Forfatter Emne: Mon citatsvindel og plat virkelig tillades?  (Læst 1686 gange)

Pastor Kaj

• Gæst
Mon citatsvindel og plat virkelig tillades?
« Dato: December 22, 2014, 10:43:21 pm »
Nej, det tror jeg dog ikke.
Jeg har været medlem af Din-debat i næsten 1 måned og finder, at det er et hyggeligt og spændende forum med masser af seriøse indlæg, langt bedre end det, jeg deltog i førhen.

Desværre er der kommet en profil herind, som har svært ved at begå sig. Det har ført til dette:

Vedkommende, kaldet Tigermanden skriver under emnet  http://www.din-debat.dk/index.php?topic=646.msg4568;topicseen#new
at det i tråden omtalte voldtægtsforsøg er "en fejl". Ikke en forbrydelse, nej en fejl. I mine øjne lille ups-ting, som egentlig slet ikke var ment.
Det synes jeg er at bagatellisere forbrydelsen helt urimeligt. Et groft voldtægtsforsøg er en meget stor forbrydelse, lige meget hvem, der begår den. Det synes alle normale mennesker da også - blot ikke den profil, som nu har sat sig for at svine mig til.

Først spillede vedkommende barnlig mig-ikk-forstå i selve tråden. Endskønt jeg - mere tålmodig end jeg behøvede at være - skar ud i pap, at jeg altså mener voldtægt er en FORBRYDELSE.
Men plattenslageriet havde et formål, ser jeg nu senere på aftenen. Nu er den sætning, jeg oprindeligt skrev blevet "ophøjet" til at følge profilen Tigermanden rundt i andre tråde, hvor den selvsagt ikke hører hjemme. Den bliver påklistret andre emnetråde som en slags Mascot, som hele tiden skal få læseren til at tro, at jeg som "sort højreorienteret" nærmest går ind for voldtægt.
Sådan arbejder den profil.
I håb om, at nogen forhastet kunne tro, det modsatte af hvad jeg havde givet udtryk for! Stillet alene uden sammenhæng med tråden, kunne man tro, at jeg ikke engang syntes, det var en fejl at begå voldtægt!!  :connie_22:

En sådan citatsvindel, personforfølgelse ved anvendelse af falskneri, hvor en linje tages ud af et indlæg og anbringes i andre tråde, vil jeg selvfølgelig ikke finde mig i. Det er klare injurier, da formålet er ved falskneri at få andre til at tro, jeg bagatelliserer voldtægt - skønt det er svindleren selv, der har brugt ordet "fejl" om en meget grov forbrydelse.

Derfor er profilen Tigermanden anmeldt til din-debats administrator.

Ikke først og fremmest for min egen skyld - jeg har været udsat for den persons svinerier før (Sol.debat) - men fordi andre, mindre tykhudede kunne blive udsat for lignende metoder.

« Senest Redigeret: December 22, 2014, 10:54:26 pm af Pastor Kaj »

Pastor Kaj

• Gæst
Sv: Mon citatsvindel og plat virkelig tillades?
« Svar #1 Dato: December 22, 2014, 10:57:03 pm »
Hej,
Det gør det. Det er blot at læse den oprindelige tråd.   :JC_doubleup:

Floridor

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 22, 2014, 11:28:53 pm »
Det er heldigvis sådan fat, at vi andre sagtens kan læse indenad i dine indlæg, Pastor...

- du er garvet en debattør at du sikkert nemt kan gennemskue de forskellige reaktioner på folks manglende argumenter...

Een reaktion kunne feks. være at blive ved med at hakke på en banal tale- eller stavefejl eller en misforståelig ordvending...

- enhver der har bare lidt mere end to hønselorte som hjerne, de er naturligvis enige i at voldtægt i enhver form er en forbrydelse..!

Stribemanden er naturligvis nødt til at gribe til sine barnagtige drillerier når han ikke rigtigt kan argumentere fornuftigt for sin holden hånden over sine voldtagende venner fra ørkenlandene rundt om dernede....

- nogen mener at vi burde sidde i en rundkreds med bongotrommer og tændte røgelsespinde - holde hinanden i hånden og prøve at forstå- og måske sætte os ind i de stakkels menneskers seksuelle frustrationer....

- andre, deriblandt MIG - mener derimod at disse sataner burde underbindes stramt med et stykke pianotråd.... - og så iøvrigt sidde og ha' pænt ondt i dilleren - hele vejen hjem i flyveren.....

:Laie_48:

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 22, 2014, 11:40:40 pm »
Tak, Floridor.
Ved ikke om du synes, jeg overreagerede ved at anmelde ham?
Husk på, jeg er ganske vist garvet, men relativt ny herinde; jeg tænker på, at hvad du skriver på internettet ryger jo ud alle vegne. Det er faktisk en ganske uhyrlig, svinsk måde at arbejde på, ligefrem "klippe en sætning ud" og tage den med ind i andre tråde som "symbol på", hvordan jeg er. Jeg tror nok, jeg ved hvad en sagfører ville kalde det.

Mangel på evner og argumenter er for mig ingen undskyldning for en så - på sin vis udspekuleret, infam adfærd.
Jeg selv kan godt gå hårdt til nogen, hvis jeg synes de forråder deres eget folk (for eksempel), men jeg er aldrig forfaldet til bevidste usandheder eller svinerier af her nævnte kaliber.

