Forfatter Emne: Er der noget I savner fra ungdommen, nu I er ved at blive gamle?  (Læst 881 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
De fleste herinde er jo oppe i alderen, så jeg kan vist godt tillade mig at være fræk at spørge din-debat-panelet:

Hvad savner I fra jeres ungdom, nu I er ved at komme op i alderen? Hvis noget....

Er der nogle ting, du ikke kan længere, som du ville ønske, at du stadig kunne?

Og er der nogle ting, du ville ønske, at du havde gjort, da du var ung, men aldrig fik gjort? Ting, du ikke længere har mulighed for at gøre, men som du kunne have gjort engang. Men nu er det for sent.....

Jeg kan da starte med at nævne et par ting:

1. magter ikke længere byture til den lyse morgen. Det havde nu sin charme, da man kunne holde til det. Men på den anden side, så fik jeg prøvet den slags, da jeg var ung, så det går nok.

2. på grund af slitage kan jeg ikke løbe ret langt længere. Skulle jeg have løbet marathonløb, skulle det have været for nogle år siden. Nu når jeg det aldrig. Ok, det går nok, da jeg ikke er vild med løb alligevel. Men det er i hvert fald én af de ting, jeg engang kunne (løbe langt), men ikke længere kan.

3. kan da godt savne at være en ung flot fyr, der bare kan score (næsten) hvem som helst ude i byen. Den tid ER forbi. Det skete ca. midt i 30´erne, at jeg fandt ud af, at jeg havde nået en alder, hvor jeg ikke havde samme appeal ude i byen, som da jeg var yngre. Og den tid kommer aldrig igen. Nu var jeg så heldig at være ganske attrået som ung fyr, så jeg har på den anden side haft min tid hvor jeg væltede mig i frække tilbud. :blum:

4. kan godt savne at kunne slippe afsted med en masse vilde ting - som man slipper afsted med, når man er 20, men ikke hvis man er over 40-50. Ting, hvor, hvis man er ung, så er det okay. Men er man over en vis alder, bliver der set skævt til én. Så jo ældre man bliver, jo mere dannet og pæn forventes man at være. Men det er også lidt kedeligt, at skulle være pæn og dannet. :hyper:

5. kan godt savne fornemmelsen af at have hele livet foran sig og have 117 muligheder. Jo ældre man bliver, jo mere skrænkes mulighederne jo ind. Altså jeg kan jo ikke længere tillade mig at bruge 10 år på en eller anden smart uddanelse. Det har jeg jo ikke tid til....

6. når man bliver ældre, så bliver ens venner og ens familie også ældre. Og da jeg selv har et friskt ungdommeligt sind, så kan jeg nogle gange finde det lidt kedeligt, at man for det meste forventes at være i selskab med seniorer - der ofte er lidt stive i det og konservative. På den anden side indrømmer jeg også, at jeg ikke kan følge med de 20 årige længere. Men alligevel bliver det nogle gange lidt trist med alle de gamle nikkedukker på 50-60-70, man omgås, når man kommer op i en bestemt alder. HELDIGVIS er der dog også nogle modne og ældre mennesker, der har et friskt sind. Det har vi også nogle eksempler på herinde, hvor vi har et par sjove/skøre typer, som er oppe i alderen. Humor er for mig en ganske vigtig ting.:yes:

7. Jeg savner at spille fodbold. Det kan bentøjet heller ikke holde til længere. Men det var sjovt, så længe det varede. Der ER en grund til, at der næsten ingen topspillere er over 35-40 år. Det er ikke nemt at holde sig i fodboldform efter den alder.

- Det er sikkert flere ting. Men jeg kan ikke lige komme i tanker om andet NU.

Har I andre nogle bud?
« Senest Redigeret: Juli 11, 2017, 01:09:48 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
Sv: Er der noget I savner fra ungdommen, nu I er ved at blive gamle?
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2017, 08:15:12 am »
Grundliggende mener jeg at det handler om at acceptere og tilpasse sig den alder man nu måtte være i - forstået på den måde, at man ikke skal lade panikken :hyper: - eller måske endda bitterheden overtage.. :angry:

Jeg har feks. nået en alder hvor jeg ikke længere kan plante to træer - og vente på at jeg en dag kan spænde en hængekøje op mellem dem.. :connie_3:

- ville jeg anskaffe mig en hundehvalp, så er der rimelige odds for at den på et tidspunkt ville blive 'enkehund'.. :fiona_dog2:

Jeg HAR haft min andel af oplevelser, erobringer, bitre erfaringer, sorger - men så sandelig også glæder..!

- bare at se sine unger komme godt 'i vej' - se dem finde gode partnere og få børn, se børnebørnene trives - det glæder mig utroligt meget..

Nogle vil sikkert kalde mig privilegeret - godt nok er jeg nedslidt i kadaveret, men jeg er stadig rask i pæren og ikke syg på den 'grimme måde', hvilket gør at jeg kan nyde mit otium i fulde drag - jeg har for nyligt afhændet min virksomhed, så rent økonomisk skal jeg absolut ikke bekymre mig om penge resten af mine dage..

Så nej, jeg savner ikke noget - jeg gør lige hvad der passer mig - jeg er gift med min bedste ven og vi trives glimrende i vores tosomhed her ude på bøhlandet - vi har dog mange vidt forskellige interesser, men forstår at give hinanden frirum til at dyrke dem - jeg tager gerne min motorcykel og kører en uges tid med gutterne ned til bjergsvingene i Harzen - hun passer sit job, roder i sin elskede have - eller tager afsted nogle dage til 'kvindeting' med de andre madammer.. :almirena_04:

- alt i alt en livsførelse vi ikke kunne tillade os da vi var yngre - og havde alle den unge families forpligtelser..

'Man holder ikke op med at lege fordi man bliver gammel - man bliver gammel fordi man holder op med at lege..!'

:big_grin:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Massey

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 11, 2017, 10:11:32 am »
De fleste herinde er jo oppe i alderen, så jeg kan vist godt tillade mig at være fræk at spørge din-debat-panelet:

Hvad savner I fra jeres ungdom, nu I er ved at komme op i alderen? Hvis noget....

Og er der nogle ting, du ville ønske, at du havde gjort, da du var ung, men aldrig fik gjort? Ting, du ikke længere har mulighed for at gøre, men som du kunne have gjort engang. Men nu er det for sent.....

1. magter ikke længere byture til den lyse morgen. Det havde nu sin charme, da man kunne holde til det. Men på den anden side, så fik jeg prøvet den slags, da jeg var ung, så det går nok.

2. på grund af slitage kan jeg ikke løbe ret langt længere. Skulle jeg have løbet marathonløb, skulle det have været for nogle år siden. Nu når jeg det aldrig. Ok, det går nok, da jeg ikke er vild med løb alligevel. Men det er i hvert fald én af de ting, jeg engang kunne (løbe langt), men ikke længere kan.

3. kan da godt savne at være en ung flot fyr, der bare kan score (næsten) hvem som helst ude i byen. Den tid ER forbi. Det skete ca. midt i 30´erne, at jeg fandt ud af, at jeg havde nået en alder, hvor jeg ikke havde samme appeal ude i byen, som da jeg var yngre. Og den tid kommer aldrig igen. Nu var jeg så heldig at være ganske attrået som ung fyr, så jeg har på den anden side haft min tid hvor jeg væltede mig i frække tilbud. :blum:

4. kan godt savne at kunne slippe afsted med en masse vilde ting - som man slipper afsted med, når man er 20, men ikke hvis man er over 40-50. Ting, hvor, hvis man er ung, så er det okay. Men er man over en vis alder, bliver der set skævt til én. Så jo ældre man bliver, jo mere dannet og pæn forventes man at være. Men det er også lidt kedeligt, at skulle være pæn og dannet. :hyper:

5. kan godt savne fornemmelsen af at have hele livet foran sig og have 117 muligheder. Jo ældre man bliver, jo mere skrænkes mulighederne jo ind. Altså jeg kan jo ikke længere tillade mig at bruge 10 år på en eller anden smart uddanelse. Det har jeg jo ikke tid til....

6. når man bliver ældre, så bliver ens venner og ens familie også ældre. Og da jeg selv har et friskt ungdommeligt sind, så kan jeg nogle gange finde det lidt kedeligt, at man for det meste forventes at være i selskab med seniorer - der ofte er lidt stive i det og konservative. På den anden side indrømmer jeg også, at jeg ikke kan følge med de 20 årige længere. Men alligevel bliver det nogle gange lidt trist med alle de gamle nikkedukker på 50-60-70, man omgås, når man kommer op i en bestemt alder. HELDIGVIS er der dog også nogle modne og ældre mennesker, der har et friskt sind. Det har vi også nogle eksempler på herinde, hvor vi har et par sjove/skøre typer, som er oppe i alderen. Humor er for mig en ganske vigtig ting.:yes:

7. Jeg savner at spille fodbold. Det kan bentøjet heller ikke holde til længere. Men det var sjovt, så længe det varede. Der ER en grund til, at der næsten ingen topspillere er over 35-40 år. Det er ikke nemt at holde sig i fodboldform efter den alder.

