Citat fra: Phil efter Oktober 17, 2017, 09:53:09 amCitat fra: anti-rød. efter Oktober 17, 2017, 09:38:19 amJeg har læst i NBs hjemmeside.Har man tænkt sig en arbejdsløs kun skal have 6000kr, om måneden, hvor der så yderligere skal fratrækkes skat.Dybt dybt godnat. Så er du ikke særlig god til at læse.Der står udtrykkelig at de 6000 er skattefrie og uden modkrav.Til gengæld fås total frihed til selv at gå i gang og tjene ekstra penge, for dem der har fantasi, kan og vil.Selvfølgelig vil det være noget lort for sådan en som Mark eller hvad sutten nu kalder sig, - men det er faktisk også meningen.Undskyld det var min fejl.Principielt er jeg imod borgerløn, da jeg bl.a. mener det fører til inaktivitet. og hvis de 6000 skal dække arbejdsløsheds understøttelse og lign, så tror jeg ikke på det holder.
Citat fra: anti-rød. efter Oktober 17, 2017, 09:38:19 amJeg har læst i NBs hjemmeside.Har man tænkt sig en arbejdsløs kun skal have 6000kr, om måneden, hvor der så yderligere skal fratrækkes skat.Dybt dybt godnat. Så er du ikke særlig god til at læse.Der står udtrykkelig at de 6000 er skattefrie og uden modkrav.Til gengæld fås total frihed til selv at gå i gang og tjene ekstra penge, for dem der har fantasi, kan og vil.Selvfølgelig vil det være noget lort for sådan en som Mark eller hvad sutten nu kalder sig, - men det er faktisk også meningen.
Jeg har læst i NBs hjemmeside.Har man tænkt sig en arbejdsløs kun skal have 6000kr, om måneden, hvor der så yderligere skal fratrækkes skat.Dybt dybt godnat.
Nej, jeg skriver, at det er en demokratisk fordel, at partier, der ikke vil demokratiet, heller ikke stiller op.
Borgerløn uden modkrav vil nok føre til inaktivitet, - for dem der godt kan leve for 6000 og ønsker det sådan. Hvis folk er tilfredse med det og kan leve for det skal de også have lov at være i fred, - det burde DK have råd til.
Citat fra: Phil efter Oktober 17, 2017, 01:19:23 pmBorgerløn uden modkrav vil nok føre til inaktivitet, - for dem der godt kan leve for 6000 og ønsker det sådan. Hvis folk er tilfredse med det og kan leve for det skal de også have lov at være i fred, - det burde DK have råd til.De 6.000 er de syge jo ikke tilfreds med, hvis deres husleje er på 5.000 (en billig husleje de fleste steder incl. varme) - og de også skal betale EL og den slags ting.
Citat fra: Anklageren efter Oktober 17, 2017, 02:58:19 pmCitat fra: Phil efter Oktober 17, 2017, 01:19:23 pmBorgerløn uden modkrav vil nok føre til inaktivitet, - for dem der godt kan leve for 6000 og ønsker det sådan. Hvis folk er tilfredse med det og kan leve for det skal de også have lov at være i fred, - det burde DK have råd til.De 6.000 er de syge jo ikke tilfreds med, hvis deres husleje er på 5.000 (en billig husleje de fleste steder incl. varme) - og de også skal betale EL og den slags ting.Der er også masser af eksempler på folk der sidder i alt for store og dyre lejligheder alene på grund af boligtilskuddet. Det er et helt skævt system hvor dem der sparer intet får, og de ødsle får overforbruget dækket, - alle burde have det samme hvis der skal være en ordning.Jeg tror nok Polle skrev han gav omkring 1500 for en hel bondegård på Lolland, der er samtidig mulighed for at holde lidt høns og ænder og dyrke lidt have.Så mon ikke han vil foretrække at få 6000 om måneden, - mod kommunen til gengæld passer sig selv og lader ham være i fred ?
Desuden har boligtilskuddet været med til at skrue huslejepriserne kunstigt op. Bor man for dyrt er der mange andre muligheder,Gensyn: Tina bor året rundt i campingvogn med seks hunde og to katteFebruar, koldt, mørkt og mudret. De fleste campingpladser ligger øde hen, men på en plads ved Køge er der liv. Her er 30 campingvogne i brug hele året, og en af dem er Tina Pedersens.http://jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/ECE8452826/gensyn-tina-bor-aaret-rundt-i-campingvogn-med-seks-hunde-og-to-katte/Bor i campingvogn: Det er lunt herinde... mens det er koldt derude. Susan og Erhard Andersen bor i campingvogn året rundt.Udsatte bor på campingpladser: - Bedre end at bo på gadenDanske campingpladser bliver i højere og højere grad benyttet som faste opholdssteder for samfundets udsatte i kortere eller længere perioder.https://www.dr.dk/nyheder/indland/udsatte-bor-paa-campingpladser-bedre-end-bo-paa-gaden
Det ved jeg ikke noget om, for en gammel utæt bondegård kan være dyr at opvarme.Desuden er det umenneskeligt at bede et sygt menneske med kun 6.000 i borgerløn at flytte til Lolland.Man planlægger jo ikke at blive syg, så det stemmer dårligt med at "vi ønsker et samfund, hvor mennesker trygt kan tage ansvar for og planlægge deres liv".
Citat fra: Anklageren efter Oktober 17, 2017, 03:51:43 pmDet ved jeg ikke noget om, for en gammel utæt bondegård kan være dyr at opvarme.Desuden er det umenneskeligt at bede et sygt menneske med kun 6.000 i borgerløn at flytte til Lolland.Man planlægger jo ikke at blive syg, så det stemmer dårligt med at "vi ønsker et samfund, hvor mennesker trygt kan tage ansvar for og planlægge deres liv".Jeg gik da slet ikke ud fra syge mennesker var på kontanthjælp i DK ?De ligger vel på hospitalet, eller er på førtidspension, sygedagpenge eller noget andet, hvad de så end kalder det ?(Jeg er ikke særlig meget inde i de sociale systemer i DK)
Citat fra: Phil efter Oktober 17, 2017, 04:00:22 pmCitat fra: Anklageren efter Oktober 17, 2017, 03:51:43 pmDet ved jeg ikke noget om, for en gammel utæt bondegård kan være dyr at opvarme.Desuden er det umenneskeligt at bede et sygt menneske med kun 6.000 i borgerløn at flytte til Lolland.Man planlægger jo ikke at blive syg, så det stemmer dårligt med at "vi ønsker et samfund, hvor mennesker trygt kan tage ansvar for og planlægge deres liv".Jeg gik da slet ikke ud fra syge mennesker var på kontanthjælp i DK ?De ligger vel på hospitalet, eller er på førtidspension, sygedagpenge eller noget andet, hvad de så end kalder det ?(Jeg er ikke særlig meget inde i de sociale systemer i DK)OK! Men du har adgang til samtlige sociale medier, og lige det der er undgået din opmærksomhed.Sådan er virkligheden i DK nu om stunder.
Jeg gik da slet ikke ud fra syge mennesker var på kontanthjælp i DK ?
Citat fra: Tigermanden efter Oktober 17, 2017, 12:03:49 pmNej, jeg skriver, at det er en demokratisk fordel, at partier, der ikke vil demokratiet, heller ikke stiller op.Og hvilke partier er det?
Stram Kurs stiller op i flere kommuner men ikke i min. Det samme gør Dansk Samling https://dksamling.dk/nyheder/2017/lone-noergaard-opstiller-til-kommunalvalget-2017/