Forfatter Emne: Mærsk !.  (Læst 7103 gange)

Tørresnoren

• Gæst
Sv: Mærsk !.
« Svar #15 Dato: Juni 29, 2017, 02:02:37 pm »
Tørresnoren.

1-Milliard-Kr kostede verdens største propel til verdens største Mærsk skib, men tag nu og udstil dig som dum, det heder en PROPEL, lille dumme tørresnor.

https://ing.dk/artikel/verdens-stoerste-skib-til-skue-ved-langelinie-161996

Poul Jørgensen

Du fatter da ikke en rygende fis af noget som helst..!  :blum:

Majestic Mærsk kostede 180 mio. dollar at bygge - dagskurs - 1.173.605.220,00 DKK .....

http://www.dr.dk/nyheder/viden/majestic-maersk-fakta

TROR du så selv at 'propellen' alene kostede en milliard...? - Tror du, Poul...?  :ROFL:

- og alt dit snakken udenom får dig altså ikke til at fremstå som specielt begavet.. :dash2:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Juni 29, 2017, 02:12:50 pm »
Tørresnoren.

1-Milliard-Kr kostede verdens største propel til verdens største Mærsk skib, men tag nu og udstil dig som dum, det heder en PROPEL, lille dumme tørresnor.

https://ing.dk/artikel/verdens-stoerste-skib-til-skue-ved-langelinie-161996

Poul Jørgensen

Du fatter da ikke en rygende fis af noget som helst..!  :blum:

Majestic Mærsk kostede 180 mio. dollar at bygge - dagskurs - 1.173.605.220,00 DKK .....

TROR du så selv at 'propellen' alene kostede en milliard...? - Tror du, Poul...?  :ROFL:

- og alt dit snakken udenom får dig altså ikke til at fremstå som specielt begavet.. :dash2:

Uanset hvad man kalder sådan en "dims" fortæller linket Poul Jørgensens link, at skibet ovenikøbet har to propeller.

Hvis én propel koster 1 milliard, koster 2 propeller altså 2 milliarder (medmindre man har fået mængderabat), men hvordan hænger det sammen med, at 10 skibe inklusive 20 propeller i alt koster 10 milliarder kroner?

I'm a Troll

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juni 29, 2017, 02:23:32 pm »
Jeg tror også der er tale om en hakker. Min fader - ohh min fader og faderlige ophav - har nemlig også haft sin pc hakket af en rigtig hakker! Jeg er temmelig sikker at denne her hakker rent faktisk kom fra Krønge... nærmere bestemt en vi*vis* person der bor i nr. 7 på en *vis* vej !

Det er ikke smart at sende dem tosse i hoved på dem i nr 7, fordi han tror på dig, lige som da han røg efter hende påBursøvej med øksen fordi han fandt ud af hun slet ikek var hans kæreste da ham den anden flyttede ind. http://localeyes.dk/a09736-1234-anholdt-for-at-smadre-genbos-bil-med-oekse/

Han har ikke kun en skrue løs, han mangler det meste af værtøjskassen. Så skal du sende ham nogen steder, så er det nummer 6 eller 50.

Jeg troede ikke vi i den grad havde hill-billies og trailer-trash i Danmark.

Men historierne fra Krønge, både de sande og de opdigtede samt det persongalleri der beskrives lever mere end op til begge betegnelser.

Hvornår kommer filmen om Krøngerne ?

« Senest Redigeret: Juni 29, 2017, 02:26:05 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Dette `skib´ er nok billigere at bygge,
« Svar #18 Dato: Juni 29, 2017, 03:51:16 pm »

Uanset hvad man kalder sådan en "dims" fortæller linket Poul Jørgensens link, at skibet ovenikøbet har to propeller.

Hvis én propel koster 1 milliard, koster 2 propeller altså 2 milliarder (medmindre man har fået mængderabat), men hvordan hænger det sammen med, at 10 skibe inklusive 20 propeller i alt koster 10 milliarder kroner?

Skruer og propeller, på dette `skib´ hedder det vist propeller:girl_smile:

Man ser tydeligt propellerne
« Senest Redigeret: Juni 29, 2017, 03:54:00 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Juni 29, 2017, 04:18:57 pm »
Det er jer der fejlagtigt antager at der bliver talt om danske kroner, men udfra kontekst er det klart for enhver at der hentydes til 1 milliard islandske kroner, hvilket er ~ 63,5 millioner DKK.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #20 Dato: Juni 29, 2017, 04:24:35 pm »
Det er jer der fejlagtigt antager at der bliver talt om danske kroner, men udfra kontekst er det klart for enhver at der hentydes til 1 milliard islandske kroner, hvilket er ~ 63,5 millioner DKK.

Tja, men det er tydeligt at der er en håndfuld brugere, der udnytter enhver lejlighed til at mobbe hr. Jürgensen. Lidt ligesom i Folkeskolen, hvor børnene udser sig et mobbeoffer og så med lys og lygte leder efter det mindste, de kan drille ham med. Også når han faktisk har ret eller er inde på noget af det rigtige. At han så lige ikke fik specificeret, at der er tale om islandske kroner, er en anden sag. Det var da en fejl. Men det var jo ikke helt skævt, det han skrev.

Jovist siger han da af og til noget vrøvl, men det gør alle vi andre herinde vel også engang imellem. :blum:
« Senest Redigeret: Juni 29, 2017, 04:30:45 pm af politisk ukorrekt »

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juni 29, 2017, 04:44:16 pm »
Verdens største containerskib har altså kun en motor og en propel, motoren er på 115.000-Hk og den trækker en propel, akslen fra motoren til propellen er 110-meter lang i 11-stykker, prisen på den milliard skyldes at der er tale om en hel propel i et stykke.

Prøv engang at se noget TV, H2/nat-geo, der viste de hvordan de samlede det skib og hvad det kostede, og propellen var den dyreste enhed på hele skibet og derefter kom selve motoren.

Nå men pyt, nu virker Mærsk så igen :) .

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #22 Dato: Juni 29, 2017, 05:03:48 pm »
Verdens største containerskib har altså kun en motor og en propel, motoren er på 115.000-Hk og den trækker en propel, akslen fra motoren til propellen er 110-meter lang i 11-stykker, prisen på den milliard skyldes at der er tale om en hel propel i et stykke.

Prøv engang at se noget TV, H2/nat-geo, der viste de hvordan de samlede det skib og hvad det kostede, og propellen var den dyreste enhed på hele skibet og derefter kom selve motoren.

Nå men pyt, nu virker Mærsk så igen :) .

Jeg går med 'verdens største' ud fra at du tænker på 'Madrid Mærsk'...?

- den skude kostede den nette sum af 1.043.743.200,00 DKK

Du vil så prøve at bilde nogle ind - at skruen/propellen ALENE kostede 1 milliard - og at resten af skibet, inklusive motor - så kostede de resterende 43,7 millioner...

https://maritimedanmark.dk/?Id=34443

- har du selv et par tøjklemmer...?  :blum: :JC_ghey:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Juni 29, 2017, 05:04:48 pm »

Nej, man kan sgu da heller aldrig regne med Løgnepressen, som skriver om både 1, 2, 3 og 4 motorer, så skuden kan sejle både forlæns og baglæns og sidelæns.

Men hvad forstand har bønder på agurkesalat?
I øvrigt var jeg med et af mine børnebørn på Langelinje for at se skibet, da det lå der for første, eneste og sidste gang.
Da vi opdagede, hvor lang køen var for at komme op og se skibet, enedes vi om at nøjes med at se, hvad vi kunne se nedefra kajen.
I'm a Troll

Upsala

• Gæst
« Svar #24 Dato: Juni 29, 2017, 05:28:25 pm »

Nej, man kan sgu da heller aldrig regne med Løgnepressen, som skriver om både 1, 2, 3 og 4 motorer, så skuden kan sejle både forlæns og baglæns og sidelæns.

Men hvad forstand har bønder på agurkesalat?
I øvrigt var jeg med et af mine børnebørn på Langelinje for at se skibet, da det lå der for første, eneste og sidste gang.
Da vi opdagede, hvor lang køen var for at komme op og se skibet, enedes vi om at nøjes med at se, hvad vi kunne se nedefra kajen.

Sikker en oplevelse at se så et stort skib tæt på, altså hvis du og dine børnebørn ku se noget.
Mærsk er nærig med beskrivelser, men chefen her fortæller at der er begge 2. 3. 0g 4 motorer afhængig af hvordan man kigger på teknikken.

