Afstemning

Hvilke af følgende ytringer finder I er uacceptable på et debatforum? Det er ytringer, som af og til ses her på debatten. I kan stemme på alle de ytringer, I finder uacceptable på et forum som dette.

Du er en nar/idiot.
2 (8.3%)
Du er lavintelligent/hjernedød.
3 (12.5%)
Du er bare så klam og ulækker.
3 (12.5%)
Du er en kloakrotte.
3 (12.5%)
Du er en bøssekarl.
3 (12.5%)
Du er et pædofilt møgsvin.
5 (20.8%)
Du er altså dum at høre på nu.
1 (4.2%)
Du er sgu tosset.
1 (4.2%)
Du er en landsforræder.
2 (8.3%)
Du er åbenlyst en troll.
1 (4.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 5

Afstemingen er lukket: August 17, 2017, 11:42:03 pm

Forfatter Emne: AFSTEMNING: Hvad er god debatskik?  (Læst 299 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
AFSTEMNING: Hvad er god debatskik?
« Dato: Juli 27, 2017, 11:42:03 pm »
Man ser undertiden, ja, ganske ofte, ret hårde ytringer her på debatten. Men hvor går jeres personlige grænse for, hvad I synes er okay at kalde andre herinde?

I kan stemme på samtlige af de ti ytringer. Med andre ord er meningen, at I kan klikke på alle de ytringer, I finder uacceptable.

Jeg er bare nysgerrig for at høre, hvor folks grænser går. Da jeg ofte finder tonen hård herinde.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
Sv: AFSTEMNING: Hvad er god debatskik?
« Svar #1 Dato: Juli 27, 2017, 11:46:50 pm »
Ingen af ovenstående ti ytringer er pæne. Men jeg mener, at fire af dem til nød kan accepteres, så jeg har stemt på de seks, jeg mener er over grænsen for god debatskik.

Du er lavintelligent/hjernedød.
- den synes jeg bliver for nedsættende og personligt grov.

Du er bare så klam og ulækker.
- den er på grænsen, men den antyder lidt at man nærmest er seksualforbryder, så den er måske lige over. Dog alt afhængig af sammenhængen.

Du er en kloakrotte.
- synes jeg er for grov og nedsættende.

Du er en bøssekarl.
- også for grov og nedsættende. Dog hvis en person har indrømmet at han er bøsse, er den måske lige passabel. Men bøssekarl er stadig et grimt ord.

Du er et pædofilt møgsvin.
- injurierende.

Du er en landsforræder.
- ligeledes injurierende.

Mens jeg mener, at de fire øvrige udtryk til nød er acceptable, dog stadig uhøflige og måske ikke den bedste stil. Jeg har dog også brugt et par af dem selv, når bølgerne går højt. Men nu er jeg ikke her ude på at hænge enkelte brugere ud, men bare sammen at diskutere, hvor vi synes grænsen går for, hvad vi bør og kan kalde hinanden herinde.
« Senest Redigeret: Juli 27, 2017, 11:50:29 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 27, 2017, 11:56:11 pm »
Det er faktisk kun den med at beskylde folk for at være pædofile der går over stregen efter min mening. Resten burde man vel nok kunne komme sig over.
Jeg synes også at det er uacceptabelt at sige, "Hvad raaager det os?", når folk bruger tid på at lave et debatoplæg om noget de synes er interessant.

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 28, 2017, 12:00:38 am »
Det er faktisk kun den med at beskylde folk for at være pædofile der går over stregen efter min mening. Resten burde man vel nok kunne komme sig over.
Jeg synes også at det er uacceptabelt at sige, "Hvad raaager det os?", når folk bruger tid på at lave et debatoplæg om noget de synes er interessant.

Hvis vi henholder os til lovgivningen, er jeg måske nok enig med dig i, at det kun er 1-2 af udsagnene, man reelt kunne blive dømt for.

Men jeg stemte selv på seks ud af de ti udsagn, fordi jeg mener, at det er udsagn, der sænker niveauet på debatten og ødelægger den gode stemning. Og dermed ikke er befordrende for en venskabelig og nuanceret tone på debatten, som er forudsætningen for at det skal være rart at være herinde.

Og jeg synes, at en del herinde har et meget grimt sprog.

Jeg spiller ikke hellig. Har også selv sagt ting, der nok var over stregen. Så jeg er ikke ude efter, at vi i denne tråd behøver hænge hinanden ud. Men at vi kan diskutere, hvor vi selv mener, grænsen går for god debatskik.

P.S.: Hvad rager det os? synes jeg ikke er direkte grov. Men den er bare pisseirriterende, når man har brugt tid på et debatoplæg, man faktisk finder seriøst. Et par gange kan jeg lade passere. Men når jeg så har hørt den 50 gange, så begynder den bemærkning altså at irritere mig. :hyper: - Og desuden, så er det god debatstik, at man bare ignorerer de indlæg, man ikke finder rager én. Man behøver ikke hver gang gøre opmærksom på, at man ikke synes, at det rager én.
« Senest Redigeret: Juli 28, 2017, 12:09:06 am af politisk ukorrekt »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 28, 2017, 12:21:06 am »
Jeg har ikke stemt - endnu da - men generelt synes jeg man skal gå efter bolden og ikke efter manden. Dermed ikke være sagt, at der ikke kan ryge en finke af panden.

Det er måske lidt teoretisk, men i stedet for at sige, at manden er dum, kan man sige, at det, han siger, er dumt - for nu at komme med et eksempel.

Når det er sagt, vil jeg sige, at jeg i det meste af mit arbejdsliv har arbejdet i en virksomhed, hvor man ikke var bleg for at kalde folk for en idiot, hvis det nu var det, man mente. Og så var man i øvrigt lige gode venner dagen efter.
I'm a Troll