Har I andre nogle bud?

Ingen af de ting du nævner, jeg har forlængst løbet hornene af mig, så byturene savner jeg ikke.
Er stadig meget fysisk aktiv,trods middelalder.

Det eneste jeg savner er det fredelige Danmark jeg har kendt, men det kommer desværre ikke tilbage, fordi overlegne politikere mente forskellige kulturere ville være et plus for Danmark.

« Senest Redigeret: Juli 12, 2017, 08:08:00 am af Massey »

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    6.4%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 11, 2017, 12:12:41 pm »
Jeg savner det sammenhold og venskab man havde i gymnasiet. Jeg går stadig en del i byen, faktisk mere nu end for nogle år siden. Både torsdag og fredag i sidste uge var jeg i byen til 7-tiden næste morgen.
Selv om jeg er rimelig spontan så ville jeg godt være bedre til det. Ikke for jeg var specielt god til det som ung, men dengang var der ret kort fra tanke til handling og det jeg gerne udbygge.

Front Helle

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juli 12, 2017, 07:51:32 am »
Massey:
Citér
Det eneste jeg savner er det fredelige Danmark jeg har kendt, men det kommer desværre ikke tilbage, fordi overlegne politikere mente forskellige kulturere ville være et plus for Danmark.

Helt enig, Massey.

Jeg er ikke ved at blive gammel  :girl_impossible: - og så alligevel, når jeg ser min snart 17-årige datters tøj og hører den musik, hun spiller....
Det er også med hende i tankerne, at jeg ser kæmpeforskellen på før og efter musliminvasionen. Den var ganske vist begyndt, da jeg ramte 17 i februar 1990, men det mærkedes næsten ikke, der hvor jeg boede.
Jeg behøver ikke at nævne alle de ting, som man er nødt til at ændre i dag, og som netop dementerer Brovte-bandens ulækre løgne om, at vi "bare kan leve som vi plejer"; almindelige mennesker kender det jo så godt. Jeg mener os, der forblev i Danmark efter 90'erne.... :girl_haha:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Vi lever i et frit og demokratisk land
« Svar #5 Dato: Juli 12, 2017, 09:57:57 am »
Massey:
Citér

Helt enig, Massey.

Jeg er ikke ved at blive gammel  :girl_impossible: - og så alligevel, når jeg ser min snart 17-årige datters tøj og hører den musik, hun spiller....
Det er også med hende i tankerne, at jeg ser kæmpeforskellen på før og efter musliminvasionen. Den var ganske vist begyndt, da jeg ramte 17 i februar 1990, men det mærkedes næsten ikke, der hvor jeg boede.
Jeg behøver ikke at nævne alle de ting, som man er nødt til at ændre i dag, og som netop dementerer Brovte-bandens ulækre løgne om, at vi "bare kan leve som vi plejer"; almindelige mennesker kender det jo så godt. Jeg mener os, der forblev i Danmark efter 90'erne.... :girl_haha:

Der ingen tvang til, at du lever dit eget liv.

Du kan krybe i støvet for hvem som helst - hvis du vil  :yes:

« Senest Redigeret: Juli 12, 2017, 10:07:54 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 12, 2017, 11:58:54 am »
Massey:
Citér

Helt enig, Massey.

Jo, det er du. Du er 44 og på vej mod det uundgåelige!
Lev med det, erkend det, og du vil måske blive et lidt gladere menneske.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Front Helle

• Gæst
Sv: Vi lever i et frit og demokratisk land
« Svar #7 Dato: Juli 12, 2017, 12:25:42 pm »
Anklageren:
Citér
Der ingen tvang til, at du lever dit eget liv.
Du kan krybe i støvet for hvem som helst - hvis du vil  :yes:

Det forstår jeg ikke meningen med.
Men jeg forstår overskriften - "Vi lever i et frit og demokratisk land."

Jamen jeg kan kun sige: glæd dig over, at det går godt i Grønland! Det er dig vel undt.
Jeg bor jo i det land, du forlod for mange herrens år siden, og her er det ikke gået fremad med friheden.

Her opstilles botonklodser og andet værn mod terrorister. Her forfølges unge piger på og omkring jyske diskoteker af beskidte tilråb og gramsetilnærmelser fra unge muslimer. Her er mange ældre mennesker skræmte efter de mange hjemmerøverier og tasker, der bliver flået fra dem af cyklende somaliere. Etc.etc.
Det er karakteristisk brovtebande-taktik at lade som om, at jeg er bange. Det nægter jeg at være - men der er da ting jeg ikke gør, steder jeg ikke færdes (her tænker jeg på Aalborg, som jeg fraflyttede for en del år siden) på visse tidspunkter.

Men du lever sikkert i lykkelig uvidenhed, Anklager. Du rendte jo din vej, dengang islamiseringen rigtigt tog fat.

Offline Kuffar

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Ja ja ja ja...........
« Svar #8 Dato: Juli 12, 2017, 12:57:04 pm »

Har I andre nogle bud?

:hyper:

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 12, 2017, 12:58:53 pm »
Ha ha Kuffar, det er klassisk sharia-stil det der. Du får en like for din typiske sharia-humor.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Vi lever i et frit og demokratisk land
« Svar #10 Dato: Juli 12, 2017, 02:45:13 pm »

Jeg bor jo i det land, du forlod for mange herrens år siden, og her er det ikke gået fremad med friheden.

Det er et land, som jeg befinder mig på ferie i lige nu, og jeg har ikke mødt nogen krav om, hvordan jeg skal leve.

Jeg ankom til Københavns Lufthavn sent om aftenen, og mødte hverken politi eller toldere. Der var også kun få, som gik med tørklæde og slet ingen burkaer. Jeg ved ikke, om der er mange indvandrere om dagen, men det finder jeg ud af, når jeg rejser tilbage.

- ikke at det påvirker mig, fordi det ikke har noget med mit liv at gøre - men det svarer slet ikke til, hvad jeg har læst i Grønland.

Er det ikke rigtigt, at der kun har været tre terrordrab i Danmark (som jeg kun har læst om) - og at de blev skudt?

Mens jeg er på ferie, bor jeg i et parcelhuskvarter hos min familie, som langt de fleste danskere også gør.

Det er i en af de store jyske byer, og her i kvarteret bor der kun en enkelt indvandrerfamilie nogen gader væk, hvor der er nogen få rækkehuse i en boligforening. Jeg har ikke selv set dem, men jeg har heller ikke hørt om, at nogen her bøjer sig for dem.

På gågaden er der indvandrere, men dem har jeg ikke snakket med - og det er vist også det mest udbredte blandt danskerne, at de ikke gør det.

Snakker du med dem og bøjer dig for deres værdier?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.8%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 12, 2017, 08:06:07 pm »

Postet af: Anklageren
« Dato: I dag ved 02:45:13 pm »

Indsæt -::

Citér
Det er et land, som jeg befinder mig på ferie i lige nu, og jeg har ikke mødt nogen krav om, hvordan jeg skal leve.

Jeg ankom til Københavns Lufthavn sent om aftenen, og mødte hverken politi eller toldere. Der var også kun få, som gik med tørklæde og slet ingen burkaer. Jeg ved ikke, om der er mange indvandrere om dagen, men det finder jeg ud af, når jeg rejser tilbage.

- ikke at det påvirker mig, fordi det ikke har noget med mit liv at gøre - men det svarer slet ikke til, hvad jeg har læst i Grønland.

Er det ikke rigtigt, at der kun har været tre terrordrab i Danmark (som jeg kun har læst om) - og at de blev skudt?

Mens jeg er på ferie, bor jeg i et parcelhuskvarter hos min familie, som langt de fleste danskere også gør.

Det er i en af de store jyske byer, og her i kvarteret bor der kun en enkelt indvandrerfamilie nogen gader væk, hvor der er nogen få rækkehuse i en boligforening. Jeg har ikke selv set dem, men jeg har heller ikke hørt om, at nogen her bøjer sig for dem.

På gågaden er der indvandrere, men dem har jeg ikke snakket med - og det er vist også det mest udbredte blandt danskerne, at de ikke gør det.

Snakker du med dem og bøjer dig for deres værdier?

Egentligt Anklageren hvad er det du lige vil sige - tomme sætninger, tomme bemærkninger, nej jeg taler ikke med indvandrene, og, nej jeg bøjer ikke mig for deres "værdier" - det dem som SKAL bøje sig for vores værdier - ellers efter min mening - yt-av-hier .. :Laie_11: :Laie_2:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Front Helle

• Gæst
Sv: Alt det, du aldrig kommer til at fatte
« Svar #12 Dato: Juli 12, 2017, 08:11:39 pm »
Anklageren:
Citér

Hi hi. Her kommer den fordums borger i Danmark til sit gamle fædreland. Han ankommer sent om aftenen, så hans billede af det nærmest muslimfri Danmark ikke krakelerer. Og han "ved ikke", om han skulle gå hen at møde nogle indvandrere om dagen.... :ROFL:
Jeg vil anbefale ham at opsøge Strøget i København.
Hvis han er i stødet, gerne Vollsmose, Aarhus Vest eller et par af de rigtigt grimme kvarterer i Korsør/Slagelse. Det vil da være en hyggelig oplevelse for en mand, der i årevis har haft overskud til at håne bekymrede danskere i Danmark med ord som "kyllingehøge", "dårlige vikinger" og standarden - "nynazister"!

