rumtiden kræver enorme mængder energi (Energi i fysisk forstand ikke mystisk-fystisk psykisk energi), og sådan en bøjning ville alle på planeten opdage. Og det ville desuden fysisk formindske den målte afstand mellem de to objekter, og tør slet ikke tænke på hvad det ville gøre ved tyngdekraften.

Citér
At nogle v.h.a. af det altseende tredje øje er i stand til at se, hvad der foregår f.eks. 10.000 km. væk - uden at de er tilkoblet et tv eller et kamera eller noget. Det var f.eks. v.h.t. remote viewing, at nogle remote viewing-eksperter fandt ud af, at pyramiderne delvist blev bygget af aliens.

@Topic:

Det er helt vildt spændende. Men det er nu ikke fordi vi har opdaget en ny dimension, og det er heller ikke det faktum at tyngdebølger eksisterer der er banebrydende (det blev forudset for over 100 år siden), det er det faktum at vi kan måle dem der er utroligt. Vi har muligheder for at måle ting vi aldrig har målt før. Specielt er det spændende fordi vi med tyngdebølger kan måle fænomener op til, og under, store begivenheder (kollision af neutron-stjerner er en MEGET stor begivenhed), hvorimod vi med teleskoper altid først ser eftergløden af hvad der er sket. Der er ingen der peger deres teleskop mod en tilfældig galakse i årevis i håbet om at der sker en supernova eller lignende. Man peger altid først teleskobet når en supernova allerede er igang. Med tyngdebølger kan vi optage selve øjeblikket for kollisioner, og det kan fortælle os noget om opbygningen af objekterne.

En helt specifik hypotese jeg tror man snart kan teste er hvorvidt det indre af en neutronstjerne består af neutroner hele vejen igennem, eller om de faktisk består af en substans kaldet Quark Gluon Plasma. Svaret på det ville fortælle os noget om hvordan fundamentalpartiklerne i vores univers opfører sig.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
Hvis tidsrejser var mulige
« Svar #8 Dato: Oktober 16, 2017, 06:34:32 pm »
- så var der nogen fra fremtiden, som var rejst tilbage i stenalderen og havde lavet våben, hurtige skibe af glasfiber, helikoptere osv.

Hvis tidsrejser var mulige, måtte være konsekvensen derfor være, at menneskeheden til enhver tid ville være lige udviklede - og at det ikke giver mening at tale om fremskridt - fordi nogen fra fremtiden - også fra den fremtid, hvor mennesket har nået det maksimalt mulige - ville rejse tilbage og bruge det.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 16, 2017, 06:44:43 pm »
Årh manner ikke igen!
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 16, 2017, 06:57:23 pm »

Uanset hvor fantasifuld du umiddelbart virker, så forekommer du mig ikke særlig spirituel.............

Det synes, som om du opfatter tyngdebølger som en "rejsemulighed" for fysiske væsener - altså som et redskab for fysiske væsener til at overskride afstande i tid og/eller rum.
Du lader din fantasi begrænse af jordiske normer for fysik, intelligens og interesser.

Jeg tænker mere på muligheden af et parallelt (åndeligt) univers udenfor tid og rum - d.v.s. udenfor de rammer, der bestemmer vores verdensopfattelse.

Jeg ser da skam også de spirituelle muligheder/perspektiver, du der nævner... :yes:

Derfor talte jeg også om f.eks. remote viewing, som foregår på et mere åndeligt og spirituelt plan.

Og jeg har i andre tråde før skrevet, at jeg tror på, at der eksisterer parallelle universer. Og at det muligvis kan lade sig gøre at tilgå disse. Det er noget, som nogle mener, at der eksperimenteres med nede i CERN. Ok, så er vi måske igen over i fysikken. Men jeg tror modsat GuBBi også på at der findes et sprituelt plan.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 16, 2017, 07:15:49 pm »

Jeg mødte også en i dag, men da jeg gik væk fra spejlet var han væk.  :yes: 
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Evalu (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 16, 2017, 09:20:49 pm »
Det er helt vildt spændende. Men det er nu ikke fordi vi har opdaget en ny dimension, og det er heller ikke det faktum at tyngdebølger eksisterer der er banebrydende (det blev forudset for over 100 år siden), det er det faktum at vi kan måle dem der er utroligt. Vi har muligheder for at måle ting vi aldrig har målt før. Specielt er det spændende fordi vi med tyngdebølger kan måle fænomener op til, og under, store begivenheder (kollision af neutron-stjerner er en MEGET stor begivenhed), hvorimod vi med teleskoper altid først ser eftergløden af hvad der er sket. Der er ingen der peger deres teleskop mod en tilfældig galakse i årevis i håbet om at der sker en supernova eller lignende. Man peger altid først teleskobet når en supernova allerede er igang. Med tyngdebølger kan vi optage selve øjeblikket for kollisioner, og det kan fortælle os noget om opbygningen af objekterne.

Ja, det er spændende, når viden vokser og når teorier bliver bevist som sande som i tilfældet med tyngdebølger.

Jeg tilstår gerne, at jeg ikke er videnskabeligt anlagt; men jeg kan lide at få rokket ved virkelighedsopfattelsen.

At tid og rum i vores virkelighed vitterligt forskubbes bare en lillebitte umærkelig smule ér en spændende tanke, og det stigende kendskab til eksistensen af fænomener, som vi ikke kan erkende med vore sanser, er fascinerende.

Lidt off topic er det lige så fascinerende at tænke på fænomener, der kun eksisterer i kraft af vore sanser  -  lyd f.eks. er målbar i decibel; men i virkeligheden er lyd jo kun svingninger i luften.
Hvis der ikke fandtes levende væsener med ører til at omsætte disse svingninger til signaler, der opfattes af hjernen som lyd, så ville selv det værste tordenvejr vel være lydløst.
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2017, 10:33:44 pm af Evalu »

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    32.4%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 23, 2017, 08:18:31 pm »
Hvornår ved man, at noget er bevist som eksisterende ? :poke:

Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 23, 2017, 08:31:31 pm »
Hvornår ved man, at noget er bevist som eksisterende ? :poke:
Når man kan få øjenkontakt og kan røre ved det. :smile:
« Senest Redigeret: Oktober 23, 2017, 08:33:52 pm af Me »
Altid glad for at hjælpe. :smile: