Fritid > Dyr

En kat ... mere i huset

(1/6) > >>

Landboen:
Vi har kat, en dejlig kat, som fulgte med huset da vi købte det for 8 år siden.
Han var lidt sær, eller rettere nok lidt forsømt, da vi overtog ham.
Tilløber til huset. Levede kun udenfor. Ikke til at røre ved.
Nu er han ude og inde som det passer ham, og er da til at kæle med.

Han forsvarer sit territorium og jager rask væk andre katte væk.
Men men ...

I fredags dukkede der så så en ny lille mis op.
En kulsort, ikke-kastreret siameserhan. Max 1 år gammel, godt udmagret og ekstremt kælen.
Og uden øremærke eller chip.

Det lille kræ huggede mad i sig - og flyttede ind, som var det det mest naturlige i verden.
Kan finde, og bruge, kattebakken, seng og sofa.

De nærmeste naboer er blevet kontaktet for at høre om de savner ham - men nej.
Så nu tror jeg sørme at vi har 2 fastboende katte.

:heart:

Carlo:

--- Citat fra: Landboen efter September 05, 2017, 01:46:06 pm ---Så nu tror jeg sørme at vi har 2 fastboende katte.
--- Afslutning på citat ---

Hvordan går det med en sammenbragt kat? Man hører om ar det sjældent går godt. Den første kat vil forvare sit territorium.

Landboen:

--- Citat fra: Carlo efter September 05, 2017, 02:13:21 pm ---
--- Citat fra: Landboen efter September 05, 2017, 01:46:06 pm ---Så nu tror jeg sørme at vi har 2 fastboende katte.

Hvordan går det med en sammenbragt kat? Man hører om ar det sjældent går godt. Den første kat vil forvare sit territorium.

Tja ... indtil videre går det rimeligt.
Valdemar, husets første kat, er ikke helt sikker på at det er en god ide. Men han har da ikke angrebet den lille - endnu.
Sorte (logisk navn til en kulsort kat) er mere åben. Vil gerne putte og være venner - ser det ud til.
Nu har de jo ikke været helt alene hjemme hjemme sammen endnu, så vi er mere end meget spændte på hvad der sker, eller ikke sker, når de skal være alene hele dagen i morgen når jeg skal på job igen.

Det bliver vist 3 LANGE arbejdsdage for mig her onsdag, torsdag og fredag.

Hvis det viser sig at de ikke kan sammen, så har jeg ingen skrupler ved at sende ham videre til en anden kærlig familie.
Han er jo super-kælen, og har med garanti været i menneskehænder hele sit liv.
Faktisk tror jeg at han nok er taget fra sin mor lidt for tidligt.
Han hverken jager eller leger, men det kan jo også skyldes hans underernæring..

Tørresnoren:
Her på slottet er Fruen og jeg begge ansatte som slaver for hele fire stk. af slagsen.. :cat: :cat: :Cherna_29: :Cherna_29: - 2 af hvert køn.. :smile1:

- de kære kræ enes ganske fint - indbyrdes... - MEN, kommer der en stakkels strejfer forbi DERES fælles territorium - så er der ballade - og de er ikke blege for at rotte sig sammen for at jage den formastelige på porten..! :hyper:

Sådan en tilløber ville nok ikke få lov at få poten indenfor hér hjemme.. :paladin:

:smile1:

Landboen:

--- Citat fra: Tørresnoren efter September 05, 2017, 02:29:08 pm ---Her på slottet er Fruen og jeg begge ansatte som slaver for hele fire stk. af slagsen.. :cat: :cat: :Cherna_29: :Cherna_29: - 2 af hvert køn.. :smile1:

- de kære kræ enes ganske fint - indbyrdes... - MEN, kommer der en stakkels strejfer forbi DERES fælles territorium - så er der ballade - og de er ikke blege for at rotte sig sammen for at jage den formastelige på porten..! :hyper:

Sådan en tilløber ville nok ikke få lov at få poten indenfor hér hjemme.. :paladin:

:smile1:

Heller ikke hvis det var en lille killing, som den her jo er?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version