Forfatter Emne: Super god besked fra JFK  (Læst 579 gange)

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Det er også fuldstændig skørt :-)
« Svar #15 Dato: Oktober 08, 2017, 07:16:25 pm »
Jeg aner ikke engang, hvem eller hvad det er for et parti, det der JFK. Og faktisk tror jeg, at det kun er et par debattører på Din-debat, der ved hvem de er. Resten i kongeriget har aldrig hørt om dem og kommer heller ikke til det. Og dem, der har sendt vælgererklæring ind, er enten blevet overtaget af aliens og reptiler eller har tømt flasken med vodka. Måske begge dele.

Citat: En Folkeejet Nationalbank, der udsteder gældsfrie og rentefrie penge direkte ind på den enkelte borgers konto i den Folkeejede Nationalbank i form af Borger Dividende. Alle borgere får een aktie hver i den Folkeejede Nationalbank. Til de der ønsker at vide i praksis, hvordan det søges gjort, henvises til ”Monetary Reform on Iceland”. Vi vil arbejde på, at alle lande i EU nationaliserer deres privatejede og privatkontrollerede centralbanker.

Sagen er jo at Danmarks Nationalbank ikke er privatejet - og det er andre landes nationalbanker heller ikke  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

De er konspirationstosser!

Hej

Jeg er ny her.

Jeg tror det er på tide, at anklageren får styr på sine facts. Det her er fandme pinligt.

Mads Palsvig siger netop, at det er centralbankerne der er privatejede. Han siger ikke, at nationalbanken er privatejet.
Mads siger, at nationalbanken er en selvejende institution og styret af udlandet.

https://www.youtube.com/watch?v=VSzjln0dJoc

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Super god besked fra JFK
« Svar #16 Dato: Oktober 08, 2017, 10:18:39 pm »
Nå, anklageren

Erkender du, at du tager fejl?

Offline Licensnægteren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.2%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Oktober 08, 2017, 10:31:03 pm »
Ankagleren har det med at komme med en afsporing eller helt at ignore indlægget hvis han ved at han har tabt en debat.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 08, 2017, 10:39:43 pm »

Hej

Jeg er ny her.

Jeg tror det er på tide, at anklageren får styr på sine facts. Det her er fandme pinligt.

Mads Palsvig siger netop, at det er centralbankerne der er privatejede. Han siger ikke, at nationalbanken er privatejet.
Mads siger, at nationalbanken er en selvejende institution og styret af udlandet.

Nationalbanken er Danmarks Centralbank, ligesom svenskernes Riksbanken er  Sveriges Nationalbank osv osv
I'm a Troll

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Oktober 08, 2017, 10:41:42 pm »
Jeg har fulgt debatten her noget tid. Mest på grund af tidsfordriv, når jeg alligevel var på nettet og ikke havde andet at lave.

Jeg jeg læst indlæg fra Homofaber, Anklageren og Carlo, som jeg vil fremhæve her, kort.

Carlo har få facts der er korrekte og faktisk interessante indlæg.

Homofaber er altid ved siden af. Tager altid fejl. Skyldes måske en diagnose.

Anklageren, bringer interessante emner op, men han tager som regel fejl.

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Oktober 08, 2017, 10:44:57 pm »

Hej

Jeg er ny her.

Nationalbanken er Danmarks Centralbank, ligesom svenskernes Riksbanken er  Sveriges Nationalbank osv osv

Selvejet, styret af udlandet.

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Oktober 08, 2017, 11:21:34 pm »
Jeg har fulgt debatten her noget tid. Mest på grund af tidsfordriv, når jeg alligevel var på nettet og ikke havde andet at lave.

Jeg jeg læst indlæg fra Homofaber, Anklageren og Carlo, som jeg vil fremhæve her, kort.

Hej

Jeg er ny her.

Forkert. Og jeg kan se, at "anklageren har "liket" dette indlæg, uden forståelse for sagens sammenhæng.

Kan du komme du komme med en form for dokumentation?

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Oktober 08, 2017, 11:27:13 pm »
Er der noget galt med dette forum. Jeg skriver dobbelt nogle gange, uden at have tastet det.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Oktober 08, 2017, 11:32:53 pm »

Jeg er uddannet folkeskolelærer med samfundsfag som linjefag, så det er ikke godt, at jeg som regel tager fejl  :big_grin:

Lunavecchia har ret i, at Nationalbanken er Danmarks centralbank - og den er selvejende - og det vil sige, at ingen andre ejer den - og ingen andre bestemmer over den.

Det er derfor man siger, at Nationalbanken er privat, fordi heller ikke staten bestemmer over den.

Du kunne jo slå op i et leksikon.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jamen Vince
« Svar #24 Dato: Oktober 08, 2017, 11:39:16 pm »

Forkert. Og jeg kan se, at "anklageren har "liket" dette indlæg, uden forståelse for sagens sammenhæng.

