Forfatter Emne: Har i lagt mærke til vejret  (Læst 356 gange)

JoIo

• Gæst
Har i lagt mærke til vejret
« Dato: Juli 24, 2017, 06:30:08 pm »
Vi er på en mindre rundrejse i Frankrig, og vejret har været nogenlunde godt, lidt køligt måske og hele tiden regn om natten.
Men det er skiftede i de sidste to døgn, og lige meget hvor jeg kigger hen så er der ingen steder indenfor 1000 km med bedre vejr.
Hjemme er det regn og mere regn, pissekold og blæst som præger vejret ifølge de hjemmeboende.
Vejret er crazy i New York, i hel Canada, England er in for de værste sommer i de sidste par hundrede år, Denmark har været hård ramt.

Frugt træer i Danmark og resten af Europa er hård ramt og der forventes et ringe høst, drue høst herhjemme, også i Frankrig og Spanien bliver rigtigt dårligt.

Japan, Kina, Rusland har alle dårligt vejr, Larsen C har tabt en stor del af isen, Asien har rekord varme, altså hvad sker der lige.

Vi står på en camping tæt på Nice og er så heldigt med et stort pavillon hvor vi sidder rimeligt varmt og tør og i lee for blæst, men de mange andre på den halvfyldte camping som er på cycle ferien er godt nok hård ramt.

Vi yder hvor vi kan med opladning af Garmin og andre services, men folk er godt nok lidt trætte af vejret, og ingen kan huske så dårligt vejr på deres ferier, og det er trist at se deres børn sidde indenfor de små telter.

Hvad synes i om vejret?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Har i lagt mærke til vejret
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2017, 08:04:06 pm »
I og med at vi, heldigvis, ikke kan gøre noget ved vejret, nyder vi det som det er, og tilpasser os i vores ferie,  så vi udøver aktiviteter, som passer tl humøret og vejret.
Og herregud, det er jo bare vand.
🌞⛈🌤🌥🌦🌩🌬☔🌈
🥀🌺🌻🌼🌷🍀
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Ieed

• Jr. medlem
  • **
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 24, 2017, 08:11:52 pm »
Jeg syntes I burde invitere de andre cyklister indenfor i varmen i jeres telt. Ohh vis storsind thi den sidste skal blive den første således som det står i skriftet.
Med venlig hilsen
Ieet

JoIo

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juli 24, 2017, 08:43:11 pm »
I og med at vi, heldigvis, ikke kan gøre noget ved vejret, nyder vi det som det er, og tilpasser os i vores ferie,  så vi udøver aktiviteter, som passer tl humøret og vejret.
Og herregud, det er jo bare vand.
🌞⛈🌤🌥🌦🌩🌬☔🌈
🥀🌺🌻🌼🌷🍀

Det er måske sådan vi skal betragte de hele.
Og vores børnebørn skal nok klare det, inklusive ring i næsen ,o)

JoIo

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juli 24, 2017, 08:48:34 pm »
Jeg syntes I burde invitere de andre cyklister indenfor i varmen i jeres telt. Ohh vis storsind thi den sidste skal blive den første således som det står i skriftet.

Noget du har erfaring med?
For resten er vi pisse lige glade ved hvordan andre på færden har det
Er det nogenlunde dit billede af rejsende

« Senest Redigeret: Juli 24, 2017, 09:33:40 pm af JoIo »

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 03, 2017, 11:19:05 pm »
Hvem er Larsen C?

Ja, vejret er ikke så godt denne sommer.

JoIo

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 04, 2017, 07:27:56 am »
Hvem er Larsen C?

Ja, vejret er ikke så godt denne sommer.

Larsen C.

Den største isflage med eget navn som er knækket fra syd polen, og karlen er ca 450 km lang og 40 km bredt, men det er efter hukommelsen ,o(
Så der mangler måske lidt.
Ups, den er også over 300 tykt.

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 05, 2017, 10:00:55 pm »
Jeg tænker der er istid på vej... og det er vist ikke første gang i historien. Bortset fra det så var vejret skønt de to uger jeg befandt mig i Grækenland, men jeg vil have mere sol og varme så vil afsted igen sidst i September.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: August 05, 2017, 10:12:43 pm »
Jeg tænker der er istid på vej... og det er vist ikke første gang i historien. Bortset fra det så var vejret skønt de to uger jeg befandt mig i Grækenland, men jeg vil have mere sol og varme så vil afsted igen sidst i September.

Ja, jeg har også hørt en teori om, at der ER en mini-istid på vej. Og at de vilde variationer vi ser i vejret i disse tider, bare er en naturlig ustabilitet, der plejer at forekomme før istid.

Global opvarmning er efter manges opfattelse et hoax. Fordi det ikke skyldes menneskeskabte forandringer, men forandringer i solens cyklus. Siger nogle kloge hoveder i hvert fald.

https://www.youtube.com/watch?v=1H7uSCA_ZSE
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det er ikke sikkert, at der kommer en istid
« Svar #9 Dato: August 05, 2017, 10:32:23 pm »

Set med geologiske briller er det ikke længe siden, at jorden befandt sig i en varmere stabil tilstand uden istider og mellemistider.

Der voksede træer i Nordgrønland.

Der er almindelig enighed om at istidernes vekslen hovedsagelig skyldes solen og jordens stilling i verdensrummet (Milankovitch-cykler efter en jugoslaviske geofysiker Milutin Milankovitch).

Ifølge FN's klimapanel, IPCC, kommer den næste kolde periode på den nordlige halvkugle om cirka 30.000 år.

Det er ikke en sikker forudsigelse, fordi vi også går imod varmere tider ifølge Milankovitch-teorien - og man ved ikke, om jorden evt. "slår over" i en ny varmere stabil tilstand.

https://www.dmi.dk/laer-om/temaer/klima/klimaaendringer-paa-lang-tidsskala/

De seneste store nedisninger begyndte for 2-3 mio. år siden - og det er som ét sekund i forhold til jordens alder.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?