Nå, GLÆDELIG JUL, gamle dreng.   :ded_moroz:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det er ikke i orden at oprette tråde om debatdeltagere
« Svar #4 Dato: December 23, 2014, 12:40:41 am »
Hvis man føler sig uretfærdigt behandlet, kan man klage til moderator, men det er ikke i orden at piske en stemning op.

Hvis først vi begynder at skrive om hinanden og danne kliker, så kan den gode stemning hurtigt forsvinde.

I går beskyldte du også en debatdeltager for at være en anden, end hun udgiver sig for, med følgende begrundelse:

Monika Margrethe S. Hansen alias Margrethe Monika Mølgaard Rasmussen! - formentlig i et forsøg på at danne en klike imod personen, da Shansen er forhadt i dine kredse.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=533.msg4383;boardseen#new

Jeg kan nævne andre personangreb, du er kommet med - også imod Tigermanden.

« Senest Redigeret: December 23, 2014, 01:37:40 am af Anklageren »
Man behøver ikke hade muslimer for at ville stoppe indvandringen

Desværre har islamkritikken kortsluttet manges hjerner - så det kan de ikke se

Rollo

• Gæst
« Svar #5 Dato: December 26, 2014, 11:44:01 pm »
Tak, Floridor.
Ved ikke om du synes, jeg overreagerede ved at anmelde ham?
Husk på, jeg er ganske vist garvet, men relativt ny herinde; jeg tænker på, at hvad du skriver på internettet ryger jo ud alle vegne. Det er faktisk en ganske uhyrlig, svinsk måde at arbejde på, ligefrem "klippe en sætning ud" og tage den med ind i andre tråde som "symbol på", hvordan jeg er. Jeg tror nok, jeg ved hvad en sagfører ville kalde det.
Mangel på evner og argumenter er for mig ingen undskyldning for en så - på sin vis udspekuleret, infam adfærd.
Jeg selv kan godt gå hårdt til nogen, hvis jeg synes de forråder deres eget folk (for eksempel), men jeg er aldrig forfaldet til bevidste usandheder eller svinerier af her nævnte kaliber.
Nå, GLÆDELIG JUL, gamle dreng.   :ded_moroz:

Min holdning til citater er, at man
1. skal bringe dem med en kildeangivelse, der så præcis som muligt
2. skal bringe citatet hvor det er relevant
3. ikke skal manipulere citatet.

Alle tre punkter har Tigermanden blæst højt og flot på:
Ad 1: der er angivet et tidspunkt, men ikke et link.
Ad 2: det er ikke relevant at bruge dit citat til hans signatur i alle mulige andre debatter.
Ad 3: det er manipuleret ved hjælp af faktaudvalg, idet han ikke citerer, at du (selvfølgelig) mener, at det er en forbrydelse og ikke en fejl.

Jeg synes ikke, at du overreagerer ved at klage til moderator.

Rollo.

Joakim

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 27, 2014, 09:20:29 am »
Nej, det tror jeg dog ikke.
Jeg har været medlem af Din-debat i næsten 1 måned og finder, at det er et hyggeligt og spændende forum med masser af seriøse indlæg, langt bedre end det, jeg deltog i førhen.

Desværre er der kommet en profil herind, som har svært ved at begå sig. Det har ført til dette:

Vedkommende, kaldet Tigermanden skriver under emnet  http://www.din-debat.dk/index.php?topic=646.msg4568;topicseen#new
at det i tråden omtalte voldtægtsforsøg er "en fejl". Ikke en forbrydelse, nej en fejl. I mine øjne lille ups-ting, som egentlig slet ikke var ment.
Det synes jeg er at bagatellisere forbrydelsen helt urimeligt. Et groft voldtægtsforsøg er en meget stor forbrydelse, lige meget hvem, der begår den. Det synes alle normale mennesker da også - blot ikke den profil, som nu har sat sig for at svine mig til.

Først spillede vedkommende barnlig mig-ikk-forstå i selve tråden. Endskønt jeg - mere tålmodig end jeg behøvede at være - skar ud i pap, at jeg altså mener voldtægt er en FORBRYDELSE.
Men plattenslageriet havde et formål, ser jeg nu senere på aftenen. Nu er den sætning, jeg oprindeligt skrev blevet "ophøjet" til at følge profilen Tigermanden rundt i andre tråde, hvor den selvsagt ikke hører hjemme. Den bliver påklistret andre emnetråde som en slags Mascot, som hele tiden skal få læseren til at tro, at jeg som "sort højreorienteret" nærmest går ind for voldtægt.
Sådan arbejder den profil.
I håb om, at nogen forhastet kunne tro, det modsatte af hvad jeg havde givet udtryk for! Stillet alene uden sammenhæng med tråden, kunne man tro, at jeg ikke engang syntes, det var en fejl at begå voldtægt!!  :connie_22:

En sådan citatsvindel, personforfølgelse ved anvendelse af falskneri, hvor en linje tages ud af et indlæg og anbringes i andre tråde, vil jeg selvfølgelig ikke finde mig i. Det er klare injurier, da formålet er ved falskneri at få andre til at tro, jeg bagatelliserer voldtægt - skønt det er svindleren selv, der har brugt ordet "fejl" om en meget grov forbrydelse.

Derfor er profilen Tigermanden anmeldt til din-debats administrator.

Ikke først og fremmest for min egen skyld - jeg har været udsat for den persons svinerier før (Sol.debat) - men fordi andre, mindre tykhudede kunne blive udsat for lignende metoder.

Jeg har ikke fantasi til at tro nogen tager den figur alvorlig, han er prototypen på en troll, og gør sig bedste ved man ignorere :JC_thinking: