Forfatter Emne: Hvem Tror I læser med på Din-debat?  (Læst 893 gange)

Offline Ieet. (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
    • Vis profil
    • Ieet
Hvem Tror I læser med på Din-debat?
« Dato: Juli 23, 2017, 07:49:07 pm »
Mine gæt:

Fra højrefløjen: Inderkredsen fra det hedengangene Danskernes Parti, samt SIAD

Fra venstrefløjen: Redox og AFA.

Spørgsmålet er hvilke offentlige myndigheder der også læser med:
PET? FET? Rigspolitiet? Og hvad er Gubbis rolle i dette?

Hvilke tanker har I gjort jer?

Med venlig hilsen
Ieet

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Hvem Tror I læser med på Din-debat?
« Svar #1 Dato: Juli 23, 2017, 07:50:32 pm »
 :hyper:
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    95%
  • Country: gl
    • Vis profil
Der er en ret fjollet iagttagelse
« Svar #2 Dato: Juli 23, 2017, 07:58:33 pm »
Her er ingen tilhængere af Redox og AFA.

Den eneste vi har haft er Tigermenden, som er banned i et halvt år - og som kun har fået 77 likes i 4273 indlæg. Han er i øvrigt en troll.

Tilhængerne af Redox og AFA er nærmest ikke eksisterende her på debatten.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Ieet. (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Ieet
Sv: Der er en ret fjollet iagttagelse
« Svar #3 Dato: Juli 23, 2017, 08:00:21 pm »
Her er ingen tilhængere af Redox og AFA.

Den eneste vi har haft er Tigermenden, som er banned i et halvt år - og som kun har fået 77 likes i 4273 indlæg. Han er i øvrigt en troll.

Tilhængerne af Redox og AFA er nærmest ikke eksisterende her på debatten.

Jeg skriver ikke om aktive debattører - men om observatører, der kan tænkes at overvåge debatten.

Med venlig hilsen
Ïeet

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 23, 2017, 08:00:58 pm »
Mon ikke hende der Margrethe Monica S. Hansen sidder og holder øje med os? Hun er sikkert en af højrefløjsprofilerne og tror at hun udfører et vigtigt stykke spionarbejde ligesom da hun var Facebook-ven med Breivik.
Var det ikke også hende der var lady-in-red på soldebatten?

Men ellers sidder Poul, Flixtor og MariS og følger med.

Offline Ieet. (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Ieet
« Svar #5 Dato: Juli 23, 2017, 08:02:06 pm »
Jeg havde selv tænkt på Margrethe, men vidste ikke om hun stadig var aktiv.

Med venlig hilsen
Ieet

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    95%
    • Vis profil
Det er så alligevel ikke en fjollet iagttagelse
« Svar #6 Dato: Juli 23, 2017, 08:04:32 pm »

Jeg skriver ikke om aktive debattører - men om observatører, der kan tænkes at overvåge debatten.

Med venlig hilsen
Ïeet

Det er en anden sag.

Det kan da godt tænkes.

De "nationale" følger ret godt med, og så er det ret let at forestille sig, at AFA og REDOX også gør det - da de jo overvåger de "nationale".

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 23, 2017, 08:11:02 pm »
Mine gæt:

Med venlig hilsen
Ieet

Spændende debatoplæg, ieet. Det er lige før du lyder lige så konspiratorisk som jeg selv nu. Måske har jeg ubevidst smittet dig gennem årene.... :hyper:

Nå, spøg til side....

Jamen, der er ingen tvivl om, at din-debat er hjemsted for en del debattører fra de to yderste politiske fløje og derfor er det klart, at de organisationer, du nævner, sikkert har nogle folk her på debatten. Men om det ligefrem er så velorganiseret, som det mellem linierne antydes, er jo svært at vide. Men begge fløje virker meget manipulerende. Begge bruger trollprofiler og stråmandsprofiler til at fremme deres agenda, så det er helt klart, at der i hvert fald af nogle fra begge fløje, der sidder og manipulerer debatten i hver sin retning.

Det er også muligt, at f.eks. PET kigger lidt med her i ny og næ. Ligesom de vel gør på alle andre mere eller mindre store debatsites, hvor der færdes ekstremister. Det er også muligt, at der findes direkte disinformanter her på siden, der forsøger at manipulere med os alle. De kan være fra begge fløje. Ligesom nogle kan være agenter fra f.eks. PET eller Illuminati. Nogle kan være frimurere o.s.v.

Om GuBBi har nogen rolle heri, anser jeg dog som tvivlsom. Umiddelbart virker han på mig som en person med visse moralske principper, så jeg tvivler på, at han ville agere stik-i-rend-dreng for f.eks. efterretningstjenesten. Men HVIS han gjorde, kunne jeg da sagtens se ideen bag. Hvis han f.eks. var ansat af PET, så kunne PET bede ham om at stille et sådant debatsite til rådighed, hvor ekstremisterne kan samles. Så kan man bedre holde øje med dem, når de alle samles på et forholdsvist lille og overskueligt site.

I konspirationskredse opererer man også med begrebet CONTROLLED OPPOSITION, altså styret eller kontrolleret opposition. Efterretningstjenester vil typisk have en interesse i at holde lidt styr på yderligtgående elementer. Og det kan f.eks. gøres ved undercover at drive et debatsite for disse. Og hvis denne teori var sand, så kunne GuBBi være agenten, der via sin stilling som moderator så får adgang til IP-adresser, lokation o.s.v. på alle os tosser herinde. :hyper:

Så udmærket konspirationsteori. Og i princippet tror jeg også, at den er realistisk. I USA ved jeg at CIA opererer på denne måde ved at forsøge at infiltrere oppositionen eller yderligtgående eller blot samfundskritiske netværk.

Blot er mit indtryk af GuBBi ikke umiddelbart, at han er typen på en lusket undercover agent. Og det er ej heller pænt at beskylde ham for dette, når vi ikke har skyggen af beviser. Men selve teorien og scenariet er da ikke urealistisk. Alex Jones i USA er efter min mening et eksempel på controlled opposition. Jones leder oppositionen i USA, samtidig med at han muligvis har visse forbindelser til CIA - det er i hvert fald min fornemmelse, selvom jeg kan tage fejl.

Hvis jeg var i efterretningstjenesten og var bange for visse ekstremistiske elementer, tror jeg også, at jeg ville tænke sådan, at jeg ville prøve at infiltrere deres grupper og derigennem komme i dialog med dem. Det er en mere indirekte og subtil måde at holde styr på folk - og at holde øje med, at de ikke tyr til yderligheder. Uden at man behøver give sig direkte til kende. I krigstider ser vi jo også den slags, hvor statsmagten har betalte stikkere rundt omkring til at holde øje med landsforrædere, sabotører o.s.v.

Jeg er også på davidicke´s site. Og jeg er sikker på, at der også er disinformanter og agenter derinde. Ofte er de nemme at gennemskue, fordi de aldrig laver andet end at debunke og trolle. :blum:

Der er typer herinde, der er så manipulerende og troller så åbenlyst, at man godt kunne få den tanke at de var betalte agenter eller disinformanter, enten betalt af en efterretningstjeneste eller af nogle politiske lobbyorgansationer. Men jeg undlader at nævne navne. Vi har jo ingen beviser - så skal man passe på med, hvad man siger. Men generelt vil jeg sige, at hvis en person hele tiden og konstant manipulerer, lyver og fordrejer, vil der ofte vær tale om en disinformant eller agent...
« Senest Redigeret: Juli 23, 2017, 08:14:29 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    95%
    • Vis profil
PS
« Svar #8 Dato: Juli 23, 2017, 08:12:19 pm »
Forsvarets Efterretningstjeneste hedder bare FE.

Efterretningstjenesterne følger nok også med, da moderator er temmelig liberal sammenlignet med moderator på andre blogs, så her kan den yderste højrefløj komme til orde (og den overvåges).

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    95%
    • Vis profil
Konspirationstrollen
« Svar #9 Dato: Juli 23, 2017, 08:17:55 pm »

Her er Gubbi fanget midt i et shapeshift  :blum:

Spændende debatoplæg, ieet. Det er lige før du lyder lige så konspiratorisk som jeg selv nu. Måske har jeg ubevidst smittet dig gennem årene.... :hyper:

Nå, spøg til side....

Jamen, der er ingen tvivl om, at din-debat er hjemsted for en del debattører fra de to yderste politiske fløje og derfor er det klart, at de organisationer, du nævner, sikkert har nogle folk her på debatten. Men om det ligefrem er så velorganiseret, som det mellem linierne antydes, er jo svært at vide. Men begge fløje virker meget manipulerende. Begge bruger trollprofiler og stråmandsprofiler til at fremme deres agenda, så det er helt klart, at der i hvert fald af nogle fra begge fløje, der sidder og manipulerer debatten i hver sin retning.

Det er også muligt, at f.eks. PET kigger lidt med her i ny og næ. Ligesom de vel gør på alle andre mere eller mindre store debatsites, hvor der færdes ekstremister. Det er også muligt, at der findes direkte disinformanter her på siden, der forsøger at manipulere med os alle. De kan være fra begge fløje. Ligesom nogle kan være agenter fra f.eks. PET eller Illuminati. Nogle kan være frimurere o.s.v.

Om GuBBi har nogen rolle heri, anser jeg dog som tvivlsom. Umiddelbart virker han på mig som en person med visse moralske principper, så jeg tvivler på, at han ville agere stik-i-rend-dreng for f.eks. efterretningstjenesten. Men HVIS han gjorde, kunne jeg da sagtens se ideen bag. Hvis han f.eks. var ansat af PET, så kunne PET bede ham om at stille et sådant debatsite til rådighed, hvor ekstremisterne kan samles. Så kan man bedre holde øje med dem, når de alle samles på et forholdsvist lille og overskueligt site.

I konspirationskredse opererer man også med begrebet CONTROLED OPPOSITION, altså styret eller kontrolleret opposition. Efterretningstjenester vil typisk have en interesse i at holde lidt styr på yderligtgående elementer. Og det kan f.eks. gøres ved undercover at drive et debatsite for disse. Og hvis denne teori var sand, så kunne GuBBi være agenten, der via sin stilling som moderator så får adgang til IP-adresser, lokation o.s.v. på alle os tosser herinde. :hyper:

Så udmærket konspirationsteori. Og i princippet tror jeg også, at den er realistisk. I USA ved jeg at CIA opererer på denne måde ved at forsøge at infiltrere oppositionen eller yderligtgående eller blot samfundskritiske netværk.

Blot er mit indtryk af GuBBi ikke umiddelbart, at han er typen på en lusket undercover agent. Og det er ej heller pænt at beskylde ham for dette, når vi ikke har skyggen af beviser. Men selve teorien og scenariet er da ikke urealistisk. Alex Jones i USA er efter min mening et eksempel på controlled opposition. Jones leder oppositionen i USA, samtidig med at han muligvis har visse forbindelser til CIA - det er i hvert fald min fornemmelse, selvom jeg kan tage fejl.

Hvis jeg var i efterretningstjenesten og var bange for visse ekstremistiske elementer, tror jeg også, at jeg ville tænke sådan, at jeg ville prøve at infiltrere deres grupper og derigennem komme i dialog med dem. Det er en mere indirekte og subtil måde at holde styr på folk - og at holde øje med, at de ikke tyr til yderligheder. Uden at man behøver give sig direkte til kende. I krigstider ser vi jo også den slags, hvor statsmagten har betalte stikkere rundt omkring til at holde øje med landsforrædere, sabotører o.s.v.

Jeg er også på davidicke´s site. Og jeg er sikker på, at der også er disinformanter og agenter derinde. Ofte er de nemme at gennemskue, fordi de aldrig laver andet end at debunke og trolle. :blum:

Der er typer herinde, der er så manipulerende og troller så åbenlyst, at man godt kunne få den tanke at de var betalte agenter eller disinformanter, enten betalt af en efterretningstjeneste eller af nogle politiske lobbyorgansationer. Men jeg undlader at nævne navne. Vi har jo ingen beviser - så skal man passe på med, hvad man siger. Men generelt vil jeg sige, at hvis en person hele tiden og konstant manipulerer, lyver og fordrejer, vil der ofte vær tale om en disinformant eller agent...

Offline Ieed

• Jr. medlem
  • **
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juli 23, 2017, 08:19:31 pm »
Mon ikke hende der Margrethe Monica S. Hansen sidder og holder øje med os? Hun er sikkert en af højrefløjsprofilerne og tror at hun udfører et vigtigt stykke spionarbejde ligesom da hun var Facebook-ven med Breivik.
Var det ikke også hende der var lady-in-red på soldebatten?

Men ellers sidder Poul, Flixtor og MariS og følger med.

Pølsemekogeren kan ikke kigge med pga. IP-banning med mindre han har klappet en VPN eller en løg-bråwser fra Tor på sin hakkede computer-datamat. Begge ting ligger formentlig udenfor hans kompetence så HVIS han lurer er det ved intervention af David Pølsesøn. Som så muligvis har været inde hos faderen og fixe lidt for ham. Men de deler IP så genierne har ikke meget sjov over i nr. 3 med mindre der er bixet lidt fikumdik ind i datamaten.
Med venlig hilsen
Ieet

Offline Ieed

• Jr. medlem
  • **
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 23, 2017, 08:33:17 pm »
Mine gæt:

Med venlig hilsen
Ieet

Nå, spøg til side....

I konspirationskredse opererer man også med begrebet CONTROLLED OPPOSITION, altså styret eller kontrolleret opposition. Efterretningstjenester vil typisk have en interesse i at holde lidt styr på yderligtgående elementer. Og det kan f.eks. gøres ved undercover at drive et debatsite for disse. Og hvis denne teori var sand, så kunne GuBBi være agenten, der via sin stilling som moderator så får adgang til IP-adresser, lokation o.s.v. på alle os tosser herinde. :hyper:

Hvis dit fantasifulde svar var bare delvis sandt ville det være så let som at klø sig i anusåbningen at maskere sig overfor at blive IP-spottet og det er tilmed gratis. Den ene oplagte vej hedder Tor. Gnubbi blokerer for Tor pt. ("Beklager Gæst, du er udelukket... Jeg tror du er Tigermanden") hvilket vil sige at han checker request'et fra internettet. Det bruger han et JS script til på sin webserver. Men det er kun symptonbehandling. Så er der åbent for andre bråwsere. Han banner visse IP'er, men en vilkårlig VPN giver her altid adgang. Er du bag sådan en er du 100% skjult da det virker som en anonym proxy. Så kan PET få den IP ... men til ingen nytte da det kan være hvem som helst.

Jeg bruger bare min egen IP nu - den har været bannet mindst 50 gange af Gnubbi - jeg forstår ikke det der med at han siger at "ikke sat til at udløbe". Det er PIV-åbent hos Gnubbi i hvert fald.

Gnubbi er REN fest.
Med venlig hilsen
Ieet

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 24, 2017, 01:06:41 am »
Gnubbi er REN fest.

Gnubbi, hahahaha, jeg er ved at falde af stolen af grin over opfindsomheden og humoren og komikken i det øgenavn. Jeg dør af grin, hvis du kommer med mere af den slags strålende humor.

At du tør være så dristig. Det næste er vel at du skriver "tissekone". For så dør vi virkeligt af grin.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 24, 2017, 01:07:57 am »
Mine gæt:

Med venlig hilsen
Ieet

Hvad rager det os, hvilke funderinger du gør dig, hvem der er bag hvilke profiler?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Ieet. (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Ieet
« Svar #14 Dato: Juli 24, 2017, 07:22:58 am »
Mine gæt:

Med venlig hilsen
Ieet

Hvad rager det os, hvilke funderinger du gør dig, hvem der er bag hvilke profiler?

Der er ikke tale om, hvem der står bag hvilke profiler, men hvem der læser med for at overvåge "fjenden".

Med venlig hilsen
Ieet