Citat fra: anti-rød. efter Juli 07, 2017, 10:54:47 amIndtil videre har jeg kun fået det indtryk at I ikke kender "jeres" bibelhistorie.Og det gør du? Fortæl mig så lige, hvor i biblen de tid bud står.
Indtil videre har jeg kun fået det indtryk at I ikke kender "jeres" bibelhistorie.
Man mister let tålmodigheden med dig - og det skyldes ikke kun, at du lyver - men at du debatterer, som om du er et dumt svin.
Er man et dumt svin fordi man afslører dine misinformationer ?Du skal være meget velkommen til at vise det du påstår, at jeg lyver.Det får du svært ved, da alt hvad jeg skriver er i overensstemmelse med sandheden. Det er ikke første gang jeg foreslår dig det, men du kommer aldrig med beviser.2. Krønikebog kap 9,26Han herskede over alle kongerne fra Eufratfloden til filistrenes land, helt til grænsen til Egypten. Hvorfor skulle man skrive det, hvis det ikke var korrekt. Du tror måske der var grænsebomme og toldere der kontrolerede pas mellem Ægypten og Israel-Da jøderne vandrede i ørkenen i 40 år stødte de så på nogle ægyptere. Næh det gjorde de ikke.Hvad med senere, nej heller ikke. Nok fordi Ægypterne ikke gad bosætte sig i et tørt og ikke særligt venligt område, når de havde nildeltaet. Åh - nildeltaet har måske ikke noget med Nilen at gøre. Måske vi skal helt til Uganda for at finde Nilens udspring.Hvis du tror jeg er sarkastisk har du bestemt ret. Og det er med god grund. Hvordan har du kunnet holde ud at undervise i noget du tror er løgn fra ende til anden.Alt hvad der ikke passer i din overbevisning er åbenbart løgn.
2. Krønikebog kap 9,26Han herskede over alle kongerne fra Eufratfloden til filistrenes land, helt til grænsen til Egypten. Hvorfor skulle man skrive det, hvis det ikke var korrekt.
1. Samuelsbog 27,8David og hans mænd gjorde indfald hos geshuritterne, girzitterne og amalekitterne. (på nettet ses af det var semitiske stammer, IKKE ægyptere.)Det var den befolkning, der boede i det område, som strækker sig fra Telam helt til Shur og til Egypten. Og hvor er det så lige dette "sjur" ligger. Spørg google:Får jeg en undskyldning - sikkert ikke.
1. Samuelsbog 27,8David og hans mænd gjorde indfald hos geshuritterne, girzitterne og amalekitterne. (på nettet ses af det var semitiske stammer, IKKE ægyptere.)Det var den befolkning, der boede i det område, som strækker sig fra Telam helt til Shur og til Egypten. Og hvor er det så lige dette "sjur" ligger. Spørg google:
Nu mener du også biblen er hjernedød. Det er ikke noget nyt. Det har du hele tiden ment.
Nu mener du også biblen er hjernedød. Det er ikke noget nyt. Det har du hele tiden ment.Jeg viser bare hvad der står i biblen, for at modbevise al den misinformation du kommer med.Du er en ynkelig person.
Citat fra: anti-rød. efter Juli 07, 2017, 10:23:36 pmNu mener du også biblen er hjernedød. Det er ikke noget nyt. Det har du hele tiden ment.Jeg mener ikke, at bibelen er hjernedød - det er dig jeg har omtalt.
Citat fra: anti-rød. efter Juli 07, 2017, 10:23:36 pmNu mener du også biblen er hjernedød. Det er ikke noget nyt. Det har du hele tiden ment.Jeg viser bare hvad der står i biblen, for at modbevise al den misinformation du kommer med.Du er en ynkelig person.Det er da dig, der er ynkelig, med alle dine krumspring, fordi du tror, at du skal flytte Ægyptens grænse til nildeltaget for at Salomons rige kan være en opfyldelse af profetien i 1 Mos 15,18:" Den dag sluttede Herren pagt med Abram. Han sagde: »Jeg giver dine efterkommere dette land fra Egyptens flod til den store flod, Eufratfloden"Du burde have mere tillid til Bibelens ord, når den beskriver udbredelsen af Salomons rige.1 Kong 5,1:"Salomo herskede over alle kongerigerne fra Eufratfloden til filistrenes land, helt til grænsen til Egypten. De var Salomos skatskyldige undersåtter, så længe han levede."Er det slet ikke faldet dig ind, at "Egyptens flod" kan være andet end Nilen?En indlysende forklaring er ellers, at "Egyptens flod" er Wadi-El-arish, som udgjorde grænsen mellem Egypten og Israel.http://www.bible.ca/archeology/bible-archeology-exodus-kadesh-barnea-southern-border-judah-territory-river-of-egypt-wadi-el-arish-tharu-rhinocolu.htmhttp://www.biblicalzionist.com/egyptbrook.html
Citat fra: Anklageren efter Juli 07, 2017, 11:13:00 pmCitat fra: anti-rød. efter Juli 07, 2017, 10:23:36 pmNu mener du også biblen er hjernedød. Det er ikke noget nyt. Det har du hele tiden ment.Jeg mener ikke, at bibelen er hjernedød - det er dig jeg har omtalt.Du skriver:Man mister let tålmodigheden med dig - og det skyldes ikke kun, at du lyver - (fremhævet af mig) en at du debatterer, som om du er et dumt svin.Bevis det !
citat:Er det slet ikke faldet dig ind, at "Egyptens flod" kan være andet end Nilen?sv.Jo det er det. Jeg har tænk på om det kunne være Ægyptens regnflodsdal, altså en der er udtørret ind imellem. Der er da også modstridende oplysninger.Ved nærmere undersøgelse kommer man frem til det IKKE er denne der er tale om.Jeg begriber ikke det kan være særligt svært at forstå grænserne som de blev omtalt på den tid Ca. 800 fvt. ikke var faste grænser med grænsebomme ect.Selv på den tid var man udmærket klar over geografien i området, da der var en samhandel landene imellem.
Ved nærmere undersøgelse kommer man frem til det IKKE er denne der er tale om.
Salomon har da aldrig eksisteret. .. Og det ved du helt sikkert???.