Fritid > Fritid

AFSTEMNING: Hvilket niveau mener I at EM i kvindefodbold har?

(1/3) > >>

politisk ukorrekt:
I disse dage er der jo EM i kvindefodbold i Holland. Hvor Danmark meget flot og overraskende nu er klar til deres første EM-finale nogensinde efter en spændende semifinale mod Østrig. Mere spændende end velspillet, for det var en noget uskøn og rodet forestilling, hvor det måtte afgøres i straffesparkskonkurrence. Her viste Stina Lykke i målet igen igen, at hun er straffesparksekspert. :yes:

Jeg synes egentlig at mange af kvindekampene er ganske seværdige. Men lige kampen mod Østrig var en hæslig kamp med mange tekniske fejl og det var meget rodet at se på. I det hele taget mener jeg, at kvindefodbold ikke er nær så kønt som f.eks. kvindehåndbold, der er meget mere egnet til tv-sport. Men der har da trods alt været enkelte gode kampe her ved EM. Og niveauet er bestemt forbedret de senere år, så man da nu kan holde ud af glo på damebold.

Men hvad mener I niveauet ved EM i damefodbold svarer til på herreniveau?

Det er svært at sammenligne. Men jeg husker, at da jeg var 15-16 år - og det er mange år siden - spillede jeg selv en træningskamp mod et af Danmarks bedste kvindehold. Det var Kolding og de havde to landsholdsspillere med. Og alligevel vandt vi, som var et U16-hold fra en jysk provinsby, med 2-1 over Koldings elitedivisionshold. Det siger trods alt noget om, at kvindefodbold i hvert fald dengang ikke var særligt godt, hvis et tilfældigt drengehold bestående af 15 årige knøser fra en jysk provinsby kunne slå et hold fra den bedste række i damebold. Jeg var i øvrigt målmand og reddede to straffespark. Pral pral pral. :blum: :blum:

Det er dog mit indtryk, at kvindefodbold er blevet bedre siden dengang. Og jeg tror nok, at et hold fra den bedste damerække i dag ville kunne slå de fleste U16-drengehold i Danmark, minus de allerbedste måske.

Her ses et klip fra en træningskamp mellem Brøndby´s danske mestre i kvindefodbold og Vallensbæks U17-drengehold. Vallensbæk er ikke et af de bedste drengehold i Danmark, men dog et ordinært godt drengehold bestående af ca. 16 årige drenge. Og som det ses i klippet, vandt Brøndbys kvinder faktisk kampen 3-1 (der er vist kun to af målene med, men til sidst siger en mand, at det blev 3-1):

https://www.youtube.com/watch?v=OAT3nUS73tU

Så jeg vil skyde på at det danske kvindelandshold nok svarer til et ret godt U17-hold i drengefodbold. Som igen nok svarer nogenlunde til et Serie 2-hold for herrerseniorer. :yes:

dna:
Der er ingen tvivl om at kvinderne er underlegne i forhold til mændene. Der er nogle styrkeforhold osv som gør sig gældende. Hvis man sætter herre- og kvindelandsholdet i håndbold til at spille mod hinanden er jeg overbeviste om at herrerne vil vinde. Og her er de fleste vel rimelig enige om at begge hold er nogenlunde lige professionelle.

Der er mange grunde til at kvindefodbold ikke er lige så professionelt, men jeg synes det er langt mere interessant at se på end herrefodbold (generelt gider jeg dog ikke rigtig se nogle af dem). Herrefodbold er FOR professionelt og bliver dermed kedeligt at se på. Herrefodbold er alt for pivet når de ligger og filmer eller ømmer sig fordi der er en modspiller som kom ind i deres komfortzone. Det er decideret pinligt. Undskyld udtrykket, men de opfører sig squ som kællinger :big_grin:
Derudover er der også mange dejlige kvinder på kvindelandsholdet.

genuine Troll:

--- Citat fra: dna efter August 04, 2017, 11:36:13 am ---Der er ingen tvivl om at kvinderne er underlegne i forhold til mændene. Der er nogle styrkeforhold osv som gør sig gældende. Hvis man sætter herre- og kvindelandsholdet i håndbold til at spille mod hinanden er jeg overbeviste om at herrerne vil vinde. Og her er de fleste vel rimelig enige om at begge hold er nogenlunde lige professionelle.

--- Afslutning på citat ---

Og der ville blive dømt røde :blush: ører til gutterne hvis de tabte, :girl_smile: :girl_haha:

JoIo:

--- Citat fra: politisk ukorrekt efter August 04, 2017, 11:05:43 am ---I disse dage er der jo EM i kvindefodbold i Holland. Hvor Danmark meget flot og overraskende nu er klar til deres første EM-finale nogensinde efter en spændende semifinale mod Østrig. Mere spændende end velspillet, for det var en noget uskøn og rodet forestilling, hvor det måtte afgøres i straffesparkskonkurrence. Her viste Stina Lykke i målet igen igen, at hun er straffesparksekspert. :yes:

Jeg synes egentlig at mange af kvindekampene er ganske seværdige. Men lige kampen mod Østrig var en hæslig kamp med mange tekniske fejl og det var meget rodet at se på. I det hele taget mener jeg, at kvindefodbold ikke er nær så kønt som f.eks. kvindehåndbold, der er meget mere egnet til tv-sport. Men der har da trods alt været enkelte gode kampe her ved EM. Og niveauet er bestemt forbedret de senere år, så man da nu kan holde ud af glo på damebold.

Men hvad mener I niveauet ved EM i damefodbold svarer til på herreniveau?

Det er svært at sammenligne. Men jeg husker, at da jeg var 15-16 år - og det er mange år siden - spillede jeg selv en træningskamp mod et af Danmarks bedste kvindehold. Det var Kolding og de havde to landsholdsspillere med. Og alligevel vandt vi, som var et U16-hold fra en jysk provinsby, med 2-1 over Koldings elitedivisionshold. Det siger trods alt noget om, at kvindefodbold i hvert fald dengang ikke var særligt godt, hvis et tilfældigt drengehold bestående af 15 årige knøser fra en jysk provinsby kunne slå et hold fra den bedste række i damebold. Jeg var i øvrigt målmand og reddede to straffespark. Pral pral pral. :blum: :blum:

Det er dog mit indtryk, at kvindefodbold er blevet bedre siden dengang. Og jeg tror nok, at et hold fra den bedste damerække i dag ville kunne slå de fleste U16-drengehold i Danmark, minus de allerbedste måske.

Her ses et klip fra en træningskamp mellem Brøndby´s danske mestre i kvindefodbold og Vallensbæks U17-drengehold. Vallensbæk er ikke et af de bedste drengehold i Danmark, men dog et ordinært godt drengehold bestående af ca. 16 årige drenge. Og som det ses i klippet, vandt Brøndbys kvinder faktisk kampen 3-1 (der er vist kun to af målene med, men til sidst siger en mand, at det blev 3-1):

https://www.youtube.com/watch?v=OAT3nUS73tU

Så jeg vil skyde på at det danske kvindelandshold nok svarer til et ret godt U17-hold i drengefodbold. Som igen nok svarer nogenlunde til et Serie 2-hold for herrerseniorer. :yes:

--- Afslutning på citat ---

Kvinder løber fortjent med sejren hvis de vinder og flaget vil være blødrød og kridhvide ,o)

politisk ukorrekt:
Ej, hvor pinligt. Læste lige, at Australiens kvindelandshold, der er i Top 10 i verden, har tabt med hele 7-0 til et drengehold fra Dallas bestående af 14 årige drenge. Ha ha, det siger da lidt om, at kvindefodbold nok ikke er HEEEEEEEEEEELT på niveau med mandfolkebold.

Men okay, det er selvfølgelig også lidt unfair at sammenligne. Da mænd er mænd og kvinder er kvinder. Men vi lever jo bare i en politisk korrekt tidsalder, hvor mange forsøger at bilde os ind, at der ingen forskel af på kønnene. Hvor Illuminati vil have ligestilling på alle områder, hvilket jo er absurd, da det er imod naturen at ligestille mænd og kvinder på alle parametrer.

Altså Wozniacki ville sikkert også tabe til nr. 500 på mændenes verdensrangliste i tennis, selvom hun er i Top 10 hos kvinderne. Ligesom kvindelandsholdet i håndbold sikkert ville tabe med 50-5 til herrelandsholdet.

Vi ser også stor forskel i atletik. Hvor der er kvinder med ved OL, der løber 100 meter på 12-13 sekunder, hvilket er det samme, som jeg løb på da jeg var ung - uden at jeg på nogen måde var i mandeliten. Mens mændene jo løber på ca. 9.70-10.50 sekunder ved OL.

Jeg tror, at hvis f.eks. FC Barcelonas herrehold i fodbold skulle møde det danske kvindelandshold i fodbold, så ville FC Barcelona vinde med ca. 15-0.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version