Forfatter Emne: Er Polen på randen af borgerkrig?  (Læst 2272 gange)

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
Sv: Er Polen på randen af borgerkrig?
« Svar #15 Dato: Juli 26, 2017, 07:39:54 am »
Sådanne regeringer der er valgt på et populistisk valgprogram, vender befolkningerne sig imod, når de finder ud af at deres løfter ikke er andet end nationalistisk retorik og ren luft. Som ikke fylder megat i maven.

Du beskriver jo faktisk kommunismen ret præcist på nær det der med valgprogram da kommunisme ikke kan eksistere som frit demokrati.

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Juli 26, 2017, 07:44:46 am »

De fleste kender nok Lech Walesa, der var elektriker på værftet i Gdansk. I 1978 begyndte han, sammen med andre aktivister, at organisere arbejderne i frie, ikke-kommunistiske, fagforeninger. I august 1980 var han leder af strejken blandt værftsarbejderne på værftet i Gdansk. I december 1981 indførtes militær undtagelsestilstand og Lech Wałęsa blev arresteret. Han blev først løsladt i november 1982.

Han grundlagde Solidarność (Solidaritet), den første uafhængige fagforening i sovjetblokken, fik Nobels fredspris i 1983 og var Polens præsident fra 1990 til 1995.

For halvandet år siden advarede Lech Walesa om at der vil udbryde kampe, der fører til borgerkrig (i et interview til Radio Zet). Han siger også, at han igen vil stille sig i spidsen imod regeringen, hvis de nye love bliver underskrevet af Polens præsident - som lige nu har papirerne til underskrift. Derefter er det meget muligt, at der vil udbryde borgerkrig i Polen.

Polen er delt i to lige store blokke, og den ene halvdel af polakkerne er vildt utilfredse med, at regeringen har omstyrtet demokratiet.

Det handler om, at den nationalistiske regering har taget magten over domstolene - og det strider imod Polens forfatning - og det strider imod, at demokrati bygger på en tredeling af magten.

Det er parallelt med, at Erdogan også har fået ændret forfatningen i Tyrkiet. Citat: "Magten i Tyrkiet er delt i en lovgivende, en dømmende og en udøvende magt, men det er ineffektivt, mener Erdogan. Han vil også have mulighed for selv at hyre ministre og topembedsfolk, så kan han fjerne folk, hvis de går imod ham."

EU vil reagere. Den mest sandsynlige mulighed lige nu er, at EU vil indføre økonomiske sanktioner imod Polen - der er det land, som får de største tilskud fra EU.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/polen-ekspert-omstridt-retsreform-kalder-paa-handling-fra-eu

http://www.dr.dk/nyheder/udland/polen-ekspert-omstridt-retsreform-kalder-paa-handling-fra-eu

Lige det der med Nobels Fredspris er lidt udvandet efter at USA's mest krigeriske præsident nogensinde modtog den, men fredsprisen gav måske nok mere mening før i tiden.

Om Polen er på vej til borgerkrig er svært at sige. Jeg tror hele EU er på vej til borgerkrig, men jeg regnede ikke med at den ville starte i Polen som trods alt er et ret velfungerende land.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juli 26, 2017, 08:05:13 am »
Var det ikke både Hitler og Stalin der var nomineret til Nobels Fredspris?
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Juli 26, 2017, 07:32:26 pm »
Var det ikke både Hitler og Stalin der var nomineret til Nobels Fredspris?

Mig bekendt er der ikke nominerede til fredsprisen (ikke som offentligheden får at vide i hvert fald). Der sidder en gruppe, der udvælger den/dem der får den og det melder de ud når valget er taget.

Måske du tænker på at de to nævnte har prydet forsiden af Time Magazine.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det forstår jeg ikke rigtigt
« Svar #19 Dato: Juli 26, 2017, 07:45:07 pm »

Lige det der med Nobels Fredspris er lidt udvandet efter at USA's mest krigeriske præsident nogensinde modtog den, men fredsprisen gav måske nok mere mening før i tiden.

Om Polen er på vej til borgerkrig er svært at sige. Jeg tror hele EU er på vej til borgerkrig, men jeg regnede ikke med at den ville starte i Polen som trods alt er et ret velfungerende land.

Hvis du ikke mener, at borgerkrigen kommer til at stå mellem nationalisterne og resten af befolkningen, så ved jeg ikke, hvad du sigter til.

Man kan ikke tale om en krig mellem 95% af befolkningen og 5% af befolkningen i Europa.

Det kan der ikke komme en krig ud af, da de 95% af befolkningen ville kunne arrestere de 5% i løbet af en nat (fordi de sidder på magtapparatet).

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
Sv: Det forstår jeg ikke rigtigt
« Svar #20 Dato: Juli 27, 2017, 07:22:39 am »

Hvis du ikke mener, at borgerkrigen kommer til at stå mellem nationalisterne og resten af befolkningen, så ved jeg ikke, hvad du sigter til.

Man kan ikke tale om en krig mellem 95% af befolkningen og 5% af befolkningen i Europa.

Det kan der ikke komme en krig ud af, da de 95% af befolkningen ville kunne arrestere de 5% i løbet af en nat (fordi de sidder på magtapparatet).

Ordet borgerkrig er måske det forkerte at bruge i mit tilfælde da EU endnu ikke officielt er et land, men hvad jeg tror er at der kommer til opstå modreaktioner (muligvis også voldelige og væbnede) mod de dårlige ting som EU's politik medfører.

Det er klart at det er ekstremisterne på højrefløjen som vil påbegynde dette. Overordnet deler vi ekstremister op i to grupper venstrefløjens og højrefløjens og når der er utilfredshed med noget er det altid ekstremisterne, der står i første række for at opildne til konflikt. Eftersom venstrefløjen ønsker den store import af immigranter (som i høj grad er skyld i højrefløjsekstremisternes konfliktskabende adfærd i disse år) så er det klart at det ikke er på venstrefløjen vi ser nogen modstand mod dette.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Det forstår jeg ikke rigtigt
« Svar #21 Dato: Juli 27, 2017, 09:39:02 am »

Ordet borgerkrig er måske det forkerte at bruge i mit tilfælde da EU endnu ikke officielt er et land, men hvad jeg tror er at der kommer til opstå modreaktioner (muligvis også voldelige og væbnede) mod de dårlige ting som EU's politik medfører.

Det er klart at det er ekstremisterne på højrefløjen som vil påbegynde dette. Overordnet deler vi ekstremister op i to grupper venstrefløjens og højrefløjens og når der er utilfredshed med noget er det altid ekstremisterne, der står i første række for at opildne til konflikt. Eftersom venstrefløjen ønsker den store import af immigranter (som i høj grad er skyld i højrefløjsekstremisternes konfliktskabende adfærd i disse år) så er det klart at det ikke er på venstrefløjen vi ser nogen modstand mod dette.

Ingen ønsker "den store import af immigranter".

Forskellen er, at højrefløjsekstremisterne er parat til at afskaffe demokratiet og borgerrettighederne for at forhindre det.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
Løgnekagleren med endnu en kæmpe løgn
« Svar #22 Dato: Juli 27, 2017, 09:52:12 am »

Ingen ønsker "den store import af immigranter".

Forskellen er, at højrefløjsekstremisterne er parat til at afskaffe demokratiet og borgerrettighederne for at forhindre det.
Jeg ønsker ikke diktatur. Jeg ønsker bare at alle af disse velfærdsjægere og de ikke-vestlige bliver sendt ud af landet. Jeg ønsker ikke af afskaffe demokratiet som du tror du gør og jeg har heller ikke set nogen andre på den nationale fløj her være modstander af demokrati (måske der er nogen falske højrefløjsprofiler lavet er tigerfjolset der mener det men de tæller ikke)
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du lyver
« Svar #23 Dato: Juli 27, 2017, 09:54:26 am »

Jeg ønsker ikke diktatur. Jeg ønsker bare at alle af disse velfærdsjægere og de ikke-vestlige bliver sendt ud af landet. Jeg ønsker ikke af afskaffe demokratiet som du tror du gør og jeg har heller ikke set nogen andre på den nationale fløj her være modstander af demokrati (måske der er nogen falske højrefløjsprofiler lavet er tigerfjolset der mener det men de tæller ikke)

Du har selv krævet, at Trump skal indføre et midlertidigt militærdiktatur for at trumfe sin politik igennem.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Islamofobernes falske adfærd
« Svar #24 Dato: Juli 27, 2017, 10:03:00 am »
Her i debatten påstår islamofoberne næsten dagligt, at venstrefløjen ønsker krig i lande som Syrien, så vi kan få nogen syriske indvandrere.

På den måde slæber de sig igennem livet med hovedet under armen  :big_grin:

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
Hvor er diktaturet?
« Svar #25 Dato: Juli 27, 2017, 11:33:04 am »

Du har selv krævet, at Trump skal indføre et midlertidigt militærdiktatur for at trumfe sin politik igennem.
Du har nævnt det rigtig mange gange, men jeg vil godt vide hvorfor militær undtagelsestilstand er diktatur og hvorfor du kalder det for militærdiktatur? Er Duterte en diktator? Nej men han ved at militær undtagelsestilstand er en god måde at få samfundet på rette kurs og han har massiv opbakning i befolkningen (også selvom NWO-eliten ikke kan lide ham) Tyskland som du er tilhænger af er langt værre når de tager pengene fra det eneste parti der fuldt ud vil stoppe invasionen med at føre nationaldemokratisk politik (NPD) Det mener du er demokratisk?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Fordi det er diktatur
« Svar #26 Dato: Juli 27, 2017, 12:36:01 pm »

Du har nævnt det rigtig mange gange, men jeg vil godt vide hvorfor militær undtagelsestilstand er diktatur og hvorfor du kalder det for militærdiktatur? Er Duterte en diktator? Nej men han ved at militær undtagelsestilstand er en god måde at få samfundet på rette kurs og han har massiv opbakning i befolkningen (også selvom NWO-eliten ikke kan lide ham) Tyskland som du er tilhænger af er langt værre når de tager pengene fra det eneste parti der fuldt ud vil stoppe invasionen med at føre nationaldemokratisk politik (NPD) Det mener du er demokratisk?

Det er ikke noget, man kan diskutere.

Du vil sætte militæret ind for at afskære kongressen fra at bruge sin forfatningsmæssige ret til at blande sig i præsidentens beslutninger - og du vil bruge militæret til at afskære domstolene fra at dømme i sager, der vedrører den amerikanske forfatning (Trumps indrejseforbud).

Det er diktatur.

I USA har præsidenten ikke ret til at indføre militær undtagelsestilstand - og selvom han havde - ville det være diktatur alligevel.

Derfor er du neo-nazist (for du har også nazisternes racedel).

Det er kun tilladt at anvende undtagelsestilstand, hvis myndighederne mister magten over et område af landet - men man må selvfølgelig sætte militæret ind, hvis man overholder landets love.

Ved militær undtagelsestilstand suspenderer man jo alle landets love.

Jeg kan slet ikke forstå, at du kan være så dum - at du bare tror - en statsleder kan suspendere landets love for at få sin vilje - uden at det er diktatur.

Det er du nok heller ikke - du er bare en troll!

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Hvor er diktaturet?
« Svar #27 Dato: Juli 27, 2017, 02:15:36 pm »

Duterte har ikke kun massiv opbakning i sin egen befolkning, men får i stadig stigende grad følgere, supportere og støtter i resten af verden også.

"President Rodrigo Duterte Supporters Around The World"

https://www.facebook.com/davaocityduterte2016/?hc_ref=ARTiWnnN3SbZfC1NcBmf-ZdyCfiOKEwtHDLq0lOUbH-_OUq2NHV_3wq8-zFJs51JwG4&fref=nf

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Juli 27, 2017, 03:48:13 pm »
Prøv at forklare Ankagleren at Filippinerne IKKE er et diktatur som han gang på gang lyver omkring. Han er nok den brovter der lyver aller mest

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Juli 27, 2017, 04:17:35 pm »
Prøv at forklare Ankagleren at Filippinerne IKKE er et diktatur som han gang på gang lyver omkring. Han er nok den brovter der lyver aller mest

Jamen alle der ikke er helt ude på den ekstreme venstrefløj/stalinister er nazister, diktatorer og andet udskud i hans øjne, - det ved vi jo, så det gider jeg slet ikke kommentere på.

Samtidig er både jeg, Duterte, hele den Philippinske befolkning og det meste af den danske befolkning helt og aldeles ligeglade med om ankagleren kan lide Philippinerne eller ej, hvad han syntes og mener om Philippinerne og Duterte og om han kalder det diktatur eller ej, - han kan jo bare blive væk hvis han ikke kan lide det, og så iøvrigt være lige glad med hvordan andre ønsker at indrette deres samfund.
Vi er jo ikke ens og ønsker ikke at leve på samme måde alle sammen, og så er det jo rart at kunne vælge mellem det man syntes der kører godt og det modsatte. Jeg ville f.eks. bryde mig lige så lidt om at skulle leve i ankaglerens idealsamfund som han ville bryde sig om at skulle leve i mit.

Bare befolkningen og dem der har valgt at bo på Philippinerne er tilfredse med Duterte og hans politik, og det er de i allehøjeste grad. De har ham i vinduerne, de har ham på flag og de har ham på deres t-shirts og de bliver ivrige, glade og snaksalige når man begynder at spørge ind til ham.
Jeg syntes også han gør det rigtig godt og ligeså mine venner.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.