Forfatter Emne: Är medlemmar i Motståndsrörelsen mer kriminellt belastade än genomsnittet?  (Læst 715 gange)

Offline Licensnægteren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: Ren og skær nyheds-shopping
« Svar #15 Dato: Oktober 07, 2017, 11:15:38 pm »
Sandheden er at løgnepressen også kan sige sandheden (selvom det næsten aldrig ser hos CNN og Washington Compost) Hvis alle artiklerne var løgn så ville ingen tro på dem. Jeg gætter på at 80% af artiklerne i JV er sand (og kun 20% maks af artiklerne i CNN er sand) JV er en ret lille lokalavis så det meste de skriver om er kedlige lokale nyheder som godt nok er sande men som jeg finder ligegyldige.

Du bliver ved med at kalde din smag for nyheder for "sand" - men det er jo det, som andre kalder "smag".

Hvis du ikke mener, at det er ren og skær "smag" - så beskriv, hvordan du bedømmer sandhedsværdien.

Er avisen kendt for konstant at lyve? Lokalavisen.dk eller Fynes.dk er kendt for ikke rigtig at lyve (når man snakker fake news i Danmark så er disse to aviser ikke dem man normalt snakker om, men aviser som Danmarx Radio og TV2)

Kommer avisen med påstande som er meget lang ude. Nyhedssider som CNN og Washington Compost som har kommet med mange falske teorier er et bevis på at CNN er et dårligt utroværdigt medie. Kikker man på Fynes.dk så virker alle nyhederne til at være sande

Er der et frit kommentar felt. En del af løgnepressens sider har fjernet kommentarfeltet så man ikke kan kommentere på de løgne som artiklen har, sider som ikke lyver har et mere frit kommentarfelt

Et eksempel om sidstenævnte er en artikel om holocaust''benægtelse'' i Ekstrabladet. Hvorfor må man ikke kommentere på artiklen hvis den var sand?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/holocaust-benaegteres-argumenter-skydes-ned/5417247

Fordi de ved godt at hvis der var et frit kommentarfelt til denne artikel så ville de falske påstande som de holocausttroende kommer med i artiklen blive skudt ned. Det kan man sige med mange artikler i løgnepressen

Til sidst så er nyheden sand hvis det står i politiets døgnreport. Politiets døgnreport er et meget troværdigt medie
« Senest Redigeret: Oktober 07, 2017, 11:19:35 pm af Licensnægteren »
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sådan bærer jeg mig godt nok ikke ad, når jeg bedømmer sandhedsværdien
« Svar #16 Dato: Oktober 08, 2017, 12:05:54 am »
Sandheden er at løgnepressen også kan sige sandheden (selvom det næsten aldrig ser hos CNN og Washington Compost) Hvis alle artiklerne var løgn så ville ingen tro på dem. Jeg gætter på at 80% af artiklerne i JV er sand (og kun 20% maks af artiklerne i CNN er sand) JV er en ret lille lokalavis så det meste de skriver om er kedlige lokale nyheder som godt nok er sande men som jeg finder ligegyldige.

Du bliver ved med at kalde din smag for nyheder for "sand" - men det er jo det, som andre kalder "smag".

Hvis du ikke mener, at det er ren og skær "smag" - så beskriv, hvordan du bedømmer sandhedsværdien.

Er avisen kendt for konstant at lyve? Lokalavisen.dk eller Fynes.dk er kendt for ikke rigtig at lyve (når man snakker fake news i Danmark så er disse to aviser ikke dem man normalt snakker om, men aviser som Danmarx Radio og TV2)

Kommer avisen med påstande som er meget lang ude. Nyhedssider som CNN og Washington Compost som har kommet med mange falske teorier er et bevis på at CNN er et dårligt utroværdigt medie. Kikker man på Fynes.dk så virker alle nyhederne til at være sande

Er der et frit kommentar felt. En del af løgnepressens sider har fjernet kommentarfeltet så man ikke kan kommentere på de løgne som artiklen har, sider som ikke lyver har et mere frit kommentarfelt

Aviser kommer næppe med teorier, men jeg ved ikke, hvad du lægger i ordet.

Forklar venligst.

Hvis du mener sådan noget som, at russerne angiveligt skulle have blandet sig i den amerikanske valgkamp, ville jeg kalde det en mistanke - og ikke en teori.

Det er et godt sted at uddybe, hvordan du danner dig dine meninger ud fra pressen. Du tror - at du ved - at russerne ikke har blandet sig i valgkampen.

Hvor ved du det fra?

Hvis der ikke er information om forfatteren til det, jeg læser, er jeg ekstra meget på vagt. Overvej grunden til, man ikke må få noget at vide om forfatteren.

Hvis der bliver brugt mange positive eller negative ord, er jeg også på vagt.

Vi tror på de ting, som bekræfter vores holdninger. Det hedder “bias”, og det gør alle - men det er muligt at blive mere bevidst om det og gøre det i mindre grad.

En der har de samme holdninger, som man selv har - er ikke nødvendigvis troværdig.

Noget af det vigtigste er, om det er muligt at kontrollere de oplysninger, man får.