Ifølge ham som ved lidt om skiber har den 1 motor som holder de to skruer kørende, derudover er der to bow trusters for at navigere sidelens og i stærk strøm.

Om de har en separat motor for hvert bow truster måtte chefen melde pas på.
Hvor ville det være spændende at sejle med så et krabat og gir dem gas

Håber jeg fik alle navner rigtigt 

Offline Massey

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Juni 29, 2017, 05:30:16 pm »
Tja Poul Jørgensen - vi er åbenbart ret sårbare her i vesten med et åbent samfund. Kunne håbe at FE fik flere ansøgninger til deres Hacker-jobs.

Ikke så længe de underbetaler deres ansatte, de er ikke værd og arbejde for.
Det er det samme i alle deres sektioner.

Offline nobody (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Juni 29, 2017, 05:34:30 pm »
Lunavecchia.

Det er ikke det skib jeg tænker på, jeg kan ikke huske navnet på det, men det starter med "Ecu" mener jeg, men jeg kan ikke huske navne, det du henviser til har jo også "kun" 40.385-Hk, det jeg prøver at henvise til har 115.000-Hk på en motor og har direkte træk til propellen uden gearkasse.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Juni 29, 2017, 05:39:07 pm »
Lunavecchia.

Det er ikke det skib jeg tænker på, jeg kan ikke huske navnet på det, men det starter med "Ecu" mener jeg, men jeg kan ikke huske navne, det du henviser til har jo også "kun" 40.385-Hk, det jeg prøver at henvise til har 115.000-Hk på en motor og har direkte træk til propellen uden gearkasse.

"direkte træk til propellen uden gearkasse." - sig mig ved du overhovedet hvad du snakker om og hvordan den størrelse motorer virker ?

Engines, power, propulsion: Marco Polo ship engines are of the type 11RT96flex-C (SUL design). The ship has 10 wind turbines (power output 14 MW, which is comparable to ~1100 cars with 100 HP/horsepower); 2-stroke diesel engines (Wartsila RT-flex96C, 14-cylinder, power 80080 kW, the installed on the ship version is 11-cylinder); single shaft propulsion with fixed-pitch propellers. The 14-cylinder version is the largest marine diesel engine in the world, installed on the the Maersk’s new E-class container ships. You can read more about the engine at Wartsila.com.

« Senest Redigeret: Juni 29, 2017, 05:54:29 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Juni 29, 2017, 05:47:29 pm »
Lunavecchia.

Nej, det skal nok passe, at du snakker om et helt andet skib, for det skib, der var verdens største i 2013, er naturligvis ikke længere verden største skib her i 2017. Der bliver sikkert hele tiden bygget nye "verdens største skibe".

Men det var dig, der linkede til en artikel om Majestic Mærsk, og så går alle andre normale mennesker ud fra, at det er det skib, vi snakker om -selv om det så for længst er blevet overhalet indenom.

I'm a Troll

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #29 Dato: Juni 29, 2017, 06:55:47 pm »

"direkte træk til propellen uden gearkasse." - sig mig ved du overhovedet hvad du snakker om og hvordan den størrelse motorer virker ?

Engines, power, propulsion: Marco Polo ship engines are of the type 11RT96flex-C (SUL design). The ship has 10 wind turbines (power output 14 MW, which is comparable to ~1100 cars with 100 HP/horsepower); 2-stroke diesel engines (Wartsila RT-flex96C, 14-cylinder, power 80080 kW, the installed on the ship version is 11-cylinder); single shaft propulsion with fixed-pitch propellers. The 14-cylinder version is the largest marine diesel engine in the world, installed on the the Maersk’s new E-class container ships. You can read more about the engine at Wartsila.com.

Bare glem det, Phil.. - Polle kan man ikke lære noget... :ROFL:

- nu er det pludseligt 'et helt andet skib' vi taler om..! - (det med skruen og milliarden er glemt for længst!)  :ohmy:

Staklen får jo al sin viden fra Discovery - han tror sgu stadig at kaptajnen bare råber 'ohøj' til matroserne på dækket - og skriger arrigt ned i messingtragten oppe på broen... :hyper:

- og at styrmanden selvfølgelig står ved et stort træ-ror mens han river lidt i skibstelegrafen... :blum: :big_grin: :ROFL: