Forfatter Emne: Fake News mediet CNN bliver afsløret hvor uneutrale de er i denne video  (Læst 646 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Det er rigtigt Phil
« Svar #30 Dato: Juli 05, 2017, 12:30:35 am »
Vi havde det oppe at vende sidste gang.

Det kan også være et konservativt diktatur (ud over et kommunistisk diktatur).

For at det kan kaldes nazistisk, skal man også have andre nazistiske træk - som racesynet - og det er også opfyldt i dette tilfælde.

"Racesyn" kan være mange ting, så det er ikke nok. Der skal vel også være det racemæssige "værdisyn" med i det ? - at nogle racer skulle være mere værd end andre.

Det synes jeg også, der er her.

Der er ikke videnskabelig belæg for at fastslå, at nogen racer har en lav IQ.

Det svarer ret nøje til nazisternes racesyn - om at hævde deres egen overlegenhed.

Der er nogen få forskere, som påstår, at flere racer har en lav-IQ - men deres resultater er ikke peer reviewed - og det betyder, at resultaterne ikke er efterprøvede af uvildige forskere.

Tværtimod er de dybt kritiserede af en næsten enig forskerverden.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil

Jeg siger ikke at de er dumme. Men det er videnskabeligt fakta at mange steder i Afrika og Somalia har en iq på under 70

Hva ba ??????????????
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Molenbeek

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Juli 05, 2017, 12:35:52 am »
Vi havde det oppe at vende sidste gang.

Det kan også være et konservativt diktatur (ud over et kommunistisk diktatur).

For at det kan kaldes nazistisk, skal man også have andre nazistiske træk - som racesynet - og det er også opfyldt i dette tilfælde.

"Racesyn" kan være mange ting, så det er ikke nok. Der skal vel også være det racemæssige "værdisyn" med i det ? - at nogle racer skulle være mere værd end andre.

Det svarer ret nøje til nazisternes racesyn - om at hævde deres egen overlegenhed.

Der er nogen få forskere, som påstår, at flere racer har en lav-IQ - men deres resultater er ikke peer reviewed - og det betyder, at resultaterne ikke er efterprøvede af uvildige forskere.

http://politiken.dk/viden/art5018153/Helmuth-Nyborg-Religi%C3%B8se-folk-er-dummest

:hyper:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Juli 05, 2017, 12:49:39 am »

Jeg syntes godt vi kan se at nogle racer kommer ud med en højere gennemsnits IQ end andre, - men spørgsmålet er om det er en racemæssig, altså gen-mæssig faktor, eller betinget af andre faktorer end de race/genmæssige, det ved vi ikke for der har aldrig været forsket i det, og det syntes jeg i allerhøjeste grad vi burde.

Næste spørgsmål bliver så det etiske i, om mennesket skal forbedre og udvikle sig selv ad genetisk vej, mulighederne er uendelige, IQ som en professor til alle, lugtesans som en hund, varmesyn som en vampyrflagermus, o.s.v. mulighederne er uendelige, kropsbygning som en gorilla til Buff dude, frit valg på alle de genetiske hylder, - hvordan ville du have det med det ?

« Senest Redigeret: Juli 05, 2017, 01:02:11 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Molenbeek

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Juli 05, 2017, 12:52:44 am »

Jeg syntes godt vi kan se at nogle racer kommer ud med en højere gennemsnits IQ end andre, - men spørgsmålet er om det er en racemæssig, altså gen-mæssig faktor, eller betinget af andre faktorer end de race/genmæssige, det ved vi ikke for der har aldrig været forsket i det, og det syntes jeg i allerhøjeste grad vi burde.

Næste spørgsmål bliver så det etiske i, om mennesket skal forbedre og udvikle sig selv ad genetisk vej, mulighederne er uendelige, IQ som en professor til alle, lugtesans som en hund, varmesyn som en som en vampyrflagermus, o.s.v. mulighederne er uendelige, frit valg på alle hylder, - hvordan ville du have det med det ?

http://www.bt.dk/nyheder/asiater-er-de-klogeste

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Juli 05, 2017, 01:06:51 am »

Næste spørgsmål bliver så det etiske i, om mennesket skal forbedre og udvikle sig selv ad genetisk vej, mulighederne er uendelige, IQ som en professor til alle, lugtesans som en hund, varmesyn som en vampyrflagermus, o.s.v. mulighederne er uendelige, kropsbygning som en gorilla til Buff dude, frit valg på alle hylder, - hvordan ville du have det med det ?

Ja - vi har alle en klar fornemmelse af, at alle mennesker ikke er lige kloge.

Der er dog ingen gode metoder til at måle intelligens, som man heller ikke kan blive enige om at definere.

De allerfleste intelligensforskere er enige om, at der findes en G-faktor, som bestemmer intelligensen - men de kan ikke måle G-faktoren.

Hvad er intelligens mere præcist - sagt med dine egne ord?

« Senest Redigeret: Juli 05, 2017, 01:08:40 am af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Juli 05, 2017, 01:15:29 am »
Jeg syntes godt vi kan se at nogle racer kommer ud med en højere gennemsnits IQ end andre, - men spørgsmålet er om det er en racemæssig, altså gen-mæssig faktor, eller betinget af andre faktorer end de race/genmæssige, ............................

Phil, hvis man satte dig ned i en somalisk landsby, ville du ikke overleve en dag. Du ville f eks ikke ane hvordan du skalle bære dig ad med at skaffe vand. Somalierne har dog overlevet der i årtusinder. Hvem er så mest intelligent, i lige præcis den sammenhæng?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Juli 05, 2017, 01:25:58 am »

Næste spørgsmål bliver så det etiske i, om mennesket skal forbedre og udvikle sig selv ad genetisk vej, mulighederne er uendelige, IQ som en professor til alle, lugtesans som en hund, varmesyn som en vampyrflagermus, o.s.v. mulighederne er uendelige, kropsbygning som en gorilla til Buff dude, frit valg på alle hylder, - hvordan ville du have det med det ?

Ja - vi har alle en klar fornemmelse af, at alle mennesker ikke er lige kloge.

Der er dog ingen gode metoder til at måle intelligens, som man heller ikke kan blive enige om at definere.

De allerfleste intelligensforskere er enige om, at der findes en G-faktor, som bestemmer intelligensen - men de kan ikke måle G-faktoren.

Hvad er intelligens mere præcist - sagt med dine egne ord?

Det er nok et definitionsspørgsmål, men logisk sans, sund fornuft, omtanke og den slags kommer nok ind i billedet for mig i højere grad end paratviden og den slags.

Jeg kan godt se nogle mennesker opfører sig mere intelligent end andre, og jeg kan også godt se asiaterne generelt set er ret intelligente.

Men jeg er glad for jeg ikke er ham der skal finde ud af hvordan man måler det.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Juli 05, 2017, 01:45:43 am »
Jeg syntes godt vi kan se at nogle racer kommer ud med en højere gennemsnits IQ end andre, - men spørgsmålet er om det er en racemæssig, altså gen-mæssig faktor, eller betinget af andre faktorer end de race/genmæssige, ............................

Phil, hvis man satte dig ned i en somalisk landsby, ville du ikke overleve en dag. Du ville f eks ikke ane hvordan du skalle bære dig ad med at skaffe vand. Somalierne har dog overlevet der i årtusinder. Hvem er så mest intelligent, i lige præcis den sammenhæng?

Selvfølgelig ville jeg overleve, jeg ville nemlig være i stand til at lære af de andre i landsbyen hvordan jeg skaffede vand, lige som somalierne har lært det af hinanden. Intelligens i dette tilfælde drejer sig nemlig ikke om man kan skaffe vand i totalt ukendte omgivelser men om man er i stand til at tage ved lære og derved skaffe vand.

Det var da sådan jeg overlevede bl.a. her, - så havde det nok også gået i Somalia.

Black Lahu landsby i den gyldne trekant.
« Senest Redigeret: Juli 05, 2017, 02:00:30 am af Phil »

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    6%
    • Vis profil
Sv: Pressen skal sgu da ikke være neutral
« Svar #39 Dato: Juli 05, 2017, 05:35:32 am »
Dansknationalist vil her bestemme, at aviser skal være "neutrale", og det er ikke første gang Dansknationalist forsøger på at indføre censur og knægte ytringsfriheden ved at gøre pressen "neutral".

Det er en meget underlig forestilling, at pressen skal være neutral, for det er bare udansk, som noget kan være - og udemokratisk kan man tilføje.

Trump må man åbenbart ikke være modstander af -  selvom man ellers er vant til, at statslederen har modstandere i demokratier. Det er jo dét - som demokrati betyder.

Citat fra Gyldendals leksikon: Men først efter indførelsen af ytringsfriheden i 1848, da den politiske debat blev givet fri, voksede en flerstrenget partipresse frem. En lang række aviser over hele landet blev oprettet som organer for partiet Venstre. De allerede eksisterende aviser erklærede sig oftest for partiet Højre (fra 1915 Det Konservative Folkeparti). Fra 1872 voksede også en socialdemokratisk presse frem. I 1905 betød splittelsen af Venstre, at også Det Radikale Venstre blev samlingspunkt for en række aviser. Hvert af disse fire partier søgte at oprette aviser i alle byer af en blot nogenlunde størrelse — det såkaldte firebladssystem.

Citat slut

Ja, medier behøver naturligvis ikke være neutrale. Men de bør være ærlige omkring, hvorledes de vinkler og hvor deres sympati ligger. Derudover er der ingen, som skal tvinges til at betale til medierne og eksempelvis deres politiske propaganda.
Dette er to af grundene til at jeg ikke betaler licens.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Juli 05, 2017, 07:30:47 am »

Jeg troede de overlevede på Pirateri ?? ...  :w00t:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Juli 05, 2017, 07:43:51 am »

Anklager, hvordan er Grønlændernes IQ ?? ja jeg mener de er dygtige fangere og kunstnere men så snart de ser en spritflaske går deres liv fuldstændigt i opløsning (I sprit) har det mon noget med Intelligens at gøre ?? Jeg synes ikke man ser det noget andet sted at sprutten har en sådan indvirkning, måske lige hos de nordamerikanske Indianere ...  :huh:
« Senest Redigeret: Juli 05, 2017, 09:45:22 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Juli 05, 2017, 12:28:41 pm »

Anklager, hvordan er Grønlændernes IQ ?? ja jeg mener de er dygtige fangere og kunstnere men så snart de ser en spritflaske går deres liv fuldstændigt i opløsning (I sprit) har det mon noget med Intelligens at gøre ?? Jeg synes ikke man ser det noget andet sted at sprutten har en sådan indvirkning, måske lige hos de nordamerikanske Indianere ...  :huh:

Det kan jeg ikke svare på. Der er intelligente grønlændere - og der er dumme grønlændere.

Jeg ved heller ikke, om grønlændernes liv går mere i opløsning end andres, når de drikker. I Danmark kan det let se sådan ud, men det skyldes måske, at en del grønlændere flytter til Danmark, når deres liv går i opløsning her på grund af druk.

Det gør de, fordi kontanthjælpen er meget højere, og sprut og cigaretter er meget billigere i Danmark.

Grønlænderne heroppe drikker mindre end danskerne, hvis man måler det i alkoholforbrug pr. indbygger. Der skyldes måske, at alkohol er meget dyrt - men det kan godt tænkes, at det har været sådan hele tiden. Nu er de danske håndværkere rejst hjem og erstattet af grønlandske håndværkere - og de danske håndværkere, der tog herop, drak altså ret meget og holdt fest med de grønlandske piger. Set ud fra deres synspunkt var grønlænderne vilde med alkohol - men de havde penge i modsætning til grønlænderne - så de der havde lyst til at drikke, sværmede om dem som fluer om en skål sukker.

I dag er der lønmæssig ligestilling mellem grønlændere og danskere, men før i tiden var forskellen stor.

Da kontanthjælpen er meget mindre, og øl/cigaretter meget dyrere - så har det selvfølgelig også større konsekvenser at være alkoholiker i Grønland. Desuden skjuler grønlænderne det ikke, hvis de drikker, så druk er mere synligt af de to årsager.

På en skole og på kontorer er der 0-tolerance overfor druk, så der ser det helt anderledes ud.

Grønlands største problem er, at her ikke er nogen industri udover fiske/reje industrien. Derfor er der alt for få arbejdspladser i den private sektor, og det er ikke ved at ændre sig - bortset fra at turistindustrien er i vækst.

Der er ikke nogen arbejdsløshedsforsikring i Grønland. Når kontanthjælpen og folkepensionen er lavere, så er de fattige mere fattige - og fattigdom er synligt - alkohol eller ikke alkohol.

Vi har lavet skolebespisning mens jeg har været her, så børn ikke sulter - og det skal tages bogstavelig.

I bygderne og i Østgrønland er livet anderledes, men en lille del af befolkningen bor der.

« Senest Redigeret: Juli 05, 2017, 12:39:02 pm af Anklageren »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Juli 05, 2017, 12:48:19 pm »

Det kan jeg ikke svare på. Der er intelligente grønlændere - og der er dumme grønlændere.

Jeg ved heller ikke, om grønlændernes liv går mere i opløsning end andres, når de drikker. I Danmark kan det let se sådan ud, men det skyldes måske, at en del grønlændere flytter til Danmark, når deres liv går i opløsning her på grund af druk.

Naturfolk kan generelt ikke tåle alkohol.

Det gælder ikke kun grønlænderne, men alle naturfolk. Vi har set det med grønlænderne, vi har set det med indianerne, vi har set det med aboriginerne og med andre naturfolk. Alle naturfolk går tilsyneladende til grunde i druk når de kommer i forbindelse med alkohol.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Grønlændere drikker mindre end danskere i Grønland
« Svar #44 Dato: Juli 05, 2017, 12:58:28 pm »

Naturfolk kan generelt ikke tåle alkohol.

Det gælder ikke kun grønlænderne, men alle naturfolk. Vi har set det med grønlænderne, vi har set det med indianerne, vi har set det med aboriginerne og med andre naturfolk. Alle naturfolk går tilsyneladende til grunde i druk når de kommer i forbindelse med alkohol.

Jeg vil gerne gentage, at grønlænderne drikker mindre end danskerne.

Der er interessante forskelle i levertallene hos 672 grønlændere og danskere. Det viser nye forskningsresulater fra Nuuk, Tasiilaq, Aalborg og Århus.

http://sermitsiaq.ag/groenlaendere-drikker-mindre-danskere-i-groenland

Jeg snakker også med lægerne her privat (hvis du ikke kan lide lægernes målinger og statistik).

Det betyder ikke, at problemerne med alkohol er små, men lægerne møder altså også problemer i Danmark.

« Senest Redigeret: Juli 05, 2017, 01:05:19 pm af Anklageren »