Forfatter Emne: Mågernes had til ham  (Læst 1001 gange)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Har du prøvet den?
« Svar #30 Dato: Juli 24, 2017, 09:09:03 am »
Det er så enkelt, at det næsten gør ondt. Man tager en mælkekarton og hælder en blanding af vand, spraymalt og sprit i den. Man lægger den ud i haven - og to dage efter er den fyldt med slimede - og døde - dræbersnegle.

Ja, den har været delt vidt og bredt på FB. Det sjove er, at dem der troligt har delt den, ikke selv har prøvet om den rent faktisk virker. Det andet er at dem der har delt den, ikke aner hvad "spraymalt" er, og hvor man skulle få det fra. Og kender ikke så meget til fysik at de ved at sprit fordamper hurtigt.

Jeg har prøvet at gøre opmærksom på ovennævnte, når jeg er stødt på det, men får bare hadefulde kommentarer retur.

Jeg kan oplyse, at den ikke virker en dyt. Lad dog logikken virke.

Noget andet sjovt er, at der er synlig nedgang i Iberiske Skovsnegle i år. Det afholder ikke folk fra at sprede sneglegift hvidt og bredt. Helst noget fra Fleggård, som ikke må sælges i DK.

Tidligere når jeg syglede fra Kværs til Aabenraa i aftenstunden var mit dæk så fuldt af lig af skovsnegle, at jeg måtte bruge spartel for at få dem af. Det er der ikke i år.

Den virker såmænd, bare man kommer øl i den, og så drukner sneglene.
:JC_doubledown: Nej det virker ikke. Har haft 5 kartoner ude, uden en eneste snegl gik i fælden.
« Senest Redigeret: Juli 24, 2017, 09:57:43 am af Landboen »
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

JoIo

• Gæst
Sv: Mågernes had til ham
« Svar #31 Dato: Juli 24, 2017, 04:41:32 pm »
Men hvad synes i om historien med mågerne? Er det ikke utroligt med naturen nogen gange?
Naturen, og de derboende dyr, er forunderlige.
Vi bruger timer på at betragte det dyreliv vi har her på matriklen, på markerne rundt om os osv.
Det er vist kun to ting derude, som vi godt kunne være foruden; fluerne og de lede iberiske snegle.
Og måske skvalderkålen ... men den er dog ikke hverken generende som fluer, eller ulækker som sneglene.

Der er et effektivt middel imod begge snegle og skvalderkålen.
dog kræves dette lidt arbejde og et mindre investering.

Men ligger sort plastik over skvalderkålen i to dage, herefter vender men plastikken om, man fejer de snegle "som elsker varme og fugt" i en spand med saltvand, og fortsætter med processen til skvalderkålen er død og sneglen forsvundet fra området.
Herefter flytter man plastikken.

Held og lykkr 

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Juli 24, 2017, 05:46:56 pm »
Landbo

Citér
:JC_doubledown: Nej det virker ikke. Har haft 5 kartoner ude, uden en eneste snegl gik i fælden

Jeg husker meget tydeligt, da du brokkede dig over, at jeg tog et citat af et helt indlæg ...ikke noget jeg  plejer at gøre.

Men hold da op  :hyper: du tager et helt citat næsten hver eneste gang !!!!
Kun for at kommentere med én lille sætning  :angry:

Du skulle ikke kaste, med så mange sten, når du selv bor i "glashus !

Det gælder også din iver efter, at rette slå / stavefejl  - hos andre debattører ( jeg tæller ikke mig selv med ) hov  :ohmy: skrev jeg noget forkert  :ROFL: :ROFL:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Juli 24, 2017, 08:07:00 pm »
Landbo

Citér
:JC_doubledown: Nej det virker ikke. Har haft 5 kartoner ude, uden en eneste snegl gik i fælden

Jeg husker meget tydeligt, da du brokkede dig over, at jeg tog et citat af et helt indlæg ...ikke noget jeg  plejer at gøre.

Men hold da op  :hyper: du tager et helt citat næsten hver eneste gang !!!!
Kun for at kommentere med én lille sætning  :angry:

Du skulle ikke kaste, med så mange sten, når du selv bor i "glashus !

Det gælder også din iver efter, at rette slå / stavefejl  - hos andre debattører ( jeg tæller ikke mig selv med ) hov  :ohmy: skrev jeg noget forkert  :ROFL: :ROFL:

Brokkerøv. Det gør jeg når jeg benytter min tablet - og i øvrigt gør jeg som det passer mig :blum:
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855