Forfatter Emne: Folk der troller på internettet har disse to uhyggelige karaktertræk  (Læst 699 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
Forskning: Folk der troller på internettet har disse to uhyggelige karaktertræk

https://www.mx.dk/viden/videnskab/story/18645352?utm_source=news.dk&utm_campaign=jubii&utm_medium=link

En ny undersøgelse har forsøgt at finde årsagen til, at trolls opfører sig sådan. Og det kan have rødder i en skræmmende psykologisk personlighed hos gerningsmændene.

Undersøgelsen, der er udgivet af Science Direct, udforskede personlighedstrækkene af ​​online-trollere, hvor de undersøgte deres niveauer af psykopati, sadisme og empati.

415 personer, hvoraf 36 pct. var mænd, 63 pct. var kvinder og 1 pct. var i kategorien Andre, deltog i undersøgelsen. Gennemsnitsalderen på deltagerne var på 23,37 år.

Resultaterne viste, at mænd var mere tilbøjelige til at trolle end kvinder, mens de også havde et højt niveau af psykopati og sadisme. Derudover havde trollene lavere empati.

Undersøgelsen fandt også ud af, at trollene strategisk kunne forudsige deres ofres følelsesmæssige lidelse, og derfor kan den typiske troller nemt manipulere andres følelser.

Citat slut

Man kan jo "sige sig selv" at det ikke er normale personer der troller, de har et kæmpe problem !

Offline Mak

• Fuld medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
jeg tror du harr meget retr5, synes da også selfv man ser mange useriøse her inde, der prøvber at trampe mig ned og gøre grin bare fordi jeg ikke ahr det lifgwe så godt som dem.

psykopater og sarsister, det er vel meget passende måde at besklrive dem på.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Generelt rammer det nok nogenlunde plet. Men det er en generalisering, for der er også stor forskel på trolls - og på hvordan man troller.

Nogle er jo bare godmodige drillepinde og spøgefugle, mens andre er mere ondsindede stalker-typer. Og der er også forskel på at trolle light sådan for morskabs skyld og så ikke lave andet end at trolle.

Hvis vi tager trollene herinde, er der jo også forskel. Nogle er trælse og ubehagelige. Mens andre mest er sjove og hyggelige. Andre er sådan lidt en mellemting, hvor de måske har svært ved at finde balancen mellem det trælse og det sjove trolleri.

Lidt trolleri mener jeg ikke skader og det kan tværtimod være et tegn på, at en person har humor. Og omvendt folk der slet ikke kan klare lidt trolleri, mener jeg måske mangler lidt humor.

Men det er klart, at når det er rent stalkeri og personforfølgelse, er det ikke sjovt mere - for den det går ud over.

Lad mig give tre eksempler på trolls:

Den godmodige drillepind: det kunne f.eks. være Tørresnorren, Debatsvinet eller Torsten Bonfils. De er seriøse, men samtidig har de en del humoristiske lette troll-indslag, hvor de tager pis på det hele. Jeg kan også godt selv have disse tendenser af og til, selvom jeg som udgangspunkt er seriøs.

Den mere insisterende hardcore troll, der dog mest er harmløs:, Han eller hun er som udgangspunkt egentlig mest ude på at lave sjov for at få sig et billigt grin, men nogle gange har svært ved at finde balancen og kan blive for meget: det kunne være Albert Johansen, som det meste af tiden er morsom, synes jeg. Men som nogle gange kører den for langt ud, når han bliver for lummer overfor andre brugere, der ikke bryder sig om denne lummerhed.

Den mere ubehagelige stalkertroll:
det er typen, som doxxer andre. Fortæller hvad de hedder, hvor de bor o.s.v. Som kommer med insinuationer om, at de ved en masse ting om én. Måske har de ikke onde hensigter. For måske tænder de bare på det kick, det giver dem at gøre folk lidt nervøse. Men det er jo alligevel en lidt asocial og foruroligende adfærd. Selvom personen bag ikke behøver være ond som sådan. Men ofte er sådanne typer nok ensomme. Og i virkeligheden søger de måske kontakt med andre? Der kan også være tale om skizofrene typer, der har forskellige personligheder og derfor har brug for at trolle fra forskellige profiler for at få afløb for deres forskellige karaktertræk. Uden at de behøver være dårlige mennesker som sådan. Der kan dog sikkert også være en lille del af dem, der vil blive karakteriseret som stærkt karakterafvigende.

De tre typer kan vel overlappe hinanden. Så samme person kan godt være alle tre typer. F.eks. både være en godmodig Albert Johansen-troll. Og være en stalker-troll.
« Senest Redigeret: Juli 06, 2017, 10:18:50 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
jeg tror du harr meget retr5, synes da også selfv man ser mange useriøse her inde, der prøvber at trampe mig ned og gøre grin bare fordi jeg ikke ahr det lifgwe så godt som dem.

psykopater og sarsister, det er vel meget passende måde at besklrive dem på.

Der er nogen der ser troll allevegne, men jeg tror du er ærlig, for du skriver ikke, for at genere nogen.
Og det er tydeligt - at du har fået det værre, hvad slåfejlene angår - det er ikke stavefejl !

Jeg gav dig et råd, du kunne få hjælp helt gratis ( Hans Berntsen ), mere kan jeg ikke tilbyde.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
politisk ukorrekt

Debatsvinet er da ikke nogen troll  :big_grin: han er da "sig selv" og kommer med nogle gode kommentarer !

Tørresnoren har, ligesom Debatsvinet humor - men er helt sikkert også bare "sig selv" !

Derimod ..hvad mener du om Landboen  :hyper: kan man ikke kalde sure opstød - og brok brok brok for trolleri ?

Det har da aldrig været debat !

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
politisk ukorrekt

Debatsvinet er da ikke nogen troll  :big_grin: han er da "sig selv" og kommer med nogle gode kommentarer !

Tørresnoren har, ligesom Debatsvinet humor - men er helt sikkert også bare "sig selv" !

Derimod ..hvad mener du om Landboen  :hyper: kan man ikke kalde sure opstød - og brok brok brok for trolleri ?

Jo, jeg mener også at de nævnte brugere er dem selv. Men jeg mener godt, at man kan trolle light, selvom man er sig selv. Det er f.eks. ved at tage gas på andre og drille dem lidt. Som både Tørresnorren, Torsten Bonfils og Debatsvinet af og til gør. Og jeg gør det også. :blum:

Nej, denne type er ikke ægte troll, men dog alligevel en light troll, fordi vedkommende elsker at drille og lave sjov og ballade.

Landboen opfatter jeg bare som sig selv. Jeg ved ikke, hvorfor hun er så standhaftig i det. Det må du vel spørge hende om? Det er sikkert bare hendes facon. :yes:
« Senest Redigeret: Juli 06, 2017, 10:25:33 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
politisk ukorrekt

Hold nu kæft!
Man er ikke en troll, blot fordi man mener noget andet end dig!
I'm a Troll

Offline LRT

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Jeg mener at troldfolk bor i de svenske skove og er meget gamle.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
Lunavecchia

Citér
Hold nu kæft!

Jeg kan godt se, at dig og Landboen taler samme "sprog"  :hyper: 

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil

Nej - det er simpelthen for dumt.

Det er også lidt mærkeligt, at opretter en tråd om noget, som du ikke selv ved, hvad er.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    3%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Sv: Folk der troller på internettet har disse to uhyggelige karaktertræk
« Svar #10 Dato: Juli 07, 2017, 10:15:27 am »
politisk ukorrekt

Hold nu kæft!

Hvorfor så vred? du er måske også landboen? ;))))

Jeg har i det hele taget på fornemmelsen af at forummet her består af lutter dobbeltprofiler eller endda trippleprofiles. :)))))))
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 07, 2017, 10:41:59 am »
Det er nok ikke helt galt ... Jeg har selv tænkt på det samme ... :ahappy:

Hvad med dig Hr. Desdicardo ?? Er det den eneste Profil du har her eller er du også en Troll ?? ...  :w00t:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 07, 2017, 10:43:26 am »
politisk ukorrekt

Hold nu kæft!

Hvorfor så vred? du er måske også landboen? ;))))

Jeg har i det hele taget på fornemmelsen af at forummet her består af lutter dobbeltprofiler eller endda trippleprofiles. :)))))))

Jeg synes, det lyder frygtelig besværligt.

Under alle omstændigheder, så må dobbeltprofiler være et tegn på manglende selvtillid.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 07, 2017, 12:18:26 pm »
Tja, dobbeltprofiler mangel på selvtillid?

Man kan sige, at de ofte er et udtryk for, at man ikke tør eller vil være sig selv fra blot én profil og derfor må man skabe en ny profil for hver af de sider, man ikke bryder sig om at stå ved.

Så har man mange skumle sider, man ikke tør stå ved, så er det klart, at man måske har brug for en 5-6 profiler for at få afløb for de mange skumle skjulte sider af én selv.

Det er derfor, man ofte ser folk med én seriøs pæn borgerlig profil, hvor de har alle de politisk korrekte meninger og den perfekte livsstil (villa, Volvo, vovse og wife). Og så har de så en eller to andre profiler til deres mindre pæne side. Hvor de måske er racister. Hvor de måske er homoseksuelle. Hvor de måske er misbrugere af en eller anden art.

Jeg forsøger nu at integrere hele min personlighed i denne her ene profil, selvom jeg ikke har lagt skjul på, at jeg bare for sjovt også har haft 2-3 andre profiler herinde. Ingen af dem har jeg dog benyttet de sidste par måneder. Men jeg hviler så meget i mig selv, at jeg ikke synes, at jeg har behov for andre profiler til mine skjulte sider. Mine tossede sider kommer jo også frem i DENNE profil. Havde jeg nu været nervøs for, hvad I andre mente om mig, kunne jeg jo have lavet én seriøs profil, hvor jeg havde alle de korrekte meninger - og så én konspirationstosseprofil. Så havde I troet, at jeg var to forskellige mennesker. Men den adfærd mener jeg er lidt fordækt. Og jeg vil hellere være mig selv, også selvom jeg så også skal vise mine skøre sider af mig selv...

Vi kender det også fra datingsites, hvor mange har to profiler. En pæn borgerlig profil og én lumsk sexfikseret profil. Fra den borgerlige pæne profil viser de ansigt og fremstår som seriøse og dannede. Og de søger den eneste ene. Mens fra den sexfikserede skumle profil, har de kun sexbilleder (uden ansigt) og de sender det ene frække tilbud ud til folk efter det andet. :hyper:
« Senest Redigeret: Juli 07, 2017, 12:21:19 pm af politisk ukorrekt »

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juli 07, 2017, 10:34:08 pm »
Åbner skam da ikke dine links. Kender jeg dig ret, er der vel virus i...