Forfatter Emne: Kan I også mærke, når der er tordenvejr på vej?  (Læst 424 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Kan I også mærke, når der er tordenvejr på vej?
« Dato: Juni 19, 2017, 12:14:19 am »
Jeg har bemærket flere gange, at jeg kan mærke 1-2 timer i forvejen, hvis der er ved at komme tordenvejr. Jovist kan man også tit se det på himlen. Men jeg mener MÆRKE. Jeg bliver altid tung i hovedet. Ikke direkte hovedpine, men sådan en tung lidt ubehagelig fornemmelse i hovedet. Nogle gange lige en snert af få sekunders svimmelhed (tryk for hovedet der forårsager det, tror jeg). Sådan lidt tendens til et par svedperler på panden og i ansigtet på grund af høj luftfugtighed. Af og til en fornemmelse af at have sådan en mærkelig boblen i lungerne (igen sikkert på grund af høj luftfugtighed - det er sådan lidt en boblen som man også har, hvis man er i dampbad).

Forleden fik jeg igen sådan en tung fornemmelse i hovedet og lige få sekunders let svimmelhed. Og BANG, få minutter efter begyndte det at lyne og tordne og da det første havde stået på lidt, forsvandt den tunge fornemmelse igen. Det bliver som regel bedre, lige så snart der har lynet og tordnet lidt. :yes:

Er det kun mig, der kan mærke den slags eller kan I andre også mærke, hvis der er lyn og torden på vej eller evt. bare regnvejr?
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Kan I også mærke, når der er tordenvejr på vej?
« Svar #1 Dato: Juni 19, 2017, 12:24:35 am »
Jo, man kan mærke i luften at risikoen for tordenvejr er høj. Varm luft med høj relativ luftfugtighed. Burde ikke gøre en svimmel dog, med mindre det er pga. let hedeslag eller andet. I så fald: Drik noget koldt.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 19, 2017, 12:32:31 am »
Jo, man kan mærke i luften at risikoen for tordenvejr er høj. Varm luft med høj relativ luftfugtighed. Burde ikke gøre en svimmel dog, med mindre det er pga. let hedeslag eller andet. I så fald: Drik noget koldt.

Jeg bryder mig ikke om høj varme og høj luftfugtighed, så det kan godt tænkes, at jeg har haft lige en snert at tendens til hedeslag. Den dag havde jeg også cyklet ret hårdt opad bakke og sådan. Måske trængte jeg bare til at få noget at drikke. Det gik også over igen efter at jeg drak noget vand og da det havde tordnet og lynet lidt.

Synes tit jeg får ubehag i varmen, er typen der ikke kan døje noget over 25 grader. Koger totalt over (glæder mig ikke til i morgen, hvor de har meldt 24 grader i skyggen her - så det bliver sikkert også ubehageligt i morgen). Derfor fatter jeg ikke, at der er så mange danskere der frivilligt tager til monstervarme lande og udsætter sig for 30-40 graders varme. Nej tak!! Så hellere Grønland eller Island. Jeg blev helt jaloux i dag, da jeg så i vejrudsigten at der kun er 7-8 graders varme på Grønland. Han er heldig ham Anklageren at slippe for den varme.:yes:

Nogle gange føler jeg, at jeg er den eneste dansker, der ikke gider varmen. Jeg synes at uanset hvem man snakker med, er de alle vilde med varme. Jeg fatter det ikke. Måske var jeg eskimo i et tidligere liv, siden jeg ikke bryder mig om varme.

Jeg ser dog frem til næste uge, hvor vi ikke skulle komme over 20 grader. Det kalder jeg herligt sommervejr. Så kan man rigtigt få cyklet en masse uden at kampsvede og uden at få det ubehageligt. :yes: - I dag måtte jeg f.eks dele min 40 km. cykling op i tre etaper á h.h.v. 13, 17 og 10 km, fordi jeg hver gang var helt stegt efter en halv time, så jeg måtte stoppe og holde pause.
« Senest Redigeret: Juni 19, 2017, 12:40:21 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Massey

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2017, 12:50:56 pm »
Det bliver som regel trykkende før torden, så ja jeg kan.
Svimmelhed kan jeg ikke nikke genkendende til, du må være hyper følsom.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 20, 2017, 01:04:19 pm »

Det tror jeg da skam også jeg er.

Tror dog at det med svimmelhed godt kan have en anden forklaring. Nemlig begyndende hedeslag, fordi jeg havde haft det meget varmt den dag. Men ved det jo ikke med sikkerhed.

Offline Massey

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 20, 2017, 01:43:59 pm »

Det tror jeg da skam også jeg er.

Tror dog at det med svimmelhed godt kan have en anden forklaring. Nemlig begyndende hedeslag, fordi jeg havde haft det meget varmt den dag. Men ved det jo ikke med sikkerhed.

Det har også været varmt i nat,men koldfronten er heldigvis slået igennem.Drik masser af vand, så går det sikkert over.

bredside

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juni 20, 2017, 02:39:35 pm »
Jeg har bemærket flere gange, at jeg kan mærke 1-2 timer i forvejen, hvis der er ved at komme tordenvejr. Jovist kan man også tit se det på himlen. Men jeg mener MÆRKE. Jeg bliver altid tung i hovedet. Ikke direkte hovedpine, men sådan en tung lidt ubehagelig fornemmelse i hovedet. Nogle gange lige en snert af få sekunders svimmelhed (tryk for hovedet der forårsager det, tror jeg). Sådan lidt tendens til et par svedperler på panden og i ansigtet på grund af høj luftfugtighed. Af og til en fornemmelse af at have sådan en mærkelig boblen i lungerne (igen sikkert på grund af høj luftfugtighed - det er sådan lidt en boblen som man også har, hvis man er i dampbad).

Forleden fik jeg igen sådan en tung fornemmelse i hovedet og lige få sekunders let svimmelhed. Og BANG, få minutter efter begyndte det at lyne og tordne og da det første havde stået på lidt, forsvandt den tunge fornemmelse igen. Det bliver som regel bedre, lige så snart der har lynet og tordnet lidt. :yes:

Er det kun mig, der kan mærke den slags eller kan I andre også mærke, hvis der er lyn og torden på vej eller evt. bare regnvejr?

Det er muligt at du har begyndende astma, din beskrivelse passer i hvert fald udmærket på mennesker med astma, så når barometeret falder skal man passe på
I gamle dage brugte man urter, de lugtede meget stærk når regn var på vej, og så skulle man tage det roligt.

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 20, 2017, 03:09:40 pm »

Det er muligt at du har begyndende astma, din beskrivelse passer i hvert fald udmærket på mennesker med astma, så når barometeret falder skal man passe på
I gamle dage brugte man urter, de lugtede meget stærk når regn var på vej, og så skulle man tage det roligt.

HAR sådan set fået konstateret astma for en del år siden. Måske derfor jeg får det hårdere i varmen og i meget lummert/fugtigt vejr end de fleste mennesker. Omvendt har jeg f.eks. lige nu cyklet 20 km. i ét stræk uden pause. SÅ helt katastrofal er lungefunktionen ikke. Jeg er dog også bevidst om, at lungerne ikke er perfekte, så derfor presser jeg mig selv en smule for at forbedre dem. Og det er også blevet lidt bedre end det HAR været. I dag cyklede jeg f.eks. op til toppen af byens højeste bakke uden at blive mere end moderat forpustet. For bare et par år siden ville jeg have været virkeligt stakåndet, da jeg nåede toppen. Så det er da skam blevet bedre. :yes:

Men jeg har tænkt på, at de par gange jeg er blevet lettere svimmel, er det sikkert fordi jeg har presset mig selv for meget. Men nu siger Buff Dude jo, at man SKAL presse sig selv. :hyper:
« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 03:11:21 pm af politisk ukorrekt »

bredside

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juni 20, 2017, 04:09:52 pm »

HAR sådan set fået konstateret astma for en del år siden. Måske derfor jeg får det hårdere i varmen og i meget lummert/fugtigt vejr end de fleste mennesker. Omvendt har jeg f.eks. lige nu cyklet 20 km. i ét stræk uden pause. SÅ helt katastrofal er lungefunktionen ikke. Jeg er dog også bevidst om, at lungerne ikke er perfekte, så derfor presser jeg mig selv en smule for at forbedre dem. Og det er også blevet lidt bedre end det HAR været. I dag cyklede jeg f.eks. op til toppen af byens højeste bakke uden at blive mere end moderat forpustet. For bare et par år siden ville jeg have været virkeligt stakåndet, da jeg nåede toppen. Så det er da skam blevet bedre. :yes:

Men jeg har tænkt på, at de par gange jeg er blevet lettere svimmel, er det sikkert fordi jeg har presset mig selv for meget. Men nu siger Buff Dude jo, at man SKAL presse sig selv. :hyper:

Flot klarede
det med at presse sigselve kan være godt for unge mennesker, men de gamle over halvtreds burde satse på et mere roligt indsats
din kondi forbedres i takt med at du er i bevægelse over en længere periode
men den stresses når du presser hård

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 20, 2017, 04:15:46 pm »
Flot klarede
det med at presse sigselve kan være godt for unge mennesker, men de gamle over halvtreds burde satse på et mere roligt indsats

Jo tak.

Jeg er sådan set enig med dig, det er også derfor jeg kun træner moderat hårdt. Hvis jeg f.eks. cykler 20 km, som i dag, så er det jo det meste af tiden i moderat tempo med sådan 110-130 i puls. Og så tager jeg et par bakker, så jeg lige kortvarigt får pulsen op på 150-160. Men når man ikke er 22 længere, skal man passe på ikke at få hjerteanfald. Så derfor mener jeg, at det er risikabelt at presse sig selv så meget, som Buff Dude mener man skal, hvis man ikke er ung og i fuldt vigør. Klart at hvis man er 22 kan man gøre det. Eller måske også hvis man er 35 og stadig i god form. Men vi andre over 40-50 skal være mere forsigtige og bygge vores form op langsomt. Så kan intensiteten komme hen ad vejen (og jeg er også ved at bygge mere intensitet på nu, men tager et par tilfælde med let svimmelhed som en advarsel om, at jeg ikke skal presse mig mere end jeg gør nu).

Da jeg var 22 pressede jeg da også mig selv meget mere end i dag. I den alder husker jeg , at jeg engang tog en 90 km. lang cykeltur, hvor jeg cyklede over to af Danmarks højeste bakker, Yding Skovhøj og Ejer Bavnehøj. Og meget af turen kørte jeg med puls på 150. Men da var jeg ung og vidste, at jeg kunne klare mosten.

Min længste cykeltur er på 130 km. Det var engang jeg cyklede rundt i de nordjyske "bjerge" mellem Frederikshavn og Hjørring (der er nemlig en del bakker). Det er ikke for sjovt, at der i det område er en by, der hedder BJERGby.
« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 04:20:23 pm af politisk ukorrekt »

Offline Massey

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 20, 2017, 07:32:52 pm »
Flot klarede

Jo tak.

Jeg er sådan set enig med dig, det er også derfor jeg kun træner moderat hårdt. Hvis jeg f.eks. cykler 20 km, som i dag, så er det jo det meste af tiden i moderat tempo med sådan 110-130 i puls. Og så tager jeg et par bakker, så jeg lige kortvarigt får pulsen op på 150-160. Men når man ikke er 22 længere, skal man passe på ikke at få hjerteanfald. Så derfor mener jeg, at det er risikabelt at presse sig selv så meget, som Buff Dude mener man skal, hvis man ikke er ung og i fuldt vigør. Klart at hvis man er 22 kan man gøre det. Eller måske også hvis man er 35 og stadig i god form. Men vi andre over 40-50 skal være mere forsigtige og bygge vores form op langsomt. Så kan intensiteten komme hen ad vejen (og jeg er også ved at bygge mere intensitet på nu, men tager et par tilfælde med let svimmelhed som en advarsel om, at jeg ikke skal presse mig mere end jeg gør nu).

Da jeg var 22 pressede jeg da også mig selv meget mere end i dag. I den alder husker jeg , at jeg engang tog en 90 km. lang cykeltur, hvor jeg cyklede over to af Danmarks højeste bakker, Yding Skovhøj og Ejer Bavnehøj. Og meget af turen kørte jeg med puls på 150. Men da var jeg ung og vidste, at jeg kunne klare mosten.

Min længste cykeltur er på 130 km. Det var engang jeg cyklede rundt i de nordjyske "bjerge" mellem Frederikshavn og Hjørring (der er nemlig en del bakker). Det er ikke for sjovt, at der i det område er en by, der hedder BJERGby.

Du kører med for lav puls , hvis du vil i bedre form.
http://www.loebesiden.dk/pulstraening.php

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juni 20, 2017, 08:11:55 pm »
For at vende tlbage til emnet, så både og ...
Den lidt tunge fornemmelse, og det at man sgu skal passe på ikke at svalerne i knolden når man går ud 😄

Fuldmåne til gengæld, den smutter ikke lige forbi uden at jeg mærker til det.
Jeg sover elendigt når det er fuldmåne.
🌕
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855