Forfatter Emne: Gekko i stuen  (Læst 903 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Gekko i stuen
« Dato: September 28, 2017, 06:02:52 pm »
Jeg har gekkoer i stuen her på 9. sal, heri Thailand. De fiser rundt og æder myrer. Hør hvordan sådan en lyder og bliv forundret over den kraftige lyd fra et så lille dyr.

https://youtu.be/EI67Uwp18dc
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

JoYo

• Gæst
Sv: Gekko i stuen
« Svar #1 Dato: September 28, 2017, 06:12:42 pm »
Jeg har gekkoer i stuen her på 9. sal, heri Thailand. De fiser rundt og æder myrer. Hør hvordan sådan en lyder og bliv forundret over den kraftige lyd fra et så lille dyr.

https://youtu.be/EI67Uwp18dc

Det er dog også vild fascinerende og imponerende at de byggede de højhuse der hvor Gekkoer boede "først", bare fordi de ville give dem flere muligheder for at fange myrer, de er søde der i Thailand.
« Senest Redigeret: September 28, 2017, 06:14:23 pm af JoYo »

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 30, 2017, 08:19:46 am »
Under min ferie på Bali oplevede jeg hvor meget lyd der er i sådan en lille fætter - Tak skæbne for en larm…

Men bestemt også charmerende, når man nu ved at gekkoer æder en stor del af de små irriterende insekter.
//MTG

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 08, 2018, 03:00:08 pm »
Vi har jo gekkoer i stuen her. Der har lige været gekkosjov her. Der var lige kommet en sværm flyvemyrer ind ad et åbentstående vindue og drattet til gulvet. Gekkoerne mæskede sig virkeligt og ligger nu inde under køleskabet og slår mave. Men gekkoerne spyttede myrernes vinger ud, så gulvet var fuldt af myrevinger. Dem fejede jeg ud foran og nu mæsker myrerne sig i insektvinger.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 08, 2018, 04:21:37 pm »
Da jeg var på ferie i Thailand for en del år siden var der også gekkoer på hotelværelset (dog kun 1. eller 2. sal). De havde dog nok pli til ikke at larme. Faktisk var de ganske søde så jeg nød at have dem derinde.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2018, 05:24:20 am »
I aftes var der kommet et stort fedt tusindben ind. Jeg kunne ikke finde det, da jeg havde fundet kosten frem. Jeg håber gekkoerne har ædt det.

Jeg ved iķke om det var en skolopender, for, for at vide det, skal man se om der er to eller fire ben på hvert led. Der er nogle lede Skolopendere her.

Det har regnet kraftigt her. Det har sat gang i "Banded Bullfrog" og deres lyde som kan høres på Wiki.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Banded_bullfrog

Aftensmaden i går var nogle Lingula

Aftenen før var maden nogle fisk som man spiste hele, med ben, finner og hoved. Tænk sig: jeg har spist fiskeøjne.
Hvor er DerRudi blevet af?
« Senest Redigeret: Marts 29, 2018, 05:43:29 am af Carlo »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 07, 2018, 09:08:05 am »
Der er kommet familieforøgelse hos gekkoerne. Jeg har set et par gekkoer her, der var ca 2 cm lange.

Og så var der en skorpion oppe på terassen i aftes.

Billedet er taget med tablet i mørke. Beklager kvaliteten.

Det er en ufarlig art. Men den stillede sig meget truende an, da jeg kom med kosten for at jage den over i junglen.

Jeg var lige ovre ved grøften, fem meter herfra. Der lå en slange og var ved at sluge en Oriental Garden Lizard, så vidt jeg kunne se på halen der stak ud af munden på den. Den var dog væk, da jeg kom med kammeraet. De er hurtige.

Jeg har ikke artsbestemt slangen.

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 07, 2018, 09:18:03 am »
Den ligner jo også skorpion,  :girl_to_take_umbrage:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: April 12, 2018, 03:08:40 pm »
Så har jeg spist en skefuld myrepupper, som naboen gav mig. Spiste dem råt.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: April 12, 2018, 04:47:34 pm »
Er der virkeligt ikke nogen der vil debattere spisning af myrepupper?

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: April 12, 2018, 11:23:24 pm »
Myrepupper kan jeg vist ikke matche.

Men jeg ha smagt isbjørn – det smager lidt som flæskesteg, blot lidt mere trævlet.

Og så sæl fyldt med søkonger, der er lagt til gæring ét eller andet sted – Phuuu haa, den ret bliver jeg aldrig gode venner med.

Mon ikke Anklageren kan støde til her, det var jo omkring hans hjemstavn jeg havde fornøjelsen…

Tillige har jeg en snes færøske specialiteter på samvittigheden, de kræver hver især pigtråd på smagsløgene.
Færinger skal åbenbart salte, tørre eller koge alt kød, og så serveres der kartofler til, med størrelse som børnehoveder...
//MTG

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: April 29, 2018, 04:00:27 pm »
I morges da jeg stod op var fortærrænet fuldt af insektvinger. Jeg formoder det er en art flyvemyrer (hanner), som er drattet ned, blevet ædt af rovdyr, som har efterladt vingerne. Det er naturligvis mest gekkoer, som har forlystet sig med et festmåltid.

Men der er også mange Oriental Garden Lizard her.

Og Spotted Forest Skink.

Regntiden er lige begyndt her, og det er nok det der har fået myrerne til at klække.

Regntidens start har også sat gang i frøernes kvækkeri her, så det ikke er til at få ørenlyd. Særligt Bæltet Oksefrø lyder som en ko og har et volumen som en ko.