Forfatter Emne: Forfriskende nye vinder i den kristne kirke  (Læst 6116 gange)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
Sv: Forfriskende nye vinder i den kristne kirke
« Svar #15 Dato: December 30, 2014, 10:20:32 am »
Kære Jalmar  :smile:

Når Jesus kommer igen, vil alle der har taget imod ham, blive bortrykket.
De som ikke har taget imod ham, vil gå ind i Tusindårsriget, hvor de vil leve som i dag, bare uden ondskaben, da Satan jo er bundet i tusind år.
Faktisk lyder det jo tillokkende.. men som jeg forstår Bibelen, vil dem som er døde uden Kristus, ikke opstå til et tusindårsrige, men først opstå til verdensdommen.

Jeg tænker ikke så meget over det... det vigtigste for mig er, at have Jesus med i min hverdag, mens jeg lever, den tryghed ville jeg ikke kunne undvære.
Og så er det også trygt at vide, han er med, når jeg skal herfra.
Nogen dør helt alene, det skal jeg ikke - skulle det ske, at ingen er tilstede i den time, så ved jeg Jesus er der.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
Hej Mera
« Svar #16 Dato: December 30, 2014, 10:23:00 am »
Du skrev:
Citér
det betragtes som citatfusk

Jeg havde håbet på en undskylding...

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 30, 2014, 11:51:04 am »
Kære Jalmar  :smile:

Når Jesus kommer igen, vil alle der har taget imod ham, blive bortrykket.
De som ikke har taget imod ham, vil gå ind i Tusindårsriget, hvor de vil leve som i dag, bare uden ondskaben, da Satan jo er bundet i tusind år.
Faktisk lyder det jo tillokkende.. men som jeg forstår Bibelen, vil dem som er døde uden Kristus, ikke opstå til et tusindårsrige, men først opstå til verdensdommen.

- Jeg tror ikke på Satan som et væsen - Satan og dæmoner, er for mig, en del af det menneskelige sind -

Oprindeligt blev det Hebraiske ord "Satan" blot oversat til → "modstander" og "Anklager"←

Det er (endnu) ikke lykkedes mig at finde ud af, hvordan det Hebraiske ord "Satan", "pludselig" blev til et "levende væsen" som er en "Falden hævngerrig engel" der er opponent til Gud.

Mit eget gæt er, at det var (og er) et udmærket begreb at bruge som trusselsmiddel:
- Som f.eks. (groft taget) - "tilbeder du ikke din Herre og Gud - tilbeder du Satan" -

"Satan"
er, efter min mening, en del af det menneskelige sind = ondskab, voldelig og forbryderisk adfærd etc..
"Dæmoner" mener jeg fremgår af Biblen, som en betegnelse for ukendte begreber som bl.a. sygdommene der viser sig ved ukontrollabel raseri,  vanvid og sindssyge etc..

Citér
lyjse
Jeg tænker ikke så meget over det... det vigtigste for mig er, at have Jesus med i min hverdag, mens jeg lever, den tryghed ville jeg ikke kunne undvære.
Og så er det også trygt at vide, han er med, når jeg skal herfra.
Nogen dør helt alene, det skal jeg ikke - skulle det ske, at ingen er tilstede i den time, så ved jeg Jesus er der.

En Tro jeg til tider godt kunne misunde dig, men jeg er nok for analytisk og for bevissøgende til rigtig at kunne forstå det.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 30, 2014, 03:49:17 pm »
Hvis du tror på en åndelig verden Jalmar -  tror du også på  - de gode og de onde magter.

v11  Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. v12  Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Ef.B.6

Jeg har oplevet for meget, til at jeg kan tvivle på, at åndsmagter er virkelige.

P.S. jeg bemærkede at en "kristen ven" på SOL, jeg nævner ikke navn, men han havde samme mening som dig, dog fornemmede jeg, at han var ved at skifte standpunkt.

Man kan ikke tro på Gud, uden at tro Satan findes.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: December 30, 2014, 04:51:36 pm »
Hvis du tror på en åndelig verden Jalmar -  tror du også på  - de gode og de onde magter.

v11  Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. v12  Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Ef.B.6

Jeg har oplevet for meget, til at jeg kan tvivle på, at åndsmagter er virkelige.

P.S. jeg bemærkede at en "kristen ven" på SOL, jeg nævner ikke navn, men han havde samme mening som dig, dog fornemmede jeg, at han var ved at skifte standpunkt.

Man kan ikke tro på Gud, uden at tro Satan findes.

Tilføjelse:

Jeg husker ikke, om jeg har fortalt det sidste jeg blev udsat for, efter mange år - uden nogen chikane fra den kant...

Jeg tror det er ca. 1 1/2 år siden.

Min mand havde aftenvagten på hans arbejde - jeg sad i værelset ved computeren, mine hunde lå ved siden af mig.

Pludselig lyder der et brag ude i køkkenet - jeg går derud, og en gammel sigte af min afdøde farmors, var kastet hen af gulvet  :ohmy:

Jeg fik et mindre chok, og ringede til min mand, som mente snoren måtte være knækket.. eller sømmet faldet ud.. men nej - snoren fejlede ikke noget, og sømmet sad hvor det skulle.

Da han kom hjem, hængte han sigten op igen, og der har den hængt fint lige siden - uden at falde ned !

Har du en god forklaring Jalmar  :boast: :smile:

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Januar 04, 2015, 03:24:43 pm »
Apropos kristne kirker åbner der i Tyrkiet for første gang i 90 år en kirke, ja det er måske aflad for de 10,000 moskeer der er åbnet i EUropa i de sidste 50 år, det er jo fuldstændigt absurd og latterligt at Tyrkiet tror de kan vinde på point ved at åbne en kirke, næ de skal under ingen omstændigheder gøre sig tanker eller forhåbninger om EU, glem det hurtigst muligt, hvis de makker ret kan de få nogle frihandels aftaler, men at åbne døren for snart 100 mill Tyrker, glem det.  :cat:

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Januar 05, 2015, 05:01:32 pm »
Ja selv de indfødte i Borneos eller Amazonas jungle har deres Guder, så det er nok lige så nødvendigt som at trække vejret at have et håb om et eller andet der ude, desværre har der altid igennem tiden og historien været sekter klaner og stammer, som har udnyttet vores uvidenhed om det okkulte, ja selv i vore dage truer det med at tage magten fra menneskeheden, vi kan jo håbe at den almægtige snart forbarmer sig over kloden, helst inden massehysteriet tager pippet og magten fra de 8 Mia indvånere, Forsættes.  :cat:

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Januar 06, 2015, 10:24:11 am »
Citér
katten
som har udnyttet vores uvidenhed om det okkulte, ja selv i vore dage truer det med at tage magten fra menneskeheden,
min fremhævelse.

Og hvad er så det der "Okkulte" der er udnyttet ?

For det der "Okkulte" må jo så være dukket op før "Gud" for at kunne udnyttes ?

" truer det med at tage magten fra menneskeheden," - Gider du forklare dig ?

Fakta:
Der findes et utal af forskellige måder folk Tror på - og det Uanset næsten hvad trosgren hvad man bekender sig til.
Og uanset hvilken trosgren, så er deres Gud verdens eneste ene.

Hoved religionerne er: Kristendommen - Islam - Hinduismen - Buddhaismen og Konfucianismen -

De mindre er: Shintoismen - Daoismen - Jødedommen - Sikhismen - Baha'i og Jainismen  -
Og hver eneste en af dem har deres sidegrene og sekter

Jeg har en ide om, at "Tro" er opstået i og af en stamme i nød, f.eks. hungersnød -
Hvor en person, der var lidt mere fiffig end de andre, fandt på at den "værdifulde ting" de havde tabt - var skyld i at dyrene pludselig dukkede op igen.

Voila den første "Ofring" og "Præst" var født -

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Januar 09, 2015, 08:33:00 am »
Det er da befriende at Pave Frans siger og gør noget ved de perverse ting der forgår, og altid har forgået i det katolske moras, det ville da også være befriende hvis muslimernes "Pave" ville gøre det samme, altså afsløre dobbeltmoralen og det perverse svineri der forgår i den religions navn, men her kniber det gevaldigt, muslimerne taler som altid med 2 tunger, og ingen ved sine fulde 5 stoler på dem af gode grunde, ja rigtige gode grunde, vi går i vesten som katten omkring den varme grød, hvorfor ikke sige tingene ligeud, vi kommer kun til at leve sammen med muslimerne indtil den næste krig, så kommer der til at ske det samme som i X-Jugoslavien, bare meget større, altså en hjemsendelse af muslimerne til Mellemøsten, nøjagtigt lige som for 400 år siden, mange tror man kan fange flere fluer med honning, det kan man også, dog kun for en tid, så vi for syn i nær fremtid.  :blind: