Forfatter Emne: AFA-typer truede Pernille Vermund væk fra Toga Vinstue  (Læst 277 gange)

Bente C.

• Gæst
AFA-typer truede Pernille Vermund væk fra Toga Vinstue
« Dato: Oktober 13, 2017, 02:03:33 pm »
Camilla Winther Nissen, forfatter og IT-konsulent
skriver i Berlingske Tidende i dag:

"Her torsdag aften deltog min kæreste og jeg i et arrangement på Toga Vinstue, hvor Pernille Vermund og Mette Thiesen fra Nye Borgerlige havde tjansen som gæste-bartendere - en opgave som skiftende politiske figurer fra hele det politiske spektrum har påtaget sig igennem tiden.
[....]
Beklageligvis måtte Pernille Vermund forlade såvel baren som vinstuen i utide, da Københavns Politi ikke mente, at de kunne garantere for hendes - og eventuelt - vores sikkerhed. For udenfor, for enden af den lille gade i Indre By, havde en række tilsyneladende voldsparate autonome
taget opstilling."

https://www.b.dk/kommentarer/pernille-vermund-eskorteret-ud-fra-moede-paa-vaertshus-i-aftes-har-truende

Camilla W.N. spørger helt berettiget, om AFA og tilsvarende kan diktere, hvor danske statsborgere lovligt må forsamles?

Svaret må være et ja, Københavns Politi var åbenbart bange for AFA-typerne, som således endnu engang fik ødelagt og stoppet et lovligt politisk arrangement. Hvor er det dog triste tilstande!   :girl_to_take_umbrage:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
"tilsyneladende voldsparate autonome"?
« Svar #1 Dato: Oktober 13, 2017, 02:20:50 pm »
Camilla Winther Nissen, forfatter og IT-konsulent er en besynderlig talsmand for politiet.

På trods af propagandaen tror jeg ikke, at Nye Borgerlige kommer i folketinget.

https://www.b.dk/politiko/barometeret
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.4%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: AFA-typer truede Pernille Vermund væk fra Toga Vinstue
« Svar #2 Dato: Oktober 13, 2017, 02:56:17 pm »
Hvad mener Anklageren med, at Camilla Winther Nissen er "talsmand for politiet" ???
Nå, han ser nok små insekter som så ofte før.

Og skal vi ikke være enige om at ignorere hans ligegyldige søjler....

Der er naturligvis noget rivende galt, når AFA og lignende gang på gang kan stoppe fredelige og lovlige arrangementer som dette på Toga Vinstue. Og som det er sket mange gange, hvor SIAD har arrangeret deres fredelige alsangs-lignende arrangementer.
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
AFA-typer truede Pernille Vermund væk fra Toga Vinstue uden at være der
« Svar #3 Dato: Oktober 13, 2017, 04:36:52 pm »
Var der nogen autonome typer på vinstuen? NEJ. Var der nogen med et autonomt udseende, som havde omringet Pernille Vermund? NEJ. Ingen kastede med brosten, kanonslag eller lignende.

Camilla Winther Nissen har alligevel udtalt sig om, at politiet ikke kunne garantere Pernille Vermunds sikkerhed - og mon ikke det betyder, at politiet ikke ville, fordi der ikke skete noget af betydning.

Politiet ville sandsynligvis ikke rykke ud, fordi der ikke var nogen, som havde gjort andet end at være nogen "typer", som ikke engang var på vinstuen, men henne for enden af gaden. På Nørrebro må man regne med, at der er nogen på gaden med et alternativt udseende. Det er der jo altid.

Hvad mener Anklageren med, at Camilla Winther Nissen er "talsmand for politiet" ???
Nå, han ser nok små insekter som så ofte før.

Og skal vi ikke være enige om at ignorere hans ligegyldige søjler....

Der er naturligvis noget rivende galt, når AFA og lignende gang på gang kan stoppe fredelige og lovlige arrangementer som dette på Toga Vinstue. Og som det er sket mange gange, hvor SIAD har arrangeret deres fredelige alsangs-lignende arrangementer.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Bente C.

• Gæst
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2017, 06:08:54 pm »
Efter nogen tid her på Din-debat opdager man for alvor, at Anklageren altid -ALTID - er parat til et forsvar for AFA. Det slår aldrig fejl.
Og hvad er det Camilla Winther Nissen skriver i linket, som han ikke gider at læse? Står der faktisk ikke, at Københavns Politi tog beslutningen om at fjerne Pernille Vermund fra stedet?

Camilla W.N. er vidne til situationen.
Hun er derfor værd at læse. Det vil jeg ikke sige, at Anklagerens krampagtige AFA-forsvar er!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Læserbrevet er ikke andet end medieliderlig valgflæsk
« Svar #5 Dato: Oktober 13, 2017, 07:01:26 pm »
Der skete intet på mødet af betydning, ikke engang ukvemsord blev hun udsat for. For Frihed er blevet angrebet af AFA - men det er Pernille Vermund ikke.

Heller ikke her, har jeg forsvaret AFA - som jeg ikke har nævnt med så meget som et eneste ord før nu.

Jeg ved slet ikke noget om, at AFA skulle have været til stede - og det fremgår heller ikke af læserbrevet i Berlinske, at AFA var ved vinstuen.

- ej heller hvad AFA skulle have gjort, som nogen kunne tænkes at forsvare.

Gider du godt at forklare, hvad jeg skulle have forsvaret?

Efter nogen tid her på Din-debat opdager man for alvor, at Anklageren altid -ALTID - er parat til et forsvar for AFA. Det slår aldrig fejl.
Og hvad er det Camilla Winther Nissen skriver i linket, som han ikke gider at læse? Står der faktisk ikke, at Københavns Politi tog beslutningen om at fjerne Pernille Vermund fra stedet?

Camilla W.N. er vidne til situationen.
Hun er derfor værd at læse. Det vil jeg ikke sige, at Anklagerens krampagtige AFA-forsvar er!

« Senest Redigeret: Oktober 13, 2017, 07:19:34 pm af Anklageren »

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Fuld medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: dk
  • "Stå skal vort fædreland - som fri mænds arv!"
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 14, 2017, 12:19:39 pm »
"Der skete intet på mødet af betydning.."
Forrygende skarpt set på flere tusinde kilometers afstand!  Ha ha ha   :JC_clap:   :JC-hysterical:

Der var ifølge beredskabsenhedens ledende politiinspektør, Peter Dahl, cirka 20 unge, som blev standset af politiet, da de ville ind på Toga. Dahl betegner dem som "autonome."
"Vi greb ind over for dem, da det var vores klare opfattelse, at de ville ind på baren og forstyrre arrangementet", siger han.

https://www.b.dk/politiko/vermund-blev-eskorteret-ud-af-vinstue-en-betjent-hiver-fat-i-mig-og-beder-mig-om

Pernille Vermund siger selv:
"Jeg blev først forvirret, fordi jeg står og skænker fadøl, da en betjent hiver fat i mig og beder mig om at følge med ind i baglokalet af sikkerhedshensyn."

Efter Anklagerens mening skete der ikke noget af betydning. At der ikke gjorde det (noget voldeligt), var måske netop, fordi politiet skred ind. Politiet har jo gamle barske erfaringer med aggressive autonome - jeg tænker især på Pia Kjærsgaard, som gudskelov formåede at søge tilflugt i en bank i sin tid.
"Gud giv dig Fremtid, som Han gav dig Minder. Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Pia Kjærsgaard har altid været en drama-queen
« Svar #7 Dato: Oktober 14, 2017, 07:01:14 pm »
Jeg kan godt huske, da hun skulle besøge lille-Somalia på Nørrebro - og først blev jeg oprørt over, at hun skulle være kommet til skade - men da jeg opdagede, at hun ikke havde tid til at tage på skadestuen, fordi hun skulle holde pressekonference - så faldt jeg lidt til ro  :smile1:

"Der skete intet på mødet af betydning.."
Forrygende skarpt set på flere tusinde kilometers afstand!  Ha ha ha   :JC_clap:   :JC-hysterical:

Der var ifølge beredskabsenhedens ledende politiinspektør, Peter Dahl, cirka 20 unge, som blev standset af politiet, da de ville ind på Toga. Dahl betegner dem som "autonome."
"Vi greb ind over for dem, da det var vores klare opfattelse, at de ville ind på baren og forstyrre arrangementet", siger han.

https://www.b.dk/politiko/vermund-blev-eskorteret-ud-af-vinstue-en-betjent-hiver-fat-i-mig-og-beder-mig-om

Pernille Vermund siger selv:
"Jeg blev først forvirret, fordi jeg står og skænker fadøl, da en betjent hiver fat i mig og beder mig om at følge med ind i baglokalet af sikkerhedshensyn."

Efter Anklagerens mening skete der ikke noget af betydning. At der ikke gjorde det (noget voldeligt), var måske netop, fordi politiet skred ind. Politiet har jo gamle barske erfaringer med aggressive autonome - jeg tænker især på Pia Kjærsgaard, som gudskelov formåede at søge tilflugt i en bank i sin tid.