Forfatter Emne: Rejse lyst og oplevelser  (Læst 2131 gange)

popov

• Gæst
Rejse lyst og oplevelser
« Dato: Marts 25, 2015, 10:53:48 pm »
Jeg fandt denne sted egnet til formålet, jeg planlægger løbende at skrive om diverse rejser og oplevelser fra udlandet og håber andre vil gøre de samme.

I går var dagen hvor vi gjorde hvad alle turister gør, ned i byen Manhatten og besøge diverse steder som stå under FDR brøen, besøge Chinatown in Brooklyn og kigge på en Broadway show.
Det er et dyrt fornøjelse og vi går det kun en gange, vi købte fysisk billeter der hvor man virkeligt kan tjene penge

Tre steder kan man købe fysisk billeter til alle shows osv i NY, de fleste gør det på selveste Broadway,  men her er altid kø på nogen gange 2 timer eller mere, men udsigten og stemning er forrygende, på dise steder køber man last minut billeter, til halv pris eller endnu mindre, vi gjorde det på andet sted med tre timer advance, som gjorde et prisforskel på 50%

Vi valgte the musical of the Jersey boys ( the old group of the four seasons) med Ricky Valli som lead singer, han lever stadigvæk mener jeg. Et forrygende musical med alle de gamle sanger gamle mennesker kender, som Bye Bye baby, Walk like a man, Big girls dont cry, Can,t take my eyes off you og mange andre gamle hits.

Lyden var perfect, artister virkede ægte og næsten fuld hus, Men vorherre bevare var stole alt for lille og ingen knærum til et billetpris på 82 dollar, og det er halv pris ,o (
Pyt engang skal men jog opleve Broadway, men jeg kiggede noget jaloux  på de andre shows som the late night show with David Letterman, Dr Chivago, eller live jazz og blues, men vælge skal men, og måske kommer der en andet gang.

Heldigt er utroligt mange ting gratis her, hvis man ellers er så heldigt at være ledsaget af to lokale, The Metropilitan museum "" 5 dollar for 4 personer når man vælger at entre billet købes i form af en donation med service og pæn behandling, og jeg ved godt at de håber på mere, men det er også et gestus for ældre personer med små middler, de får lov at opleve hvad ellers er for dyrt.

Onsdays er de Zoo gratis, og kigger man er det de samme for mange andre attraktioner, keep your eyes peeled.

Mad er ikke dyrt her og specielt hamburgers er en hit, midt i Manhatten stå de gerne i kø for en man lidt længere væk er de ligeså godt og man kan fa et bord, og burgers her købes Well done, medium eller rare og du får dem précis som du bestiller dem med ægte og gode frites for omkring 70 kroner inklusive en drink.

Jeg har ikke spurgt om kødet er halal men med så mange ortodokse jøder og muslimer omkring regner jeg med de er, pþttttttttttt

Mere anden gang

popov

• Gæst
Sv: Rejse lyst og oplevelser
« Svar #1 Dato: April 07, 2015, 01:02:07 am »
Mere New York.
Easter på 5th Ave mellem 49 og 55 er noget af den største oplevelse jeg har været med til i mit livet, og jeg har set lidt.
Fra kl 10 om morgen til ca kl. 16 samler hundred tusind plus de løse sig mellem de 6 gader, men mest foran St Patricks kirke.

Titusindvis af New Yorkere  går rund med påske tøj på men mest med alverdens hatter og andre specielt udstyr
De går rund med kun et formaål, at blive set, de elsker når man tager billeder af dem, og de poserer gerne med andre.
Alle er glad og smiler, der er ingen alkohol at få, der er masser af børn og de hele er utroligt farverigt, jeg tog over 700 billeder med hjemme, og for en gang skydt var steet fotografie nemt og enkelt.

Et oplevelse jeg kan varm anbefale, og normalt er vejret rimeligt, søndag var det ca 20 grader, så også Central park
lige ved siden er fint,
Det ville jeg bare dele

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 07, 2015, 01:14:14 am »
Nej, USA er det sidste sted i verden jeg ville sætte mine flade fusser. Aversionen skyldes bl a alt det amerikanske kulturelle bræk man bliver udsat for gennem vore kabel-TV-pakker.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

popov

• Gæst
« Svar #3 Dato: April 07, 2015, 01:17:28 am »
Nej, USA er det sidste sted i verden jeg ville sætte mine flade fusser. Aversionen skyldes bl a alt det amerikanske kulturelle bræk man bliver udsat for gennem vore kabel-TV-pakker.

Hehe Carlo, vi har i de sidste to måneder her ikke en eneste gang set fjernsyn :almirena_04:
Når vi er hjemme har vi købt os til et fjernetjening hvor vi har et on/off funktion.
Måske skal du flytte til Usa for at slippe.
« Senest Redigeret: April 07, 2015, 04:20:32 am af popov »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 08, 2015, 01:32:45 pm »
popov Rigtig god rejse beskrivelse af New York og jeg nyder at læse dine beskrivelser af livet "over there" Bliv ved med det. Du skulde vel aldrig, have et ekstra værelse, til en der gerne vil på ferie, med en personlig guide.   :almirena_01:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

popov

• Gæst
« Svar #5 Dato: April 08, 2015, 02:03:57 pm »
popov Rigtig god rejse beskrivelse af New York og jeg nyder at læse dine beskrivelser af livet "over there" Bliv ved med det. Du skulde vel aldrig, have et ekstra værelse, til en der gerne vil på ferie, med en personlig guide.   :almirena_01:

Mange tak
hvis du har tid, og arbejder lidt for dit ophold kan det sagtens lade sig gøre, vi rejser verden rund og gør det stort set gratis, og fortsætter så længe vi kan, og så længe der er mennesker som har brug for hjælp.
Men det kræves meget af din tid :drag_08: :d_sunny:

popov

• Gæst
« Svar #6 Dato: April 12, 2015, 05:35:55 am »
Når man tror man er klogt på stedet så bliver man overraskende,  hele tiden.
Nu har jeg/ vi sammenlagt vel nok været her et år eller noget lignede.

Jeg må indrømme at jeg har haft et bestemt mening om hvordan mennesker som bor i NY er, men jeg bliver overrasket hver gang jeg former en mening.

Tror ikke du kan forstå, efter et år kan jeg stadigvæk ikke, her går de forbi en, som ikke har det ret godt uden
at kigge, men de dropper 20 $ i næste fist. Og hvordan kan de bestemme forskellen, I dont know.

I morgen er mit ønske at tilbringe hele dagen i central park, det bliver omkring 20 grader så det går nok, men jeg glæder mig som et barn.
Hvorfor er mennesker i dette her umuligt land glade, jeg har min kamera ready, fokuser på samme og jeg glæder mig
Specielt på strawberry  fields hvor der muligt er parkeringsplads,  selvom det er dyrt.

Museum mile, og zoo er specielt,  men jeg håber på noget mere specielt og vil gerne rapportere om de oplevelse vi får.

popov

• Gæst
« Svar #7 Dato: April 19, 2015, 07:02:50 am »
Et sjovt detalje.
Vi havde parti idag for over 40 personer og ingen drikkende alkohol udover mig

popov

• Gæst
Ortodokse Jøder, Hasidic on Lee ave.
« Svar #8 Dato: April 28, 2015, 12:10:22 am »
Jeg læste en temeligt stort artikel in Information lørdag om den ultra ortodokse samfund in New York hvor over 330,000 Jøder bør.
Vi havde allerede besøgt Brooklyn heights så hvorfor ikke besøge den område som I formation skrev om som værende et hård miljø, styret hård og hvor fravær af farve hverdag, et kæmpestort ultra ortodoks, den største i verden udenfor Israel.
Vi brugte to timer på Lee avenue som artiklen skriver om i dramatiske vendinger, og til vores store forbavselse blev vi meget positivt overrasket om Brooklyns slagside som Information skriver.
Ikke alle, men største del af de sortklædte voksende og børn var meget, eller ekstremt venligt, næsten ingen havde nøget imod blive fotograferet af et stort fyr fra Danmark, mange undgik ikke øjekontakt, kvinder med og uden børn
var mange gange påklædt med farverige tilfældige tøj, og det var nemt at snakke med dem

Sprøget som ifølge artiklen skulle være Jidisk blev kun brugt af få, hele atmosfæren var venligt, og da vi spiste noget foroverigt meget lækker mad blev vi informeret af en ældre herre, som også var Jødisk uden at man kunne se dette om områdets problemer og udfordringerne , området er fattigt, 50 % er uden arbejd.

