Forfatter Emne: Hvilke typer bliver egentlig betjente?  (Læst 171 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Hvilke typer bliver egentlig betjente?
« Dato: September 16, 2017, 12:08:08 am »
Jeg tænkte på, om nogen eller nogle af jer kender en eller flere politibetjente privat og kan fortælle os, hvordan sådan nogle betjente er privat?

For jeg har lagt mærke til, at jeg generelt synes, at betjente virker lidt macho og stivnakkede i det. Ofte er de ret muskuløse og bredskuldrede, men til gengæld synes jeg ofte, at de savner humor, empati og situationsfornemmelse.

Hvilke typer betjente går man efter i Danmark? Nogen der kender betjente privat og kan give et bud på, hvilket typer mennesker, der får den slags jobs?

Min "fordom" bliver nemlig lidt sat på prøve, dersom den eneste person, jeg nogensinde har kendt, som blev betjent, var én, som jeg gik på gymnasium med. Og han levede slet ikke op til mit generelle billede af en betjent. Han var nemlig lille og ikke fysisk stærk. Han var godmodig og humoristisk og ikke hverken macho eller kold i røven. Derfor blev jeg også lidt overrasket, da jeg tyve år efter, at jeg havde gået i gymnasium med ham hilste på ham i København, hvor han i mellemtiden var blevet politibetjent.

Så måske er betjente alligevel ligeså forskellige som alle andre mennesker? Eller?
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hvilke typer bliver egentlig betjente?
« Svar #1 Dato: September 16, 2017, 03:12:01 am »
Den eneste jeg kender i min årgang der blev betjent er, ligesom med dig, en person der ellers var kendt for at være fuld af humor og altid med på den værste.

Politibetjente spænder bredt, men jeg tror der er mange der bliver det fordi de kan se et godt formål i arbejdet, og ønsket om at holde folk sikre er noget nobelt at forfølge. Mange mennesker har brug for at leve for andet end sig selv, og jeg tror at det at være politibetjent kan være en meget håndgribelig måde at mærke at man gør en forskel for andre.

Dermed ikke sagt at alle politibetjente er selvopofrende superhelte, naturligvis vil der også være folk der er tiltrukket af den umiddelbare magt jobbet kan give. Men overordnet set synes jeg godt om det danske politi. Det er krævende nok til at det er noget man skal ville, og ikke bare noget man bliver fordi alternativerne var for besværlige.