Fritid > Musik, film, TV og bøger

Hvilke kendisser har du mødt?

(1/5) > >>

politisk ukorrekt:
Et rigtigt Se og Hør-emne. Hvilke kendisser har du mødt? Har du kendt nogle kendisser i virkeligheden, sådan privat? Eller bare mødt dem flygtigt eller snakket kort med dem? Og hvilket indtryk gav de dig i virkeligheden? Er de anderledes end på skærmen eller i bladene?

Kendisser jeg har mødt og snakket med/udvekslet korte bemærkninger med...

Reimer Bo - har ekspederet ham i butik to gange. Virkede lidt arrogant.
Jytte Abildstrøm - har ekspederet hende i butik én gang. Hun er meget nem at genkende jo.
Hanne Villumsen - har ekspederet hende i butik et par gange. Hun er meget lille i virkeligheden, men venlig.
Axel Strøbye - har ekspederet to gange i butik. Vittig type, der også stod og lavede sjov med mig ved kassen. Det var et par år før han døde, så han var sjov lige til det sidste.
Safri Duo - har ekspederet dem uden at vide det. Da de forlod butikken, kom en flaskedreng på 16 hen til mig og var helt misundelig over at jeg havde ekspederet hans idoler. Jeg anede ikke, det var Safri Duo. :hyper: :hyper:
Basim - har jeg snakket med 5-6 gange. Lige så venlig i virkeligheden som på tv. Arbejdede på et tidspunkt tæt på, hvor han færdedes. Det var da han var 17-18 år.
Michael Elo - har jeg ekspederet flere gange. Det er ham fra Melodi Grand Prix.
Jørn og Erna Hjorting - har jeg ekspederet et par gange. De var meget venlige.
Peter Foldgast (tidligere Brøndby-spiller) - flinker fyr. Han havde endda overskud til at tilbyde mig et stykke chokolade, han lige selv havde betalt for. Jeg takkede dog nej, da jeg ikke syntes, at jeg som ekspedient skulle spise kundens slik.
Gianluigi Buffon - ok, har ikke snakket med ham. Men har vinket til ham og han vinkede smilende tilbage, mens han sad oppe i Juventus´spillerbus.
David Nielsen (ham fodboldspilleren der skrev bogen Det Sorte Svin) - meget flink, men også lidt skør. Præcist som han giver indtryk af på tv.
Hans Engel - har ekspederet ham én gang. Der virkede han meget vittig og jovial.
Steen Ankerdal - nu afdød journalist. Er engang blevet interviewet af ham, da jeg spillede fodbold. Det kom dog ikke på tv, da de jo redigerer og den slags. Så lige dét interview kom ikke med. Men det ændrer jo ikke ved, at jeg blev interviewet af ham.
Per Clausen, politiker fra Enhedslisten - i en af mine Youtube-videoer drillede jeg ham engang lidt og stillede ham et par flabede spørgsmål.

Set på tæt hold, uden at snakke med dem:

Dario Campeotto - har været til show med ham og har siddet lige ved siden af ham. Eller 2-3 meter fra ham.
Kronprins Frederik - har engang set ham spille tennis, da han var 17 år. Han bannede og svovlede i arrigskab, når han kiksede en bold. :hyper:
Hanne Boel - min chef har ekspederet hende i butikken og jeg stod næsten ved siden af.
Alfredo Tesio - tidligere korrespondent for DR i Rom. Han kom af og til i butikken for at reklamere for sine bøger.
Pavel Nedved - jeg har gået lige forbi Pavel Nedved på et fortorv engang.
Jørgen de Mylius - kom også af og til i butikken, hvor jeg arbejdede. Har dog ikke selv ekspederet ham.
Luciano Moggi (tidligere Juventus-direktør) - da jeg var i Torino engang, mødte jeg ham midt på gaden, hvor han kom gående med stor cigar i munden og solbriller. En rigtig mafioso-type. :hyper:
Peter Schmeichel - jeg har set ham spille flere gange på stadion. Men derudover så jeg engang, at han kom gående ved Kongens Nytorv iført regntøj og gummistøvler (der styrtregnede den dag).

Torsten Bonfils:
Jeg har engang kendt (kun perifert) Jacob Riising. Det var omkring midten af 00'erne hvor han begyndte at blive kendt. Han er flink og er meget stille og rolig og slet ikke så overgearet som når han er i fjernsynet. Da jeg første gang så ham i fjernsynet som quizmaster i "Amigo" var det helt underligt at se ham være så overgearet. Det var slet ikke den Jacob jeg kendte.

Caroline Henderson boede i mange år ikke så langt fra mig. Har mødt hende mange gange på gaden og når hun var ude og handle ind.

Har nogle gange set Søren Krarup inde omkring Christianshavn.

Ser somme tider Peter AG gå tur med sin hund omkring søerne i København.

Har engang kørt i bus med Ove Sprogøe.

Upsala:

--- Citat fra: politisk ukorrekt efter Juli 09, 2017, 12:48:57 pm ---Et rigtigt Se og Hør-emne. Hvilke kendisser har du mødt? Har du kendt nogle kendisser i virkeligheden, sådan privat? Eller bare mødt dem flygtigt eller snakket kort med dem? Og hvilket indtryk gav de dig i virkeligheden? Er de anderledes end på skærmen eller i bladene?

Kendisser jeg har mødt og snakket med/udvekslet korte bemærkninger med...

Reimer Bo - har ekspederet ham i butik to gange. Virkede lidt arrogant.
Jytte Abildstrøm - har ekspederet hende i butik én gang. Hun er meget nem at genkende jo.
Hanne Villumsen - har ekspederet hende i butik et par gange. Hun er meget lille i virkeligheden, men venlig.
Axel Strøbye - har ekspederet to gange i butik. Vittig type, der også stod og lavede sjov med mig ved kassen. Det var et par år før han døde, så han var sjov lige til det sidste.
Safri Duo - har ekspederet dem uden at vide det. Da de forlod butikken, kom en flaskedreng på 16 hen til mig og var helt misundelig over at jeg havde ekspederet hans idoler. Jeg anede ikke, det var Safri Duo. :hyper: :hyper:
Basim - har jeg snakket med 5-6 gange. Lige så venlig i virkeligheden som på tv. Arbejdede på et tidspunkt tæt på, hvor han færdedes. Det var da han var 17-18 år.
Michael Elo - har jeg ekspederet flere gange. Det er ham fra Melodi Grand Prix.
Jørn og Erna Hjorting - har jeg ekspederet et par gange. De var meget venlige.
Peter Foldgast (tidligere Brøndby-spiller) - flinker fyr. Han havde endda overskud til at tilbyde mig et stykke chokolade, han lige selv havde betalt for. Jeg takkede dog nej, da jeg ikke syntes, at jeg som ekspedient skulle spise kundens slik.
Gianluigi Buffon - ok, har ikke snakket med ham. Men har vinket til ham og han vinkede smilende tilbage, mens han sad oppe i Juventus´spillerbus.
David Nielsen (ham fodboldspilleren der skrev bogen Det Sorte Svin) - meget flink, men også lidt skør. Præcist som han giver indtryk af på tv.
Hans Engel - har ekspederet ham én gang. Der virkede han meget vittig og jovial.
Steen Ankerdal - nu afdød journalist. Er engang blevet interviewet af ham, da jeg spillede fodbold. Det kom dog ikke på tv, da de jo redigerer og den slags. Så lige dét interview kom ikke med. Men det ændrer jo ikke ved, at jeg blev interviewet af ham.
Per Clausen, politiker fra Enhedslisten - i en af mine Youtube-videoer drillede jeg ham engang lidt og stillede ham et par flabede spørgsmål.

Set på tæt hold, uden at snakke med dem:

Dario Campeotto - har været til show med ham og har siddet lige ved siden af ham. Eller 2-3 meter fra ham.
Kronprins Frederik - har engang set ham spille tennis, da han var 17 år. Han bannede og svovlede i arrigskab, når han kiksede en bold. :hyper:
Hanne Boel - min chef har ekspederet hende i butikken og jeg stod næsten ved siden af.
Alfredo Tesio - tidligere korrespondent for DR i Rom. Han kom af og til i butikken for at reklamere for sine bøger.
Pavel Nedved - jeg har gået lige forbi Pavel Nedved på et fortorv engang.
Jørgen de Mylius - kom også af og til i butikken, hvor jeg arbejdede. Har dog ikke selv ekspederet ham.
Luciano Moggi (tidligere Juventus-direktør) - da jeg var i Torino engang, mødte jeg ham midt på gaden, hvor han kom gående med stor cigar i munden og solbriller. En rigtig mafioso-type. :hyper:
Peter Schmeichel - jeg har set ham spille flere gange på stadion. Men derudover så jeg engang, at han kom gående ved Kongens Nytorv iført regntøj og gummistøvler (der styrtregnede den dag).

