Forfatter Emne: B&S: Rensning karburator/tank...  (Læst 433 gange)

Offline Ignition (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
B&S: Rensning karburator/tank...
« Dato: August 23, 2017, 11:23:41 am »
Hej

Da jeg købte min Texas fræser, så jeg den startet og alt virkede, dog fortalte sælger at Briggs/Stratton karburatoren, skulle have en snaps/dråber ovenfra, ved at fjerne luftfilteret, så startede den lettere. I dag kan jeg så starte fræseren, ved at gøre dette, men den går hurtigt i stå, jeg tænker karburatoren/tanken er stoppet, og trænger til rensning, hvad tænker i kloge hoveder om det? Og har nogen erfaring med en rensning, er det en større omgang? :) B&S motoren er ca. årgang 1996. 

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: B&S: Rensning karburator/tank...
« Svar #1 Dato: August 23, 2017, 12:15:05 pm »
Afmonter karburatoren og skil den ad. Dyser og karburatorhuset lægger du i cellolose i 24 timer og så blæser du med trykluft, alle kanaler og dyser. Husk, kun metal i cellolose.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Ignition (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 23, 2017, 08:12:24 pm »
Super tak!

Er der noget med en membran der skal skiftes samtidig? :)

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 23, 2017, 08:54:48 pm »
Hvis membranen er hel og rimelig smidig, så prøv. En ny membran er altid godt; men er sommetider svære at skaffe.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Ignition (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 27, 2017, 02:23:55 pm »
Hvor vil du kigge hen efter membraner/pakninger? Nettet, fræserforhandler?

Offline dduck

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0.2%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 27, 2017, 06:38:30 pm »
Du skal være ekstremt påpasselig med trykluft!
Der sidder i mange tilfælde et lille gummisæde ved nåleventilen i små-karburatorer, og det er meget nemt at overse. Når man så blæser med trykluft, forsvinder det lille sæde, og eftersom du sikkert ikke ser det flyve ud, har du ikke en chancefor at finde det igen.
Det er sket for mig, og jeg har sammen med en meget venligt forhandler brugt oceaner af tid på at finde den rigtige reservedel, men har stadig problemer med en karburator som ikke er helt tæt i nåleventilen.
Skal du have stumper online, så viljeg helt klart anbefale lytek.dk, som iøvrigt også har en fysisk butik et eller andet sted.
Jeg har gennem årene købt adskillige stumper derfra, og altid fået en god behandling. Jeg ved faktisk ikke hvordan de ligger med priser, men  det er ikke særligt vigtigt for mig...
Det vigtige er, at de ved hvad de laver, og at de har en god service hvis noget er gået galt.
Og nej, jeg har ikke noget med firmaet at gøre udover at jeg køber stumper fra dem  ;o)
Ikke så fandens langt fra hvor jeg bor ligger der en butik som forhandler have og parkudstyr til både private og firmaer. Han reparerer også, så han ved hvad han taler om, og jeg har brugt mange gode timer hos ham når jeg har været på jagt efter noget lidt mere specielt.
Don't feed the troll...

Offline Flicktor

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 27, 2017, 08:21:23 pm »
Du skal være ekstremt påpasselig med trykluft!
Der sidder i mange tilfælde et lille gummisæde ved nåleventilen i små-karburatorer, og det er meget nemt at overse. Når man så blæser med trykluft, forsvinder det lille sæde, og eftersom du sikkert ikke ser det flyve ud, har du ikke en chancefor at finde det igen.
Det er sket for mig, og jeg har sammen med en meget venligt forhandler brugt oceaner af tid på at finde den rigtige reservedel, men har stadig problemer med en karburator som ikke er helt tæt i nåleventilen.
Skal du have stumper online, så viljeg helt klart anbefale lytek.dk, som iøvrigt også har en fysisk butik et eller andet sted.
Jeg har gennem årene købt adskillige stumper derfra, og altid fået en god behandling. Jeg ved faktisk ikke hvordan de ligger med priser, men  det er ikke særligt vigtigt for mig...
Det vigtige er, at de ved hvad de laver, og at de har en god service hvis noget er gået galt.
Og nej, jeg har ikke noget med firmaet at gøre udover at jeg køber stumper fra dem  ;o)
Ikke så fandens langt fra hvor jeg bor ligger der en butik som forhandler have og parkudstyr til både private og firmaer. Han reparerer også, så han ved hvad han taler om, og jeg har brugt mange gode timer hos ham når jeg har været på jagt efter noget lidt mere specielt.

Hvad er adressen på det firma på Lolland så?

Offline Ignition (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 28, 2017, 08:27:44 pm »
Jeg har planer om at rense min karburator i eddike, for derefter at efterskylle den i en blanding af destilleret vand og bagepulver! - Griner i af mig!?? :) eller har nogen herinde prøvet det, og kan bekræfte det virker!? :)