Forfatter Emne: Er religiøse dummere end ateister?  (Læst 1040 gange)

Offline Torsten Bonfils (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Er religiøse dummere end ateister?
« Dato: Juli 07, 2017, 05:40:54 pm »
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/ateister-har-h%C3%B8jere-intelligens-end-troende

Anklagerens yndlingsforsker Helmuth Nyborg har studeret statistisk materiale om 7000 unge amerikanere og er nået frem til den konklusion at ateister gennemsnitligt scorer 5,8 IQ-point højere end de troende. Han fremsætter selv følgende mulige forklaring:

Man bliver ikke dummere af at tro på Gud. Men noget tyder på, at der blandt mennesker med en lav intelligens er en øget tendens til at søge tilflugt i en religion som svar på livets svære spørgsmål.

Hvad mener debattørerne på Din-Debat? Er religion for de dumme, eller har den gode Helmuth Nyborg igen været uredelig i sin forskning?

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Country: dk
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
Sv: Er religiøse dummere end ateister?
« Svar #1 Dato: Juli 07, 2017, 06:57:01 pm »
Forklaringen der fremsættes synes da bestemt valid. Og man ser jo også at de områder i verden, hvor vi ved at indbyggernes gennemsnitlige intelligens ligger lavere, også er mere præget af religion.

Det ser vi eksempelvis i Afrika og Mellemøsten.

Kort sagt: Er man dum, har man brug for andre til at bestemme, hvordan man skal leve sit liv.
Vi kæmper for Europas Frihed og Kultur

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 07, 2017, 07:04:20 pm »
Kort sagt: Er man dum, har man brug for andre til at bestemme, hvordan man skal leve sit liv.

Hvem har du til at bestemme hvordan du skal leve dit liv?  :big_grin:

Me der driller. :smile:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 07, 2017, 07:10:36 pm »
Ens IQ er næsten umulig at måle, hvis man tager en Grønlænder og sætter ham af i Afrika, så vil han dø, tager man en Afrikaner og sætter ham af på Grønland, så vil han også dø, altså bør begge havde en IQ på "0", fordi de kan ikke engang holde sig selv i live.

Det hele drejer sig om omstændighederne for hvor man måler ens IQ, og i forhold til "hvad"/omstændighederne, der er folk i Danmark som i teorien ingen IQ har, men de ved alt og kan svare på alt, men vi anser dem som "tumper"/evnesvage.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen 

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 07, 2017, 07:11:36 pm »
Det virker da ihvertfald på mig, som om, at de der er religiøse har brug for noget at støtte sig op af.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 07, 2017, 07:12:20 pm »
"Kort sagt: Er man dum, har man brug for andre til at bestemme, hvordan man skal leve sit liv.".

Kort sagt, så er du dum, du hopper og springer jo efter en sindssyg mands drøm.

Poul Jørgensen

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 07, 2017, 07:25:51 pm »
Ens IQ er næsten umulig at måle, hvis man tager en Grønlænder og sætter ham af i Afrika, så vil han dø, tager man en Afrikaner og sætter ham af på Grønland, så vil han også dø, altså bør begge havde en IQ på "0", fordi de kan ikke engang holde sig selv i live.

Det hele drejer sig om omstændighederne for hvor man måler ens IQ, og i forhold til "hvad"/omstændighederne, der er folk i Danmark som i teorien ingen IQ har, men de ved alt og kan svare på alt, men vi anser dem som "tumper"/evnesvage.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Selvom mange anser dig som en landsbytosse, så har du nogle gange nogle livskloge betragtninger, Pollemand. Synes det er meget viist skrevet, du du skriver der.

IQ er meget fint, men det er bare ikke altid, at man kan bruge den til så meget. Det kommer, som du skriver, helt an på omstændighederne og ens livsbetingelser. Og der er også folk, der ikke har en høj IQ, som på visse områder er meget velfungerende eller ligefrem geniale. Ligesom der findes folk med høj IQ, der virker dumme. Fordi de kun er i stand til at iagttage alt ud fra en logisk og firkantet betragtning. :yes:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 07, 2017, 08:07:18 pm »
Forklaringen der fremsættes synes da bestemt valid. Og man ser jo også at de områder i verden, hvor vi ved at indbyggernes gennemsnitlige intelligens ligger lavere, også er mere præget af religion.

Det ser vi eksempelvis i Afrika og Mellemøsten.

Er enig i din konklusion.

MEN jeg forstår så bare ikke, at du så selv mener, at du har brug for en FÜHRER til at bestemme over DIG, hvis du selv er klog... :smile1:

Jeg selv har i hvert fald ikke brug for hverken en religiøs leder eller en Führer til at styre mig. Det finder jeg da skam selv ud af. :yes:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
« Svar #8 Dato: Juli 07, 2017, 08:12:04 pm »
Du ved ikke noget om, hvad jeg tror på, eller hvilke regler jeg lever efter.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 07, 2017, 08:20:34 pm »
Du ved ikke noget om, hvad jeg tror på, eller hvilke regler jeg lever efter.

Men så spørger jeg dig. Ønsker du en FÜHRER i Danmark?

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
« Svar #10 Dato: Juli 07, 2017, 08:25:21 pm »
Jeg ønsker et ansvarligt folketing og en ansvarlig regering, der i alle spørgsmål handler til danskernes bedste. Jeg ønsker at INGEN fremmede religioner skal sætte aftryk på det danske samfund overhovedet, og så ønsker jeg trygheden tilbage.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 07, 2017, 08:27:49 pm »
Jeg ønsker et ansvarligt folketing og en ansvarlig regering, der i alle spørgsmål handler til danskernes bedste. Jeg ønsker at INGEN fremmede religioner skal sætte aftryk på det danske samfund overhovedet, og så ønsker jeg trykheden tilbage.

Ja okay, det lyder jo sådan set ikke helt skævt...så når du har en storbannerfører som avatar, er det måske mere et udtryk for at du ønsker en mere håndfast politik på indvandrerområdet, lidt ligesom sådan en storbannerfører står for...uden at du nødvendigvis ønsker en diktatorisk fører.

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
« Svar #12 Dato: Juli 07, 2017, 08:36:18 pm »
så når du har en storbannerfører som avatar, er det måske mere et udtryk for at du ønsker en mere håndfast politik på indvandrerområdet, lidt ligesom sådan en storbannerfører står for...uden at du nødvendigvis ønsker en diktatorisk fører.

Du må nøjes med at tænke dig til mit svar.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 07, 2017, 08:46:11 pm »
   Sturmbannführer

Søg hjælp hos en læge, du er syg.

Poul Jørgensen

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
« Svar #14 Dato: Juli 07, 2017, 08:51:49 pm »
   Sturmbannführer

Søg hjælp hos en læge, du er syg.

Poul Jørgensen

Ja, jeg døjer faktisk med lidt høfeber for tiden. Tak for omtanken.