Forfatter Emne: Hvordan kan folk holde 40-50 grader ud?  (Læst 1176 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Hvordan kan folk holde 40-50 grader ud?
« Svar #45 Dato: Juli 12, 2017, 10:44:20 pm »
For at svare på spørgsmålet.
35-40 grader generer mig ikke specielt.

Det er da alligevel vildt, at det ikke generer dig.

Ved 35-40 grader besvimer jeg eller må jeg indlægges på grund af hedeslag.

I går var jeg ude og handle. Der var DRØNVARMT inde i butikken. Og selvom jeg kun var derinde i fem minutter, var jeg lettere svimmel, da jeg gik ud. Fordi jeg var ved at kollapse på grund af varmen. Tror der var 40 grader derinde. Jeg skyndte mig at få noget skygge og noget vand, så gik symptomerne over igen. Men jeg var helt sikkert kollapset, hvis jeg var blevet derinde ret meget længere.

Jeg er dog blevet mere sart med alderen. Da jeg var ung kunne jeg bedre holde 30-35 grader ud (dengang var jeg da af og til på ferie i Italien eller Spanien også ved 30 graders varme, uden at jeg led specielt). Måske har det noget med stofskiftet at gøre eller noget, at jeg i dag har sværere ved at klare varmen.

Over de 45 bliver det problematisk. Death Vally er jo et af de varmeste steder målt på lufttemperatur, men der bor jo ikke mennesker. Store dele omkring den persiske golf kan godt nå op på 50-60 grader. Bandar-e Mahshahr i Iran er kendt for helt ekstremt vejr med høj luftfugtighed. Selv strande og vand frarådes det at opholde sig ved. I Afrika kan der også blive meget varmt, men mennesker bosætter sig hvor der er køligst. Den højeste temperatur, jeg har oplevet, er 62 grader for to år siden.

62 grader? Sikker på du ikke er et genfærd? Man kan da umuligt overleve i den hede! :hyper:

Men kroppen kan lære at tåle varme. Grunden til, at der er så mange flade huse i Mellemøsten er, at folk plejede at sove på taget om natten og før aircondition blev standard havde de specielle vandkølere. Kan ikke præcist huske, hvad de hedder.

Jeg køber ikke den med, at vi alle kan lære at tåle varmen. Jeg er den type, der simpelthen ikke kan klare ekstrem varme. Jeg har forsøgt langsomt at vænne mig til den. Men det kan jeg bare ikke. Jeg når at kollapse inden jeg har vænnet mig. :JC_doubledown:

Men det er jo ikke varmen, der er det reelle problem. Det er sygdomme og ikke mindst madforgiftning. Folk kan godt lære at holde varmen ud ved at tilpasse sig. Der er jo masser af steder på jorden, hvor 35-40 grader er normalt.

Ja, det er da også et problem med madforgiftning. Jeg er også ekstra forsigtig med maden, når der er hedebølge. Så skal maden ikke stå alt for langt tid udenfor køleskabet, før den bliver uædelig.

Men jeg tror ikke, der er ret mange danskere, der tager til syden og glæder sig over den hedebølge. Kender et par, der er i Spanien nu og de har det vist ret varmt.

Jeg kender én, der er i Tyrkiet nu. Han gider slet ikke varmen, men lod sig lokke, fordi han har fået dame på. Og hun VILLE absolut derned og han turde ikke sige nej, fordi han var bange for, at hun vil gå fra ham, hvis han nægtede at tage med. Han er en type som mig, der hader varme. Så jeg er spændt på at høre, hvordan han klarer det dernede. :yes:
« Senest Redigeret: Juli 12, 2017, 10:47:04 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: Juli 13, 2017, 12:27:59 am »
Når soldater skal udsendes til klima med ekstreme temperaturer, går de igennem et hårdt program, hvor de træner i varme omgivelser. Hård motion i varme akklimatiserer kroppen efter nogle uger. Desværre skal der ikke meget til for at effekten forsvinder. I Danmark har jeg altid løbet, når der har været varmest på dagen, for det betaler sig, synes jeg. Men der er nok også forskel på at kunne klare varmen og så bryde sig om den. Jeg tror ikke, at der er mange, der bryder sig om den.
I Basra er det ikke sjældent at se, at temperaturen kommer tæt på de 60 grader, når der er hedebølge hvilket der ikke er hvert år. Som ofte peaker den kort og falder hurtigt. Men folk søger hen, hvor der er køligt eller sørger for at klæde sig til det. Jeg kan i hvert fald en del sjove historier om folk i den slags varme. :)
Min mor var også i Tyrkiet for en del år siden, og hun kan heller ikke tåle varmen. Hun havde det også hårdt. Men jeg håber for din ven, at hun er det værd. :)

Men jeg er lidt modstander af al den brug af aircondition alle steder. Den kan være fin nok visse steder, men hader den i bil osv. Det er klart, at man ikke kan tåle varme, hvis man er vant til kunstig klima.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: Juli 13, 2017, 12:52:58 am »
Når soldater skal udsendes til klima med ekstreme temperaturer, går de igennem et hårdt program, hvor de træner i varme omgivelser. Hård motion i varme akklimatiserer kroppen efter nogle uger. Desværre skal der ikke meget til for at effekten forsvinder. I Danmark har jeg altid løbet, når der har været varmest på dagen, for det betaler sig, synes jeg.

Jeg cykler, som jeg tidligere har nævnt herinde i en anden tråd (om motion) 20-30 km. hver dag. Og jeg sørger for altid at cykle mindst 15-20 km. midt på eftermiddagen, hvor der typisk er varmest. Det gør jeg også om sommeren. Nogle gange føler jeg, at det er ganske ubehageligt, men jeg får dog som regel gennemført det (well, hvis der er 30 grader i skyggen springer jeg måske over....men op til 25-26 grader i skyggen så gennemfører jeg det). Men jeg synes ikke rigtigt, at jeg for alvor bliver bedre til at klare varmen. Okay, jeg er sådan set ENDNU ikke besvimet, men et par gange har jeg følt, at det var tæt på. :hyper:

Men der er nok også forskel på at kunne klare varmen og så bryde sig om den. Jeg tror ikke, at der er mange, der bryder sig om den.

Altså man kan sige, at teknisk set har jeg klaret varmen, da jeg ikke endnu er besvimet på grund af varme. Men flere gange har jeg følt det så ubehageligt, at jeg FØLTE, at jeg var ved at dejse om. Men indtil videre har jeg reddet den ved at drikke masser af vand og tage et par kølige bade, når jeg kogte mest.

I Basra er det ikke sjældent at se, at temperaturen kommer tæt på de 60 grader, når der er hedebølge hvilket der ikke er hvert år. Som ofte peaker den kort og falder hurtigt. Men folk søger hen, hvor der er køligt eller sørger for at klæde sig til det. Jeg kan i hvert fald en del sjove historier om folk i den slags varme. :)

De historier kunne sikkert være spændende at høre. :blum:

Min mor var også i Tyrkiet for en del år siden, og hun kan heller ikke tåle varmen. Hun havde det også hårdt. Men jeg håber for din ven, at hun er det værd. :)

Lad os se om han overlever turen. :hyper:

Men jeg er lidt modstander af al den brug af aircondition alle steder. Den kan være fin nok visse steder, men hader den i bil osv. Det er klart, at man ikke kan tåle varme, hvis man er vant til kunstig klima.

Det er måske rigtigt. Men jeg har det nogle gange så ubehageligt, at jeg altså alligevel sætter en blæser på. Jeg har en blæser stående i stuen. Og da min hytte er ret varm (ofte 28-30 grader på sommerdage indendørs, i hvert fald om eftermiddagen), så bliver jeg nogle gange nødt til at have blæseren tændt for at have det nogenlunde behageligt. Jeg gider heller ikke sidde og lide unødigt.
« Senest Redigeret: Juli 14, 2017, 12:33:14 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.