Forfatter Emne: Det er kun rimeligt  (Læst 1079 gange)

Mera

• Gæst
Det er kun rimeligt
« Dato: December 18, 2014, 09:49:09 am »
Efter min mening at Tyskland indfører vejskat, der har i mange mange år været et urimeligt højt skat på vores broer synes de, og nu kommer vi at betale prisen for vores grådighed.
Bare min mening
mera

Joakim

• Gæst
Det er vel rimelig nok
« Svar #1 Dato: December 18, 2014, 10:06:24 am »
Danmark burde gøre det samme, så alle de udenlandske bilister betaler for deres slid på danske veje.
Tag du en tur på Køgebugt/sydmotorvejen, så skal du se udenlandske biler/lastvogne, specielt de skide hollændere er farlige, de dingler jo rundt i begge vejbaner.

Og svenskere på sprittur. Det er utrolig det kan svare sig.

E45 kan også lune lidt i statskassen, da de bruger Jylland som transit.

Og 75 kr for vignet vælter sikkert ikke feriebudgettet.

Vintersne

• Gæst
Sv: Det er kun rimeligt
« Svar #2 Dato: December 18, 2014, 11:04:08 am »
Jeg forstår ikke, hvorfor Tyskland ikke blive trukket i EU-Retten, på grund af denne vejskat?

Det er jo unfair konkurrence i forhold til erhvervslivets kørselsomkostninger for andre EU-lande!

Men hvis den er ok - ja så kan vi da meget vel også lave en vejskat, som kun rammer alle udenlandske køretøjer!

Tyskerne bliver jo ikke ramt af den, da de kan række det fra i skat - er det vist!

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Det er kun rimeligt
« Svar #3 Dato: December 24, 2014, 10:09:56 am »
Jeg forstår ikke, hvorfor Tyskland ikke blive trukket i EU-Retten, på grund af denne vejskat?

Det er jo unfair konkurrence i forhold til erhvervslivets kørselsomkostninger for andre EU-lande!

Men hvis den er ok - ja så kan vi da meget vel også lave en vejskat, som kun rammer alle udenlandske køretøjer!

Tyskerne bliver jo ikke ramt af den, da de kan række det fra i skat - er det vist!

Den "vejskat" har de haft i det meste af Sydeuropa i mange år.
Hvis du ikke vil betale, kan du bare benytte den "gamle" landevej, den er gratis, men til gengæld fuld af huller og dobbelt så lang.
I Polen kørte jeg på en bred firesporet motorvej med midterrabat, autoværn og det hele.
Et sted var der et blødt højresving som du uden risiko kunne klare med 120 km/t, alligevel stod der et skilt lige før svinget med 30 km/t, og - naturligvis lige bag skiltet et kamera.
Da jeg betalte bøden på kontoret i Stettin, og sagde til dem at jeg syntes det var lumsk og en ren fælde med det skilt og det kamera på den vej, kiggede han bare på mig og sagde "hvordan havde du ellers forestillet dig vi skulle financiere vores nye veje".
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.