Forfatter Emne: Hvordan har du det med at være blevet ældre?  (Læst 452 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Hvordan har du det med at være blevet ældre?
« Dato: Oktober 04, 2017, 01:13:39 am »
Nogle gange synes jeg, at livet går frygteligt hurtigt. Jeg føler mig stadig meget ungdommelig indvendig. Men når jeg ser mig selv i spejlet, kan jeg jo godt se, at jeg ikke er 16 længere - selvom Carlo antyder det modsatte, når han skal drille mig eller dansknationalist o.s.v.

Spørgsmålet er, hvordan DU har det med at være blevet ældre? Savner du din ungdom? Er du tilfreds med dit udseende eller synes du, at du var pænere i gamle dage? Og hvordan går det med din kondi og dit helbred generelt?

Jeg sad og hørte noget lækkert 70´er og 80´er musik her i aften. Og så tænkte jeg, at det er dog utroligt, hvor årene er blevet af. Og de sangere, der var så unge og friske dengang, er i dag enten døde eller er ældgamle. Enkelte holder sig dog forholdsvist godt. En Kim Larsen er f.eks. stadig forholdsvis god, selvom han er fyldt 70. Han er dog også blevet ældre og mere hærdet, bestemt.

Altså min fordel er, at jeg altid har set yngre ud end jeg er, hvilket er noget der ligger til familien (jeg har en kusine, der lige er fyldt 50, som stadig ligner en på 37-38). Forleden faldt jeg over en ældgammel hjemmevide, jeg lavede, da jeg var 20 år. Jamen, jeg lignede en på 14-15 dengang. Og da jeg var 30 blev jeg skudt til at være 22-23. Det havde bestemt sine fordele. Fordi langt op i 30´erne havde jeg ikke problemer med at score lækre mennesker først i tyverne, fordi jeg ikke så ret meget ældre ud end dem. :blum:

Selv i dag skydes jeg også til at være 5-10 år yngre, end jeg er. Det ændrer dog bare ikke ved, at jeg HAR visse fysiske skavanker. Lidt dårlig ryg, som gør, at jeg får en smule smerter, hvis jeg f.eks. går 3-4 km. Det ER dog blevet bedre. For to år siden kunne jeg dårligt gå en km. uden at føle at jeg havde en kniv i ryggen. I dag er det blevet bedre, fordi jeg er så vedholdende og stædig med min træning og insisterer på at gå spadserture mindst halvdelen af ugens dage. Men jeg er jo stadig ikke helt, som da jeg var ung. Det må jeg erkende. Maratonløber bliver jeg altså aldrig, for det kan led og knæ ikke holde til. Men så er det jo godt, at jeg kan cykle lange ture i stedet. Tager ofte en 20-30 km. cykeltur. :yes:

Men hvad med DIG? Er du i god form af alder? Har du mange skavanker? Ser du ældre eller yngre ud, end du er? Og hvad med dit sind? Er du gammel eller ung af sind?
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Sv: Hvordan har du det med at være blevet ældre?
« Svar #1 Dato: Oktober 04, 2017, 11:52:03 am »
Jeg ligner min alder - andet for du ikke at vide, jeg cykler også meget også fordi jeg ikke har andre muligheder,  :girl_smile: lissom heller ikke ryger ellr drikker andet en vand ofcurse,
Fake profil, :girl_blum2:

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 04, 2017, 11:55:33 am »
Jeg ligner min alder - andet for du ikke at vide, jeg cykler også meget også fordi jeg ikke har andre muligheder,  :girl_smile: lissom heller ikke ryger ellr drikker andet en vand ofcurse,

Så du cykler, fordi du ikke KAN løbe, går jeg ud fra. Det er i hvert fald mig tilfælde. Jeg løb indtil for 6-7 år siden. Men fra at løbe 5-6 km. et par gange om ugen endte det med, at jeg kun kunne løbe ca. 2 km. Så fik jeg ondt i knæ og fik også noget skinnebensbetændelse. Så droppede jeg løb. Siden har jeg kun cyklet. Jeg cykler så mindst 20 km. hver dag i snit. Nogle dage lidt mere, andre dage lidt mindre. For at holde bentøjet i gang, går jeg også nogle ture hist og her. Gang er jo mere skånsomt for ledene end løb.

Forleden forsøgte jeg at løbe lidt bare for at teste mig selv. Men nej, igen gjorde det ondt i ben og knæ efter ganske kort tid. Så jeg må bare erkende, at løbe kan jeg ikke mere. Det må jeg så leve med. Så gik jeg en tur på 3-4 km. i stedet. Det kan jeg dog fortsat klare. :yes:

Jeg ryger ikke. Drikker gerne et glas rødvin hist og her. Men drikker mig aldrig fuld. Øl siger mig ikke så meget, så får kun sjældent en enkelt øl.