Over 50 % fås social security, rental støtte og foodstamps, det er den del som bruger næsten al deres tid de Tora.
Andet halvdel arbejder, mest i lokale egen virksomheder, dog har vi set en del arbejdende i gardening og tree cutting.

Området, selvom det ligger meget centralt i NY, får meget få turister.

Efter vi havde besøgt området ville vi også se den mere moderate og endnu større område med ortodokse Jøder, som ligger syd i N Y concentreret langs med Utreght street, der hvor solen aldrig skinner dersom den gamle 80 år gamle togbane dækker hele vejen inklusive larmen.

Her er flere turister, mennesker er mindre venligt og tempoet højere, interessante er blændingen af Kinesisk, Spansk og Afrikansk kultur.

Som fodnot skulle man vide at ingen i NY r noget forkert i andre menneskers tro, så der er ingen gnidninger udover den almindige mord eller to, og skulle man tro at byen her er vilde vesten, i de lidt over tre måneder her har jeg aldrig set et eneste skydevåben.
Dog er det almindigt at når man rejser udenfor, at man ser skilte med ""No guns allowed"" men hellere her har jeg set våben.

Min rejse her er snart slut, hvorhen vi rejser herfra, I dont Know,  bliver vel nok i Danmark i en periode. Kommer der andre steder, og skulle jeg have lyst, fortsætter jeg med skrive.

Skulle du undre dig hvorfor vi pensionister rejser så meget, kan jeg lade dig ind i hemmegheden, vi arbejder gratis, vores rejser er næsten altid betalt inklusive ophold.
Vi snakkes ved.
« Senest Redigeret: April 28, 2015, 12:15:10 am af popov »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: April 28, 2015, 11:30:56 am »
Havde ikke lige fulgt med i tråden her. Vil du fortælle, hvad det er for arbejde, du udfører? Er det en "venskabsforening", du arbejder sammen med?
Hører meget i telly om Obamacare. Har du indtryk af virkningen, tænker på om det har "løftet" den fattige. Hvis du har fortalt før, har jeg ikke set det.
 :phil_04:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

popov

• Gæst
« Svar #10 Dato: April 28, 2015, 03:28:05 pm »
Havde ikke lige fulgt med i tråden her. Vil du fortælle, hvad det er for arbejde, du udfører? Er det en "venskabsforening", du arbejder sammen med?
Hører meget i telly om Obamacare. Har du indtryk af virkningen, tænker på om det har "løftet" den fattige. Hvis du har fortalt før, har jeg ikke set det.
 :phil_04:

Obamacare er et vanskeligt emne her,  det er uden tvivl godt for de fattige, middelklassen betaler.
Seneste udvikling viser at mange lave indkomst personer vælger ikke at spare op eller skjule deres penge for så at kunne profitere af rental benefits, foodstamps og Obama care, et rigtigt kedeligt udvikling.

Nej jeg arbejder privat, vendskabs foreninger og specielt org som danida og lignede er ikke sagen for mig.
sorry, men jeg vil ikke fortælle her på debatten hvad jeg laver, det vil ikke være klogt.
Takker for din interesse  :d_sunny:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: April 28, 2015, 06:43:34 pm »
Ja det er altid ærgerligt, når nogen begynder at spekulere i dovenskab. Giver dig helt ret, en god følelse indeni, er når man har hjulpet et medmenneske.

popov

• Gæst
« Svar #12 Dato: April 28, 2015, 10:25:23 pm »
Ja det er altid ærgerligt, når nogen begynder at spekulere i dovenskab. Giver dig helt ret, en god følelse indeni, er når man har hjulpet et medmenneske.

Det er nemligt rigtigt, men vores er lidt specielt mener jeg, dem som vi hjælper skal i return hjælpe andre, en slags kæde reaktion.  :d_sunny:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: April 28, 2015, 11:27:27 pm »
Et intelligent menneske, er født socialt anlagt over for sine medmennesker og igennem flere lag generations kultur, lærer man at give og tage.
Får mig til at tænke på, at jeg har hjulpet mange muslimer, med alt muligt; men generelt har jeg fået et spark i r.... tilbage. Bare lige en kort udblæsning, som ikke har noget med emnet at gøre. Det er bare så sjældent på DD, at vi snakker muslimer
 :alc: