Forfatter Emne: Psykiatri er pseudovidenskab  (Læst 1588 gange)

Offline Zukla (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
Sv: Psykiatri er pseudovidenskab
« Svar #30 Dato: Oktober 27, 2017, 05:18:48 pm »
I gamle dage blev ADHD børn bare kaldt livlige børn. Hvis børn idag opfører sig ligesom Alfons Åberg har de autisme, men Alfons Åberg bliver hele tiden omtalt som en helt normal dreng i Alfons Åberg filmene, dengang var det normalt at være sådan. Hvis en vesterlænding lever sit liv ligesom hinduerne i Indien gør bliver vedkommende erklæret psykisk syg og tvangsindlagt.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    42.2%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Oktober 27, 2017, 06:12:14 pm »
I gamle dage blev ADHD børn bare kaldt livlige børn. Hvis børn idag opfører sig ligesom Alfons Åberg har de autisme, men Alfons Åberg bliver hele tiden omtalt som en helt normal dreng i Alfons Åberg filmene, dengang var det normalt at være sådan.

Så er det da heldigt at psykiatrien ikke tager udgangspunkt i fortiden eller fremtiden. Ser på mennesket som et individ, og tager en beslutning om diagnose udfra flere perspektiver.

Citér
Hvis en vesterlænding lever sit liv ligesom hinduerne i Indien gør bliver vedkommende erklæret psykisk syg og tvangsindlagt.

Bevis?

Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Zukla (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Oktober 28, 2017, 12:49:28 pm »
Nej det er netop ikke heldigt at psykiatrien ikke tager højde for hvordan menneskeheden ændrer sig, men bare gør ligegyldige ting til psykiske sygdomme uden at vide om det er medfødt, selvvalgt, tillært eller pga. ens omgivelser. Psykiatere stempler bare folk uden at fordybe sig i mennesker, de burde ikke have noget med mennesker at gøre.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Oktober 28, 2017, 01:15:31 pm »
Psykiatere stempler bare folk uden at fordybe sig i mennesker, de burde ikke have noget med mennesker at gøre.

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    42.2%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Oktober 28, 2017, 01:55:54 pm »
Nej det er netop ikke heldigt at psykiatrien ikke tager højde for hvordan menneskeheden ændrer sig, men bare gør ligegyldige ting til psykiske sygdomme uden at vide om det er medfødt, selvvalgt, tillært eller pga. ens omgivelser. Psykiatere stempler bare folk uden at fordybe sig i mennesker, de burde ikke have noget med mennesker at gøre.

Når du nu er så satans overbevist om, at du har fat i den lange ende, og på alle måder har en indsnævret tilgang til psykiatrien, og menneskets psyke.

Hvem skal så hjælpe dem, som ikke kan hjælpe sig selv, hvis ikke psykiatrien skal? At stoppe medicinering, terapi, og omsorg, for de personer, som på ingen måder kan håndtere virkligheden, vil du bare håbe bliver normale samfundsborger, der kan gå på arbejde, deltage i samfundet, og klare sig selv?

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Oktober 28, 2017, 03:35:57 pm »

Hvem skal så hjælpe dem, som ikke kan hjælpe sig selv, hvis ikke psykiatrien skal?

Det skal jeg såmænd sige dig:

De stakkels mennesker bør straks gå en tur ned af hovedgaden i den nærmeste større by, og så håbe på at løbe ind i én af de såkaldte 'facere' - altså en af disse hyper-ivrige, pisse-irriterende og for længst hjernevaskede, unge mennesker fra den småperverse svindlersekt - Scientology... :dash2:

- nu vil den stakkels psykisk syge/sårbare person så blive inviteret (læs: lokket) til en gratis 'videnskablig test' - som jo selvfølgelig afslører alverdens kvaler og dårligdomme..! :big_grin: :blum:

Men, heldigvis er der håb forude - nu handler det bare om at købe røven ud af bukserne i bøger, kurser og andre 'værktøjer' der bliver anbefalet - svindlersekten har jo LIGE nøjagtigt et skræddersyet tilbud klar til helbredelse og hjælp til alle livets problemer...!  :big_grin: - ALT lige fra bylder i røven til dybe selvmordstanker klares med et snuptag..! :ROFL:

- bare man holder sin kæft og ikke spørger for meget... - og ellers er klar til at lemme ALT hvad man ka' skrabe sammen af penge....

Når man så er blevet fedtet godt og grundigt ind i det svindelforetagende over en længere årrække (altså virkeligt har set lyset :sorcerer:) - og endegyldigt er blevet blæst HELT tom mellem ørerne - så begynder man oven i købet nærmest at se det som sin hellige pligt, konstant at overspamme diverse fora med alt sit kvalmende Scientology-skvadder... :yes:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Oktober 28, 2017, 04:37:34 pm »
"Vi vil rense din sjæl OG din tegnebog" ...  :w00t: :whistle:

Citerer Tørresnoren:
"Når man så er blevet fedtet godt og grundigt ind i det svindelforetagende over en længere årrække (altså virkeligt har set lyset)  - og endegyldigt er blevet blæst HELT Tom Cruise mellem ørerne - så begynder man oven i købet nærmest at se det som sin hellige pligt, konstant at overspamme diverse fora med alt sit kvalmende Scientology-skvadder" ...

En af grundene til at Jeg ikke gider at se film med  Tom Cruise ... Overskuddet fra hans film går helt sikkert til det svindelforetagene ... :ermm:
« Senest Redigeret: Oktober 28, 2017, 04:45:09 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Zukla (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Oktober 28, 2017, 07:13:38 pm »
MMQ:

De skal ikke have psykofarmaka de skal behandles på andre måder, det var det man gjorde før i tiden.

Tørresnoren:

Psykologer tager sig også alt for godt betalt for at hjælpe folk, så kan du ligesågodt beskylde psykologer for at udnytte folk.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    42.2%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Oktober 28, 2017, 07:26:28 pm »
MMQ:

De skal ikke have psykofarmaka de skal behandles på andre måder, det var det man gjorde før i tiden.

Før i tiden, spærrede man folk inde på kæmpe institutioner og lavede forskellige mærværdige test som  menneskerettighederne ikke ligefrem, er fortaller for. Eller så brændte man dem på et bål, eller smed dem i å, bundet på fødder og hænder. Eller i bedste tilfælde, blev man kaldet landsbytosse eller gal, og levede et kummerlig liv, hvor kun gavmilde, venligsindet med forståelse for menneskets opfattelse af sig selv, var årsag til overlevelse.

Så jeg spørg igen, hvad præcis er det du ønsker, at mennesker, der ikke kan klare virkligheden skal gøre, når de ikke længere må få den medicin, som er til hjælp?

Offline Zukla (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Oktober 28, 2017, 08:43:16 pm »
For 30 - 40 år siden gav man dem en anden og bedre behandling.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Oktober 28, 2017, 09:31:15 pm »
MMQ:

Tørresnoren:

Psykologer tager sig også alt for godt betalt for at hjælpe folk, så kan du ligesågodt beskylde psykologer for at udnytte folk.

Psykologer må ikke udskrive recepter på psykofarmaka - så hvorfor nævner du dem?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Oktober 28, 2017, 09:39:38 pm »

De skal ikke have psykofarmaka, de skal behandles på andre måder, det var det man gjorde før i tiden.

'Andre måder'.....?  :blum:

Mine damer og herrer..... :Laie_55:

- jeg vil nu fremvise for Dem - det ypperligste indenfor helbredelse - et enestående stykke teknologi, som på nærmest magisk vis kan afsløre alverdens lidelser i såvel sjæl som legeme:

'E-meteret'.....!!   (trommehvirvel..!)  :ROFL: 

- som Scientology selv skriver om dette vidunder:

"Auditeringen fremmes ved brugen af et religiøst instrument som hjælper auditøren og preclearen med at lokalisere områder med åndelig bekymring eller lidelse"....

- og hér ses så vidunderet:

PS. - Det viste billede er af den gamle 'Mark 8' - den nye 9-er skulle endvidere kunne fjerne næsehår samt virke lindrende på lommesmerter.. 

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    42.2%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Oktober 28, 2017, 09:55:39 pm »
For 30 - 40 år siden gav man dem en anden og bedre behandling.

For 30 - 40 år siden, blev folk stadig smidt i isolation i Danmark for at være "åndsvag". lukket inde på anstalter uden samtykke fra hverken en selv, familie, eller andre relevante personer.

https://da.wikipedia.org/wiki/De_Kellerske_Anstalter

Din logik og argumentation, er disederet idioti.
« Senest Redigeret: Oktober 28, 2017, 09:57:34 pm af MMQ »

Offline Zukla (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Oktober 28, 2017, 10:26:09 pm »
Anklageren:

Nej men de tager 1000 kr for at snakke med dig i en time, så det er ikke billigere at få hjælp af en psykolog end af Scientology kirken.

MMQ:

Det du nævner er også psykiatrisk mishandling og det er ikke bedre på de psykiatriske hospitaler idag. Men nu tænkte jeg mere på almindelige mennesker med almindelige hverdags problemer de fik ikke psykofarmaka dengang.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Oktober 28, 2017, 10:54:56 pm »
Anklageren:

Nej men de tager 1000 kr for at snakke med dig i en time, så det er ikke billigere at få hjælp af en psykolog end af Scientology kirken.

Og hvad koster det mon så at blive 'undersøgt' med det fantastiske 'E-meter' - et totalt ubrugeligt stykke skrammel til den nette pris af godt 3000 Kroner..? :ROFL:

https://www.ebay.com/itm/Hubbard-Scientology-Original-Mark-VI-Electrometer-E-meter-/201296881630

- det fine digitale grill-termometer jeg fik af Fruen til min fødselsdag har nok 10 gange så mange praktiske egenskaber... :big_grin:

Her er én af mange, mange afsløringer af det 'fantastiske' instrument: https://www.youtube.com/watch?v=sWBw88Rt9vs