Forfatter Emne: Bekymrede mennesker. Undren  (Læst 170 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Bekymrede mennesker. Undren
« Dato: September 16, 2017, 06:08:56 pm »
Jeg undrer mig nogle gange over hvorfor folk der går og er bekymrede for kriminalitet, er dem der også udsættes for kriminalitet? Jeg har f eks en kusine, hvis FB-opdateringer altid handler om fordelene ved grænsekontrol, som beskyttelse mod al den kriminalitet hun udsættes for.

Jeg har da færdes i Rusland og Ukraine og aldrig fået stjålet noget, eller handlende der plukkede mig med overpriser. Det værste kriminalitet jeg har været ude for, var en polsk buschauffør der scorde byttepengene. Når jeg handler noget i de lande, kender jeg ikke deres penge. Når jeg handler der, har jeg vænnet mig til bare at holde grabben frem. Så kan de selv forsyne sig. Og det går ALTID regulært til. De tager bare deres betaling. Jeg er aldrig blevet snydt.

Det samme her i Thailand, hvor befolkningen ellers skulle være bedragere til hobe. Jeg forstår ikke et pluk af hva de siger, når de nævner et beløb, så jeg holder bare hånden frem, med sedler og mønter så de kan tage hvad det koster. Ingen problemer overhovedet.

Når jeg er i det store udland, holder jeg mig fra taxier og ludere. Men det er også ligefrem at bede om at blive bedraget.

Jeg har en kammerat der var turist i Sydafrika og besøgte et af de mest højkriminelle steder og verden og var der i tre dage. Ingen problemer. Dog sagde han, at han blev mødt af nogle blodtørstige blikke.

Hvorfor lader forbryderne nogen af os i fred og andre ikke? Har det noget at gøre med, at når man selv har mistillid, der sker ting og sager. Og når man har tillid, sker der ingenting?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    6.4%
    • Vis profil
Sv: Bekymrede mennesker. Undren
« Svar #1 Dato: September 17, 2017, 08:00:39 am »
Jeg tror mere det har noget at gøre med at nogle gennem kropssprog/opførsel giver udtryk for at være lette ofre. Kriminelle er ofte kujoner i en eller anden grad og vælger derfor folk de mener de nemt kan klare eller ikke giver problemer.