Kan du komme du komme med en form for dokumentation?

Citat fra Gyldendals Leksikon: "Danmarks Nationalbank, selvejende institution med hovedansvar for landets pengepolitik, dvs. den del af den økonomiske politik, der vedrører pengeskabelsen, renten og udviklingen i det finansielle system. Nationalbanken er statens bankforbindelse og tillige "bankernes bank" (centralbank)."

Citat slut.  http://denstoredanske.dk/Samfund%2c_jura_og_politik/%c3%98konomi/Penge-_og_kreditpolitik/Danmarks_Nationalbank

Det fremgår tydeligt, at Nationalbanken er Danmarks Centralbank.

Det står selvfølgelig også i Wikipedia. Citat:
"Danmarks Nationalbank er Danmarks centralbank og har i dag som formål "at opretholde et sikkert pengevæsen og at lette og regulere pengeomsætning og kreditgivning", jf. Nationalbankloven fra 1936. Nationalbanken er en selvejende og uafhængig institution etableret ved lov. Uafhængigheden kan føres tilbage til bankens oprettelse i 1818. I loven fra 1936 fremgår Nationalbankens uafhængighed ved, at Nationalbankens direktion har eneansvaret for at fastsætte de pengepolitiske renter."

Citat slut. https://da.wikipedia.org/wiki/Statsbankerotten_1813

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Vince

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Oktober 08, 2017, 11:50:25 pm »

Jeg er uddannet folkeskolelærer med samfundsfag som linjefag, så det er ikke godt, at jeg som regel tager fejl  :big_grin:

Lunavecchia har ret i, at Nationalbanken er Danmarks centralbank - og den er selvejende - og det vil sige, at ingen andre ejer den - og ingen andre bestemmer over den.

Det er derfor man siger, at Nationalbanken er privat, fordi heller ikke staten bestemmer over den.

Du kunne jo slå op i et leksikon.

DU siger absolut intet. Dokumenter, at nationalbanken ikke er udenlandsk ejet. Og nej, nationalbanken er ikke en centralbank.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Der gik lidt kuk i det. Jeg prøver igen
« Svar #27 Dato: Oktober 09, 2017, 12:13:04 am »
Der står klart og tydeligt både i Gyldendals leksikon og i Wikipedia, at Nationalbanken er Danmarks centralbank.

Hvad er det, du ikke forstår ved ""Danmarks Nationalbank er Danmarks centralbank", som der ordret står i Wikipedia?

Det er endda det aller første, som der står.

https://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_Nationalbank

Der står også i Wikipedia: "Nationalbanken er en selvejende og uafhængig institution etableret ved lov."

Hvad er det, du ikke forstår ved "selvejende"? - det betyder indlysende, at Nationalbanken ejer sig selv. Uafhængig betyder selvfølgelig, at ingen andre styrer Nationalbanken. Den er ikke afhængig af nogen.

« Senest Redigeret: Oktober 09, 2017, 12:32:00 am af Anklageren »

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Oktober 09, 2017, 12:44:15 am »
Palsvig forklarer noget af det her:

Mads Palsvig wishes Happy New Year, and a another privately owned Central Bank.

https://www.youtube.com/watch?v=1XzEikzgE0Q

1. Nationalbanken er Danmarks centralbank. Så det har Anklageren nu ret i.
2. Nationabanken er ejet af en hemmelig fond og er dermed privatejet, da der ikke er klarhed over, hvilke mennesker der står bag fonden. I princippet kan det godt være Rothschilds og det er der da også mange der mener, at det er.

Derudover kan jeg tilføje:

3. Langt den største del af pengeskabelsen i Danmark (ca. 94%, så vidt jeg husker) sker, modsat hvad de fleste tror, ikke gennem Nationalbanken. Men derimod gennem de privatejede banker, så i praksis er pengeskabelsen privat.

« Senest Redigeret: Oktober 09, 2017, 12:47:57 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Oktober 09, 2017, 12:57:45 am »

Nationabanken er ejet af en hemmelig fond og er dermed privatejet, da der ikke er klarhed over, hvilke mennesker der står bag fonden.

Det er falskt.

Det fremgår tydeligt i Lov om Danmarks Nationalbank

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=41648

§ 2

Bankens Grundfond udgør 50 Mill. Kr.

Dens Hovedsæde og Hjemsted er i København.

Ledelse.

§ 3

Bankens Ledelse bestaar af et Repræsentantskab, en Bestyrelse og en Direktion.

Repræsentantskabets, Bestyrelsens og Direktionens Medlemmer skal have dansk Indfødsret og fast Bopæl i Danmark, være myndige, i Besiddelse af de borgerlige Rettigheder og ikke ude af Raadighed over deres Bo.

osv.
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2017, 01:07:01 am af Anklageren »