Forfatter Emne: Er falske nyheder en alvorlig trussel mod demokratiet?  (Læst 154 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Er falske nyheder en alvorlig trussel mod demokratiet?
« Dato: Oktober 09, 2017, 10:34:31 am »
En israelsk spindoktor har skabt skandale i østrig før valget

Han skulle angiveligt være hyret af en eller anden Socialdemokrat, som man dog ikke har navn på, og have lavet to falske Facebook-sider. Den ene lignede en hyldest til den konservative kanslerkandidat - men den fremstillede ham langt mere højreorienteret, end han er.  Den anden svinede den konservative kanslerkandidat til for at være blødsøden overfor indvandrere og var fyldt med fremmedfjendske konspirationsteorier.

Den skandale har jo gavnet de Konservative - men det har det vist sig, at den israelsk spindoktor også har arbejdet for de Konservative - en slags dobbeltagent - så nu aner de østrigske vælgere ikke, hvad de skal tro på.

Den israelske spindoktor ved navn Tal Silberstein, er nu også blevet anholdt for korruption og hvidvask af penge i Israel.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/skandale-i-oestrig-foer-valget-den-mest-beskidte-valgkamp-nogensinde

De er næsten værre end Din-Debat  :big_grin: men det er noget af det samme gylle.

Jeg læste et eller andet sted, at de fleste teenagere ville ønske, at de sociale medier ikke havde eksisteret - selvom de bruger så meget tid på dem.

Har de ret?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Er falske nyheder en alvorlig trussel mod demokratiet?
« Svar #1 Dato: Oktober 09, 2017, 11:04:26 am »
Ja, mainstreammediernes falske nyheder ér en trussel mod demokratiet.

Det er en trussel mod demokratiet, når f.eks. DR, TV2, B.T., EB, Politiken, Berlingske o.s.v. fremstiller skyderiet i Las Vegas som en ægte begivenhed, når det i virkeligheden var et falsk flag. Det er et problem, når selvsamme medier, fremstiller 9/11 som noget, Bin Laden begik, når manden i virkeligheden var en CIA-agent. Og det er et problem, at samtlige danske mainstreammedier kører pro-Hillary-kampagne under den amerikanske valgkamp, mens de opdigter eller viderebringer en masse falske historier om Trump (f.eks. om forbindelser til Rusland og Putin, som han slet ikke har).

Angående de sociale medier, er det korrekt, at brugen af dem kan tage overhånd. Det er jeg enig i. Men grundlæggende er magthaverne bange for de sociale medier, fordi de der risikerer at blive modsagt. I gamle dage kunne de komme med alle deres fake news, uden at nogen kunne modsige dem. Fordi ingen kunne udtrykke deres uenighed på internettet dengang. Og i gamle dage skulle man have godkendt sine breve af redaktionen for f.eks. at få dem postet som læserbreve i avisen. Og skrev man noget, der var for kontroversielt for eliten, så blev ens indlæg simpelthen ikke trykt. Jeg skrev selv ofte læserbreve i 90´erne, inden internettet for alvor vandt frem. Men det var jo kun ca. halvdelen af mine indlæg, de optog. Så det var jo ikke ægte ytringsfrihed, når indlæggene først skulle gennem censur.

Jeg synes selv, at brugen af de sociale medier har taget overhånd. Men samtidig vil jeg ikke afskaffe disse medier, da jeg mener, at det er vigtigt for demokratiet, at også den lille mand - eller kvinde - på gaden kan ytre sig.
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2017, 11:06:56 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Er falske nyheder en alvorlig trussel mod demokratiet?
« Svar #2 Dato: Oktober 09, 2017, 12:33:21 pm »
Du mener med andre ord, at den lille mand i Danmark, som aldrig har været i USA - bedre kan producere nyheder fra Las Vegas, end Reuters Bureau kan - og at det vil gøre nyhederne mere "demokratiske"  :big_grin:

Ja, mainstreammediernes falske nyheder ér en trussel mod demokratiet.

Det er en trussel mod demokratiet, når f.eks. DR, TV2, B.T., EB, Politiken, Berlingske o.s.v. fremstiller skyderiet i Las Vegas som en ægte begivenhed, når det i virkeligheden var et falsk flag. Det er et problem, når selvsamme medier, fremstiller 9/11 som noget, Bin Laden begik, når manden i virkeligheden var en CIA-agent. Og det er et problem, at samtlige danske mainstreammedier kører pro-Hillary-kampagne under den amerikanske valgkamp, mens de opdigter eller viderebringer en masse falske historier om Trump (f.eks. om forbindelser til Rusland og Putin, som han slet ikke har).

Angående de sociale medier, er det korrekt, at brugen af dem kan tage overhånd. Det er jeg enig i. Men grundlæggende er magthaverne bange for de sociale medier, fordi de der risikerer at blive modsagt. I gamle dage kunne de komme med alle deres fake news, uden at nogen kunne modsige dem. Fordi ingen kunne udtrykke deres uenighed på internettet dengang. Og i gamle dage skulle man have godkendt sine breve af redaktionen for f.eks. at få dem postet som læserbreve i avisen. Og skrev man noget, der var for kontroversielt for eliten, så blev ens indlæg simpelthen ikke trykt. Jeg skrev selv ofte læserbreve i 90´erne, inden internettet for alvor vandt frem. Men det var jo kun ca. halvdelen af mine indlæg, de optog. Så det var jo ikke ægte ytringsfrihed, når indlæggene først skulle gennem censur.

Jeg synes selv, at brugen af de sociale medier har taget overhånd. Men samtidig vil jeg ikke afskaffe disse medier, da jeg mener, at det er vigtigt for demokratiet, at også den lille mand - eller kvinde - på gaden kan ytre sig.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?