Forfatter Emne: Facebook sagsøgt?  (Læst 694 gange)

Vintersne

• Gæst
Facebook sagsøgt?
« Dato: December 26, 2014, 10:15:14 am »
Facebook sagsøgt?

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/27516682

"Facebook bliver sagsøgt for at have krænket deres mere end 30 millioner brugeres privatliv.

En gruppe brugere beskylder det populære sociale medier for at have scannet folks private beskeder til hinanden, så de bedre kunne målrette reklamer, og de har nu indledt et gruppesøgsmål, der har fået grønt lys af en dommer i Californien.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters."

Jeg tror ikke, at man kan regne med, at private beskeder på nogen sociale medier ér private - at de ikke bliver læst af indehaverne af det sociale medie!

De fleste sociale mediesider, eksisterer kun i kraft af reklameindtægter!

Der er nogle enkelte der ikke gør det, men det er vist mere reglen en undtagelsen?

Hvad mener du?

Joakim

• Gæst
De kan målrette deres tåbelige reklamer lige så tosset de vil
« Svar #1 Dato: December 26, 2014, 10:22:32 am »
Jeg kan ikke se dem alligevel, og lader mig helle ikke påvirke af stupide reklamer.

Jeg bruger ikke messenger, da mine sms ikke rager dem.
Jeg kan godt nøjes med at kun sende beskeder fra pc'en.

Floridor

• Gæst
Sv: Facebook sagsøgt?
« Svar #2 Dato: December 26, 2014, 03:41:57 pm »
Er det ikke ligesom at snakke privat med sin ven i toget eller bussen - jeg ville aldrig føre en mere 'privat' korrespondence på Facebook end jeg ville gøre i toget, flyveren eller bussen...

- har jeg noget at tale med andre om som ikke rager andre - så bliver det som regel næse til næse, eller i det mindste pr telefon - og det vel at mærke når jeg kan tale i fred.....

Jeg skriver aldrig noget på FB - (eller hér, for den sags skyld) - som jeg ikke kan tåle at høre igen...

- er der ikke også noget med at man accepterer at FB har alle rettigheder over hvad man skriver, deler eller svarer på inde på sitet...

F :Laie_48: