Forfatter Emne: Fermi Paradokset  (Læst 853 gange)

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Fermi Paradokset
« Svar #15 Dato: Juli 03, 2017, 12:26:38 am »
Ingen ved hvad jeg rigtig hedder

Jo. :smile:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Juli 03, 2017, 12:36:06 am »

Har du da "hakket" ham, siden du antyder, at du ved det? :blum:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juli 03, 2017, 12:43:07 am »

Jeg skriver ikke at jeg ved hvad han hedder, hans mor og far må da vide hvad han hedder.  :big_grin:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Upsala

• Gæst
« Svar #18 Dato: Juli 03, 2017, 12:50:05 am »

Jojo-og indtil videre går vi som om det handler om debatten.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Juli 03, 2017, 12:54:48 am »

Jeg skriver ikke at jeg ved hvad han hedder, hans mor og far må da vide hvad han hedder.  :big_grin:

Ikke nødvendigvis....

1. Måske lever de ikke længere
2. Han kan have taget navneforandring
3. Han kan være alien og derfor ikke være af jordisk oprindelse
4. Selvom hans mor og far kender til hans navn, ved de måske ikke, at han har en bibeskæftigelse som trollmand. :hyper:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Civilisation er overvurderet
« Svar #20 Dato: Juli 03, 2017, 12:23:39 pm »
Det gik allerede galt, da man begyndte at dyrke jorden.

Problemet kan koges ned til, at der blev for mange mennesker på planeten. Når man kun har en planet af den bestemt størrelse - kan man sige sig selv - at bestanden af mennesker ikke kan vokse i det uendelige.

Det kan ikke undgå at gå galt på et tidspunkt.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juli 03, 2017, 12:41:04 pm »
"Like"-knappen er væk, men det et super indlæg.

Du har ret. Min fejl. Havde glemt at sætte like systemet til de nye boards. Er nu rettet. så "like" bare løs!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Mennesket blev aldrig begavet med evnen til at spå
« Svar #22 Dato: Juli 03, 2017, 01:24:35 pm »
I dag er det blevet normalt at tale om, hvornår jordens befolkning stabiliseres.

Det er ellers ikke det normale i naturen, at en bestand vokser uhæmmet på den måde for at stabiliseres (uden en forudgående kollaps af bestanden) - så det er en optimistisk prognose.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.4%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Mennesket blev aldrig begavet med evnen til at spå
« Svar #23 Dato: Juli 03, 2017, 01:34:51 pm »
I dag er det blevet normalt at tale om, hvornår jordens befolkning stabiliseres.

Jada, men i de prognoser jeg har set, vil stabiliseringen være på et alt for højt niveau til at være bæredygtigt. Klimaforandringer vil have gjort has på menneskeheden længe inden stabiliseringen.

Citér
Det er ellers ikke det normale i naturen, at en bestand vokser uhæmmet på den måde for at stabiliseres (uden en forudgående kollaps af bestanden) - så det er en optimistisk prognose.

Mennesket er enestående, fordi det selv griber ind i jordens stofskifte. Det gør andre arter ikke.

For menneskets vedkommende startede det med brug af ild og sådan noget.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Juli 03, 2017, 01:59:12 pm »

Hej,

Fermis Paradokset er en interessant debat som indeholder en masse forudsætninger som kan anfægtes. Enhver der har set Star Trek vil starte med at postulere at exo-civilizationer kunne have grunde til ikke at ønske at kontakte os.

Der har før været folk som har forsøgt at benytte Fermis som argument for at undlade teknologisk udvikling. Alle forudsætninger for paradokset er dog behæftet med en betydelig usikkerhed - eksempelvis kunne man forestille sig at exo-civilizationer ikke benytter elektromagnetisk-kommunikation og det er derfor vi ikke opfanger spor af den. Hele ideen med at det er et paradoks er; Vi kan først vide om det passer hvis det bekræftes at det ikke passer, og der opnås sikkerhed for en advanceret exo-civilization.

I virkeligheden findes det bedste argument for at ignorere Fermis og fortsætte udviklingen med hensigt om at kolonisere og opsøge andre stjerne-systemer lige her på jorden. Dino'erne var uheldige da Jorden mødte en stor flyvende sten i høj fart - hvor længe kan vi selv forvente at have samme held? 500 år? 15000? 20 millioner? Ved at have et "andet hjem" eller "tredie hjem" vil menneskehedens overlevelse kunne sikres i tilfælde af et "kosmisk uheld".

Så måske er den bedste brug af Fermis Paradokset i vores hverdag. En påmindelse om at støtte genbrug, spare for strømmen, og undgå madspild. Ved at skåne miljøet kan du forbedre chancen for at vi får "seje rumvæsen dimser".

Med venlig hilsen
Ieet

Hallo man, - Fermi Paradokset tager ikke stilling til om der findes andre intilligente civilisationer eller ej, heller ikke om de er reptiliens og kan shapeshifte eller ej, og heller ikke om vi bare kommunikerer på forskellig vis, eller om der findes andre dimensioner eller ej.
Fermis paradox siger heller ikke noget om vi skal fortsætte udviklingen eller ej, - der er tydeligvis noget du har misforstået.

Fermi paradokset påpeger alene paradokset i at universet burde myldre med liv, - men hvor er de ?

Så hvis du vil ignorere Fermis paradox må du jo kunne give et svar på det ?

« Senest Redigeret: Juli 03, 2017, 02:02:12 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Juli 03, 2017, 03:20:13 pm »
Det er slet ikke et spørgsmål om vi fortsat skal opsøge exo-planeter, for mennesket har drevet af nysgerrighed altid udforsket nyt og ukendt land og vil naturligvis fortsætte denne søgen ud i universet også, i det omfang deres teknik giver mulighed for det.

Vikingerne sejlede mod nyt og ukendt land, Columbus gjorde det samme, Magellan og mange andre gjorde det, så hvorfor skulle den menneskelige nysgerrighed og videnbegærlighed pludselig stoppe ?

Det er jo heller ikke kun regeringer der er på vej ud i universet, Elon Musk, Charles Branson, Boeing og flere andre private firmaet er også på vej med hastige skridt, og det de alle søger er jo reelt svaret på Fermi paradokset, nemlig: Hvor er de ?  Radioastronomer og mange andre søger også løs efter dem.

Så længe vi ikke har noget svar er alle muligheder åbne for mig, incl. shapeshiftende øgler og andre dimensioner så længe de ikke er modbevist. Jeg giver mig nemlig heller ikke af med gætteri, - selv om jeg nok anser nogle teorier for mere sandsynlige end andre.

Hej Phil,

Jeg forstår ikke hvorfor du drejer debatten ind på formskiftende øglefolk og dimensioner.
Hvis det er konspirations-teorier du er interesseret i er jeg overbevist om at andre debattører gerne vil deltage uden at du svarer på mit indlæg, som om det var noget jeg inddrog.

Fra dit oprindelige indlæg findes ;
Inden vi har alt for travlt med at sende raketter ud i rummet, samtidig med vi i stadig stigende grad ødelægger vores egen planet, burde vi måske overveje Fermi Paradokset i den sammenhæng.
Kunne det tænkes at det liv det burde myldre med i universet, men som tilsyneladende ikke er der, - simpelthen fordi de ødelægger deres egne planeter i deres bestræbelser, inden de helt har nået at udviklet teknikken til at rejse i rummet ?

Det benytter jeg til den interessante etiske debat om hvorvidt vi dermed skal fortsætte med at opsøge exo-planeter.

Paradokset har så utroligt mange "huller" og mulige svar at det bare er rent gæt-værk at komme med nogle svar til dem. Jeg adresserede de mulige svar på den manglende kontakt med 2 eksempler;
"Enhver der har set Star Trek vil starte med at postulere at exo-civilizationer kunne have grunde til ikke at ønske at kontakte os."
"eksempelvis kunne man forestille sig at exo-civilizationer ikke benytter elektromagnetisk-kommunikation og det er derfor vi ikke opfanger spor af den."

Der er dog ingen viden om dette og dermed bliver det ren gætteleg at komme op med årsager til den manglende kontakt. Og her vil jeg bare lade andre gætte.

Med venlig hilsen
Ieet

Hallo man, - Fermi Paradokset tager ikke stilling til om der findes andre intilligente civilisationer eller ej, heller ikke om de er reptiliens og kan shapeshifte eller ej, og heller ikke om vi bare kommunikerer på forskellig vis, eller om der findes andre dimensioner eller ej.
Fermis paradox siger heller ikke noget om vi skal fortsætte udviklingen eller ej, - der er tydeligvis noget du har misforstået.

Fermi paradokset påpeger alene paradokset i at universet burde myldre med liv, - men hvor er de ?

Så hvis du vil ignorere Fermis paradox må du jo kunne give et svar på det ?
« Senest Redigeret: Juli 03, 2017, 03:35:45 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Juli 03, 2017, 04:45:11 pm »

Jojo-og indtil videre går vi som om det handler om debatten.

Er du her for at debattere - eller blot for at være troll, for så----------???????!!!!!!!!!!!!!. :JC_goodpost: :JC_hourglass: :JC_PacMan:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!