--- Afslutning på citat ---

Jeg elsker de emner "du poster" og du holder gang her på debatten
Men her går du lidt for langt
Jeg kunne liste mange af de kendte som har været forbi huset eller mødt tilfældigt
men det vil også udstille  familien

Jeg har mødt mange personer som er ukendt af de fleste, men som er rigtigt interessante, nogen burde være kendt men ønsker det ikke,
en par hader rampelyset

at være ukendt/kendt er en balancegang
Ellers
Godt indlæg igen og igen......................

politisk ukorrekt:

--- Citat fra: Upsala efter Juli 09, 2017, 04:56:49 pm ---Jeg elsker de emner "du poster" og du holder gang her på debatten

Jo tak. :smile1:

Du har dog sikkert ikke set mine reptil- og Illuminati-tosserier endnu (hvis du er ny herinde). De plejer at skræmme folk væk. :hyper:

--- Citat fra: Upsala efter Juli 09, 2017, 04:56:49 pm ---Men her går du lidt for langt
Jeg kunne liste mange af de kendte som har været forbi huset eller mødt tilfældigt
men det vil også udstille  familien

Ja, det må vi jo respektere. Jeg mener heller ikke, at man skal skriver mere, end man har lyst til - og føler er forsvarligt overfor sig selv, sine venner, sin familie og de kendte selv.

Jeg har heller ikke skrevet ALT, jeg ved om de kendte. Fordi der er detaljer, jeg kender til, som jeg ikke vil afsløre herinde. F.eks. er jeg selv i familie med en semi-kendis (ikke superkendt, men har dog af og til været på tv, både DR og TV2), men ham har jeg belejligt nok undladt at nævne, for så risikerer jeg at afsløre både mig selv og famlien.

--- Citat fra: Upsala efter Juli 09, 2017, 04:56:49 pm ---Jeg har mødt mange personer som er ukendt af de fleste, men som er rigtigt interessante, nogen burde være kendt men ønsker det ikke,
en par hader rampelyset

at være ukendt/kendt er en balancegang
Ellers
Godt indlæg igen og igen......................

Tja, kendt er jo et relativt begreb. Nogle er verdensberømte, andre blot kendte herhjemme. Og nogle er kun kendte i deres egen by.

Og så er der dem, der ikke er superkendte, men alligevel er meget dygtige indenfor et bestemt felt. Det kan være en it-ekspert, en ingeniør, en hypnotisør eller hvad ved jeg. De er måske ikke rigtige kendisser, men alligevel på toppen indenfor DERES felt.

Med dansk målestok vil jeg sige, at typer som Kim Larsen, Dronning Margrehte, Michael Laudrup, Kronprins Frederik, Peter Schmeichel, Dirch Passer o.s.v. må regnes som toppen af de danske kendisser.

Kendisser - uden at være kendt af alle - kan være typer som f.eks. Ebbe Sand, Rasmus Seebach, Anne Linnet, Jens Okking eller Klaus Riskær.

Ret kendte, men alligevel ikke af alle, kunne være nogle, der er gode indenfor et snævert interessefelt som f.eks. en cykelrytter, en gymnast, en atletikudøver, en popsanger, en tv-vært o.s.v. Nogle, der er kendte af ret mange, men dog ikke af folk, der ikke lige har interesse indenfor det pågældende felt. Det kunne være Sara Slot Petersen, Jakob Fuglsang, Kim Bodnia, Anne Dorthe Michelsen o.s.v.

Og så er der semikendisserne som f.eks. reality stjerner som Gustav, Linse o.s.v. Folk, der egentlig ikke kan noget vildt, men bare er blevet kendte eller semikendte på at klovne på tv. Med al det reality tv, folk ser nu om stunder, er f.eks. Gustav og Linse samt Amelie dog nok mere rigtige kendisser end semikendisser. Men så kan vi sige at folk fra f.eks. X-Factor er semikendisser.

nobody:
Jeg kan ikke lade være med det :) .

Men i maj 1957 kørte Frederik op og ned af Jonstrupvejen med mig i en barnevogn, du ved Frederik REX, mens min Mormor stod og lavede frikadeller til ham, det var ikke det værste, men Frederik "døbte" mig "Bulderbasse", hvilket navn jeg led under indtil han i 1967 mødte mig igen, dengang var jeg spejder, også sagde han (Kongen/Frederik), nu er du blevet stor, så nu skal du igen hede Poul, det var hos bageren i Ølstykke stationsby, Frederik og alle hans piger var på ferie i Skenkelsø i et sommerhus, og det er ikke engang lyv.

Sebastian, I ved ham sangeren, han boede oppe ved Helsinge i Nordsjælland, han var også meget flink, men meget bange for andre mennesker, så ham har jeg også mødt flere gange.

Også var der de idioter med sangen "BUM-BUM" Osv, de havde en plymudt , en stor bil, men elektrisk gear, den kørte Kim og jeg meget rundt i, så dem kendte jeg også, (Mable hed de vist).

Og i 1972 skrev Mogens Glistrup min selvangivelse og der tjente/sparede jeg så lige Ca. 2.600-Kr i skat, så ham kendte jeg også, det var nede i vores gildesal nede i kælderen på Snekkevej 69 i Jyllinge.

Og I tror ikke en skid på det, men Jer om det.

Poul Jørgensen

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version