Forfatter Emne: Politisk flertal vil regulere ulvebestanden  (Læst 996 gange)

Anklageren

• Gæst
Politisk flertal vil regulere ulvebestanden
« Dato: Juli 08, 2017, 10:22:16 pm »
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-08-politisk-flertal-vil-ulvebestand-til-livs-ulovligt-siger-forsker

Det er underligt at leve i et land med på 2.800 isbjørne (alene i Vestgrønland) med en kampvægt på 500 kg - og være vidne til, at danskerne er bange for at færdes i Jylland med nogen få ulve.

Selvom isbjørne er meget farligere, så dræber de heller ingen mennesker her. Vi går da ikke bevæbnede rundt selvom det er fuldt lovligt - eller tænker på isbjørne, når vi færdes i naturen.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: Politisk flertal vil regulere ulvebestanden
« Svar #1 Dato: Juli 08, 2017, 10:33:37 pm »
Det er sjovt hvordan forrædertinget mener at dette er et problem. Tænk hvis de gjorde lige så meget ud af de ca 500000 korandyrkere der er i Danmark som er er langt større problem en de få ulve. Det er heller ikke fordi der er ulve at der bliver sat koranklodser op i Danmark
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.4%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 08, 2017, 10:40:19 pm »
Selvom isbjørne er meget farligere, så dræber de heller ingen mennesker her. Vi går da ikke bevæbnede rundt selvom det er fuldt lovligt - eller tænker på isbjørne, når vi færdes i naturen.

De fleste i Grønland ved at isbjørne skyr mennesker. Men GYSEkulturen er meget veludviklet i DK.

Nej, grunden til at ville regulere ulvebestanden i DK er ikke p gr a farer for mennesker, men fordi de vil værefor hårde ved anden fauna, hvis de bliver for mange.

Jeg så i tysk TV hvordan nogle ulve i Niedersachsen var blevet lidt nærgående overfor mennesker. Antageligt fordi nogen havde gået og fodret dem, havde de mistet noget af deres naturlige skyhed. Det løste man nemt - med gummikugler. Ja, man lærte ulvene, at hvis de kom for tæt på mennesker, ville det gøre naller.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2017, 08:04:07 am »

De fleste i Grønland ved at isbjørne skyr mennesker. Men GYSEkulturen er meget veludviklet i DK.

Nej, grunden til at ville regulere ulvebestanden i DK er ikke p gr a farer for mennesker, men fordi de vil værefor hårde ved anden fauna, hvis de bliver for mange.

Jeg så i Tysk TV nogle ulve i Niedersachsen var blevet lidt nærgående overfor mennesker. Antageligt fordi nogen havde gået og fodret dem, havde de mistet noget af deres naturlige skyhed. Det løste man nemt - med gummikugler. Ja, man lærte ulvene, at hvis de kom for tæt på mennesker, ville det gøre naller.

Hvis man ændrer lidt på teksten kunne man vist også få løst problemet med en anden slags  "Ulve" der også plager landet her ... :ahappy:   :whistle: :tatice_06:
« Senest Redigeret: Juli 09, 2017, 08:42:41 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2017, 08:13:55 am »

ysk TV hvord
Jeg så i tan nogle ulve i Niedersachsen var blevet lidt nærgående overfor mennesker. Antageligt fordi nogen havde gået og fodret dem, havde de mistet noget af deres naturlige skyhed. Det løste man nemt - med gummikugler. Ja, man lærte ulvene, at hvis de kom for tæt på mennesker, ville det gøre naller.

Hvis man ændrer lidt på teksten kunne man vist også få løst problemet med nogle andre "Ulve" der også plager landet her ... :ahappy:   :whistle: :tatice_06:

Sjakaler høre absolut ikke til her, ulven har derimod altid været her, med et kort fravær.

Anklageren

• Gæst
Selfølgelig er det ikke kæledyr
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2017, 09:04:00 am »

Det er kritisabelt at fodre ulve, og i orden at skyde dem, his de mister den naturlige skyhed over for mennesker.

Derimod ville jeg bekymre mig mere for menneskers indblanding i naturen.

Bestanden af krondyr bliver reguleret gennem jagt, hvor man skyder de stærkeste.  Mennesket hører ganske vist også til kronhjortens naturlige fjender, men det naturlige forsvandt sammen med skydevåbnene. Jeg tror generelt ikke på, at mennesker er kloge nok til regulere naturen på en hensigtsmæssig måde.

Som eksempel på hordan naturen fungerer kan man nævne Myxomatose - også kaldet kaninpest.

Bakteriologen Dr. Paul Armand Delille udsatte to inficerede kaniner for at komme sin egen bestand af kaniner til livs i juni 1952. I løbet af 4 måneder havde virussen spredt sig 50 km, og i 1954 var 90% af de vilde kaniner i Frankrig døde.

Siden har vi haft virussen i Europe, og nu kommer pointen. Virussen var en katastrofe for den vilde kanin i hele Europa, med undtagelse af Spanien, hvor man havde en naturlig bestand af store rovfugle. De tog de syge kaniner, så sygdommen ikke havde det samme katastrofale forløb.

Rovdyr er ikke grusomme eller en belastning for andre arter, men nødvendige for en sund natur. Det gælder dog normalt kun for atter, som har udviklet sig sammen i tidens løb - og det har rådyr og ulve.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 10, 2017, 05:37:21 pm »
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-08-politisk-flertal-vil-ulvebestand-til-livs-ulovligt-siger-forsker

Det er underligt at leve i et land med på 2.800 isbjørne (alene i Vestgrønland) med en kampvægt på 500 kg - og være vidne til, at danskerne er bange for at færdes i Jylland med nogen få ulve.

Jeg tror du har misforstået det lidt. Jeg tror ikke, der er særlig mange som egentlig er bange for ulvene og hvis der er så er det formentlig byboere hvis eneste kendskab til naturen er nærmeste park og ferier i udlandet. Det er sensationsmedierne og folk som f.eks. dig og Carlo, der prøver at få det til at handle om frygt.

Det største problem er at de angriber eksempelvis fåreflokke. De tager ikke bare et enkelt får, men dræber/skambider en hel flok ad gangen. Ulve har typisk et territorie på 120-1700 km2 og så store områder finder man ganske enkelt ikke i Danmark uden at det kommer til at karambolere med mennesker og deres landbrug.

Dansk natur (eller mangel på samme) er ganske enkelt ikke velegnet til ulve længere.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 10, 2017, 06:29:10 pm »
Ulvene høre ikke hjemme i Danmark og de bør fjernes fra Danmark hurtigst muligt.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Anklageren

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juli 10, 2017, 07:41:34 pm »
Det kan tænkes, at du har ret i, at det mest er byboere, der er bange for ulve - men kun 695.306 danskere bor på landet - og alle deltager i debatten - så din betragtning er urimelig på det punkt.

Desuden er det helt tåbeligt, at du kræver, jeg skal holde for, hvad Carlo eller andre skriver. Er der nogen, som du selv vil påtage dig pligten til at stå på mål for?

To gange har min far fået over 50 kaniner i græsningsbure bidt ihjel af løsgående hunde, så jeg forstår faren og følelserne.

En af de bedste og mest effektive måder at sikre husdyr som får, lam, geder og andre mindre husdyr er at få opført ulvesikre hegn med ekstra strømførende tråde nær jorden. Den metode har man gode erfaringer med i både Tyskland, Frankrig, Norge og Sverige.

Desuden bliver der udbetalt erstatning.

Jeg tror du har misforstået det lidt. Jeg tror ikke, der er særlig mange som egentlig er bange for ulvene og hvis der er så er det formentlig byboere hvis eneste kendskab til naturen er nærmeste park og ferier i udlandet. Det er sensationsmedierne og folk som f.eks. dig og Carlo, der prøver at få det til at handle om frygt.

Det største problem er at de angriber eksempelvis fåreflokke. De tager ikke bare et enkelt får, men dræber/skambider en hel flok ad gangen. Ulve har typisk et territorie på 120-1700 km2 og så store områder finder man ganske enkelt ikke i Danmark uden at det kommer til at karambolere med mennesker og deres landbrug.

Dansk natur (eller mangel på samme) er ganske enkelt ikke velegnet til ulve længere.
« Senest Redigeret: Juli 10, 2017, 07:53:31 pm af Anklageren »

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 10, 2017, 08:39:52 pm »
Det kan tænkes, at du har ret i, at det mest er byboere, der er bange for ulve - men kun 695.306 danskere bor på landet - og alle deltager i debatten - så din betragtning er urimelig på det punkt.

Desuden er det helt tåbeligt, at du kræver, jeg skal holde for, hvad Carlo eller andre skriver. Er der nogen, som du selv vil påtage dig pligten til at stå på mål for?

To gange har min far fået over 50 kaniner i græsningsbure bidt ihjel af løsgående hunde, så jeg forstår faren og følelserne.

En af de bedste og mest effektive måder at sikre husdyr som får, lam, geder og andre mindre husdyr er at få opført ulvesikre hegn med ekstra strømførende tråde nær jorden. Den metode har man gode erfaringer med i både Tyskland, Frankrig, Norge og Sverige.

Desuden bliver der udbetalt erstatning.

Nu er det ikke alle byboere som er bange for ulvene. Der er faktisk også ganske fornuftige byboere. Uanset hvad så er det vel bare et spørgsmål om oplysningsarbejde at fortælle folk at ulve altså (som regel) ikke er farlige for mennesker.

Jeg påstår heller ikke overhovedet at du skal holde for hvad Carlo skriver. Jeg skriver at både du og Carlo forsøger at få det til først og fremmest at handle om menneskets frygt for ulvene, hvor jeg mener at det ikke er det det primært handler om. Og ved de folk som rent faktisk er bange så bunder det ikke i nogen særlig rationel frygt.

Jeg er overbevist om at din far også var træt af at få sine mange kaniner bidt ihjel og at andre folk i området "frygtede" at deres kaniner, høns eller andet blev vidt ihjel af løse hunde. Det betyder ikke at den enkelte person er bekymret for sit eget liv og levned i forbindelse med de løse hunde.

Jeg hørte for øvrigt lige om et andet problem som menes at stamme pga ulve. Der har været nogle tilfælde, hvor kvægbesætninger (og også et sted med nogle heste) dramatisk har ændret adfærd og er blevet meget bange og nervøse, men hvor der ikke har manglet nogle dyr. Man mener tilsyneladende at det kan være pga at ulve har været i nærheden.

Anklageren

• Gæst
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2017, 09:14:11 pm »

Jeg påstår heller ikke overhovedet at du skal holde for hvad Carlo skriver. Jeg skriver at både du og Carlo forsøger at få det til først og fremmest at handle om menneskets frygt for ulvene, hvor jeg mener at det ikke er det det primært handler om. Og ved de folk som rent faktisk er bange så bunder det ikke i nogen særlig rationel frygt.

Jeg er overbevist om at din far også var træt af at få sine mange kaniner bidt ihjel og at andre folk i området "frygtede" at deres kaniner, høns eller andet blev vidt ihjel af løse hunde. Det betyder ikke at den enkelte person er bekymret for sit eget liv og levned i forbindelse med de løse hunde.

Jeg hørte for øvrigt lige om et andet problem som menes at stamme pga ulve. Der har været nogle tilfælde, hvor kvægbesætninger (og også et sted med nogle heste) dramatisk har ændret adfærd og er blevet meget bange og nervøse, men hvor der ikke har manglet nogle dyr. Man mener tilsyneladende at det kan være pga at ulve har været i nærheden.

Jeg synes ikke, det er rimeligt "at nævne andre", når man kritiserer hvad nogen skriver.

Med hensyn til Carlo, så er han enig med dig - og ikke med mig - om det her - og kan har givet dig en "like" for din kommentar herover, hvor du skriver, at der ikke er plads til ulvene i den danske natur.

Anti-rød har også skrevet om ulve: "Mon ikke det ændrer sig, når det første barn bliver ædt levende."

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=1467.msg13877#msg13877

Det er et eksempel - og det forholder jeg mig simpelthen til.

Jeg kan godt forstå følelserne og derfor nævnte jeg min far og kaninerne. Det er naturligt at ville forsvare sine dyr, men der er også andre interesser.

Jeg kan ikke snuppe dem, der er alt for fanatiske, og dem har jeg mødt nogen stykker af - men ser vi bort fra dem, så kræver danskerne i almindelighed jo af andre lande, at de ikke skal udrydde dyrene. Næsehorn, geparder osv. ...

« Senest Redigeret: Juli 10, 2017, 10:44:35 pm af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.4%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 11, 2017, 06:37:30 am »
Med hensyn til Carlo, så er han enig med dig - og ikke med mig - om det her - og kan har givet dig en "like" for din kommentar herover, hvor du skriver, at der ikke er plads til ulvene i den danske natur.

Jeg likede indlægget fordi det var gode argumenter. Ikke fordi jeg nødvendigvis er enig i konklusionen.

Citér
................................................ så kræver danskerne i almindelighed jo af andre lande, at de ikke skal udrydde dyrene. Næsehorn, geparder osv. ...

Ja, hykleriet når himmelen.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 11, 2017, 07:50:15 am »
Det er jo ikke små-penge ulvene koster dig/os, og det er ikke kun svage og syge dyr ulvene slår ihjel, man skal også tænke på dem som får deres dyr dræbt af ulvene, mange har dyr som deres hobby og de dyr kan ikke erstattes økonomisk, det næste bliver ved at man ikke må slå rotter ihjel.

http://www.bt.dk/danmark/tal-afsloerer-saa-mange-danske-dyr-blev-draebt-af-ulve

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Anklageren

• Gæst
Er Danmark det eneste land, som ulven skal udryddes i?
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2017, 08:01:40 am »
Selv i Grønland holder man får.

Jeg kan forstå, at der er en del, som ingen problemer ser i, at stadig flere dyrearter bliver udryddet på kloden.

Wiki: De sidste tasmanske pungulve blev udryddet pga. landmænds regeringsstøttede udryddelseskampagner. I de sidste år var også samleres indhug i bestanden en væsentlig årsag til den endelige udryddelse. Den sidste vilde pungulv blev set i 1932, mens den sidste pungulv i fangenskab – Benjamin – døde i Hobart Zoo den 6. september 1936.

Den tasmanske pungulv fotograferet i en Zoo i Hobart i 1918.

« Senest Redigeret: Juli 11, 2017, 08:06:44 am af Anklageren »