Synes nu stadig jeg ser yngre ud end jeg er. Eller det får jeg jo at vide. Sidst jeg fortalte min alder, troede personen at jeg løj. Vedkommende skød mig til at være 10 år yngre, end jeg er.

« Senest Redigeret: Oktober 04, 2017, 12:00:54 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 04, 2017, 12:00:18 pm »
Nej, det har noget med økonomi at gøre, at jeg cykler, håber ikke der bliver indført hjelm påbud - den ødelægger frisuren,  :girl_sad:
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2017, 12:02:00 pm af genuine Troll »

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 04, 2017, 12:02:04 pm »
Nej, det har noget med økonomi at gøre, at jeg cykler, håber ikke der bliver indført hjem påbud - den ødelægger frisuren,  :girl_sad:

Jeg har en cykelhjelm. Jeg styrtede for en måned siden, hvor jeg røg ud over styret og var heldig ikke at lande på hovedet (slap med et par hudafskrabninger). Så derfor forsøgte jeg så i TO dage at bruge hjelm. Men opgav det hurtigt igen. Jeg synes en hjelm er ubekvem og ubehagelig at have på. Det føles som om, at der sidder en stor tung krans rundt om hovedet og den fornemmelse bryder jeg mig ikke om.

Hvis jeg skal cykle nedad byens stejleste bakker ovre ved zoo, tager jeg dog gerne hjelm på. Fordi det er for farligt at cykle ned der med 40-50 km. i timen. Risikoen for at ryge forover og lande på hovedet er jo ret konkret der.

Skovbakkevej er ret stejl. Den ligger ovre nær zoo i Aalborg og er én af de bakker, jeg kører op og nedad. Her er en hjelm meget betryggende at have på:

Byens stejleste bakke er dog Frydenselsvej. Den er så stejl, at sidst jeg kørte nedad den, måtte jeg bremste konstant. Ellers ville jeg ryge forover!:

Ja, Aalborg er altså ikke lige så flad som København. Aalborg er da også med på Top 10-listen over de mest bakkerige byer i Danmark, så jeg for et par år siden, da en mand lavede sådan en liste baseret på officielle højdemålinger af de danske byer. Vejle var i øvrigt nr. 1 og Aarhus nr. 2. Og Aalborg ikke så langt efter. Byen er nemlig bygget på syv høje, hvilket man kan fornemme, når man står nede i dalen ved åen. Så kan man godt se, at der er bakker på alle sider. Centrum af Aalborg er stort set fladt, da den ligger inde omkring åen. Men rundt om centrum er der bakker overalt. Aalborgs bakker er ikke monsterhøje. Men de syv høje, jeg omtaler, er alle fra ca. 40 meter til ca. 65 meter høje. Til sammenligning er Valby Bakke i København ca. 35 meter høj. Så alle syv høje i Aalborg er altså HØJERE end Valby Bakke, som er Kbh´s højeste bakke. Det siger noget om, hvor meget mere bakket Aalborg er end Kbh. :yes:
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2017, 12:17:42 pm af politisk ukorrekt »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 04, 2017, 10:12:01 pm »

Så du cykler, fordi du ikke KAN løbe, går jeg ud fra. Det er i hvert fald mig tilfælde. Jeg løb indtil for 6-7 år siden. Men fra at løbe 5-6 km. et par gange om ugen endte det med, at jeg kun kunne løbe ca. 2 km. Så fik jeg ondt i knæ og fik også noget skinnebensbetændelse. Så droppede jeg løb.

Drop skoen og løb i bare tæer.

Men for at svare på spørgsmålet, så har jeg det fint med min alder, selv om der er ting, jeg nok ville lave om, hvis jeg kunne, men jeg finder fremtiden mere vigtig. Jeg er ikke sundhedsfanatiker, men jeg går op i at holde mig aktiv og har været en aktiv løber i små 15 år. Jeg har også cyklet en del, men jeg finder det lidt kedeligt.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 04, 2017, 10:17:02 pm »
Og hvad angår brugen af hjelm, bruger jeg den altid og sådan har det været siden jeg var ung. For en del år siden var jeg vidne til en lidt ældre dame røg af cyklen, hvor hovedet ramte fortovet og jeg kunne høre det der "dunk" da hovedet ramte. Hun blev viklet ind i tæpper og kørt på skadestuen. Men jeg kører også selv som et svin eller idiot på cykel. Det skal jo være sjovt.

It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Skarpretteren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 04, 2017, 10:20:37 pm »
Jeg ligner min alder - andet for får du ikke at vide, . jeg Jeg cykler også meget, også fordi jeg ikke har andre muligheder,  :girl_smile: lissom ligesom jeg heller ikke ryger ellr eller drikker andet en end vand, ofcurse of course,.

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.2%
    • Vis profil
Hvordan har du det med at rette på andre,?
« Svar #8 Dato: Oktober 04, 2017, 10:37:27 pm »
Herregud har du ikk andet at få tiden til at gå med?  :girl_sad: