Forfatter Emne: Fra i dag: BURKA-FORBUD i Østrig  (Læst 462 gange)

Bente C.

• Gæst
Sv: Fra i dag: BURKA-FORBUD i Østrig
« Svar #15 Dato: Oktober 01, 2017, 09:26:28 pm »
Det må være en svag og skvattet befolkning, de har i Østrig, siden 150 kvinder kan være en trussel.
Ha ha - er det sådan "tilegnet afdøde Arne Melchior og Anklageren" ? 

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=6802.msg90362#msg90362

Jeg ser sådan på det:
Uanset om der i et land med kristent baseret kultur er 300 eller 30.000 muslimkvinder i "fuld uniform", symboliserer de som sådan alt det væmmelige ved islam, ikke mindst undertrykkelsen af kvinder. Derfor er et forbud godt, set fra vestlige folks side.
Synes ikke Phils bemærkning om, at "de er grimme" passer ind, det lød mere som Carlo, men dog enig i, at der er mange andre islam-tiltag, der skal gøres op med.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Oktober 01, 2017, 09:37:07 pm »

Synes ikke Phils bemærkning om, at "de er grimme" passer ind, det lød mere som Carlo, men dog enig i, at der er mange andre islam-tiltag, der skal gøres op med.

Nu har jeg altså færdedes i de muslimske lande siden 60`erne, og så dem den gang - syntes du selv de er blevet kønnere ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Bente C.

• Gæst
« Svar #17 Dato: Oktober 01, 2017, 09:54:41 pm »
Phil, du forfalder til delvis at se burkaer som tøj, der er på mode eller ikke. Lidt ligesom al snakken om, at Din debat-brugeres bedste- eller oldemødre også brugte ude i den vestjyske blæst.... måske fordi du er en mand.

Jeg lægger vægten på det, tilsløringen symboliserer: kvindeundertrykkelsen, "ren-uren", at kvinden i arve-, skilsmisse- og andre retssager er meget mindre værd osv. Hvis der kommer en niqab- eller burkaklædt kvinde ind på eksempelvis min arbejdsplads, vil jeg føle det som der kommer en fuldt uniformeret SS-mand anno Tyskland 1940 ind.

Faktisk tror jeg udmærket du ved, har muligvis vidst det meget længere end mig, hvad sløret står for. Nogle gange passer det dig blot bedre at skrive lidt i stil med ham Tørresnoren.
Tag sagen alvorligt, OK?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 01, 2017, 10:07:08 pm »
Phil, du forfalder til delvis at se burkaer som tøj, der er på mode eller ikke. Lidt ligesom al snakken om, at Din debat-brugeres bedste- eller oldemødre også brugte ude i den vestjyske blæst.... måske fordi du er en mand.

Jeg lægger vægten på det, tilsløringen symboliserer: kvindeundertrykkelsen, "ren-uren", at kvinden i arve-, skilsmisse- og andre retssager er meget mindre værd osv. Hvis der kommer en niqab- eller burkaklædt kvinde ind på eksempelvis min arbejdsplads, vil jeg føle det som der kommer en fuldt uniformeret SS-mand anno Tyskland 1940 ind.

Faktisk tror jeg udmærket du ved, har muligvis vidst det meget længere end mig, hvad sløret står for. Nogle gange passer det dig blot bedre at skrive lidt i stil med ham Tørresnoren.
Tag sagen alvorligt, OK?

Den forandring du ser på billederne er ikke på grund af mode  - det er en mental forandring inden i der er sket. Skabt af imamerne og med hvilket formål tror du.
Ja, jeg har vidst det længe - for jeg har set det ske.

Det er en forandring i hele deres samfund og tankesæt du ser, der begyndte med Khomeny og er fortsat lige siden.

Jeg skrev ikke kun at de var grimme, jeg skrev også tilbagestående, - og den forandring vi ser på billederne kan vist ikke lige frem kaldes fremgang.

Den gang så man kun en hel tilhyllet kone hvis man tog ud på landet. I storbyer som Beirut var det kun enkelte meget gamle koner man kunne støde på på markedspladser og lignende der var helt tilhyllet, - de unge og yngre mennesker var det ikke, de var tværtimod meget vestligt orienteret og klædt og meget interesseret i vestlig musik.

Sådan er det ikke længere.

« Senest Redigeret: Oktober 01, 2017, 10:30:52 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Burka politiet
« Svar #19 Dato: Oktober 02, 2017, 02:03:54 am »
Det må være en svag og skvattet befolkning, de har i Østrig, siden 150 kvinder kan være en trussel.
Ha ha - er det sådan "tilegnet afdøde Arne Melchior og Anklageren" ? 

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=6802.msg90362#msg90362

Jeg ser sådan på det:
Uanset om der i et land med kristent baseret kultur er 300 eller 30.000 muslimkvinder i "fuld uniform", symboliserer de som sådan alt det væmmelige ved islam, ikke mindst undertrykkelsen af kvinder. Derfor er et forbud godt, set fra vestlige folks side.

Søstersolidaritet

Nu hjælper vi jer til at smage frihedens sødme uden burka

Og skrub så tilbage til Afghanistan!

« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 11:03:59 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Oktober 02, 2017, 07:26:54 pm »

Nu har jeg altså færdedes i de muslimske lande siden 60`erne, og så dem den gang - syntes du selv de er blevet kønnere ?

Men hvorfor gik kvinderne ikke imod denne undertrykkende politik?? - Jaeh jeg ved det er mega nemmere at stille ?? end at !! Men alligevel??.... :JC_pokerface: :JC_pitiful: :hi (2):
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 07:44:25 pm af El_Nino »
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Burka politiet
« Svar #21 Dato: Oktober 02, 2017, 07:31:33 pm »

Hvad vil du med den bemærkning?

Vi konstaterer bare at islam er vold og tvang. Her er et copy&paste fra Mattias Tesfaye. Nå, så brødrene vil slå ham ihjel, hvis de fik lejlighed til det. Muslimer er fanme nogle forbandede svin. Samme brødre ville næppe holde sig tilbage, hvis der viste sig noget vantroende fisse.

--------------------------------------------

Vi har ikke fortalt vores historie før. Det har krævet mange tanker og også lidt mod at stå frem. Men vi synes det er vigtigt, at flere unge tør forelske sig og stifte familie på tværs af kulturer.

Vi mødte hinanden på pædagog-seminariet. Den ene af os er uddannet murer fra Stevns. Den anden er flygtet hertil. Vi endte i samme læsegruppe og en dag meldte de andre i gruppen afbud og så... Ja, vi blev smaskforelskede!

Her burde historien gå videre med villa, vovse og Volvo. Men sådan gik det ikke. Langtfra.

Hun advarede fra starten om at hendes brødre ville slå ham ihjel hvis de vidste, at de to unge var kærester. Familien accepterede ikke danske kærester, så hun turde i lang tid ikke fortælle dem om forholdet.

Efter adskillige trusler måtte vi flygte til Bornholm og "gå under jorden" med nye Dankort og mobiltelefoner. Vi pakkede hurtigt taskerne og flygtede fra den ene dag til den anden. Han sov med en kniv under hovedpuden i flere uger. Truslerne fortsatte. Vi blev ligefrem rådet til at flytte til Australien, hvis vi ville være helt i sikkerhed.

Men vi blev i Danmark. Vi tog vores uddannelse færdig under politibeskyttelse og er nu flyttet tilbage til Sjælland. Vi har fået børn og træder nu frem med et vigtigt budskab til unge der forelsker sig på tværs af religion og etnicitet:

Stå fast! Lad ikke gamle forstokkede holdninger hos forældrene bestemme. Integration er en smertefuld proces - men det duer simpelthen ikke at forældrene skal bestemme hvem vi skal gifte os med.

Venlig hilsen
2 glade pædagoger

Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Stå fast! Lad ikke gamle forstokkede holdninger hos forældrene bestemme ...
« Svar #22 Dato: Oktober 02, 2017, 07:44:16 pm »
Carlo ...

Jamen det må vi jo så forholde os til ... :ahappy:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Du går helt vildt op i bagateller som burkaer
« Svar #23 Dato: Oktober 02, 2017, 08:00:53 pm »

Hvad vil du med den bemærkning?

Jeg vil såmænd bare forklare, at der ikke er nogen islamofober (som Bente), der er solidariske med de muslimske kvinder.

Til gengæld synes jeg din kommentar er komplet uforståelig.

Hvorfor i alverden skriver du det???

Jeg er selvfølgelig imod burkaer, som jeg også tidligere har skrevet.

Citér

Vi konstaterer bare at islam er vold og tvang. Her er et copy&paste fra Mattias Tesfaye. Nå, så brødrene vil slå ham ihjel, hvis de fik lejlighed til det. Muslimer er fanme nogle forbandede svin. Samme brødre ville næppe holde sig tilbage, hvis der viste sig noget vantroende fisse.

--------------------------------------------

Vi har ikke fortalt vores historie før. Det har krævet mange tanker og også lidt mod at stå frem. Men vi synes det er vigtigt, at flere unge tør forelske sig og stifte familie på tværs af kulturer.

Vi mødte hinanden på pædagog-seminariet. Den ene af os er uddannet murer fra Stevns. Den anden er flygtet hertil. Vi endte i samme læsegruppe og en dag meldte de andre i gruppen afbud og så... Ja, vi blev smaskforelskede!

Her burde historien gå videre med villa, vovse og Volvo. Men sådan gik det ikke. Langtfra.

Hun advarede fra starten om at hendes brødre ville slå ham ihjel hvis de vidste, at de to unge var kærester. Familien accepterede ikke danske kærester, så hun turde i lang tid ikke fortælle dem om forholdet.

Efter adskillige trusler måtte vi flygte til Bornholm og "gå under jorden" med nye Dankort og mobiltelefoner. Vi pakkede hurtigt taskerne og flygtede fra den ene dag til den anden. Han sov med en kniv under hovedpuden i flere uger. Truslerne fortsatte. Vi blev ligefrem rådet til at flytte til Australien, hvis vi ville være helt i sikkerhed.

Men vi blev i Danmark. Vi tog vores uddannelse færdig under politibeskyttelse og er nu flyttet tilbage til Sjælland. Vi har fået børn og træder nu frem med et vigtigt budskab til unge der forelsker sig på tværs af religion og etnicitet:

Stå fast! Lad ikke gamle forstokkede holdninger hos forældrene bestemme. Integration er en smertefuld proces - men det duer simpelthen ikke at forældrene skal bestemme hvem vi skal gifte os med.

Venlig hilsen
2 glade pædagoger
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2017, 08:03:45 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?