Politik- & Samfund > Almen

Følger i med vejretfenomen Mathew

(1/3) > >>

JoIo:
Hvor Harvey  Oktober sidste år aldrig afleverede sine 1000 mm vand på Haiti, så lykkes det den her gang, og sjovt nok har mange varslet den her slags stormer, men det gider ingen da lytte på.

Nu går snakke om at fuldstændigt bygge Houston op fra bunden andet sted inklusive de 7 million indbyggere.

Der går masser af snak pt. og opbygningen vil tage op til 4 år regner man med.

Nu er der masser af andre byer som er placerede de forkerte steder, London, New York Hamburg, Copenhagen, Manilla og mange flere.

Nu er der pt. også gang i mange andre katastrofer, 40 million i nord Afrika på flugt fra varme og krig, og snart bliver Saudi Arabia m.fl. nabolande for varmt at bo ind.

Er der virkeligt gang i en global opvarmning, som ikke bare kommer fra Kina som Tumpen antyder.

Og et spørgsmål til de  lidt klogere, er vi forberedt på dem

Carlo:

--- Citat fra: JoIo efter August 29, 2017, 08:44:21 am ---Nu er der pt. også gang i mange andre katastrofer, 40 million i nord Afrika på flugt fra varme og krig, og snart bliver Saudi Arabia m.fl. nabolande for varmt at bo ind.
--- Afslutning på citat ---

Ja, og det bliver værre endnu. Hvis nogle få % af klimaflygtningene begiver sig mod Europa, vil vi få alvorlige problemer.

--- Citér ---Og et spørgsmål til de  lidt klogere, er vi forberedt på dem

Nej, der er ingen vej tilbage. Nu begynder permafrosten at tø rundt omkring og udlede metan til atmosfæren. Godt jeg er en gammel mand.

Her i Thailand er der enormt frås med energien. Og Thailand er ved at blive ramt, da de kraftigere bølger i Siambugten, er ved at skulle Thailands sandstrande væk.

JoIo:

--- Citat fra: Carlo efter August 29, 2017, 09:37:46 am ---
--- Citat fra: JoIo efter August 29, 2017, 08:44:21 am ---Nu er der pt. også gang i mange andre katastrofer, 40 million i nord Afrika på flugt fra varme og krig, og snart bliver Saudi Arabia m.fl. nabolande for varmt at bo ind.

Ja, og det bliver værre endnu. Hvis nogle få % af klimaflygtningene begiver sig mod Europa, vil vi få alvorlige problemer.

--- Citér ---Og et spørgsmål til de  lidt klogere, er vi forberedt på dem

Nej, der er ingen vej tilbage. Nu begynder permafrosten at tø rundt omkring og udlede metan til atmosfæren. Godt jeg er en gammel mand.

Her i Thailand er der enormt frås med energien. Og Thailand er ved at blive ramt, da de kraftigere bølger i Siambugten, er ved at skulle Thailands sandstrande væk.

Jeg forventer en hel del flugtninger fra de varme steder, og hvis de ikke kan finde andre steder må en del være velkommen her.
Nu har en par af de store lande i EU lavet en aftale i går med Egypten, hvor de for en gang skyldt virkeligt vil hjælpe, muligt kan det være begyndelse på koordineret indsats i nærområder, og nu bare vente om DK vil være med "haha"

Personligt er jeg også overbevist om at vi kun har set toppen af isbjerget, Arctic afsmeltning, og som du selv skriver " Metan frigives i ukendte mængder fra Tundra, åbent vand rundt om Grønland som pludseligt ikke reflekterer solstråler tilbage og varmere vander til følge vil medføre ukendte vejr fænomener, og de er alle selvforskyldt.

Nogen har skrevet, "Man ligger som man reder"
Sådan har det altid været

Tørresnoren:
Jeg er sgu ligeglad... :blum:

Jeg har nemlig læst at man 'ikke behøver at gyse over noget der foregår på den anden side af kloden' - og at jeg 'bare skal fortsætte med at leve som jeg plejer'....

- og det er jo lige vejr til at pudse vinduer i dag...

Anklageren:
Symbolismen ved at den værste stormflod i USA's historie netop rammer olieindustriens "hovedstad": Houston - er ikke spildt på amerikanerne.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version