Forfatter Emne: Hjælp til mobil / problemer / eller valg af anden mobil ?  (Læst 357 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
Hjælp til mobil / problemer / eller valg af anden mobil ?
« Dato: Juni 29, 2017, 02:44:45 pm »
Hej til de kloge hoveder - hvad emnet angår  :smile1:

Min oplevelse med mobiler er, at ca. et halvt år før, garantien udløber, opstår der problemer.. det er sket for mig, de sidste gange..
Først havde jeg en HUAWEI Ascend y530

Så ville den ikke tage billeder, og så forsvandt tastaturet på Facebook.. den blev sendt på værksted, og kort tid efter, var det galt igen, og den blev fabriksindstillet - en måned efter opgav jeg, trods garantien ikke var udløbet.

Så købte jeg en Samsung GALAXY Core prime

Garantien udløber til oktober og jeg har lige været i service afdelingen hos El-giganten..

Problemet er, at den "fryser" - jeg kan slukke og jeg kan genstarte ( hvis jeg er heldig, da "knapperne fryser" - men det hjælper ikke !
Service manden mente alt fra, at det var batteriet - til for mange aps - til skærmen.. o.s.v. han var ikke til nogen hjælp  :dash2:
Nu har jeg besluttet at få den på værksted, på garantien, og så købe en ny mobil, og sælge den anden.. men hvad skal jeg vælge ?

Jeg tilslutter mobilen til computeren, så det skal den nye også kunne.
Jeg giver kun 125 kr. om måneden, for internet og sms / samtaler.

Men jeg bruger ikke spil / musik / youtube / historier / mail o.s.v. jeg bruger den kun til at gå på facebook.

Så findes der en mobil, som kan tilsluttes computeren  / med kamera  / og kan gå på Facebook ?

Offline Massey

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Hjælp til mobil / problemer / eller valg af anden mobil ?
« Svar #1 Dato: Juni 29, 2017, 05:23:47 pm »
Hej til de kloge hoveder - hvad emnet angår  :smile1:

Min oplevelse med mobiler er, at ca. et halvt år før, garantien udløber, opstår der problemer.. det er sket for mig, de sidste gange..
Først havde jeg en HUAWEI Ascend y530

Så ville den ikke tage billeder, og så forsvandt tastaturet på Facebook.. den blev sendt på værksted, og kort tid efter, var det galt igen, og den blev fabriksindstillet - en måned efter opgav jeg, trods garantien ikke var udløbet.

Så købte jeg en Samsung GALAXY Core prime

Garantien udløber til oktober og jeg har lige været i service afdelingen hos El-giganten..

Problemet er, at den "fryser" - jeg kan slukke og jeg kan genstarte ( hvis jeg er heldig, da "knapperne fryser" - men det hjælper ikke !
Service manden mente alt fra, at det var batteriet - til for mange aps - til skærmen.. o.s.v. han var ikke til nogen hjælp  :dash2:
Nu har jeg besluttet at få den på værksted, på garantien, og så købe en ny mobil, og sælge den anden.. men hvad skal jeg vælge ?

Jeg tilslutter mobilen til computeren, så det skal den nye også kunne.
Jeg giver kun 125 kr. om måneden, for internet og sms / samtaler.

Men jeg bruger ikke spil / musik / youtube / historier / mail o.s.v. jeg bruger den kun til at gå på facebook.

Så findes der en mobil, som kan tilsluttes computeren  / med kamera  / og kan gå på Facebook ?

Det kommer lidt an, på hvor meget du vil ofre på en ny.
Iphone kommet langt ned i ris, men det er også noget værre skrammel.
Og du er næppe til flere fra Samsung, det er ellers de mobiler jeg har være mest tilfreds med.

Måske kan du finde din nye mobil mellem de fortrukne dette forår.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/guide-forarets-bedste-billige-smartphones-1,lid.37965/

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 29, 2017, 05:51:29 pm »
Mens jeg havde firmaet, da fik jeg et 'godt tilbud' fra teleudbyderen - og købte 14 I-phones til en yderst rimelig pris...

- ikke andet end bøvl var der med mange af dem..!  :dash2:

Jeg skrottede til sidst hele lortet - incl. udbyder - Fik istedet en ny firmaaftale, denne gang med Telenor - og investerede samtidigt i en halv snes Huawei-mobiler..

Jeg har stadig min - godt nok en Huawei P9 - den fungerer upåklageligt, især holder jeg af fingeraftryk-læseren, som bla.a har den fordel, at man ikke skal huske koder og finde papkortet med kontroltal frem, hver gang man skal på feks. E-boks..

- men smag og behag er forskellig - dette bare min anbefaling.. :yes:

P9 Lite fås lige nu for 1555,- hos Power (og sikkert flere andre):

https://www.power.dk/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefoner/huawei-p9-lite-white-dual-sim/p-256161/

- og den kan ALT det du har brug for.. - og en hel del mere..! :big_grin:

« Senest Redigeret: Juni 29, 2017, 05:55:05 pm af Tørresnoren »
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 29, 2017, 06:24:02 pm »
Tak til jer, for svar !

Massey, det ser ud til, at Tørresnorens anbefaling - ikke er helt "ved siden af, fra dit link : Huawei P9 Lite Dual SIM: Fortsat et godt køb

Det vil jeg gå videre med  :smile1:

Upsala

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juni 29, 2017, 06:28:11 pm »
Mens jeg havde firmaet, da fik jeg et 'godt tilbud' fra teleudbyderen - og købte 14 I-phones til en yderst rimelig pris...

- ikke andet end bøvl var der med mange af dem..!  :dash2:

Jeg skrottede til sidst hele lortet - incl. udbyder - Fik istedet en ny firmaaftale, denne gang med Telenor - og investerede samtidigt i en halv snes Huawei-mobiler..

Jeg har stadig min - godt nok en Huawei P9 - den fungerer upåklageligt, især holder jeg af fingeraftryk-læseren, som bla.a har den fordel, at man ikke skal huske koder og finde papkortet med kontroltal frem, hver gang man skal på feks. E-boks..

- men smag og behag er forskellig - dette bare min anbefaling.. :yes:

P9 Lite fås lige nu for 1555,- hos Power (og sikkert flere andre):

https://www.power.dk/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefoner/huawei-p9-lite-white-dual-sim/p-256161/

- og den kan ALT det du har brug for.. - og en hel del mere..!

Den er bare så smukt  :heart:
Jeg har længe ønsket mig ny mobil og elsker musik, nu har jeg læst den fine beskrivelse og prisen er overkommelig
Nu er jeg hjulpet på vej og mange tak for det
 :king2: :king2: :king2: