Diverse > Tant og fjas

De radigale sparker til muslimske kvinder

(1/2) > >>

BannerFøreren:
Dansk Folkepartis næstformand Søren Espersen er sommetider en vittig hund, så han har lagt et billede af seks total-tilslørede muslimkvinder ud på nettet.
Han gør det for at udstille de radigales svigt i forbindelse med burka/niqab-spørgsmålet, hvor en vikarierende ordfører forleden fik sagt noget helt forkert (at hun gik ind for at forbyde burka/niqab i det offentlige rum) i relation til dette overkorrekte partis ledelse - og blev kaldt til orden.

http://www.bt.dk/danmark/loeb-lige-ind-i-nogle-gamle-veninder.-vi-fik-lige-taget-en-selfie-og-snuppede-en

Søren Espersen siger bl.a., at når han ser billedet af de seks kvinder, ser han seks ulykkelige menneskeskæbner, der bliver sat i fængsel hver eneste dag.
"De radikale sparker til de muslimske kvinder, som i forvejen ligger ned".

Det har han ret i - de radigale har før været utroligt parate til at støtte fjendtlige ideologier.   

Anklageren:
Man behøver ikke at være tilhænger af Niqab for at gå imod lovgivning.

Det er en vild antagelse, som bygger på at staten skal regulere borgernes liv ned i detaljen.

Ikke at jeg kan se noget godt/formildende ved niqab.

Massey:
De kan selv kæmpe deres kamp, kludden skal bare ikke kunne bruges som undskyldning for at forsørge sig selv.
Tiden er kommet til,at fjerne Anker Jørgensen fejl -Bistandshjælpen.

Den er siden den blev indført været misbrugt.
De førtidspension der er givet på forkert grundlag skal genovervejes, er de vitterlig syge, er det ikke et problem.

GuBBi:
Hvis vi ligger mudderkastningen til side et øjeblik kunne det faktisk være rart med en debat om det her emne, for jeg er heller ikke sikker på mit eget standpunkt når det kommer til et burkaforbud. For jeg ser sådanset også et burka som noget undertrykkende, så spørgsmålet er lidt hvad der ville være de bedste for de her kvinder.

Argumentet FOR et forbud er at det ville give disse kvinder et stærkt argument for ikke at tage en burka på, og dermed give dem en smule ekstra frihed. Kunne også gøre det lettere for dem at få adgang til arbejdsmarkedet. Dette har jeg meget sympati med.

Der er bare også argumenter imod:
For det første, skal det være statens rolle at bestemme hvad tøj befolkningen må tage på?
At forbyde en klædedragt er bare symptombehandling der gør at det bliver sværere for os at se undertrykkelsen, men det betyder ikke at den forsvinder.
Forsat af punktet ovenover, så er der også en risiko for at de kvinder der før havde mulighed for at komme udenfor iført burka (eller Niqab) nu slet ikke kommer udenfor en dør.
Hvad med dem der ønsker at tage en burka på som en politisk manifestation, der kunne de være beskyttet af ytringsfriheden.

Hvad vejer tungest her? Jeg er ærligt talt i tvivl.

ALIENS are here:
For at give kvinderne frihed til selv at vælge hvad de vil have på, foreslår du at forbyde at de vælger at have burka på.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version