Forfatter Emne: Mågernes had til ham  (Læst 977 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Mågernes had til ham
« Svar #15 Dato: Juli 23, 2017, 06:57:01 pm »
Må jeg spørge.
Hvad er en Hættemåge?

Evalu har givet det korrekte svar - men i racistisk slang er en hættemåge en person, der går med tørklæde.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

JoIo

• Gæst
« Svar #16 Dato: Juli 23, 2017, 06:59:37 pm »
Må jeg spørge.
Hvad er en Hættemåge?

Evalu har givet det korrekte svar - men i racistisk slang er en hættemåge en person, der går med tørklæde.

Jeg takker begge Evalu og dig.
Men har Hættemågerne tilladelse at være i Landet .o)

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juli 23, 2017, 07:20:12 pm »

Hættemågen er totalfredet i Danmark.
https://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%A6ttem%C3%A5ge

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Juli 23, 2017, 07:38:42 pm »

Det kommer bag på mig, at hættemågen er totalfredet, men det giver mening, når jeg læser begrundelsen; og så er det ret beset også en smuk fugl.
I'm a Troll

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Juli 23, 2017, 08:58:42 pm »
Det kommer bag på mig, at hættemågen er totalfredet, men det giver mening, når jeg læser begrundelsen; og så er det ret beset også en smuk fugl.

Ja, hvis man begynder at forfølge en art, vil det også gå ud over andre arter.
« Senest Redigeret: Juli 23, 2017, 09:03:40 pm af Evalu »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Juli 23, 2017, 09:34:27 pm »

Ja, hvis man begynder at forfølge en art, vil det også gå ud over andre arter.
Netop!
Dette har ganske vist ikke noget at gøre med hættemåger, men insekter, som en del fugle også lever af.
Artiklen er godt nok fra Ekstra Bladet, men den står vist til troende.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/insekter-udryddet-vi-vil-have-de-fedtede-forruder-tilbage/6753293

I'm a Troll

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juli 23, 2017, 09:42:08 pm »
Landboen - det er da smigrende - at du kalder mig lille  :big_grin: hvordan kunne du vide det ?
Hvorfor retter du din fejl i teksten... ? Var det flovt fru landbo   :blum:

så skriver du:

Citér
"...end om os andres helbred" ??? :JC_doubledown:
Hvor fanden har du lært dansk?

Jamen jeg syntes det er gammeldags, at sige vor andre.. lige som de gamle sagde "vor mor"  :hyper:

Men jeg tjekkede da lige, om jeg var alene om, at sige "os andre" og det var jeg ikke:

'Norge er bare bedre end os andre'

http://ekstrabladet.dk/sport/haandbold/article4736958.ece

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Juli 23, 2017, 09:48:41 pm »
Men hvad synes i om historien med mågerne? Er det ikke utroligt med naturen nogen gange?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

JoIo

• Gæst
« Svar #23 Dato: Juli 23, 2017, 09:51:42 pm »

Jeg takker i begge to.
I min fotografiske verden er alt ret enkelt, vi elsker det som er specielt, og glemmer det som er hverdagen.
F.eks. er vores opgave (Fiap) at fotografere de Danske kyster) og man skal virkeligt tænke sig om her.

I min/alle fotografiske verden rejser vi gerne til fremmede steder, imens de hele findes lige udenfor vores døre.

Hættemåger er smukt, og så er Muslimer, men når der er for mange ligger vi ikke mere mærke til dem, og det er godt nok et problem for us Danskere.
Ingen ligger mærke til os mere, vi er blevet til for mange, Måske?

Jeg har ligesom Luna læst lidt om Hættemågerne, jeg er hele aften indtil videre på internet i Jura regionen, og har også læst at Mågerne er utroligt menneskeligt.

De holder sammen, de former små enklaver, de parer sig indbyrdes, de flytter grænser eller rettere sagt territorium pga. pladsmangel eller madmangel.

Sjovt at se hvordan de kopiere mennesker, eller er det nu omvendt

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Juli 23, 2017, 10:27:47 pm »
Landboen - det er da smigrende - at du kalder mig lille  :big_grin: hvordan kunne du vide det ?
Hvorfor retter du din fejl i teksten... ? Var det flovt fru landbo   :blum:

så skriver du:

Citér
"...end om os andres helbred" ??? :JC_doubledown:
Hvor fanden har du lært dansk?

Jamen jeg syntes det er gammeldags, at sige vor andre.. lige som de gamle sagde "vor mor"  :hyper:

Men jeg tjekkede da lige, om jeg var alene om, at sige "os andre" og det var jeg ikke:

'Norge er bare bedre end os andre'

http://ekstrabladet.dk/sport/haandbold/article4736958.ece

Få dine skolepenge retur.
Slå vendingen du har brugt, op på DDO.
Du burde have brugt "vi".
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Juli 23, 2017, 10:32:59 pm »
Men hvad synes i om historien med mågerne? Er det ikke utroligt med naturen nogen gange?
Naturen, og de derboende dyr, er forunderlige.
Vi bruger timer på at betragte det dyreliv vi har her på matriklen, på markerne rundt om os osv.
Det er vist kun to ting derude, som vi godt kunne være foruden; fluerne og de lede iberiske snegle.
Og måske skvalderkålen ... men den er dog ikke hverken generende som fluer, eller ulækker som sneglene.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Juli 23, 2017, 10:59:54 pm »
Naturen, og de derboende dyr, er forunderlige.
Vi bruger timer på at betragte det dyreliv vi har her på matriklen, på markerne rundt om os osv.
Det er vist kun to ting derude, som vi godt kunne være foruden; fluerne og de lede iberiske snegle.
Og måske skvalderkålen ... men den er dog ikke hverken generende som fluer, eller ulækker som sneglene.

Ja, sneglene uden hus, de iberiske eller hvor de nu kommer fra, ville jeg gerne have været foruden. Når jeg er i haven (en kolonihave) tager jeg gerne en "sneglerunde" et par gange inden det bliver helt mørkt, og i løbet af få minutter ryger der 10-20 af slagsen eller mere i en bøtte næsten kogende vand - og det er kun toppen af isbjerget.
I'm a Troll

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
Genial sneglefælde i mælkekarton
« Svar #27 Dato: Juli 24, 2017, 12:30:40 am »
Det er så enkelt, at det næsten gør ondt. Man tager en mælkekarton og hælder en blanding af vand, spraymalt og sprit i den. Man lægger den ud i haven - og to dage efter er den fyldt med slimede - og døde - dræbersnegle.

-Så sætter man låget på og smider kartonen ud, forklarer Michael Christian Petersen fra Skovlunde.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/michaels-geniale-sneglefaelde-er-blevet-viral
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Genial sneglefælde i mælkekarton
« Svar #28 Dato: Juli 24, 2017, 02:03:00 am »
Det er så enkelt, at det næsten gør ondt. Man tager en mælkekarton og hælder en blanding af vand, spraymalt og sprit i den. Man lægger den ud i haven - og to dage efter er den fyldt med slimede - og døde - dræbersnegle.

Ja, den har været delt vidt og bredt på FB. Det sjove er, at dem der troligt har delt den, ikke selv har prøvet om den rent faktisk virker. Det andet er at dem der har delt den, ikke aner hvad "spraymalt" er, og hvor man skulle få det fra. Og kender ikke så meget til fysik at de ved at sprit fordamper hurtigt.

Jeg har prøvet at gøre opmærksom på ovennævnte, når jeg er stødt på det, men får bare hadefulde kommentarer retur.

Jeg kan oplyse, at den ikke virker en dyt. Lad dog logikken virke.

Noget andet sjovt er, at der er synlig nedgang i Iberiske Skovsnegle i år. Det afholder ikke folk fra at sprede sneglegift hvidt og bredt. Helst noget fra Fleggård, som ikke må sælges i DK.

Tidligere når jeg syglede fra Kværs til Aabenraa i aftenstunden var mit dæk så fuldt af lig af skovsnegle, at jeg måtte bruge spartel for at få dem af. Det er der ikke i år.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
Har du prøvet den?
« Svar #29 Dato: Juli 24, 2017, 08:23:57 am »

Ja, den har været delt vidt og bredt på FB. Det sjove er, at dem der troligt har delt den, ikke selv har prøvet om den rent faktisk virker. Det andet er at dem der har delt den, ikke aner hvad "spraymalt" er, og hvor man skulle få det fra. Og kender ikke så meget til fysik at de ved at sprit fordamper hurtigt.

Jeg har prøvet at gøre opmærksom på ovennævnte, når jeg er stødt på det, men får bare hadefulde kommentarer retur.

Jeg kan oplyse, at den ikke virker en dyt. Lad dog logikken virke.

Noget andet sjovt er, at der er synlig nedgang i Iberiske Skovsnegle i år. Det afholder ikke folk fra at sprede sneglegift hvidt og bredt. Helst noget fra Fleggård, som ikke må sælges i DK.

Tidligere når jeg syglede fra Kværs til Aabenraa i aftenstunden var mit dæk så fuldt af lig af skovsnegle, at jeg måtte bruge spartel for at få dem af. Det er der ikke i år.

Den virker såmænd, bare man kommer øl i den, og så drukner sneglene.