Forfatter Emne: Tillykke Ukraine  (Læst 4046 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Tillykke Ukraine
« Svar #30 Dato: Oktober 07, 2019, 08:01:20 am »
Nu er der krise i Ukraine igen.

Det har forlydt at Zelenskyi er blevet enig med Normandie-4 partnerne om at iværksætte Steimeier-forslaget for en fred i Østukraine. Jeg har ikke helt klarhed over det her, men Steinmeiers oprindelige forslag indebar at Rusland skulle trække sig ud, grænsen skulle overlades til Ukraine og de militante lade sig afvæbne. Så skulle der afholdes valg i områderne under OSCEs overvågning og godkendelse. Og valget skulle afgøre en særlig status for områderne under Ukraine.

Men nu er det ud til at Zelenskyi er gået med til at afholde valg, uden at de sidste betingelser er opfyldt. Hvis jeg tolker korrekt, så er det en fuldstændig kapitulation.

Der er andre der opfatter det som en kapitulation, for der er protestdemonstrationer i Kyiv og i andre ukrainske byer. Og hvad siger soldaterne som har lidt tab forgæves?

Skal vi gætte på at Zeleskyi snart er færdig? Men hvad kommer der så?
Du får ret og jeg får fred!

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Tillykke Ukraine
« Svar #31 Dato: Oktober 08, 2019, 08:21:51 am »
Zelenskyi er en kendt TV-stjerne i Ukraine og har spillet hovedperson in en komisk serie. Først i februar 2019 stillede han op som præsidentkandidat. Og vandt stort og hans parti fik absolut majoritet i Ukraines parlament efterfølgende. Det vigtigste punkt på hans program var at standse krigen i Østukraine. (Og ellers var hans program bare populistisk floskler). Han beskyldte gentagne gange den daværende præsident Poroshenko for at tjene på krigen i Østukraine. Vælgerne bed på.

Fornylig har han underskrevet den såkaldte Steinmeier-formel for fred. Dvs afholdelse af valg, men uden russisk tilbagetrækning, og uden ukrainsk kontrol med den russiske grænse. Unødvendigt at sige at russerne nok skal få det valgresultat der passer dem.

Men nu har vi balladen. Den aktive nationalistiske del af befolkningen er rasende og der har været protestedemonstrationer i mange ukrainske byer, under parolen "Ingen kapitulation!" og enkelte beskyldninger om forræderi. I militæret vil det garanteret blive opfattet som forræderi.

Zelenskyi bedrager sig selv og det ukrainske folk.

http://euromaidanpress.com/2019/10/07/portnikov-president-zelenskyy-is-deceiving-himself-and-ukrainian-people/?fbclid=IwAR0wf2IjUJdpwoRBQBXa4kY38jzS1SWSIBgNPODUXNIBkDH4QamO4Y416Y0

Kun Rusland kan stoppe krigen i Østukraine.

Du får ret og jeg får fred!