Forfatter Emne: Bør aldersgrænsen for at blive betragtet som et barn blive sat ned?  (Læst 875 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Meget ofte læser man om meget grov kriminalitet begået af teenagere. Dagens historie handler om to 16-17 årige drenge, der overfaldt både en voksen mand (forældrer) og en betjent. Hvis man er gammel nok til at tæve en voksen mand, er det absurd at blive betragtet som et barn:

https://www.bt.dk/krimi/elever-gik-amok-paa-efterskole-foraelder-og-betjent-sparket-ned-til-efterskolefest

Og vi hører hele tiden om meget kriminelle indvandrerdrenge i teenagealderen, som konstant slipper med en symbolsk straf alene på grund af alder. Her i Danmark har vi også haft en 15 årig morder ved navn Rasmus Popenda. Børn? Ha ha, jeg må le!!

Jeg mener, at det er latterligt at betragte 15-17 årige som børn. Grænsen bør gå omkring de 13-14 år. Herefter bør man ikke betragtes som børn længere. Desuden når både den kriminelle og seksuelle lavalder er 15 år, så bør man ikke betragte teenagere fra 15-17 som børn, når de er gamle nok til både at bestemme, hvem de vil dyrke erotik med, og til at blive smidt i fængsel.

Derfor: Sæt aldersgrænsen for at blive betragtet som barn ned til 14 år. Fra det fyldte 15. år mener jeg ikke, at man bør betragtes som barn længere.

Jeg husker i øvrigt, da jeg selv var 15-16-17 år. Jeg var ofte ret irriteret over at blive betragtet som et barn i den alder. Jeg tror faktisk, at de fleste i den alder er enige i, at de ikke er at betragte som børn. Og de fleste i den alder bliver nærmest fornærmede, hvis man kalder dem børn. Det er bare en latterlig social konstruktion, som FN har fundet på. :yes:

Nu om dage overbeskytter man unge mennesker. Da mine bedsteforældre var børn, kom de skam ud og arbejde allerede fra 13-14 års-alderen (min farfar gik ud af skolen som 14 årig og var på arbejdsmarkedet helt til han fyldte 80). Min oldefar startede som fisker som 9 årig og røg pibe som 9 årig. Så meget skade tog han da ikke, for han blev alligevel 93 år! Men okay, det var nu nok alligevel for meget, når børn ligefrem arbejdede som 9-10 årige. Bestemt. Men i dag er man gået i den helt modsatte grøft, hvor selv store, stærke 17 årige betragtes som børn. Det er jo også galt.
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 06:22:48 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Bør aldersgrænsen for at blive betragtet som et barn blive sat ned?
« Svar #1 Dato: Oktober 02, 2017, 06:25:24 pm »
Jeg husker i øvrigt, da jeg selv var 15-16-17 år. Jeg var ofte ret irriteret over at blive betragtet som et barn i den alder.

Med dine interesser må man da vurdere dig til 15 - 16 år.

Citér
Nu om dage overbeskytter man unge mennesker. Da mine bedsteforældre var børn, kom de skam ud og arbejde allerede fra 10-12 års-alderen. Min oldefar startede som fisker som 9 årig og røg pibe som 9 årig. Så meget skade tog han da ikke, for han blev alligevel 93 år!

Og der var et æble til deling juleaften.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 02, 2017, 06:27:10 pm »
Jeg husker i øvrigt, da jeg selv var 15-16-17 år. Jeg var ofte ret irriteret over at blive betragtet som et barn i den alder.

Med dine interesser må man da vurdere dig til 15 - 16 år.

Måske mentalt, men ikke fysisk. :blum:

Men så er jeg da et par år ældre end dansknationalist, som du jo påstår er 14 år. :yes:

Ja, det var hårde tider. Jeg siger nu heller ikke, at vi bør gå helt tilbage til de tider. Men i dag er vi bare gået for meget i den anden grøft og overbeskytter de unge.
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 06:30:25 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 02, 2017, 06:52:39 pm »
Er man 13+ så ved man godt hvad man laver. Jeg siger ikke at de skal i brummen (kun hvis der er så slemt at brummen er den eneste vej frem) men de skal have masser af samfundstjenste
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 02, 2017, 06:52:54 pm »
Det har jo ikke noget at gøre med, om man er barn eller ej. Rigtig meget tyder også på, at det ikke har noget effekt at dømme børn under 15 ved en domstol. Begår børn kriminalitet, er det kommunen og de sociale myndigheder, der tager sig af dem, uanset hvad forældrene vil.
Desuden er der også forskel på, hvad en ubetinget straf får at konsekvenser for unge. De bliver ikke smidt ind samme sted.

Da mine bedsteforældre var børn, kom de skam ud og arbejde allerede fra 13-14 års-alderen (min farfar gik ud af skolen som 14 årig og var på arbejdsmarkedet helt til han fyldte 80). Min oldefar startede som fisker som 9 årig og røg pibe som 9 årig. Så meget skade tog han da ikke, for han blev alligevel 93 år! Men okay, det var nu nok alligevel for meget, når børn ligefrem arbejdede som 9-10 årige.

Det var dengang, der altid var hvid jul med sne op til skorstenen?
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 02, 2017, 06:54:48 pm »
Er man 13+ så ved man godt hvad man laver. Jeg siger ikke at de skal i brummen (kun hvis der er så slemt at brummen er den eneste vej frem) men de skal have masser af samfundstjenste

Du tror samfundstjeneste har en bedre effekt end at give dem skoegang, kompetencer og uddannelse?
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 02, 2017, 06:56:12 pm »
Det gør man da i forvejen når man er 13+ og uddannelse er en 18+ ting og derved ikke noget der hører til denne tråd. Man kan nemt give dem både skolegang og samfundstjenste
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 02, 2017, 06:59:15 pm »
Du tror samfundstjeneste har en bedre effekt end at give dem skoegang, kompetencer og uddannelse?

Det kommer da sandelig an på hvilken samfundstjeneste og hvem. I tilfældet licenssnyderen Dansknationalist skulle samfundstjenesten aftjenes hos Danmarks Radio. Servere kaffe til journalisterne og sådan noget.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 02, 2017, 07:14:33 pm »

Det kommer da sandelig an på hvilken samfundstjeneste og hvem. I tilfældet licenssnyderen Dansknationalist skulle samfundstjenesten aftjenes hos Danmarks Radio. Servere kaffe til journalisterne og sådan noget.

God pointe, Carlo. Jeg vil også forslå, at han skal have 3 avisrunder, hvor han skal udbringe Politiken, Information, Weekendavisen. Op med ham kl 4:30 om natten som Politisk Ukorrekts farfar da han var på alder med Dansknationalist.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 02, 2017, 10:43:42 pm »

Har lige skiftet brugernavn igen da jeg er meget stolt over at jeg snart kan fejre endnu et års jubilæum hvor jeg ikke har givet så meget som EN krone til Danmarx Radio. Det er jeg super stolt over og det er også noget jeg blærer mig med da jeg er meget stolt over at kunne sige at jeg ikke betaler licens. DR har ikke ligefrem fortjenet nogen penge fra mig
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 10:45:14 pm af Licensfrihedskæmperen »

Online Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 02, 2017, 11:12:23 pm »

Ak ja, ak ja....  :hyper: - Jeg husker stadig når vi børn sad juleaften med blanke, røde kinder i tællelysets milde skær og kiggede ud af en lille åbning i de tilfrosne kældervinduer.. - spændte på hvornår far mon kom hjem fra kroen.. :alc:

Senere ventede vi så på at han faldt i søvn på divaneseren - og mor fik listet hans hullede uldsokker af ham... :yes:

- det eneste vi 9 børn fik at spise, det var nemlig de smuler, som hun med en gammel hæklenål kunne skrabe ud fra faders utroligt lange tånegle..

:ded_snegurochka:

Men - vi klagede os aldrig..!

Og så selvfølgelig lige én af mine favoritter - Monty Python, live at Hollywood Bowl... - 'Four Yorkshiremen'  :big_grin:

https://www.youtube.com/watch?v=wgsdSOhW1mU
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 11:22:41 pm af Tørresnoren »
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 02, 2017, 11:58:14 pm »
da jeg er meget stolt over at jeg snart kan fejre endnu et års jubilæum hvor jeg ikke har givet så meget som EN krone til Danmarx Radio.

Hvorfor skriver du så her inde?

Du kan afmelde din medielicens, hvis du ikke længere har licenspligtige apparater:
• Tv
• Computer med internetadgang
• Smartphone med internetadgang
• Tablet eller andre enheder med internetadgang.

https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 03, 2017, 12:00:33 am »
da jeg er meget stolt over at jeg snart kan fejre endnu et års jubilæum hvor jeg ikke har givet så meget som EN krone til Danmarx Radio.

Hvorfor skriver du så her inde?

Du kan afmelde din medielicens, hvis du ikke længere har licenspligtige apparater:
• Tv
• Computer med internetadgang
• Smartphone med internetadgang
• Tablet eller andre enheder med internetadgang.

https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0

Dette er fra bibliotekets computer det siger jo sig selv ik  :blum:

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 03, 2017, 12:05:21 am »

Biblioteket er lukket nu kl.00:00:02  :blum:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 03, 2017, 12:24:29 am »

Biblioteket er lukket nu kl.00:00:02  :blum:
Man kan lukke sig selv ind udenfor åbningstiderne med Sygebevis  :blum: