Forfatter Emne: Vagt ved synagogen  (Læst 359 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Vagt ved synagogen
« Dato: Oktober 01, 2017, 10:00:06 am »
Faldt lige over denne her på Danskeren.

Det nu afdøde folketingsmedlem (CD), Arne Melchior sagde til Berlingske Tidende 19/8 1990:

"Der findes i Danmark én muslim pr. 99 ikke-muslimer. Hvad er det for nogle sløve padder de 99, hvis de er bange for den ene muslim?"

http://www.dendanskeforening.dk/side598-cid-522-aid-9738-mid-1-params-12.html

Mange af Din-debats brugere vil nok nikke genkendende. Der mangler bare den om ikke at "være rigtige vikinger" - ellers er det jo Anklagerens trivi-pladder.
Melchior eller Anklageren - samme had til almindelige danskere, som måtte være bekymrede over masseindvandringen af muslimer. Vi skal hånes og nedgøres som sløve padder, dårlige vikinger, bangebukse, kyllinger osv. 

Men i dag står danske soldater vagt udenfor den jødiske synagoge i København.
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Vi er de førende
« Svar #1 Dato: Oktober 01, 2017, 10:52:09 am »
Jeg aner ikke, hvad Arne Melchior har tænkt.

Du virker bange for, at muslimerne skal overtage hele verden. Det er i det mindste, hvad jeg har fået ud af dine skriverier.

Det har jeg svært ved at forstå. Vores del af verden består mest af kristne og ateister (sekulære er mere korrekt) - og af dem er der til sammen ca. dobbelt så mange, som der er muslimer i verden. Din frygt bunder derfor ikke i det reelle antal.

Desuden er den vestlige verden overlegen på en række områder. Den vestlige civilisation har flest Nobelpris vindere. Jeg tror ikke, det skyldes en overlegen intelligens, men jeg kan tørt konstatere, at på det videnskabelige område er den vestlige verden førende.

Så er der det teknologiske område. I dag er frontlinjen på det teknologiske område centreret omkring computerchips. Jeg er ikke i tvivl om, at den vestlige civilisation også er førende på det teknologiske område.

Det er i hvert fald ikke muslimske lande, som er teknologibærende i verden.

Det teknologiske område handler om vigtige ting som militærudstyr, efterretningsvirksomhed, industri, undervisning og samfundsudvikling i øvrigt.

Uden at komme ind på årsagerne til at den vestlige civilisation er førende, vil jeg tørt konstatere, at de vestlige lande også er førende på det teknologiske område.

Verden bliver styret af penge, så de der styrer økonomien kontrollerer et vigtigt magtmiddel.

Jeg er ikke i tvivl om, at dollarområdet og euroområdet er verdens vigtigste finansområder. Det bliver cementeret af at OECD landene kontrollerer Verdensbanken og den Internationale Valutafond. De vestlige lande er i overensstemmelse hermed også verdens rigeste lande. Man kan diskutere om det er retfærdigt, men jeg vil nøjes med tørt at konstatere, at de vestlige lande også kontrollerer verdensøkonomien - hvis der er nogen, som gør dét.

Derfor forstår jeg ikke helt din frygt for, at vi ikke skal kunne klare os. Vi er jo førende på alle vigtige områder.

Hvis vi skulle frygte at miste førerskabet, så må det da være "Østen" vi skal frygte - for de muslimske lande er ikke vigtige konkurrenter.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.8%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Vi er de førende
« Svar #2 Dato: Oktober 01, 2017, 11:17:08 am »
Desuden er den vestlige verden overlegen på en række områder. Den vestlige civilisation har flest Nobelpris vindere. Jeg tror ikke, det skyldes en overlegen intelligens, men jeg kan tørt konstatere, at på det videnskabelige område er den vestlige verden førende

Og så er vi også førende på æstetik. Det er ikke kønt, det muzzerne præsterer.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Vi er de førende
« Svar #3 Dato: Oktober 01, 2017, 11:21:35 am »
Desuden er den vestlige verden overlegen på en række områder. Den vestlige civilisation har flest Nobelpris vindere. Jeg tror ikke, det skyldes en overlegen intelligens, men jeg kan tørt konstatere, at på det videnskabelige område er den vestlige verden førende

Og så er vi også førende på æstetik. Det er ikke kønt, det muzzerne præsterer.

Jeg håber også, at Danmark i fremtiden vil have bedre menneskerettigheder, end man har i lande med sharia lovgivning.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
Sv: Vagt ved synagogen
« Svar #4 Dato: Oktober 01, 2017, 12:05:43 pm »
Det, som de trofaste læsere af Den Korte Avis ikke ved, er, at de muslimske og jødiske samfund i København aldrig har været i karambolage, men altid kommet godt ud af det med hinanden. Det gælder også med de kristne. At der har været angreb har ikke gjort det værre, men langt bedre. De højrenationale har også glemt fredsringen om synagogen åbenbart, hvor muslimer og jøder stod sammen.
Samtid er bevogtningen af synagogen en politisk beslutning, som politiet selv har udtalt sig kritisk om, fordi det er dyrt og kan gøres bedre.

Det er simpelthen forkert at påstå på baggrund af enkelte angreb mod jøder, at muslimer - både den enkelte og som gruppe - udgør en trussel. Det er cherry picking så det vil noget. At sætte soldater til at bevogte tomme bygning er jo absurd, men det er lige guf for personer som DerRudi.

https://www.bt.dk/danmark/politiet-har-brugt-750.000-timer-paa-at-bevogte-joeder-vi-spilder-resurser-paa-at

https://www.tv2lorry.dk/artikel/efter-terrorangreb-joeder-og-muslimer-staar-sammen
Et år efter terroranslaget i København er samarbejdet mellem Det Jødiske Samfund og en række muslimske foreninger blevet langt stærkere og tættere.

It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Frygten for det muslimske had
« Svar #5 Dato: Oktober 01, 2017, 12:34:53 pm »
Anklageren:
Citér
Det har jeg svært ved at forstå. Vores del af verden består mest af kristne og ateister (sekulære er mere korrekt) - og af dem er der til sammen ca. dobbelt så mange, som der er muslimer i verden. Din frygt bunder derfor ikke i det reelle antal.

Nå, er det nu det aktuelle vestlige flertal skal hives frem og jihadisterne skal kæmpe mod de jyske knejte ude i nærheden af Hjerl Hede til en dyst på boksehandsker eller træsværd!
Den evige genbrugsbemærkning af, at vi i Vesten er de rige, grænser til det perverse. Denne rigdom og teknologiske overlegenhed er faktisk blandt de hundreder af grunde til, at jihad-muslimerne hader os så indædt.
Omvendt forhindrer underlegenheden dem ikke i at fremstille bomber, anvende moderne skydevåben eller kapre fly, vel?   :connie_29:

Og "fattigmands-jihadismen" mestrer de - som IS har anvist - brug det der så at sige ligger nærmest, en lastbil, en varevogn ... en slagtekniv, en økse eller bare en sten.

Jeg er jo ikke sådan en "skakspillende" teoretiker, der sidder fjernt fra Danmark og flytter rundt på denne verdens brikker, hoverer over, at muslimerne "virkelig ikke har fået slået flere ihjel" i Norden/Europa de seneste år. Jeg føler mig kulturelt beslægtet med ofrene, min frygt gælder ganske enkelt muslimsk praksis. Den synes jeg, vi efterhånden kender ret godt.

