Forfatter Emne: En ven for livet  (Læst 1701 gange)

Offline carmen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
En ven for livet
« Dato: Juli 24, 2012, 12:44:03 pm »
Så forleden aften en film i TV "En ven for livet"

En lille hundehvalp bliver pakket i transportkasse et sted i japan. Hvor den skal sendes hen, finder man aldrig ud af, for undervejs ryger den lille hund af en kuffertvogn på en togstation, og den bryder ud af transportkassen.

En professor finder den, - eller hunden finder ham? Det er ikke til at vide. Men det ser ud til at hunden nærmest vælger professoren.

Hans kone er ikke vild med at skulle have hund, men må overgive sig. Hunden og professoren hører sammen.

Hver dag følger hunden profesoren til stationen. Og hver dag kl 17 henter den ham igen. Lige indtil den dag han falder om på arbejde og ikke kommer hjem. Da venter hunden forgæves.

Professorens datter og svigersøn vil ellers meget gerne tage sig af hunden. Men hunden vil noget andet. Stationen bliver den hjem  Og den venter fortsat hver dag på stationen i henved 9 år, ind til den dør.

Historien er i nutidig, men er åbenbart bygget over en virkelig hændelse fra 30´erne. I dag står en broncefigur af Hachi ( hunden ) på den station.

Den var bare så rørende at selv min mand sad og blev  helt rørt og sentimental, med tårer i øjnene.  hvilket rørte mig meget. Det sker ikke så tit at han sådan viser følelserne på den måde, selvom han er en kærlig og blød mand.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: En ven for livet
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2012, 02:12:13 pm »
Ja en hund kan virkelig være menneskets bedste ven. Jeg har kendr et par stykker.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: August 27, 2012, 02:51:39 pm »
Sikken en trist historie - den stakkels hund må have været meget ulykkelig

Min hund er helt sikkert min bedste ven og han bliver 12 i november

Offline carmen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #3 Dato: August 27, 2012, 09:08:44 pm »
Sikken en trist historie - den stakkels hund må have været meget ulykkelig

Min hund er helt sikkert min bedste ven og han bliver 12 i november

Søger man efter hachiko på google, kommer der billeder og info om både filmen, og den virkelige historie som filmen er baseret på.

Ja, meget rørrende. Man kan ikke andet end få ondt af den stakkels hund, som var så usiglig trofast. Og når selv min mand sidder med tårer i øjnene, så er det virkelig noget der rører dybt.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 28, 2012, 09:12:57 am »
Jeg skal ikke nyde noget - jeg kommer bare til at tude  :JC_kilroy:

Dyr er ofte så forsvarsløse