For nylig nævnte jeg en artikel i Den Korte Avis: Mohammed er nu det mest almindelige drengenavn i Oslo.

Den er storslem, for man får ikke at vide, hvor mange der får et muslimsk navn i Oslo - selvom det ellers er det, som artiklen handler om.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=6768.msg89968#msg89968

« Senest Redigeret: Oktober 08, 2017, 12:20:22 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
Sv: Ren og skær nyheds-shopping
« Svar #17 Dato: Oktober 08, 2017, 12:50:55 am »

Et eksempel om sidstenævnte er en artikel om holocaust''benægtelse'' i Ekstrabladet. Hvorfor må man ikke kommentere på artiklen hvis den var sand?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/holocaust-benaegteres-argumenter-skydes-ned/5417247

Fordi de ved godt at hvis der var et frit kommentarfelt til denne artikel så ville de falske påstande som de holocausttroende kommer med i artiklen blive skudt ned. Det kan man sige med mange artikler i løgnepressen

Det er en logisk fejlslutning, fordi du forsøger at begrunde en antagelse med en påstand. Det kan man ikke. Du antager, at det er en skjult dagsorden med at fjerne muligheden for at kommentere og du begrundet det med noget, som du tror, og ikke hvad du har hørt fra redaktionen.
Ekstra Bladet er ikke en debatside. Danske nyhedsmedier er meget sjældent to-vejskommunikation. Det er et medie, der skal sælge aviser. Hvis der er faktuelle fejl i en artikel, henvender man sig til den, der har ansvaret.
Du gætter på noget, som bekræfter din holdning og det går altså bare ikke.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
''Hvis du mener sådan noget som, at russerne angiveligt skulle have blandet sig i den amerikanske valgkamp, ville jeg kalde det en mistanke - og ikke en teori.

Det er et godt sted at uddybe, hvordan du danner dig dine meninger ud fra pressen. Du tror - at du ved - at russerne ikke har blandet sig i valgkampen.

Hvor ved du det fra?''

Nu er det jo dig der kalder mig og Politik Ukorrekt konspirationstosser, men både det at NWO-eliten styrer verdenen og en teori at Rusland har hacket den amerikanske valgkamp er konspirationsteorier. Hvor ved du fra at det ikke er NWO-globalisterne der styrer verdenen når der er så mange beviser på at de gør det?

Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
''Hvis du mener sådan noget som, at russerne angiveligt skulle have blandet sig i den amerikanske valgkamp, ville jeg kalde det en mistanke - og ikke en teori.

Hvor ved du det fra?''

Nu er det jo dig der kalder mig og Politik Ukorrekt konspirationstosser, men både det at NWO-eliten styrer verdenen og en teori at Rusland har hacket den amerikanske valgkamp er konspirationsteorier. Hvor ved du fra at det ikke er NWO-globalisterne der styrer verdenen når der er så mange beviser på at de gør det?

Det er ikke noget jeg ved. Det er noget, som jeg aldrig har set beviser for.

Derimod har jeg set beviser for, at der hersker anarki i international politik. Et af beviserne er, at Tyskland begyndte at "tæve de små" i 1930'erne, ligesom du kender det fra skolegården.

Da Tyskland tævede Polen, så kom Tyskland op og slås med to "stærke drenge", som holdt sammen: Frankrig og Storbritannien - og der var ingen "gårdlærer", der kunne stoppe dem.

Som jeg ser det, så har du og politisk ukorrekt et behov for, at der er en "gårdlærer" i international politik, fordi I ikke kan lide, at der hersker anarki, hvor det er de "store drenge", der bestemmer. 

Du og politisk ukorrekt har nemlig altid været vant til, at der er nogen regler. Til at begynde med havde i opfattelsen af, at det var far (eller mor?) der bestemte, men hurtigt opdagede I, at der også var regler for far (eller mor?). I skolen var der regler, som både lærere og børn skulle følge osv.

Derfor kan I ikke forstå, at der hersker anarki i international politik, og så opfinder I en skjult ledelse: NWO globalisterne. Da I aldrig har brudt jer om autoriteter, så er det ikke overraskende, at den ledelse - som I har opfundet - ikke er "god".

Ikke desto mindre, så er USA den stærke "dreng i skolegården", som ingen bestemmer over. De kan gøre som de vil, og nu tæver de nok snart Nordkorea med atomvåben, og der er ingen "gårdlærer", som kan forhindre dem i det.

« Senest Redigeret: Oktober 08, 2017, 09:41:22 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Marius, the giraffe

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
NMR anses åbenbart af de svenske myndigheder som en slags rockerbande, og NMR's medlemmer nægtes våbentilladelse når de har jagttegn, også selv om der er tale om en pige med uplettet straffeattest…

For mig ligner det politisk chikane, og dermed noget frygteligt svineri!!!

http://ekstrabladet.dk/nationen/fik-afslag-paa-vaabentilladelse-du-er-medlem-af-indvandrerkritisk-parti/6826375
//MTG

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Man skal ikke være for naiv
« Svar #21 Dato: Oktober 08, 2017, 10:55:27 am »
NMR anses åbenbart af de svenske myndigheder som en slags rockerbande, og NMR's medlemmer nægtes våbentilladelse når de har jagttegn, også selv om der er tale om en pige med uplettet straffeattest…

http://ekstrabladet.dk/nationen/fik-afslag-paa-vaabentilladelse-du-er-medlem-af-indvandrerkritisk-parti/6826375

Jeg synes ikke bare, at myndighederne skal se passivt til, mens nazister opbygger en bevæbnet milits.

Den tidligere formand, Klas Lund var både dømt for bankrøveri og for drab, og det ville være et stort problem for samfundet, hvis en politisk organisation bliver finansieret af kriminalitet og tilmed bliver bevæbnet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Klas_Lund

Skulle medlemmer af Blekingegadebanden også have haft våbentilladelse, hvis de havde startet et politisk parti?

« Senest Redigeret: Oktober 08, 2017, 11:42:23 am af Anklageren »

Offline Marius, the giraffe

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
Sv: Man skal ikke være for naiv
« Svar #22 Dato: Oktober 08, 2017, 11:29:31 am »

Jeg synes ikke bare, at myndighederne skal se passivt til, mens nazister opbygger en bevæbnet milits.

Den tidligere formand, Klas Lund var både dømt for bankrøveri og for drab, og det er et stort problem for samfundet, hvis en politisk organisation bliver finansieret af kriminalitet og tilmed bliver bevæbnet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Klas_Lund

Så må regeringen spille med åbne kort, og forbyde foreningen hvis den virkelig er så farlig.

Imens kan svenskerne spørge sig selv om samme regler gælder for medlemmer af Hizb ut-Tahrir og tilsvarende fundamentalistiske foreninger.

Endeligt er det påfaldende så få jagtvåben der anvendes til kriminalitet.
Sikkert fordi at det er så utroligt nemt illegalt at femskaffe et velegnet militær våben, hel- som halvautomatisk.

For mig ligner politiets behandling af NMR's medlemmet ren chikane, hvilket bestemt ikke ville overraske...

//MTG

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
Det er det også. Det er ikke første gang at politiet har udført chikane imod NMR

http://www.friatider.se/polisen-anklagas-for-overvald-mot-nmr-demonstranter
Den artikel linker til https://www.youtube.com/watch?v=sOTuQEzJiq4

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Det har vi ikke tradition for
« Svar #24 Dato: Oktober 08, 2017, 11:47:38 am »

Så må regeringen spille med åbne kort, og forbyde foreningen hvis den virkelig er så farlig.

Det synes jeg ikke.

Nazismen har aldrig været forbudt i Norden, selvom de bevisligt har været farlige. I Norge dannede nazisterne Quisling regeringen, og Quisling blev dømt i en retssag og blev henrettet - men nazismen blev ikke forbudt.

Det er værre, at have dem til at eksistere "under jorden".

« Senest Redigeret: Oktober 08, 2017, 11:53:32 am af Anklageren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Oktober 08, 2017, 12:00:31 pm »

Imens kan svenskerne spørge sig selv om samme regler gælder for medlemmer af Hizb ut-Tahrir og tilsvarende fundamentalistiske foreninger.

Det går jeg da ud fra, at de gør.

Hvis de ikke gør, så er det ikke et argument for, at man skal være lalleglad med nazismen.

Vi skal slet ikke have bevæbnede politiske grupper. Det afgørende er, om de har et demokratisk sindelag.

« Senest Redigeret: Oktober 08, 2017, 12:02:34 pm af Anklageren »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Oktober 08, 2017, 12:03:45 pm »

Hvis de ikke gør, så er det ikke et argument for, at man skal være lalleglad med nazismen.

Vi skal slet ikke have bevæbnede politiske grupper. Det afgørende er, om de har et demokratisk sindelag.

Det er ren chikane og en særdeles betænkelig sag.

Fordi de begrunder det med at hun er "medlem af et indvandrerkritisk parti."

Gælder det så alle indvandrerkritiske partier, kan DF`ere så heller ikke få våbentilladelse, eller NB`s medlemmer ? - eller folk der i det hele taget er imod og kritiserer indvandringen ?

Så skulle de i stedet have været ærlige og sagt "et nazistisk parti", men det turde de ikke.

Den sag holder ikke i en retsstat.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
I Sverige er det lovligt at være kommunist eller nazist. Så selv den begrundelse er forkert

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
I Sverige er det lovligt at være kommunist eller nazist. Så selv den begrundelse er forkert

Jamen så er der jo åbent for at hun går til retten, anklager dem for chikane og kræver at få sin våbentilladelse på lige fod med alle andre, - det er kun op til hende selv og hendes gruppe om de vil det.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Oktober 08, 2017, 12:31:34 pm »

At have skydevåben og så samtidig være med i NMR er ligeså ok som at have våben og være med i et andet parti. Men da Socialdemokraterna har en meget mere udemokratisk sindelag end NMR (NMR vil også fjerne loven hetz mod folkegruppe som de andre partier er tilhænger af) så går jeg ud fra at du mener at socialdemokrater ikke skal have våben, mener du det?
« Senest Redigeret: Oktober 08, 2017, 12:37:03 pm af Licensnægteren »