Forfatter Emne: Hunde - kyllingeknogler  (Læst 108 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Hunde - kyllingeknogler
« Dato: November 15, 2017, 12:12:23 pm »
Hvor udbredt er opfattelsen at hunde ikke må få kyllingeben og hvor kommer det fra?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Hunde - kyllingeknogler
« Svar #1 Dato: November 15, 2017, 12:22:16 pm »
Hvor udbredt er opfattelsen at hunde ikke må få kyllingeben og hvor kommer det fra?

Dyrlægen: "Når det kommer til tendensen til at splintres, så er stegte kyllingeben de værste. Giv derfor aldrig din hund kyllingevinger eller andre dele af skroget – det bliver til små syle i tarmsystemet".

Man kan godt forestille sig, at hvis hunden tænker: "Åh nej - skal jeg nu have kylling igen" - så ville den tygge længere tid på kyllingen i stedet for at hugge den i sig - men den sutter ikke kødet af benene og spytter dem ud - som du omtrent gør.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Hunde - kyllingeknogler
« Svar #2 Dato: November 15, 2017, 12:48:30 pm »

Dyrlægen: "Når det kommer til tendensen til at splintres, så er stegte kyllingeben de værste. Giv derfor aldrig din hund kyllingevinger eller andre dele af skroget – det bliver til små syle i tarmsystemet".

Er det teoretisk eller kendes der tilfælde hvor hunde vitterligt er kommet tilskade af det?

Grunden til jeg spørger er de hunde der holder til hos mig her i Thailand, gnufler den ene pose kyllingeknogler i sig efter den anden, og har det fedt og godt. Så det er noget pjat at hunde ikke må få kyllingeben.

Ikke bare harmløst pjat. Så smider vi enorme mængder af ting væk, der udmærket kunne have været anvendt til dyrefoder. Mens vi på den anden side, rovfisker ved Afrikas kyster for at fodre bl a vore hunde.

Jeg er vokset op på landet og der havde hunden bare at æde hvad der bliv givet, eller gå sulten i seng.

Men tidens hunde: de skal på den ene side, kræses om med det fineste fine og sundeste sunde. På den anden side er der et renderi til dyrlæge evigt og altid.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Man undrer sig over hvordan ulve overlever i naturen :-)
« Svar #3 Dato: November 15, 2017, 03:07:26 pm »
Ja - dyrlæger opererer somme tider knoglestumper ud af spiserøret eller længere nede i tarmsystemet.

https://www.netdyrlaege.dk/leksikon/hunden/sundhed-hos-hund/48-fodring4/506-grillmad-der-er-farlig-for-din-hund

Der er nu ingen grund til at blive hysterisk, hvis hunden har spist nogen knogler og opfører sig normalt.

Hund spist kyllinge ben - HJÆLP!!

Her kan man se forskellige holdninger - lige fra hende som er bange for at hendes hund skal dø - og til hende der beroligende skriver, at "jeg har fodret hunde med tilberedte kyllingeben et utal af gange - FØR jeg blev klar over, at det var farligt".

https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/637609-hund_spist_kyllinge_ben___hjaelp_

Er det teoretisk eller kendes der tilfælde hvor hunde vitterligt er kommet tilskade af det?

Grunden til jeg spørger er de hunde der holder til hos mig her i Thailand, gnufler den ene pose kyllingeknogler i sig efter den anden, og har det fedt og godt. Så det er noget pjat at hunde ikke må få kyllingeben.

Ikke bare harmløst pjat. Så smider vi enorme mængder af ting væk, der udmærket kunne have været anvendt til dyrefoder. Mens vi på den anden side, rovfisker ved Afrikas kyster for at fodre bl a vore hunde.

Jeg er vokset op på landet og der havde hunden bare at æde hvad der bliv givet, eller gå sulten i seng.

Men tidens hunde: de skal på den ene side, kræses om med det fineste fine og sundeste sunde. På den anden side er der et renderi til dyrlæge evigt og altid.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?