"Ikke at det påvirker mig, fordi det ikke har noget med mit liv at gøre..."
Nej, selvfølgelig har det ikke det, eks-landsmand. Du er snart tilbage i den trygge atmosfære tusinder af kilometer borte fra det land, du nu besøger og tror du kan bedømme ved at tilbringe et par dage hos familie eller gamle venner i det noget nær islamfri parcelhuskvarter.

Citér

Din trivi-sætning kan ikke bruges til meget andet end at fastslå, at dansk efterretningstjeneste og politi er dygtigt. Det tyske såmænd også, hvis de får lov. I dag har en retssag mod en 21-årig jihadfyr i Tyskland vist os, hvad vi er oppe imod. Vores grænsepoliti stoppede ham; han kunne ikke komme ind i vores land, fordi hans kuffert indeholdt det nødvendige til at sprænge bomber i København. Han har i retten indrømmet, at det var hans agt at dræbe så mange mennesker som muligt. I Danmarks hovedstad.

Men jeg ved det godt: Selv om det var lykkedes den 21-årige, hvad raaaaager det så dig? Det vedkommer jo ikke dit liv!

Og nej, jeg bøjer mig ikke. Men hele meningen med islams fodfæste i Danmark er jo, at det skal jeg - bid for bid.
Du vil næppe nogensinde komme til at fatte, hvor irriterende (for nu at sige det mildt) det er, at muslimerne altid forsøger at få deres kulturs særpræg presset ind, hvor den ellers ikke har været. Boligforeninger, forretningskæder, sportsklubber, uddannelsesinstitutioner - overalt skal vi lige "di da da", så vi ikke støder muslimerne.
Det er alt det der, du kunne have lært om ved at læse om det herinde. Det, du ikke VIL fatte. Inderst inde ved du det sikkert udmærket godt, når du nu snart drager hjem så at sige uden at have set en niqab eller andre symboler på "Islam will dominate the World".
Du vil formentlig "se" Danmark som de kommunister, der i sin tid rejste på nøje tilrettelagte "turist-rejser" til Sovjetunionen.
Og kun "så", hvad de havde bestemt sig til hjemmefra.

Gud, hvor er du patetisk.

« Senest Redigeret: Juli 12, 2017, 08:16:30 pm af Front Helle »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hi hi. Her kommer den fordums borger i Danmark til sit gamle fædreland. Han ankommer sent om aftenen, så hans billede af det nærmest muslimfri Danmark ikke krakelerer. Og han "ved ikke", om han skulle gå hen at møde nogle indvandrere om dagen.... :ROFL:

Du virker dum, fordi du går ud fra, at jeg lige har forladt lufthavnen - selvom det tydeligt fremgår af mit skriveri, at det er løgn.

Jeg havde nu heller ikke forventet, at du ville komme med andet end personangreb, for du har jo dårlige erfaringer med at være saglig.

Jeg bliver ved med at skrive om, at der kun har været tre terrordrab - lige så længe du får det til at lyde som, om du deltager i en krig - for det er fakta.

Hvis det havde været en rigtig krig, ville du blive anholdt for landsforræderi - hvis du havde spredt frygt ved at overdrive fjendens resultater.

« Senest Redigeret: Juli 13, 2017, 08:58:47 am af Anklageren »

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Country: dk
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
« Svar #14 Dato: Juli 12, 2017, 11:02:53 pm »
Jeg mener nok at jeg har gjort mit for at følge med tiden og holde mig frisk og ved godt helbred. Jeg har også fornøjelsen af at se en stor børneflok vokse op, og de har efterhånden givet mig en større håndfuld børnebørn.

Så hvis der er noget, jeg kan savne fra tidligere tider, så er det håbet om en lys fremtid. Det havde vi dog, da jeg var en ung mand, og hvor vi kunne se velfærdssamfundet tage hånd om de danskere, der havde brug for det.

Nu er velfærdssamfundet ved at blive afviklet, fordi der ikke er råd til det længere. Vi skal jo bruge pengene på de mange fremmede indtrængere, der kommer og kræver, og det går ud over mine børnebørns fremtid.
Vi kæmper for Europas Frihed og Kultur