jeg kommer hjem' En 15-årig dreng, som er kommet til Danmark i 2015 som uledsaget flygtning fra Syrien, er ved Retten i Horsens torsdag blevet idømt 40 dages betinget fængsel for vold og fornærmelig tiltale mod to kvindelige pædagoger.Det oplyser anklagemyndigheden hos Sydøstjyllands Politi i en pressemeddelelse.Sagen handlede om episoder på Integrationsstedet Melhedegård i Tørring tilbage i marts og maj i år, hvor han boede på stedet.Den 15-årige erkendte i retten, at det var rigtigt, at han havde sagt 'jeg knepper dig' til den ene pædagog. Og retten fandt det også bevist, at drengen umiddelbart efter sagde 'du skal stå klar med din røv, når jeg kommer hjem' til samme pædagog.Af anklageskriftet fremgik det, at drengen 10 minutter senere skulle have skubbet pædagogen og truet hende med slag, ligesom han også skulle have kastet vand efter hende.http://ekstrabladet.dk/112/15-aarig-asyldreng-til-kvindelig-paedagog-du-skal-staa-klar-med-din-roev-naar-jeg-kommer-hjem/6800942Lederen af Stram Kurs Rasmus Paludan skriver detteDenne 15-årige fremmede fjende har familie i Tyrkiet. Alligevel vælger retten kun at give ham en "betinget udvisning", der kun er gyldig i 2 år. Hvad laver denne fremmede fjende i Danmark? Hvad sker der? Stram Kurs vil slet ikke have påstået flygtninge eller asylansøgere i Danmark. Så vil problemet med fremmede tilbagestående personer som den 15-årige også være løst.https://www.facebook.com/advokatpaludanJeg er helt enig. Han skal ud med faldskræm
Ikke akkurat med faldskærm, men UD, yes sir! Der er da ikke noget mere irriterende end disse sjofle smågrupper. Jeg mødte tre (udseeende: somalisk eller fra Eritrea) her ved 11-tiden på vej fra lidt shopping. De brugte deres velkendte "taktik", de to skubber storgrinende den tredje ind mod den danske kvinde (mig), så han kan "komme til" at gramse. Overfor på en lille forhøjning ved handelscentrets cykelstativer sad lige så mange og heppede på de tre. Jeg skubbede kraftigt fra mig, så angriberen røg modsat vej, ind i sine to sammensvorne. Det turde jeg, fordi der udover de nævnte personer også var en masse danskere ude at købe ind og som gik i alle retninger i nærheden. Men havde det nu været i aften og det samme skete - tja. Så havde en peberspray nok været god at have.
[Lederen af Stram Kurs Rasmus Paludan skriver detteDenne 15-årige fremmede fjende har familie i Tyrkiet. Alligevel vælger retten kun at give ham en "betinget udvisning", der kun er gyldig i 2 år. Hvad laver denne fremmede fjende i Danmark? Hvad sker der? Stram Kurs vil slet ikke have påstået flygtninge eller asylansøgere i Danmark. Så vil problemet med fremmede tilbagestående personer som den 15-årige også være løst.https://www.facebook.com/advokatpaludanJeg er helt enig. Han skal ud med faldskræm/quote]CitérSq helt enig med Stram Kurs - hvad laver sådan en abekat her; uanset hans alder er det disse arabiske gedekn......s mentalitet. Har han familie i Tyrkiet, så smid ham i en transport lægter og sejl ham, sammen med de andre utilpassede, til en havn i Tyrkiet; smid dem i vandet der, så kan de sq svømme i land.
Sq helt enig med Stram Kurs - hvad laver sådan en abekat her; uanset hans alder er det disse arabiske gedekn......s mentalitet. Har han familie i Tyrkiet, så smid ham i en transport lægter og sejl ham, sammen med de andre utilpassede, til en havn i Tyrkiet; smid dem i vandet der, så kan de sq svømme i land.
Mener I, at episoder som denne bliver stoppet ved hjælp af en udvisning fra Danmark? Det her, er noget som foregår stort set hver dag i mange institutioner, både fra danskere og indvandrere. Vi kan ikke udvise alle børn og unge fra Danmark, fordi de muligvis har det svært med at vænne sig til nyt land, kultur men også nyt sprog. Det tager tid at integrere sig. En betinget dom, synes jeg, er en fair måde, at vise drengen på, at hans handlinger ikke er acceptabelt. Men ligefrem at udvise ham fra Danmark med en ubetinget dom, uden at give ham en chance, er bestemt over grænsen.
Hvis han skal have lov til at bo i landet, skal han også opføre sig ordentligt.Denne unge mand, har allerede nu vist at han ikke kan tilpasse sig det danske samfunds leveregler. At bruge penge og resucer, på en, som i en som i så tidlig alder allerede har en dom, ville være spild. Intet peger i retning af, at han skal være med til at, føre det danske samfund frem, så hellere fokusere på de danske unge, som har brug for en "hjælpende hånd" til at komme frem. Og i øvrigt har han ingen tilknytning til Danmark, da hans familie er i Tyrkiet. Det at hans familie er i Tyrkiet, betyder at han ingen familiestøtte har, hvilket gør hans chancer for at få en succesfuld integration, endnu dårligere.
Det er vigtigt, at give alle en chance, og det gør vi ikke ved at udvise ham. Vi kan ikke bare opgive drengen på den måde, men i stedet prøve at hjælpe ham frem af. I en tidlig alder som 15-årig har man ikke lært hvordan verden hænger sammen. Drengen her, er muligvis opvokset i et land med svære muligheder for uddannelse og anden form for opdragelse, end som en der kommer fra Danmark. Det er klart, at det er svært, da han ikke kender til andre kulture og samfund, da han og hans familie måske ikke har haft ressourcer og penge til at opleve det. Det er fuldstændig forkert at opgive en så ung dreng allerede nu, da han ikke ved hvad der venter. Vi danskere skal hjælpe ham på vej, og det gør vi sammen.