Forfatter Emne: Er det risikabelt at logge ind på Din Debat ?  (Læst 367 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
Er det risikabelt at logge ind på Din Debat ?
« Dato: Oktober 15, 2017, 11:19:54 am »
Oppe i venstre hjørne, kommer der en advarsel ...  der er en risiko... er Din Debat ikke beskyttet mod virus / hackerangreb ?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Er det risikabelt at logge ind på Din Debat ?
« Svar #1 Dato: Oktober 15, 2017, 11:55:55 am »
Nej det har ikke noget med virus at gøre. Det har været oppe at vende før, så skriver hvad jeg også gjorde dengang:

Det har at gøre med certifikater. Det omhandler udelukkende kommunikationen mellem din computer og hjemmesiden, og betyder IKKE at din computer generelt er i fare ved at gå ind på denne side. Et certifikat er en slags ekstra krypteringsnøgle der sikrer at ingen mellemmand kan læse data mellem dig og modtageren.

Givet at denne side ikke bruges til betalinger, eller udveksling af kreditkortinformationer, behøver den ikke et certifikat.

Jeg kan godt få installeret et, men da der er en vis risiko for at hele siden skal genudgives med enormt besvær, er det for det første ikke højt på min prioriteringsliste, og for det andet vil jeg gøre det på et tidspunkt hvor jeg har god tid til at tage mig af de eventuelle problemer. Det at siden virker er jo førsteprioritet.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
Sv: Er det risikabelt at logge ind på Din Debat ?
« Svar #2 Dato: Oktober 15, 2017, 04:01:24 pm »
Tak for oplysningen - der stod noget om adgangskoder og advarsel om at nævne private oplysninger.

Jeg tænkte om jeg skulle skifte adgangskode... jeg benytter samme kode, et sted mere, på nettet, men det er ikke koden til netbank  :hyper: