Forfatter Emne: Forfriskende nye vinder i den kristne kirke  (Læst 5998 gange)

Mera

• Gæst
Forfriskende nye vinder i den kristne kirke
« Dato: December 25, 2014, 03:29:54 pm »
Og jeg mener kirke som et bred begreb, så ikke kun Danmark men også resten af den kristne kirke
Det er min personlige mening at bibelen godt må skrives om, era af de sorte præster fra DF er forbi, vi må godt tro og samtidigt tror på evolutionen
Kirken må godt være kreativt og gi plads for virkeligheden med bibelen som et sentimentalt fortællingsbog i baggrunden

http://eas8.emediate.eu/eas?camp=261;ty=ct;EASLink=http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7316006/Politikere-Tvivlende-præster-skader-kirken/?ref=ni.dk

Og Paven Frans fører an i kampen om et mere moderne kirke, respekt for hvad den gamle mand prøver at gøre med livet som indsats, fordi dø skal han vel nok i hans forsøg at gøre oprør med den gamle Italienske maffia, med mindre mirakler virkeligt skeer ind imellem

http://eas8.emediate.eu/eas?camp=234;ty=ct;EASLink=http%3A%2F%2Fnyhederne.tv2.dk%2Fudland%2F2014-12-25-pave-frans-i-sandhed-mange-taarer-i-denne-jul%3Fnidk
Mera

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Sv: Forfriskende nye vinder i den kristne kirke
« Svar #1 Dato: December 27, 2014, 01:35:45 pm »
Hej Mera

:JC_doubleup: Vi er 100% enige om at det er et frisk pust - Jeg har læst tilsvarende også fra USA

Mens jeg husker det, hvis du opdager et brudt link som nedenstående i forhåndsvisning, skal du Skal du bare starte linket med:
og slutte linket med: 

http://eas8.emediate.eu/eas?camp=261;ty=ct;EASLink=http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7316006/Politikere-Tvivlende-præster-skader-kirken/?ref=ni.dk

Om det ender med en storvask eller som jeg håber på, en seriøs debat må tiden vise - Jeg håber på det sidste.

Der er det lidt pussige re. den generelle forståelse re. de dødes genopstandelse - da det er i strid med hvad Jesus siger:
Lukas 20:34-36
Jesus svarede dem: »Denne verdens børn gifter sig og giftes bort, men de, der findes værdige til at komme med i den anden verden og i opstandelsen fra de døde, de hverken gifter sig eller giftes bort. De kan jo ikke mere dø, for de er som engle; de er Guds børn, så sandt de er opstandelsens børn.
Det står i kontrast til J.Åb.21:1-3 - - Altså efter min mening

Der er også andre ender der trænger til at renses ud efter min mening -
1) Det med at vi kommer op til Gud når vi dør - samt J.Å
2) Genopstandelsen af de døde når Kristus "kommer igen" - Jesus mente jo tydeligvis at hans Disciple ikke nåede til den sidste By før han dukkede op igen:
Matthæus 10:23
Når de forfølger jer i én by, så flygt til den næste. Sandelig siger jeg jer: I når ikke til ende med Israels byer, før Menneskesønnen kommer
Matthæus 16:27-28
For Menneskesønnen skal komme i sin faders herlighed sammen med sine engle, og da vil han gengælde enhver efter hans gerninger.
Sandelig siger jeg jer: Nogle af dem, der står her, skal ikke smage døden, før de ser Menneskesønnen komme i sit rige.«

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 27, 2014, 01:37:56 pm »
Citér
Mens jeg husker det, hvis du opdager et brudt link som nedenstående i forhåndsvisning, skal du Skal du bare starte linket med:
og slutte linket med:   

Ovenstående kan åbenbart ikke lade sig gøre her

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 28, 2014, 09:52:52 am »
Hej Nico

[/quote] -  kan være lidt flyvsk :biggrin: -

I mit sidste indlæg var jeg lige ved at gøre det samme fordi [/quote]  havde flyttet sig helt ned i bunden af ruden -

Hvis du husker at flytte [/quote] op under det du ønsker at citere sker det ikke igen.

Du må også ha' en dejlig dag min ven

mange hilsner
jalmar

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 28, 2014, 02:25:59 pm »
Mera skrev:

Citér
Det er min personlige mening at bibelen godt må skrives om, era af de sorte præster fra DF er forbi

Du har det tilsyneladende med DF som jehovas vidner har det med Satan... så meget reklame som muligt  :ike:

Citat fra dit link:

Citér
De vakler i troen på nogle helt centrale punkter i kristendommen. Det gør dem utroværdige som præster og som forkyndere. Jeg tager hatten af for deres ærlige svar, men det er dybt problematisk, hvis man skal forkynde noget, man ikke selv tror på.

Folk må selv vælge hvad de vil tro på, men så skal de ikke være præster !

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 28, 2014, 04:28:41 pm »
Mera... jeg citerede fra dit link, men jeg kunne ikke få øje på "de nye vinde" .. DF har 2 præster i deres parti,  Søren Krarup  og Jesper Langballe - hvis du ikke kan lide dem, så lad dog være med, at give dem så meget reklame  :bb: de har vel ikke gjort dig noget, du behøver jo ikke gå i en af de kirker, " med bulder og brag"  .. vel ?

ER der "bulder og brag" eller er det bare din fantasi der løber af med dig  :diablo (2):

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 29, 2014, 08:22:04 am »
Mera... jeg citerede fra dit link, men jeg kunne ikke få øje på "de nye vinde" .. DF har 2 præster i deres parti,  Søren Krarup  og Jesper Langballe - hvis du ikke kan lide dem, så lad dog være med, at give dem så meget reklame  :bb: de har vel ikke gjort dig noget, du behøver jo ikke gå i en af de kirker, " med bulder og brag"  .. vel ?

ER der "bulder og brag" eller er det bare din fantasi der løber af med dig  :diablo (2):

Det er dem Lyjse, hvor vidste du det fra
Men læs venligst et link før du svare på og skrive et svar, nu var det et fint tekst, fra Anklageren tror jeg nok, men prøv at holde styr på hvem og hvormed de svarer
Og jeg har lært det med de to sorte præster, og kommer næsten aldrig mere i kirken med mindre der er en begravelse, og er ikke engang sikker på de lever mere
Mera

"Anklageren" har så vidt jeg kan se... ikke skrevet i denne tråd ?????

Jeg har læst det link, jeg citerede fra, måske du skulle gøre det samme - før du lægger det  :blind:

Du gør den samme fejl som jehovas vidner, det er ikke præsterne / vagttårnet der er Gud - tænk over det.

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 29, 2014, 08:33:24 am »
Citér
lyjse
DF har 2 præster i deres parti,  Søren Krarup  og Jesper Langballe

:JC_cheesy:
Næh - Har haft lyjse - For, for de sorte præster, (langt inde i deres ukristelige sjæle) er det gået sålunde lyjse:

Søren Krarup: Ragede, [efter sigende] uklar med ledelsen i 2011 (officielt pensioneret) - Så han er gudskelov hverken DF'er eller MF'er mere.

Jesper Langballe - Ragede uklar med livet og er, fra og med 15. marts 2014 hos sin Herre og mester  (formodentlig :diablo (2):) - Så han er gudskelov heller ikke hverken DF'er eller MF'er mere.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 29, 2014, 08:34:46 am »
Jalmar skrev:

Citér
Lukas 20:34-36
Jesus svarede dem: »Denne verdens børn gifter sig og giftes bort, men de, der findes værdige til at komme med i den anden verden og i opstandelsen fra de døde, de hverken gifter sig eller giftes bort. De kan jo ikke mere dø, for de er som engle; de er Guds børn, så sandt de er opstandelsens børn.
Det står i kontrast til J.Åb.21:1-3 - - Altså efter min mening

Den nye himmel og den nye jord

v1  Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere. v2  Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom.

Citat slut

Kristne kaldes "Jesu brud", og Jesus kaldes "brudgommen", det er jo ikke det samme - som at "blive gift og få børn"  som vi forestiller os. :-)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: December 29, 2014, 08:39:25 am »
Citér
lyjse
DF har 2 præster i deres parti,  Søren Krarup  og Jesper Langballe

:JC_cheesy:
Næh - Har haft lyjse - For, for de sorte præster, (langt inde i deres ukristelige sjæle) er det gået sålunde lyjse:

Søren Krarup: Ragede, [efter sigende] uklar med ledelsen i 2011 (officielt pensioneret) - Så han er gudskelov hverken DF'er eller MF'er mere.

Jesper Langballe - Ragede uklar med livet og er, fra og med 15. marts 2014 hos sin Herre og mester  (formodentlig :diablo (2):) - Så han er gudskelov heller ikke hverken DF'er eller MF'er mere.

Ja men så blev jeg det klogere - så kan de da ikke ødelægge Meras "sjælefred"  :biggrin:

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 29, 2014, 09:44:17 am »
Citér
lyjse
v1  Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere. v2  Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom.

Citat slut

Kristne kaldes "Jesu brud", og Jesus kaldes "brudgommen", det er jo ikke det samme - som at "blive gift og få børn"  som vi forestiller os. :-)

Netop ikke - For de frelste bliver som engle - Altså de hverken gifter sig eller får børn -
Det der gør livet værd at leve efter mine begreber kære veninde. - Det er et af de punkter jeg har det svært med, andre er:
A)
Og havet findes ikke mere. - Dvs. Livet som vi kender det findes ikke mere.
B)
Kender man ikke til Sorg - Kender man heller ikke til Lykke -
C)
Kender man ikke til Had - Kender man heller ikke til Kærlighed -
D)
etc. ... etc. ... etc. ... re. livets dualitet -
E)
Som jeg ser det, er det liv Biblen remser op for os, er det et liv i evig tilbedelse til Gud uden sorger, had, lykke og kærlighed = dvs. uden andre følelser end det at tilbede Gud -

Jeg ville virkelig ønske du kunne uddrage Skrifter der angiver et efterliv i kærlighed og lykke til hinanden - Men der skal endnu engang være en hvis dualitet for at man skal kunne forstå følelser - Du kan selvfølgelig svare at det er evig lykke - Men den kan jeg desværre ikke kapere kære ven. :air_kiss:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: December 29, 2014, 11:18:15 am »
Hej Jalmar

Så er du sikkert én af dem, der kommer i "Tusindårs riget" - det er dem, der ikke kommer med Jess i skyerne, når han kommer.

v17  Nu skaber jeg en ny himmel
      og en ny jord;
      det, der skete tidligere, skal ikke længere huskes,
      og ingen skal tænke på det.

v18  Men I skal fryde jer og juble til evig tid
      over det, jeg skaber.
      For jeg skaber Jerusalem om til jubel,
      dens folk om til fryd;
       v19  jeg vil juble over Jerusalem
      og fryde mig over mit folk.
      Der høres ikke mere gråd
      eller skrig.

v20  Der er ikke længere børn,
      der dør som spæde,
      eller gamle, der ikke lever
      deres tid til ende.
      Ung er den, der dør som hundredårig,
      og den, der ikke når de hundrede, er forbandet.

v21  De skal bygge huse og bo i dem
      og plante vingårde og nyde deres frugt.
       v22  Andre skal ikke bo i det, de bygger,
      eller spise, hvad de har plantet.
      Mit folk skal nå træets alder,
      mine udvalgte skal nyde frugten af deres hænders værk.

v23  De slider ikke forgæves,
      de føder ikke børn til den bratte død;
      for de er Herrens velsignede afkom,
      og de har deres efterkommere hos sig.

v24  Før de kalder, svarer jeg,
      endnu mens de taler, hører jeg.

v25  Ulven og lammet græsser sammen,
      løven æder strå som oksen;
      men slangens føde er støv.
      Der findes hverken ondskab eller ødelæggelse
      på hele mit hellige bjerg, siger Herren. Esajas.B.65

Var det bedre  :connie_30:

Jeg tænker ikke så meget over, hvordan der vil være i himlen, ud over, at man vil møde sine kære igen.
Hvad man skal få tiden til at gå med... jeg er sikker på, at alt vil være smukt - godt og trygt ♥

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: December 29, 2014, 11:26:05 am »
Citér
Lyjse du skøjter rund i citater, det er ikke min, og nu har jeg nærlæst de hele, du har fisket noget op fra et andet link, men det er bestemt ikke mit
Men pyt, der bruger vi så ikke mere tid på, lad os koncentrere på de vigtige ting, de gode nyheder at DF vil nu i regering, det har jeg ventede på i en lang tid, og jeg kan læse fra Jalmar at de sorte præster, er på pension
Mera

Lagde du ikke dette link  :bb: ??

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7316006/Politikere-Tvivlende-pr/

CITAT til venstre på siden:

De vakler i troen på nogle helt centrale punkter i kristendommen. Det gør dem utroværdige som præster og som forkyndere. Jeg tager hatten af for deres ærlige svar, men det er dybt problematisk, hvis man skal forkynde noget, man ikke selv tror på.

Citat slut
« Senest Redigeret: December 29, 2014, 11:27:53 am af lyjse »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
    • Vis profil
Har du kigget for dybt i rødvin-flasken Mera ???
« Svar #13 Dato: December 29, 2014, 06:36:11 pm »
Citér
Lyjse du skøjter rund i citater, det er ikke min, og nu har jeg nærlæst de hele, du har fisket noget op fra et andet link, men det er bestemt ikke mit
Men pyt, der bruger vi så ikke mere tid på, lad os koncentrere på de vigtige ting, de gode nyheder at DF vil nu i regering, det har jeg ventede på i en lang tid, og jeg kan læse fra Jalmar at de sorte præster, er på pension
Mera

Lagde du ikke dette link  :bb: ??

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7316006/Politikere-Tvivlende-pr/

CITAT til venstre på siden:

Citat slut

Lyjse, du har ret, jeg lagte et link, men jeg kan aldrig tilegne mig et citat med mindre jeg vedhæfter kilden
Det med at det fremstår som noget jeg har skrevet er forkert, det er det ikke, og det betragtes som citatfusk.
Jeg kan godt forstå dig, men sådan er det ,o)
Mera

SE SÅ HER, HVAD JEG SKREV:

:JC_finger:   Citat fra dit link:

Citér

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 30, 2014, 09:44:29 am »
Kære lyjse

Jeg kender "remsen" - Men vi har stadig Lukas 20:35 -
Hvori jeg læser, at der ikke er tale om nogen kærlighed mellem enkeltpersoner - Formodentlig fordi alle der findes værdige, (iflg. Biblen) vil være lige kær for den enkelte.

Derfor læser jeg mellem de linier, at det med at møde sine kære, ikke er noget der vil ske, netop fordi alle vil være "lige kær for den enkelte" -

Og så kommer igen det næste store spørgsmål lyjse, hvordan kende begrebet "kær" - Når ingen kender begrebet "kærs" dualitet = begreberne "ligegyldig" - væmmelig" - "ubehagelig" etc. -