Nedenunder bringer jeg nogle af disse handlinger i erindring, men jeg poster ikke billederne "lige på og hårdt", så folk kan få dem lige i fjæset, selv om de måske synes de er stærkt ubehagelige. Læseren skal have valget at trykke på linket eller lade være.

https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/99/995421/16722777-jeve-30642973.jpg

https://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1500x/image/81/819751/16880022-top---14-dage.jpg

http://www.radiomaryja.pl/wp-content/uploads/2016/12/zamach-1.jpg

https://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1500x/image/22/226321/12317265-rb-plus-terrorfrygt-flere-lurer-p-sidemanden.jpg

http://blog.balder.org/billeder-blog/Theo-Van-Gogh-Halal-Butchered-260.jpg

« Senest Redigeret: Oktober 01, 2017, 01:28:45 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Offline 12:30

• Fuld medlem
  • Activity:
    9%
    • Vis profil
Bøssen bruger Taqiya
« Svar #6 Dato: Oktober 01, 2017, 01:11:14 pm »
Det, som de trofaste læsere af Den Korte Avis ikke ved, er, at de muslimske og jødiske samfund i København aldrig har været i karambolage, men altid kommet godt ud af det med hinanden. Det gælder også med de kristne. At der har været angreb har ikke gjort det værre, men langt bedre. De højrenationale har også glemt fredsringen om synagogen åbenbart, hvor muslimer og jøder stod sammen.
Samtid er bevogtningen af synagogen en politisk beslutning, som politiet selv har udtalt sig kritisk om, fordi det er dyrt og kan gøres bedre.

Det er simpelthen forkert at påstå på baggrund af enkelte angreb mod jøder, at muslimer - både den enkelte og som gruppe - udgør en trussel. Det er cherry picking så det vil noget. At sætte soldater til at bevogte tomme bygning er jo absurd, men det er lige guf for personer som DerRudi.

https://www.bt.dk/danmark/politiet-har-brugt-750.000-timer-paa-at-bevogte-joeder-vi-spilder-resurser-paa-at

https://www.tv2lorry.dk/artikel/efter-terrorangreb-joeder-og-muslimer-staar-sammen
Et år efter terroranslaget i København er samarbejdet mellem Det Jødiske Samfund og en række muslimske foreninger blevet langt stærkere og tættere.

"foregivelse", at forvirre, lyve og bedrage for at fremme Allahs sag. Er anbefalet i Sunna, men en pligt blandt Shia-muslimer.
Islam forbyder løgn, "men ikke, hvor det udtales til en muslims bedste" ("4.Conference of Academy of Islamic Reseach", Kairo1970). Dette kaldes taqija. Der må sværges falsk med hånden på Koranen, hvis situationen kræver det. (Eks. "Ikke uden min datter"). Sjældent indrømmes taqija, som formanden for "Islamic Student Organisation" Jahamir Abdallah 6.4.97: "Vi finder os ikke i at blive hundset med af ikke-troende. ... at muslimer får flere børn end danskerne, at det sociale system bliver udnyttet, osv. kan I kun takke jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge". At indrømme taqija er dog imod metoden, da. den er et strategisk middel til at forvirre omgivelserne. Muslimfilosoffen Rassoul anbefaler i "Allahs letzte Botschaft...", at forvirre dialogpartneren udfra Koranens Sura 4,142: "Sandelig, hyklerne forsøger at overliste Allah, men han vil overliste dem". Zeki Kocer, ansat af vort indenrigsministerium, bruger taqijametoden jævnfør Ûmet Necef ( JP 22.1.98),

Nogle sunnimuslimer påstår, at taqija kun anvendes af shiamuslimer ( imam Soudari i Kristl. Dagblad 1998). Taqija er anbefalet blandt shiamuslimer, men kun tilladt blandt sunnimuslimer for at opnå fordele for islam eller redde æren Medodens fortalere var bl.a. Ægyptens Sadat, Tyrkiets oppositionsleder Erbakan eller Navab-Safavi: ”Folk siger, ´Lyv ikke´. Men dette gælder ikke, når vi tjener Allah. Han lærte mennesket at lyve, således at vi kan redde os i vanskelige øjeblikke og forvirre vore fjender. Skulle vi holde os til sandheden med konsekvensen, at troen udsættes for fare eller nederlag? Nej,...bedrag, svindel, konspiration, snyd er blot midler. I sig selv er de hverken gode eller dårlige, uden de hensigter, der lå bag. (Kilder: Amir Taheri."Holy Terror", Chris Hinrichsen: "Islam, integration eller...?")

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 01, 2017, 01:25:48 pm »
homofaber:
Citér
Det, som de trofaste læsere af Den Korte Avis ikke ved, er, at de muslimske og jødiske samfund i København aldrig har været i karambolage, men altid kommet godt ud af det med hinanden. Det gælder også med de kristne. At der har været angreb har ikke gjort det værre, men langt bedre.
Ih jo, vi har skam helt glemt, hvordan jødiske skolebørn har fået revet kalot eller Davidsstjerne-smykker af og er blevet spyttet på med et medfølgende "jødesvin." Og hvilken skole vores prominente gæst her på D-d, "Kundby-pigen" ville have sprængt i luften - udover sin egen tidligere.

Kan du ikke fortælle os lidt om, hvorfor unge muslimske "herrer" så ofte bruger ordet "jødesvin", når de vil smæde nogle (danskere) med det værste, de kan finde på?
Desværre læser du jo ikke kritiske medier, ellers ville dette have været noget:

http://www.uriasposten.net/archives/3857

Ved at læse dit skønmaleri ovenfor, må jeg erindre Tigermanden i topform!   :big_grin:

Citér
De højrenationale har også glemt fredsringen om synagogen åbenbart, hvor muslimer og jøder stod sammen.
Ha ha. Jeg så den på flere videoer. Der var et sa.... til besvær med at få den til at nå sammen omkring synagogen, fordi der var så få deltagere. Dem, der stod og holdt hænder bestod mest af typiske "fredsaktivister", så som unge danske piger og et par ældre koner, som sikkert er fast inventar ved alt, der skal markere multikulturalisme og "fred". Muslimer var der enten ingen eller næsten ingen - men nu skal du også huske, at de havde travlt med at valfarte til terrormorderens begravelse! DÉR var mange....
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg er måske bare ikke så let at skræmme med trusler
« Svar #8 Dato: Oktober 01, 2017, 01:35:26 pm »
Anklageren:
Citér

Nå, er det nu det aktuelle vestlige flertal skal hives frem og jihadisterne skal spille mod de jyske knejte ude i nærheden af Hjerl Hede til en dyst på boksehandsker eller træsværd!
Den evige genbrugsbemærkning af, at vi i Vesten er de rige, grænser til det perverse. Denne rigdom og teknologiske overlegenhed er faktisk blandt de hundreder af grunde til, at jihad-muslimerne hader os så indædt.

Jeg synes det virker sært, hvis vi ikke skulle være glade for vores velstand, fordi nogen islamister hader os.

Det interessante ved, at vi er førende - er i denne forbindelse ikke velstanden som sådan - men hvordan det påvirker magtforholdene i verden - og de rige har selvfølgelig mange fordele.

Du undlod behændigt at kommentere, at jeg også nævnte en række andre områder, hvor vi har førertrøjen. Du nævner godt nok våben - men våbenteknologisk er de vestlige demokratier da også meget overlegne. Vi mister næppe magten til nogen med betydelig mere primitive våben.

Er du i stedet bange for at blive skudt (selvom Danmark i den ene internationale undersøgelse efter den anden bliver udråbt til at være et af verdens sikreste lande at leve i)?

Det er jeg ikke, for det virker ikke ret sandsynligt - men jeg må jo ikke komme med statistik, selvom det bør være ret så afgørende for, hvor trygge vi kan føle os - hvor mange der egentlig dør en voldelig død.

« Senest Redigeret: Oktober 01, 2017, 01:37:04 pm af Anklageren »

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 01, 2017, 01:40:15 pm »
Det, som de trofaste læsere af Den Korte Avis ikke ved, er, at de muslimske og jødiske samfund i København aldrig har været i karambolage, men altid kommet godt ud af det med hinanden.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
Sv: Bøssen bruger Taqiya
« Svar #10 Dato: Oktober 01, 2017, 01:42:04 pm »

"foregivelse", at forvirre, lyve og bedrage for at fremme Allahs sag. Er anbefalet i Sunna, men en pligt blandt Shia-muslimer.
Islam forbyder løgn, "men ikke, hvor det udtales til en muslims bedste" ("4.Conference of Academy of Islamic Reseach", Kairo1970). Dette kaldes taqija. Der må sværges falsk med hånden på Koranen, hvis situationen kræver det. (Eks. "Ikke uden min datter"). Sjældent indrømmes taqija, som formanden for "Islamic Student Organisation" Jahamir Abdallah 6.4.97: "Vi finder os ikke i at blive hundset med af ikke-troende. ... at muslimer får flere børn end danskerne, at det sociale system bliver udnyttet, osv. kan I kun takke jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge". At indrømme taqija er dog imod metoden, da. den er et strategisk middel til at forvirre omgivelserne. Muslimfilosoffen Rassoul anbefaler i "Allahs letzte Botschaft...", at forvirre dialogpartneren udfra Koranens Sura 4,142: "Sandelig, hyklerne forsøger at overliste Allah, men han vil overliste dem". Zeki Kocer, ansat af vort indenrigsministerium, bruger taqijametoden jævnfør Ûmet Necef ( JP 22.1.98),

Nogle sunnimuslimer påstår, at taqija kun anvendes af shiamuslimer ( imam Soudari i Kristl. Dagblad 1998). Taqija er anbefalet blandt shiamuslimer, men kun tilladt blandt sunnimuslimer for at opnå fordele for islam eller redde æren Medodens fortalere var bl.a. Ægyptens Sadat, Tyrkiets oppositionsleder Erbakan eller Navab-Safavi: ”Folk siger, ´Lyv ikke´. Men dette gælder ikke, når vi tjener Allah. Han lærte mennesket at lyve, således at vi kan redde os i vanskelige øjeblikke og forvirre vore fjender. Skulle vi holde os til sandheden med konsekvensen, at troen udsættes for fare eller nederlag? Nej,...bedrag, svindel, konspiration, snyd er blot midler. I sig selv er de hverken gode eller dårlige, uden de hensigter, der lå bag. (Kilder: Amir Taheri."Holy Terror", Chris Hinrichsen: "Islam, integration eller...?")

https://www.youtube.com/watch?v=f0Rm0x73oD4 
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Front Helle

• Gæst
« Svar #11 Dato: Oktober 01, 2017, 02:00:02 pm »
Min medfødte nysgerrighed påbyder mig at spørge:

Hvordan kan det være, at profilen Carlo kan 'like' homofabers første indlæg to gange?
Det kan jeg ikke, hvis jeg ville! Har GuBBi en kommentar?

Offline Dommeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.4%
  • Country: no
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 01, 2017, 02:13:25 pm »
Fjern vagterne ved synagogen, så er vi ovre det problem. Der står jo heller ikke vagter ved hveranden folkekirke, vel?

Offline Dommeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.4%
  • Country: no
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 01, 2017, 02:15:29 pm »
homofaber:

Citér
Det, som de trofaste læsere af Den Korte Avis ikke ved, er, at de muslimske og jødiske samfund i København aldrig har været i karambolage, men altid kommet godt ud af det med hinanden. Det gælder også med de kristne. At der har været angreb har ikke gjort det værre, men langt bedre.

Ih jo, vi har skam helt glemt, hvordan jødiske skolebørn har fået revet kalot eller Davidsstjerne-smykker af og er blevet spyttet på med et medfølgende "jødesvin." Og hvilken skole vores prominente gæst her på D-d, "Kundby-pigen" ville have sprængt i luften - udover sin egen tidligere.

Har du egentlig selv oplevet noget af det du beskriver?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 01, 2017, 02:46:13 pm »
Min medfødte nysgerrighed påbyder mig at spørge:

Hvordan kan det være, at profilen Carlo kan 'like' homofabers første indlæg to gange?
Det kan jeg ikke, hvis jeg ville! Har GuBBi en kommentar?

Carlo trodser på mange måder fysikkens love og den almindelige sunde fornuft. Han er også i stand til både at være i Thailand og i Aabenraa på én og samme tid.