Forfatter Emne: En vammel ideologisk klaphat!  (Læst 971 gange)

Hellefred

• Gæst
En vammel ideologisk klaphat!
« Dato: December 17, 2014, 01:49:56 pm »
Som vi håndboldinteresserede ved, er Norges kvindelandshold ubesejret i spidsen ved det aktuelle EM i Ungarn. Herlige jenter - næsten lige så gode som vores. (Ja, vi bliver nok nødt til at indrømme, at betydende danske sejre over Norge i den sammenhæng mere var i guldperioden sidst i 90'erne og begyndelsen af 2000-tallet.)
Det burde få enhver norsk sportskommentator til at fryde sig. Endnu engang.

Men det har Jostein Overvik fra det norske dagblad VG (Verdens Gang) uendelig svært ved. Han siger han er "sportskommentator", men jeg fornemmer mere en kulturradikal, politisk korrekt selvhader af de ubehagelige. Læs hvordan han skammer sig over sit lands stolte og dygtige håndboldpiger, som lige nu holder traditionerne så smukt i hævd:

http://www.vg.no/sport/haandball/haandball-em-kvinner-2014-et-litt-for-hvitt-landslag/a/23356130/

Holdet er "lidt for hvidt",   :bad:  - det skriver den overkorrekte Overvik virkelig, og han hylder det franske kvindelandshold, som i snart mange år har stillet med et flertal af "nyfranskmænd" fra afrikanske stater.
Man fornemmer nærmest, at kommentatoren snart køber en bøtte sort maling og i sin væmmelse over sin egen etnicitet begynder at male sig sort i hovedet!

Hvad er det dog, der sker?
Der er såmænd bare sket det, at den korrekte multi-kulti-ideologi har fundet et nyt område at omklamre. Mange husker sikkert fra de seneste VM i herrefodbold, hvordan sportsudøverne er blevet taget som gidsler i voldsomme, påtrængende "antiracisme-kampagner" og holdenes anførere tvunget til igen og igen at oplæse et "antiracistisk" budskab, en trosbekendelse, før kampene. For at ideologerne tror, der er horder af "racister" på tilskuerrækkerne, synes der ikke at herske tvivl om.
Sådan til en stor fodboldkamp mellem Real Madrid og Barcelona eller Danmark-Tyskland, hvor mange ægte racister, tror I der er til stede?

Det er denne kvalmende "antiracistiske" messen Overvik fra VG knytter an til.
Han skulle tage at glæde sig over, at hans land vedblivende kan fostre så mange spillere af verdensklasse, skulle han. Men som andre ideologiske klaphatte sidder han i stedet og jamrer: "Håndboldforbundet mislykkedes med integrationen", og når han så nødtvungent må indrømme at de norske jenter har klaret skærene noget så fint med et væld af guld- og sølvmedaljer som følge, skumler han om, at "indvandrerfamilier nok styrer de unge mere mod uddannelse end idræt". Nåh ja. 

Jeg siger FØJ for f..... ved at læse Jostein Overvik. Og så vil jeg i aften glæde mig til at se Danmark spille kl. 18.15 og Norge kl. 20.30.
PS Frankrig? Hjemme hos os kalder vi deres hold "Angola II".   :mosking:

Helle.

« Senest Redigeret: December 17, 2014, 10:51:34 pm af Hellefred »

Floridor

• Gæst
Sv: En vammel ideologisk klaphat!
« Svar #1 Dato: December 17, 2014, 04:06:18 pm »
Jeg plejer nu at sige:

"Interessen for motorcykler har reddet mange unge mænd fra idrætten..!"

Ja, det er selvfølgelig svært at tiltrække rigtige ærbare piger til en sport som håndbold...

- alene uhyrligheder som at optræde i korte bukser - ja, så kunne man jo ligeså godt løbe nøgne rundt...

- trøjer med korte ærmer - glem det! - Det vil ikke falde i god jord hos fætre og brødre hvis disse private, yderst seksuelt dragende zoner som overarme jo er - skulle vises frem til de liderlige, blegfede mænd på lægterne...

- og så er der det med fællesbadet efter kampene.... - naah! - går ikke...!

- (Måske at de økonomisk trængte klubber derude kunne tvinges til separate badekabiner)....?

'Nej Lillemor, vi sender sgu Fatima på noget koranlæser-skole i stedet for - for tænk hvis holdet vandt, og tøserne skulle finde på at hive ryggen af en magnumflaske eller en pose af de kølige - ude i badet'......

- Allan forbyde det..!

« Senest Redigeret: December 17, 2014, 04:10:01 pm af Floridor »